Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:09

paardje1983 schreef:
dan is de produkt wel gratis als je dat bij de jumbo hebt

Klopt :) ik werk zelf bij de Jumbo haha!
Maar alsnog, ontzettend vervelend om dan eerst zo'n boze klant over je heen te krijgen :\

Wat inderdaad ook erg vervelend is zijn mensen die denken dat elke kassamedewerker dom is... zucht :').

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:11

oh vanavond nog, floepte bijna uit mijn mond

De meneer voor me had een bak aalbesjes, echter de band (na het scannen) liet ze maar steeds doorlopen tot de bak besjes opensprong. Alle besjes over de band... maar de band bleef vrolijk doorlopen, tot ik uit armoe maar snel een boodschap naar voren schoof op mijn band, door hem in de sensor te zetten stopte de achterband ook nl. En wat doet ze... begint ze vrolijk mijn boodschappen te scannen, dus hup weer die bessen al rollend en plettend over de achterband... inmiddels kon ik mijn boodschappen maar net van het bessensap op de band redden.

Na wat vertwijfeld gekeken te hebben, zegt ze tegen de (arme) man, u mag zo wel een nieuwe gaan pakken hoor...
Nou fijn voor de man dacht ik...
Ga je nu ook de troep nog even opruimen?
Ze heeft geen hand uitgestoken, de man heeft alle besjes zelf van de band geplukt (op de geplette exemplaren na dus), en het bakje opzij geschoven.

Ik was de enige klant na deze man, er stond geen rij, en het was verder ook stil (het was 18.15... dan zit iedereen te eten), ze had wat mij betreft sowieso zelf op moeten staan om de bessentroep op te ruimen, en even een doekje over de band moeten halen, of iemand moeten regelen voor een sopje/doekje en even iemand moeten sturen/halen voor een nieuw bakje bessen voor de man.

Enkele minuten later zat ze nog altijd op haar stoel (niemand in de rij voor de kassa), waarschijnlijk te wachten tot de band vanzelf opdroogde?
Ik moest nog even bij de servicebalie zijn dus merkte het op
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 26-09-14 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:14

Adindaa schreef:
paardje1983 schreef:
dan is de produkt wel gratis als je dat bij de jumbo hebt

Klopt :) ik werk zelf bij de Jumbo haha!
Maar alsnog, ontzettend vervelend om dan eerst zo'n boze klant over je heen te krijgen :\

Wat inderdaad ook erg vervelend is zijn mensen die denken dat elke kassamedewerker dom is... zucht :').

betaal netjes en handel het bij de infobalie verder af. krijg je het geld terug en de produkt gratis mee.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:15

Van die caissières die al je boodschappen aan één stuk door over de band smijten, zodat je brood aan het einde van de kassa helemaal geplet wordt door 3 flessen Cola :') Heel irritant. Zet dan even de Cola rechtop neer ofzo.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:15

Arc_En_Ciel schreef:
Van die caissières die al je boodschappen aan één stuk door over de band smijten, zodat je brood aan het einde van de kassa helemaal geplet wordt door 3 flessen Cola :') Heel irritant. Zet dan even de Cola rechtop neer ofzo.

Of begin zelf met de cola op de band te zetten, dan heb je dat probleem niet :P
Ook makkelijker met inpakken, zware dingen eerst :P

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 20:16

Sjee, wat een verhalen hier := Annemiek, dat is wel écht heel erg zeg...

Ik vind kletsen met collega's onder werk ook alleen kunnen als er echt geen klanten in de buurt zijn. Wel merk ik dat ik soms moeite hem met multi-tasken: als mijn teamleider langskomt en me iets vraagt, verslapt mijn aandacht voor de klant vaak meer dan ik zou willen. Dat zouden mensen als onbeleefd kunnen ervaren... Maar ik probeer eraan te werken.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:16

Het valt mij op dat dit al het zoveelste topic is over wie wat fout doet en aan ergert. Wat met de goede kanten van de cassiere?

Geef toe dat sommige cassieres wel een curcus hallo mogen hebben en vrolijk zijn.

