Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maaaarije schreef:Hier rijd ook iemand in een dikke Audi ( die klinkt als een vliegtuig als hij optrekt ).. Ook met duits kenteken.
Ik geloof dat hij in Nederland 2 bedrijven heeft en ook een paar in Duitsland, hoe het precies zit hoe hij dan aan een duise auto komt weet ik niet.. Aangezien de bedrijven van hem zelf zijn.
Dus geen lease auto van de zaak lijkt mij
Zunzuncito schreef:Ik heb ooit een keer gebeld naar RDW (als ik het goed schrijf) om te vragen wat een vriendin moest doen om hier legaal, met haar Spaanse auto, te mogen rijden in de twee jaar dat ze hier zou zijn. Het antwoord was: binnen twee weken in Nederland laten registreren, dan krijg je een Nederlands kenteken en betaal je ook wegenbelasting etc. Als je dat niet doet, en je werkt voor langere tijd in Nederland als buitenlander, dan kan je problemen krijgen als je wordt aangehouden. Maar ja, wat kan een agent doen als je zegt dat je net een week eerder vanuit Spanje bent komen rijden met je auto en ook weer over een week van plan bent terug te gaan rijden. Volgens mij is dat niet te controleren. Of laat ik het anders zeggen: dat is te controleren, maar de tijd die er dan in gestoken moet worden kost evenveel als de boete die je kan krijgen.
Zunzuncito schreef:Ik heb ooit een keer gebeld naar RDW (als ik het goed schrijf) om te vragen wat een vriendin moest doen om hier legaal, met haar Spaanse auto, te mogen rijden in de twee jaar dat ze hier zou zijn. Het antwoord was: binnen twee weken in Nederland laten registreren, dan krijg je een Nederlands kenteken en betaal je ook wegenbelasting etc. Als je dat niet doet, en je werkt voor langere tijd in Nederland als buitenlander, dan kan je problemen krijgen als je wordt aangehouden. Maar ja, wat kan een agent doen als je zegt dat je net een week eerder vanuit Spanje bent komen rijden met je auto en ook weer over een week van plan bent terug te gaan rijden. Volgens mij is dat niet te controleren. Of laat ik het anders zeggen: dat is te controleren, maar de tijd die er dan in gestoken moet worden kost evenveel als de boete die je kan krijgen.
De overheid heeft overal inzicht in.
Lay_D schreef:Hoe zit het met de Polen en Roemenen die in NL werken? Het grote deel van hun rijd in een auto op kenteken uit hun eigen land. Zo hoorde ik van mijn man dat een Poolse collega van hem een Audi A8 in eigen land heeft gekocht en het blijkt dat hij daar ook geen belasting hoef te betalen. Maar die man is woonachtig en werkt in NL. Het lijkt mij toch dat als je in NL woont je ook ingeschreven moet staan in de gemeente waar je woont? De Poolse collega van mijn man werkt en woont overigens al 2 jaar in NL.