Sony Xperia Z2 of Iphone 6?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sony VS Apple

Apple Iphone 6
56 (43%)
Sony Xperia Z2
57 (44%)
Geen van beiden
16 (12%)

Totaal aantal stemmen: 129

_Friemel

Re: Sony Xperia Z2 of Iphone 6?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:38

In haar situatie zou ik kiezen voor een iPhone omdat ze teveel twijfelt over de Sony.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:38

Quad schreef:
Gowlan schreef:
Bedankt voor je reactie. :j
Nog een reden om wel voor apple te gaan: ik heb mijn 2,5 jaar oude iphone 4 met 8 gb in 1 ochtendje verkocht voor €120, omdat ik er gauw vanaf wilde want ik dacht 'ik haal vanmiddag een nieuwe telefoon'.. tot ik bedacht 'ohhh de iphone 6 komt ook uit, en de sony komt in de aanbieding'.
Ik had er zelfs €150 voor kunnen krijgen achteraf, maar bedoel er maar mee te zeggen dat apple toch wel een gewild merk blijft en mensen er eigenlijk altijd voor betalen. :o

Eigenlijk is dit een beetje onzin, want reken je abonnement eens door bij beide toestellen, wacht ik zal het even voor je doen.

Sony Xperia Z2 €0
Abonnement €993,60
Totaal €993,60

iPhone 6 16GB €139,95
Abonnement €1320
Totaal €1459,95

Verschil over 2 jaar: €466,35 in het voordeel voor de Xperia Z2.
Dat scheelt je ruim €19,43 per maand.

Stel, over 2 jaar krijg je dus ~ €250 terug voor de iPhone 6, dan nog is de Xperia Z2 veel meer voordeliger, waar je wellicht ~€175 voor terug krijgt.

Mocht je het toestel laten vallen of wat dan ook, je houdt dan zat geld over voor het vervangen van een scherm bijvoorbeeld, of je gaat er lekker een weekend met je vriend mee weg.

Tel erbij op dat de Xperia Z2 water en stof dicht is, hij opener is qua gebruiksgemak en vrij weinig gedoe kent qua bestandsuitwisseling.

Nee, in jouw situatie weet ik het wel en zou ik zonder blikken of blozen voor de Sony Xperia Z2 kiezen, tenzij je geld te veel hebt, dan is de Iphone een prima keuze, maar die kies je dan enkel voor vanwege IOS en iTunes.

Zo heb ik er nog niet naar gekeken :=
Ik heb wel bedacht dat áls ik voor de sony kies, ik over 2 jaar waarschijnlijk een vernieuwd apple product wil. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van wat ze dan op de markt brengen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:39

Dat kan natuurlijk wel, het geld wat je nu bespaart kan je daar zonder al te veel problemen er weer in pompen. :+

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:39

De Xperia krijgt over het algemeen betere recenties dan de nieuwe Samsungs, zelfs al is het verbetere namaak het is nog altijd beter :+
Inderdaad, daarom ben ik ook voor Sony gegaan (ik heb enkele generaties aan Playstations) en dat overtuigde mij ook. Zeker geen klachten over mijn model, maar ik houd het hout vast :+

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:39

_Friemel schreef:
In haar situatie zou ik kiezen voor een iPhone omdat ze teveel twijfelt over de Sony.

Probleem met de Iphone is wel weer dat ik niemand ken die hem zelf heeft natuurlijk, en hem dus niet kan ervaren helaas. Hij zal wel een stukkie anders zijn dan de iphone 4.
Lastig dit. -O-

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:41

Gowlan schreef:
_Friemel schreef:
Mijn ervaring is dat android mensen altijd weer terugkeren naar android als ze overstappen en mensen die van Apple komen gaan weer terug naar Apple. Ik zie het vaak gebeuren dat mensen een iPhone hadden en een Samsung bij me bestellen vaak de s4/s5(mini) om vervolgens binnen een paar weken alsnog een iPhone aan te schaffen omdat ze het zo gewend zijn.

Maar ik ben bang dat Sony door zijn namaak variant net zulke troep is als de s5 van samsung, en dan beland de telefoon binnen een week in de prullenbak. :')

Namaak variant? Wat bedoel je hiermee?

