Nieuwe stofzuiger nodig, maar welke??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuwe stofzuiger nodig, maar welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:58

Philips is echt fijn! Ben ik goed over te spreken. Ik vind alleen wel dat ik hem erg vaak moet legen (ook zonder stofzuigerzak), we hebben één hond in huis, maar ik mag hem wel zo'n beetje iedere stofzuigbeurt legen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:02

Hier ook een Dyson fan, de mijne is van een van de eerste toen ze uitkwamen. Zuigt nog steeds als een tierelier, zo nu en dan de filters er even uit, schoonmaken en er weer in. Had niet willen weten hoeveel ik aan zakken kwijt was geweest in alle jaren. Hier ook honden in huis, veel inloop van buiten enzovoorts maar echt een super ding, ook al zit de opvangbak zo goed als vol blijft die evengoed zuigkracht houden!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:50

Ik ben een Dirt Devil fan! Voor 95 euro gekocht en zuigkracht is top :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:00

Ik heb een Roomba Irobot Heb hem zo'n 4 of 5 jaar en wil niet meer zonder.Het kost wat, maar ideaal! Mijn hond verhaart het hele jaar door nu hij oud is en dat kan hij prima aan. Wij laten hem 's nachts rijden.

Voor erbij hebben we een Siemens. Ben daar ook erg tevreden over. Deze kostte zo'n 80 euro. (1800 watt)
Laatst bijgewerkt door TheWelsh op 29-09-14 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:03

IK heb al een aantal jaren een Dyson en wil echt geen andere meer. Leegt snel en kost me geen klauwen met geld meer aan zakken en geen kans dat ik de verkeerde zakken meeneem. Ik wil geen andere meer

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:09

immii_clarr schreef:
Dyson heb ik inderdaad eerder gehoord dat dat super stofzuigers zijn, helaas heb ik daar op het moment het budget niet voor..

Wij hebben ook een Dyson. Zo eentje die 'schone' lucht uitblaast.
Het is even een flinke investering maar hij is het zeker waard!!
Mijn vriend is/was allergisch voor stof/haren/etc en heeft sinds de Dyson-aanschaf daar veel minder last van. En geen gedoe met zakken. Ik kreeg het steeds voor elkaar om die zakken kapot te laten gaan whoppa.

Sinds een paar jaar hebben we een Roomba Irobot 5 dagen per week een uur rondzuigen, eentje speciaal voor huisdieren.
Nóg minder last van stof/haren/etc!! (en ik hoef niet zelf zo vaak meer te stofzuigen :D )

_Lott_Wanda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:44

rina schreef:
Een nieuwe stofzuiger had je nou net even een maand eerder moeten kopen. Een nieuwe EU regel gaat de stofzuiger aan banden leggen. Beginnen op 1 september 2014 dat nog maar max 1600 watt verkocht mag worden. En vanaf 1 sep 2017 alleen nog maar 900 watt. Ik heb dus net voor sep nog een nieuwe Miele gekocht met 2000 watt, en spotgoedkoop (120 euro) omdat ze er dus vanaf moesten :D

Ik zweer dus bij Miele :D Veel zuigkracht, heb katten en honden, en de paarden aan huis dus loop vaak stro en hooi het huis in :D

De zuigkracht heeft niks met de wattage te maken de zuigkracht wordt (als deze al wordt aangegeven) omschreven in kilopascal.
En wij hebben nog steeds stofzuigers van 2400 watt in de winkel staan hoor. Ze mogen volgens mij alleen niet meer gemaakt worden onder de 1600 watt

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 17:05

Ben na het lezen van positieve berichten over philips vanmiddag een philips gaan halen :D

Deze :) http://www.bcc.nl/huishouden/stofzuiger ... 2-09(79144)

Slechts 750 watt, is een nieuw model, en zou kwa zuigkracht dus geen verschil moeten maken met een ouder model van 2000 watt, maar dus wel stuk zuiniger. Heb er gelijk 24 stofzuigerzakken voor 25 euro bijgekocht, viel mij wel mee.

Net voor het eerst mee gezogen, en als dit zo blijft vindt ik het een topaankoop! zuigt super zeg! De matjes van m'n traptreden trok ik er zowat vanaf zo hard zoog ie eraan vast :') Vind de borstel ook erg prettig, nam goed alle randjes mee :)
Voor nu dus tevreden over m'n aankoop, nu nog zien of dat zo blijft natuurlijk :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:13

Oke, is dat zo dat de nieuwe zuiniger zijn, maar wel goede zuigkracht hebben? Ik zat ook te denken nog een stofzuiger te halen nu ze er nog uit voorraad te koop zijn.

Ik heb een stofzuiger gehad zonder zakken en vond het erg tegenvallen. Het legen geeft veel rommel, stof waait alle kanten op en ik was continu bezig dat ding zelf schoon te maken.

Dyson hoor ik altijd goede dingen over net als een Henri etc. Maar zie nog steeds op tegen het legen.

