Familie bedrijf.. Wij draaien er voor op!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Familie bedrijf.. Wij draaien er voor op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:06

Ik vind het wat rare constructie. Als ik het goed begrijp heeft dus elk dier in jullie dierentuin een andere eigennaar en zorg je dan zelf voor je eigen dieren?

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 07:26

kohtje schreef:
Ik vind het wat rare constructie. Als ik het goed begrijp heeft dus elk dier in jullie dierentuin een andere eigennaar en zorg je dan zelf voor je eigen dieren?

Heel zwart-wit, ja.

Is wel in de USA, hé.

Is heel vroeger een prive dierentuin geweest, in tijden van nood hebben ze dieren verkocht die wel in de dierentuin moesten blijven.
Nu kan niet iedereen zomaar een dier kopen, zijn nu eigenlijk de personen die er al in zitten.

Wij horen wel bij een overkoepelende organisatie, we mogen niet doen en laten wat we willen. Wij kunnen bijvoorbeeld niet nu beslissen om de verblijven knal roze te verven. Die organisatie houd het welzijn van de dieren in de gaten. En mocht er wat gebeuren dan kan je daar aankloppen. -wij kunnen dat helaas niet want alleen onder bepaalde omstandigheden word er geholpen.-

Zijn ook ijsberen in de dierentuin, die zijn van een persoon die vrijwel failliet is. De dieren zijn onder de zorg van de organisatie geplaatst. Daarvan uit word er gekeken met de eigenaar wat gaat er met de dieren en verblijf gebeuren. De organisatie betaald nu de ijsberen, doen ze maximaal een jaar en dan moet er een oplossing zijn of er volgt verkoop. Ik ben dan weer goede henkie, ik zorg 2 dagen voor de ijsberen. En word daar door de organisatie voor betaald naar uurloon.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:34

Om de werklast te verlichten zou werken met vrijwilligers wel kunnen. Biedt een werkvakantie tegen kost en inwoon (en evt wat zakgeld).

Veel van mijn studiegenoten (ik heb biologie gestudeerd) zijn voor 3-6 maanden tot zelfs één jaar naar het buitenland gegaan om bij animal shelters vrijwillig te werken. Voor de ervaring + buitenlandervaring. Ik denk dat je zo zeker mensen kan vinden :j

Lost je andere problemen nog niet op, maar dan wordt de werklast wel lichter voor jou.

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:21

Het is wel echt even een denk moment voor ons deze vakantie. Even tijd om adem te halen en te bedenken wat willen wij, is het mogelijk wat we willen? Hoe gaan we het aanpakken? Wat zullen de consequenties zijn?

Als we zeggen we stappen uit het bedrijf en kopen zelf een dier. Dan zullen we de veiligheid van het bedrijf niet meer hebben.
We zijn de sponsor dan kwijt. We komen er in feite alleen voor te staan. Als er wat met een van ons 2 gebeurd dan hebben we en probleem.

Als we in het bedrijf blijven zullen we moeten accepteren dat de rest er ook wat over te zeggen heeft.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:29

Wat moeilijk zeg... Maar is er geen constructie te bedenken dat aandeelhouders ook echt aandeelhouders zijn? Goede afspraken over wie waarvoor verantwoordelijk is enz (incl evt verzorger in dienst nemen), want OF ieder neemt zijn/haar verantwoordelijkheid OF een dagelijkse leiding neemt de dagelijkse zorg op zich met hulp waar nodig. Volgens mij vind iedereen het te makkelijk zo ;(

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:25

Yntel schreef:
Het is wel echt even een denk moment voor ons deze vakantie. Even tijd om adem te halen en te bedenken wat willen wij, is het mogelijk wat we willen? Hoe gaan we het aanpakken? Wat zullen de consequenties zijn?

Als we zeggen we stappen uit het bedrijf en kopen zelf een dier. Dan zullen we de veiligheid van het bedrijf niet meer hebben.
We zijn de sponsor dan kwijt. We komen er in feite alleen voor te staan. Als er wat met een van ons 2 gebeurd dan hebben we en probleem.

Als we in het bedrijf blijven zullen we moeten accepteren dat de rest er ook wat over te zeggen heeft.

En ook belangrijk je hebt niks meer te zeggen over de dieren waar je je nu voor inzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:30

Dit topic is geopend met een schaduwaccount. Vandaar ook dat ik hier een slotje plaats.