Daarbij, de iPhone is nu nieuw, je bent een early adaptor en mogelijk heb je kinderziektes in het toestel zitten. Die zullen erbij de Sony Xperia Z2 er niet zijn.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:46

En als je eens kijkt naar andere merken/ modellen? Ik vind apple fijn, maar ik vertik het om zo'n duur kreng aan te schaffen. Is een Huawei niks of HTC? Die zijn qua specificaties ook goed en kosten een stuk minder, vooral als je het abonnement door rekent :=

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:48

LhinnOlijf schreef:
En als je eens kijkt naar andere merken/ modellen? Ik vind apple fijn, maar ik vertik het om zo'n duur kreng aan te schaffen. Is een Huawei niks of HTC? Die zijn qua specificaties ook goed en kosten een stuk minder, vooral als je het abonnement door rekent :=

Ik heb gekeken en dit eerder in overweging genomen (evenals nokia lumia, met windows erop) maar vind het allemaal niet echt overtuigend.
De sony vond ik nog redelijk overtuigend maar baalde dat er android op zit.. maarja dat is gewoon kwestie van wennen natuurlijk.
Daarom ook de stelling; welke van deze 2. Vind het ontzettend lastig omdat je er wel 2 jaar aan vast zit, en ik bij beide toestellen niet heel goed weet wat ik er van kan en mag verwachten.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:49

Mijn vader heeft een Xperia gehad zowel een 1 als de Z2 wat een rampen telefoon. Hij is blij dat ie er vanaf is. Ik heb btw mijn 6 vorige week besteld :D

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:04

Elke keer als ik opnieuw een telefoon met abonnement mag uitzoeken kijk ik naar een apple en vervolgens naar telefoons uit hetzelfde prijs segment of zelfs eigenlijk goedkoper. Ik kom dan toch altijd uit op een Android telefoon. Nu heb ik de galaxy S5, maar buiten samsung vind ik Android fijn werken. Apple telefoons zijn zo over rated. Je betaalt alleen maar voor het merk en de specificaties zijn niet eens beter. Toegegeven: Het uiterlijk is prachtig. Maar dan zie ik veel mensen die ik ken met een Iphone lopen met dikke cracks in het scherm... Laat maar, doe mij dan maar gewoon plastic. :+ Dus ga gewoon lekker voor Android, bespaarr je een hoop geld.

O ja, mijn oude galaxy S3 heb ik ook nog voor een mooi bedrag kunnen verkopen, dus dat je je Apple hebt kunnen verkopen zegt niet zoveel. ;)

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:20

Ik heb inmiddels al jaren sonys! Ik vind ze zoooo fijn! Mijn Xperia Z is mee de zee ingeweest en dat ging prima! Mijn Z1 gaat veel mee onder de douche (ok, geen gekke dingen denken maar ik luister graag muziekjes onder de douche omdat zingen gewoon nooit een goed idee is :S )

Toen mijn vriendinnetjw haar Iphone alweer kapot was heeft ze een tijd mijn sony gebruikt en dat vond ze ook een prima telefoon.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 06:48

Ik was tot op zekere hoogte erg tevreden met mijn sony, totdat ie in mijn tas ergens tegenaankwam en er een klein scheurtje in zat. Helaas deed vanaf dat scheurtje ook het touchscreen niet meer waardoor ie compleet waardeloos is geworden.

Terwijl ik heel vaak telefoons zie die half uit elkaar liggen qua beeldschern en het nog doen. Dus voor mij was het een tegenvaller.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:01

Ik heb al ruim 3 jaar een Sony Xperia Arc, dus een voorlopig van de Z. Ideale telefoon en nog geen krasje te bespeuren (en zo zuinig ben ik er niet mee), goede batterijkwaliteit, fotocamera kwaliteit (Daar staan ze bekend om) en alles werkt nog als een zonnetje.