Als ik aan de kassa sta en een cassiere doet lekker onvriendelijk, zeg ik er ook wat van direct. Laatst had ik een meisje die met me groenten smeet en chagerijnig deed. Heb haar toen verteld dat als ze geen vrolijke kop kan trekken en normaal kan doen, dat ze beter kan kappen met dit werk en wat anders kan gaan zoeken, waar ze geen mensen moet gaan helpen. Blijkbaar vond ze het werk wel leuk, heb toen verteld dat ze ondanks haar narrigheid gewoon vrolijk moet blijven. Klant is koning in een supermarkt ongeacht jouw mood.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:17

Nightingale schreef:

Ik vind kletsen met collega's onder werk ook alleen kunnen als er echt geen klanten in de buurt zijn. Wel merk ik dat ik soms moeite hem met multi-tasken: als mijn teamleider langskomt en me iets vraagt, verslapt mijn aandacht voor de klant vaak meer dan ik zou willen. Dat zouden mensen als onbeleefd kunnen ervaren... Maar ik probeer eraan te werken.

Dat heb ik ook, dan ben ik zo beleefd om te zeggen 1 moment, even met meneer of mevrouw haar aankopen afhandelen. Klant gaat voor ongeacht wat je leidinggevende vraagt.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 20:18

Arc_En_Ciel schreef:

Ik leg flessen altijd neer, anders vallen ze vanzelf aan het einde van de band... Maar brood en andere kwetsbare dingen leg ik naast de achterband. Al worden sommige mensen daar ook chagrijnig van omdat ze dan dingen vergeten :=

Suusje, goede kanten mogen ook benoemd worden! Maar ik ben zelf meer geïnteresseerd in ergernissen, zodat ik iets aan mezelf kan verbeteren.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 20:20

Suusje92 schreef:
Nightingale schreef:

Dat heb ik ook, dan ben ik zo beleefd om te zeggen 1 moment, even met meneer of mevrouw haar aankopen afhandelen. Klant gaat voor ongeacht wat je leidinggevende vraagt.

En dát vind ik dus onwijs lastig! Ik heb de neiging om toch mijn leidinggevende voor te laten gaan, omdat ik het gevoel heb die te moeten pleasen, terwijl ik die klant toch niet zo snel weer zal zien... Verkeerd, I know...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:20

Als cassiere:
- Klanten die je geen gedag zeggen, of dat nou is omdat ze aan het telefoneren zijn, druk in gesprek zijn met een andere klant, of je gewoon niet zien staan, het is allemaal even verschrikkelijk.
- Klanten die hun (brief)geld, embalagebonnen e.d. in hun mond houden en vervolgens aan jou geven. Ik krijg af en toe de neiging om hetzelfde terug te doen om hun reactie te bekijken..
- Klanten die op je vingers staan te kijken en niets staan te doen, waardoor de band volloopt met boodschappen, en die vervolgens zeggen dat je niet zo snel moet gaan omdat ze je niet bij kunnen houden met het inpakken.
- Klanten die denken alleen op de wereld te zijn en rustig de tijd nemen om nog even boodschappen te doen als ze aangeven iets te zijn vergeten.
- Klanten die je als dom behandelen en je nog net geen minderwaardigheidscomplex bezorgen.

Als klant:
- Trage cassieres
- Al het wisselgeld in één keer in je hand gemikt krijgen, brief en munt bij elkaar
- Cassieres die boodschappen niet sorteren: breekbare dingen naar de zijkant
- Niet werkgerelateerde gesprekken waar klanten bij staan. Ik weet zelf dat het af en toe echt niet anders kan en dat je een gesprek moet voeren terwijl je klanten helpt, omdat het werk overgedragen moet worden en de rijen nog te lang zijn om dat binnen nu en enkele minuten te doen. Ik bied dan, naar mijn weten, altijd mijn excuses aan. Social talk is not done in bijzijn van klanten.

Goof

Ik vind het trouwens geen enkel probleem als cassieres met elkaar praten tijdens het werken. Mits er tussendoor ook aandacht voor de kant vanaf kan. Lijkt me niet meer dan menselijk da je soms even en woord wil wisselen met degene naast je om je werk gezellig te houden.