Wij hebben al heel lang een compacte philips en die doet het goed. Wel met dieren, vieze schoenen etc veel zakken nodig. Zakken halen we bij Action of Bazaar en die zijn net zo goed. Wel zou ik graag nieuwe filters hebben, met name de achterfilter die uitblaast, dat gaat ruiken. En een stofzuiger met langer snoer en iets betere wieltjes.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 17:17

Ze zeggen van wel, en zoals ik het nu voor de eerste keer ervaar zuigt deze met z'n 750 watt een stuk sterker dan mijn oude zakloze van 1800 watt ooit heeft gedaan :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:20

Dyson of Numatic, met beiden prima ervaring. Voordeel van de Numatic Henry is dat ie ontzettend weinig lawaai maakt. En een mega lang snoer, kan de hele benedenverdieping doen op 1 stopcontact.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:52

Stofzuigen maakt idd lawaai. Ik zuig elke dag ivm de dieren en het zand wat we naar binnen lopen. Maar regelmatig zet ik even wat muziek op. Die moet vrij hard om er bovenuit te komen.

Hoe legen anderen hun zakloze stofzuiger? En hoe maak je hem schoon? Ik vind stofzuigers zelf ook zo vies en stoffig worden. En het filter die uitblaast snel ruiken als je veel dierenharen opzuigt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:38

Hoe ik de stofzuiger leeg? Eh losklikken mee na kliko lopen bovenstuk van opvang bak er af op de kop houden in de kliko even kloppen en klaar

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:42

Ik vond de stof echt alle kanten opgaan. Maar je gooit het ook los in de Kliko? Ik deed het wel in een zak. Ik was mn kliko regelmatig ( in de warme maanden )
Die ik had was geen Dyson en moest je het filter schoonmaken. Dat gaf me een partij stof........

Laatst stond iemand buiten het filter schoon te blazen en dat was gewoon smerig.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:51

Naast de zuigkracht zou ik ook rekening houden met het lawaai. Ik vind stofzuigers die erg veel lawaai maken zoooo irritant. En stofzuigers waar veel hitte uit komt ook.

Oh wait, dat doen alle stofzuigers -O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:56

Ik vind het vreselijk dat onze stofzuiger aan de achterkant zo hard blaast. In de tijd dat de hond verhaard moet ik echt zorgen dat er niks achter mn stofzuiger komt, dan kan ik weer opnieuw beginnen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:50

Een stofzuiger die de lucht omhoog blaast vind ik een no-go. Wat vind ik dat vies! Schuin naar achter is een stuk prettiger

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:53

Wij hebben een Nilfisk, zonder zak maar er kan wel een zak in. Ideaal op de boerderij met alle inloop.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:09

Mri schreef:
Een stofzuiger die de lucht omhoog blaast vind ik een no-go. Wat vind ik dat vies! Schuin naar achter is een stuk prettiger

Welke blaast omhoog dan?

Wij hebben dus achter zoals ik beschrijf, maar als de hond verhaard en ik stofzuig blaast het alle kanten op. Ik zuig minimaal 1x pd en soms doen we nog snel wat haren als ze verhaard.

Omhoog lijkt misschien viezer, maar blijft dezelfde lucht die zelfde ruimte wordt ingeblazen. Enige dat de stof van de grond niet wegblaast waar je bezig bent.

Ik wil graag mn achterfilter vervangen. Goede filters zijn wel belangrijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:41

Veel goedkopere stofzuigers doen dat!
Met dat kreng van m'n oma sta ik zelf elke keer in de uitblaaslucht van de stofzuiger. Dinge blaast omhoog. Niet prettig :n

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:55

O, oke, ik ken ze niet. We hebben een Philips, oersterk ding. Dat die nog leeft na de verbouwing......Onvoorstelbaar.
Maar wens voor Dyson blijft. Ik zie alleen op tegen het legen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:01

Wij legen de dyson in een pedaal emmerzak, deze knopen we dicht.
Als je in een container leegt en,er vanalles bovenop gooit krijg je stofwolken. Weet niet in welke regio je woont, maar je bent van,harte welkom om mijne een keer te komen legen ;)
Vol met fijne van de vogels en veertjes, daar door een goed voorbeeld,

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:16

superpony schreef:
O, oke, ik ken ze niet. We hebben een Philips, oersterk ding. Dat die nog leeft na de verbouwing......Onvoorstelbaar.
Maar wens voor Dyson blijft. Ik zie alleen op tegen het legen.

Heb dat nooit, zuig ook dagelijks en leeg m daarna direct, gaat monster, deksel eraf en zo hoppa in de kliko, geen last van stofwolken, gewoon rekening houden als je er een vuilniszak bij in doet, niet zo hard er in laten vallen en er is niets aan de hand.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:33

Regelrecht in de Kliko zal ik niet snel doen, denk ik. Ik spuit de kliko ook vaak schoon en dan zit er toch veel stof aan de kanten, denk ik zo.

De zakloze die we hadden had een knopje en dan ging klepje aan de onderkant open. Ik maakte hem alleen heel vaak helemaal schoon, want die had filters en dat zat heel snel vol.

Ik zei het al, maar laatst stond iemand zn filters schoon te blazen op het pleintje hier en waren vreselijke stofwolken.

Mri, thanx, we wonen idd niet in de buurt. Maar ik ga er ergens wel vanuit dat Dyson echt goed is, gezien de prijs en de vele positieve reacties.
Hoeveel watt hebben die normaal? En veranderen zijn nu ook de motoren?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:05

Oplossing voor vieze kliko.. Ik gebruik gewoon kliko vuilzakken, zeker met de groene een uitkomst.