Ik vind de iPhones veel te duur en zo vernieuwend zijn ze niet. Je betaalt veel te veel geld en vooral vanwege het merk, maar de rest is vooral omdat het populair is. Maar ach, bijna iedereen loopt ermee, dus zo bijzonder is het niet meer wanneer je er eentje hebt. Dan ben je met een Sony Xperia Z2 exclusiever uit :P (en je kunt er ook nog eens mee bellen :D :+ )
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-09-14 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:15

Ik heb een xperia z1 en vind het een geweldige telefoon. Een Apple vind ik echt een stap terug. Mijn vriend heeft de apple en die is er altijd op aan het schelden. En ik zit hem altijd uit te lachen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:24

Iphone 6

Na mn iphone 4 heb ik een sony xperia z gehad. Viel ontzettend tegen, kon er niet gewend aan raken. Heb nu de iphone 5s. Heerlijk, geen ander woord voor.

Iphone is duur ja, maar dan heb je ook wat. Superkwaliteit! Iphone 4 heb ik zeer intensief gebruikt en na 2 jr nog steeds geen enkel mankement.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:55

Ik heb mijn iPhone 3G net aan mijn moeder gegeven, die doet het ook nog perfect :)

Ik zit ook een beetje met het formaat... De sony is mij eigenlijk te groot, mocht de iPhone 6 mij ook te groot zijn ga ik liever voor de 5s.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:09

Ik heb de Sony z2. Ik heb echt helemaal niks te klagen! Ik heb al ruim 6 jaar een Sony en bij mij waren ze ook allemaal val bestendig.. Het enigste wat ik vind is dat de telefoon groot is. Maar ook hier wen je aan. Ik ben dus een erg tevreden sony gebruiker!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:37

Hier ook een dik tevreden Sony gebruiker.. Echt al jarennn! Verschillende iederr 2 jaar weer een mooie nieuwe Sony (nu net 1 jaar de voorloper van x2).

Kan t ding 10x laten vallen en er zit nog geen kras op. Als muziek fan ben ik superblij met het goede geluid, ding maakt mooie foto's en is erg gebruiksvriendelijk.

En ook veeel goedkoper dan de Apple..

Ik wil niet anders meer :n

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:39

Als ik dat allemaal zo hoor over die iPhone 6 :') zou ik alles behalve de 6 willen :')

edit:

Afbeelding
De Nexus 4 is een telefoon uit 2012 :')
Laatst bijgewerkt door Meraki op 25-09-14 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:39

Ik heb de Z2 en ik zweer bij die telefoon! Super fijn in gebruik, alle opties die je je maar kan bedenken, waterdicht, fijn scherm.. Helemaal mijn telefoon!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:44

Sony <3 <3 <3 <3

Ik heb hiervoor een iPhone gehad en wat een klotetoestel was dat. Beperkte functies, camera is klote en het toetsenbord niet fijn.

Wat een verademing is mijn Z2 zeg. Veel functies, de camera is super en hij is mega snel. Processor is ook beter dan die van de iPhone 6, toestel is van binnen gewoon beter. Dus ik zou het wel weten ;)

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:00

tis jammer dat je ze niet een weekje kunt uitproberen...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:14

Meraki schreef:
Als ik dat allemaal zo hoor over die iPhone 6 :') zou ik alles behalve de 6 willen :')

edit:

[ Afbeelding ]
De Nexus 4 is een telefoon uit 2012 :')

_O- _O-

Ik hoorde ze ook vol trots zeggen dat hij nu een 8 megapixel camera had. Fantastisch!! Oh wacht mijn xperia heeft een 20 megapixelcamera. Ik was laatst met een paar vrienden en die gingen een foto maken met hun iphone. Het werd me niet in dank afgenomen dat ik vroeg of ze daar nou echt een foto mee gingen maken. :')

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:16

_O- _O- Ja en moet je zien wat je betaald. Sjonge jonge.
Nah, ik ben echt een Apple fan.. maar die iPhone 6 slaat gewoon nergens op. Pijnlijk gewoon. :')
Ben er ook wel klaar mee met de iPhones.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 07:07

Ik heb besloten de sony te bestellen, omdat ik deze incl abonnement 2 weken op proef kan nemen en tot die tijd kosteloos kan retourneten als ik het niks vind.
Dus wordt vervolgd, ik laat het wel weten of hij mijn trouwe telefoontje voor 2 jaar wordt of dat hij teruggaat naar de winkel :P

Iedereen bedankt!!!