Afgezet door de autogarage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Afgezet door de autogarage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:47

Jij hebt gevraagd wat het probleem is en daar een prijsopgave van... die "uren" om te zoeken naar het probleem, moet je dus betalen. Jij hebt daar opdracht voor gegeven.
Nou is het enige wat niet volgens afspraak was de 7,- van het onderdeel vervangen. Daar hadden ze voor moeten bellen......
Denk dat je blij moet zijn dat ze het gelijk gemaakt hebben en jij je auto weer snel terug hebt. Anders had dat nog extra tijd gekost en met pech dus ook geld.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:52

Ik heb eens hetzelfde gehad... Ging toen om een scooter. Scooter ging om een klein probleem naar de garage en mocht er meer vervangen moeten worden dan zouden ze even bellen. Dit hebben ze niet gedaan en ze hebben toen onderdelen vervangen á €200,- zonder overleg.

Heb gewoon voet bij stuk gehouden en heb dus die onderdelen gratis vervangen gekregen :D En sindsdien belde ze me al ging het nog om een onderdeel van een paar euro. :D

Idem verhaal bij een kliniek gehad. Paard werd onderzocht en vervolgens hebben ze hem direct behandeld zonder overleg (inspuiten á €400,-). Gewoon op m'n strepen gaan staan en kliniek heeft toen de behandeling a €400,- kwijtgescholden. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:58

Ja maar dat is niet vergelijkbaar vind ik.
Bij jou hebben ze dingen vervangen waarvoor jij geen opdracht hebt gegeven of überhaupt wist dat het vervangen moest worden.

Ik zou er ook niet blij mee zijn als dat bij mij gebeurde.

Zelfde als dat er bijna standaard koelvloeistof en/of ruitensproeiervloeistof op de rekening staat na een beurt. Wij checken dat dus zelf thuis en vullen eventueel zelf bij. Als dat dan op de rekening staat, ga ik dat dus niet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:53

Ehm, ja. Nogmaals: Financiëel gezien maakt het me niet uit dat ze meteen gerepareerd hebben en ik wéét welke kosten er verbonden zijn aan reparatie (arbeidsloon e.d.). Het gaat mij om het principe.
Heel oppervlakkig gezegd: We spreken iets af en ze komen het niet na. En dat vind ik gewoon niet tof. Klaar.

SAKKIA schreef:
Ik ben daarbij ook van mening dat de TS vooraf zelf had moeten vragen wat het uurtarief is en hoelang ze denken ongeveer bezig te zijn. Dan kun je vooraf al besluiten of je het uberhaupt uit laat voeren.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. De garage kwam namelijk zelf met het voorstel om mij even te bellen voordat ze over gingen op actie. Moet ik dan degene zijn die dat in detail uitgesproken wil hebben? Als zij aanbieden om eerst even te bellen voordat ze iets doen, dan ga je er toch vanuit dat het goed zit?

Anyway, ik heb vanmiddag de auto opgehaald en netjes het bedrag betaald. Toen ik vroeg waarom ze niet eerst even gebeld hadden voor het te gaan repareren, trok de monteur een verbaasd gezicht en zei 'Oh. Moest dat dan?' Was dus blijkbaar niet eens gecommuniceerd.
Positief puntje: Het euvel is wel verholpen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:01

In principe heb je opdracht gegeven om het probleem op te zoeken en dus vast zit aan de kosten van het uurloon.
Anders had je de auto natuurlijk mee kunnen nemen ipv laten staan.

En bellen voor 7,- vind ik ook wat overdreven. Kost alleen nog maar meer uurloon als ze moeten stoppen en bellen voor ze verder kunnen...

Je had dus idd zelf moeten vragen naar uurloon en de te verwachten tijd dat ze nodig zouden hebben voordat je je auto daar laat staan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:09

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je hebt afgelopen weekend de auto defect gekocht en daar moet je nu 71,00 voor betalen?!?
Dan had je hem net zo goed via MP kunnen kopen, want dan weet je dat je geenszins 'recht' hebt op reparatie.......
Als wij hier in het dorp een tweedehands auto bij een garage kopen hebben we er tenminste nog 2 weken garantie op :P

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:15

Kentaro schreef:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je hebt afgelopen weekend de auto defect gekocht en daar moet je nu 71,00 voor betalen?!?
Dan had je hem net zo goed via MP kunnen kopen, want dan weet je dat je geenszins 'recht' hebt op reparatie.......
Als wij hier in het dorp een tweedehands auto bij een garage kopen hebben we er tenminste nog 2 weken garantie op :P

Ik zat ook net te denken, auto heb je net een dag of 4. Heb je hem van een particulier of bij een bedrijf gekocht? Want via een garage, had ik toch effe een belletje gedaan dat dit kapot is en of zij de factuur gaan overnemen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:15

ojee, ik ging er helemaal vanuit dat ie bij die garage vandaan kwam..... OEPS :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:39

Nee, ik heb de auto via een particulier op marktplaats gekocht. Het verhaal wordt nog iets leuker, de reparatie is van korte duur geweest. Vanmorgen is het namelijk weer stuk gegaan. Ik kon kiezen: het hele mechaniek van het slot laten vervangen á €150,- excl. arbeidsloon, of m'n geld terug. Ik heb m'n geld terug gekregen, dat vond ik dan wel weer attent.

Het blijft een raar verhaal en nogmaals (voor de 4e keer): ik snap dondersgoed dat ze niet voor zeven euro gaan bellen, maar als ze zelf voorstellen om eerst met een prijsopgaaf te komen en ze dit vervolgens niet doen, komen ze hun afspraak niet na. Of het nu om 10 cent of 500 euro gaat. Het is niet aan de garage om de inhoud van mijn portemonnee te gaan gokken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:55

Wat ik al eerder vroeg als ze wel hadden gebeld had je het dan niet laten vervangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:21

Ja natuurlijk wel, ik zou niet gaan liggen miepen om €7,-. Maar de gehele gang van zaken vind ik raar.