Ik vind een 'hallo' of 'goedemorgen' trouwens ook altijd meer dan zat. Ik kom niet bij de super om verhalen met cassieres aan te gaan, dus onpersoonlijk zal ik ze niet snel vinden.

Suusje92

Ja dat snap ik! Maar ga je alsjeblieft neit verlagen tot de cassieres die in dit verhaal voorkomen. Het is echt zonde dat als jij je zo goed inzet voor de klant, anderen het weer verknallen en er een stereotype van maken.

crazycactus

Wat ik zelf altijd wat vervelend vind zijn de hele snelle caissieres... Zeker in duitaland hebben ze er een handje van om met een sneltreinvaart je spullen langs de scanner te halen. Voel me daardoor altijd aardig opgejaagd.

Hier in de omgeving zijn de meeste mensen behoorlijk aardig, maar vandaag bij de HEMA zat er een vrouw die zeker een slechte dag had, ze zat er wel, maar het was niet helemaal duidelijk of ze nu wel open was, dus ik stomd wat vertwijfeld. ,aar er kon ook amper een gedagje vanaf. Ach het zijn ook maar mensen denk ik dan.... ;)

JoyCiej007

aardbeitje_ schreef:
Wat ik regelmatig meemaak en wat ik erg vervelend vind, is als de caissière aan het kletsten is met een collega van hem/haar en hierbij nauwelijks aandacht heeft voor mij.
Er kan dus geen hallo of tot ziens oid vanaf en dat vind ik oprecht vervelend en niet klantvriendelijk. :+

Dat doen (met name van die jonge snotneuzen) ze hier ook met grote regelmaat. En dat vind ik toch zó onbeschoft!

Dan zijn ze zó erg aan de klets, dat ik een aantal keer netjes probeer 'ik zou graag er nog een bus West tabak bij willen', maar ik kom er gewoon niet door heen. Na 3x proberen nog geen reactie.
Toen werd het me ook even te gortig, dus met wat stemverheffing: 'SORRY dat ik jullie gesprek even binnenval, maar ik wil graag er een bus tabak bij, die kan ik nu eenmaal niet zelf pakken'.

Zo vreselijk onbeschoft, echt waar :r

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:22

Suusje92 schreef:
Nightingale schreef:

En dát vind ik dus onwijs lastig! Ik heb de neiging om toch mijn leidinggevende voor te laten gaan, omdat ik het gevoel heb die te moeten pleasen, terwijl ik die klant toch niet zo snel weer zal zien... Verkeerd, I know...

Dan is jouw leidinggevende wel heel erg fout bezig als hij jouw op je vingers gaat tikken omdat je hem laat wachten tot jij een klant hebt geholpen. Wie is immers degene die jouw verteld als je bent aangenomen, klant is koning!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:22

Wat ik als collega overigens niet uit kan staan, is als klanten een vraag aan een cassiere stellen, en deze zegt het antwoord niet te weten. Geef alsjeblieft op zijn minst aan dat de klant bij een collega terecht kan of dat jij het voor ze na zal vragen! Doe eens wat moeite zeg!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:24

Goof schreef:
Ik vind het trouwens geen enkel probleem als cassieres met elkaar praten tijdens het werken. Mits er tussendoor ook aandacht voor de kant vanaf kan. Lijkt me niet meer dan menselijk da je soms even en woord wil wisselen met degene naast je om je werk gezellig te houden.

Ik vind een 'hallo' of 'goedemorgen' trouwens ook altijd meer dan zat. Ik kom niet bij de super om verhalen met cassieres aan te gaan, dus onpersoonlijk zal ik ze niet snel vinden.

Ik en mijn collega's deden dat alleen als er niemand was, dan heeft niemand er volgens mij last van als ik even zit te kwekken. Als er dan een klant aan kwam lopen hervatten we ons werk natuurlijk weer gelijk. Kan me niet voorstellen dat iemand daar last van heeft :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:25

Hahaha, vorige week bij H&M in Utrecht.
2 sweaters opgedoken. Ga ik afrekenen bij de kassa met mijn pinpas.
Doet de dame gewoon naar boven afronden. Ik zeg dat geldt voor contante betalingen.
Kijkt me aan en zegt dat doe ik altijd. Moet jij weten maar niet bij mij. Vertikte het om aan te passen.
Ja 2 centen maar het gaat om het principe.
Spullen uit mijn handen laten vallen en weggelopen.
Met Klantenservice aan het stoeien geweest. Heeft me uiteindelijk 10 euro opgeleverd. }>

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:25

Ik denk dat de caissières die zich gedragen zoals in dit topic beschreven word gewoon helemaal geen zin hebben in hun werk. Achter de kassa zul je het je zelf echt na je zin moeten maken, in ons team doen de meeste caissières dat ook waardoor er bij ons gewoon een hele gezellige zweer hangt. Wij hebben bijna allemaal zo onze vaste klanten waar wij ook zo onze gesprekjes mee hebben. Maar dat is ook wat het werk juist leuk maakt. Want als jij niet kletst en super chagrijnig bent duurt de dag gigantisch lang waardoor je nog meer hekel aan je werk krijgt en situaties gaat creëren zoals in dit topic vermeld word. :j En ja er zijn ook heus klanten die geen zin hebben in een gesprek, maar dan is het gewoon alleen zeggen wat nodig is en op een vriendelijke manier. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:27

Gruis schreef:
Goof schreef:

Ik en mijn collega's deden dat alleen als er niemand was, dan heeft niemand er volgens mij last van als ik even zit te kwekken. Als er dan een klant aan kwam lopen hervatten we ons werk natuurlijk weer gelijk. Kan me niet voorstellen dat iemand daar last van heeft :?

Dat zei ik ook; "geen enkel probleem" ;)
Al ga je door als ik wel bij de kassa sta, ik vind dat dus echt geen probleem, mits er een 'goedendag' vanaf kan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:27

crazycactus schreef:
Wat ik zelf altijd wat vervelend vind zijn de hele snelle caissieres... Zeker in duitaland hebben ze er een handje van om met een sneltreinvaart je spullen langs de scanner te halen. Voel me daardoor altijd aardig opgejaagd.

het is ook nooit goed :+

ik was vroeger dus ook zo een hele snelle :o
klanten kwamen er dus speciaal voor mij bij in de rij want die rij liep altijd harder :=
Ooit eens gestart als een wedstrijd met mn collega, op de zaterdag want dat stond het altijd tot het einde dik in de rij, wie de meeste klanten kon weg draaien op een nul kassa (zonder fouten dus)
Werd in onze winkel altijd erg gewaardeerd :j

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:28

Goof schreef:
Gruis schreef:

Dat zei ik ook; "geen enkel probleem" ;)
Al ga je door als ik wel bij de kassa sta, ik vind dat dus echt geen probleem, mits er een 'goedendag' vanaf kan.

Klopt, dat las ik! Maar omdat sommige mensen dat wel als ergernis aangeven, vraag ik me af alsof ze dat in zo'n geval ook vervelend vinden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:38

Wat ik altijd fijn vind van caissières, is wanneer ze even het seintje geven 'de eerstvolgende klant kan naar kassa x' wanneer er een kassa bij komt.

Wat ik dan wel weer vervelend vind, zijn klanten die dat negeren en alsnog voordringen zodra er een nieuwe kassa open gaat.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:40

Nou, ik heb geloof ik geluk met de plaatselijke supermarkt. Ik ben tevreden hoor :j

Petrichor schreef:
Als kassamedewerkster irriteer ik mij juist aan veel klanten. Heel veel klanten kijken vreselijk minderwaardig naar mensen die achter de kassa zitten want die zijn toch dom en ongeschoold. :=

Ojajoh schreef:
cassieres die om je uiterlijk geen gedag zeggen

Bij dit soort opmerkingen vraag ik mij altijd af of dit geen eigen invulling is vanuit je eigen vooroordeel. Waarom zou iemand je niet begroeten om je uiterlijk of op je neerkijken?