Kleding kind bij gescheiden ouders.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:54

Ik zou de te kleine schoenen en kapotte kleding weggooien en het kind op goed passend schoeisel en netjes terug laten gaan. Zo heeft zij geen te kleine schoenen meer om hem aan te doen en hij geen zere voeten.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:55

savanna04 schreef:
mijn dochter gaat in een schoon setje naar haar vader en heeft een setje kleren in een tas mee voor als we haar weer ophalen.
vaak blijft er daar ook wel eens wat liggen en krijgt ze dus ook niet haar allernieuwste kleren mee die echt net nieuw zijn. laatst had ze bij ons zo wat geen sokken meer en toen heb ik haar wel gevraagd of ze bij haar vader even in de kleding kast wou kijken of daar nog sokken lagen die van ons waren. ( ze kan mijn sokken gelukkig dragen. ze heeft bijna mijn schoen maat ) ze is 10 jaar en ze pakt nu zelf haar tas in en vergeet soms nog wel eens wat.
ze heeft bij haar vader ook kleren die hun voor haar hebben gekocht en blijft daar.
we hebben eerst gecommuniceerd via een schriftje maar ze is nu oud genoeg om alles zelf te vertellen alleen als er iets dringends is dan via whats app of bellen.

Dat lijkt mij ook het fijnst. En werkt volgens mij ook het makkelijkst. Wij hebben vaak aangegeven dat we ook iets extra's mee willen. bv als het op het randje zit van wel een jas of geen jas om dan wel een jas mee te krijgen.
Maar zij wilt dat niet want wij zijn ook verantwoordelijk voor kleding voor hem..

MarlindeRooz

Re: Kleding kind bij gescheiden ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:59

Dan zou ik serieus stoppen met kleding meegeven, want ze vind het blijkbaar wel handig dat ze gratis kleding krijgt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:01

Die indruk krijg ik ook. En dan ook stoppen met naar school brengen en van school halen, dan loop je niet tegen het probleem aan dat het kind op school voor paal loopt omdat je hem in de vodden naar school laat gaan waarmee moederlief hem heeft weggestuurd.

Dus ophalen thuis, afleveren thuis. En komt hij dan met kleren die stuk zijn, vraag ter plekke om die andere kleren, en die jas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:08

Ik zou er wat makkelijker in worden. Van wat gaten en vlekken heeft een kind in principe geen last. Dus als jullie met zijn moeder afgesproken hebben dat hij in dezelfde kleding teruggaat, zou ik me zoveel mogelijk aan die afspraak houden.

Als dingen gaan knellen, pijn doen of hij kou vat wordt het natuurlijk een ander verhaal. Dan zou ik dat vervangen met andere kleding. Tweedehands of goedkoop nieuw. Ook schoenen goedkoop houden. Bij jullie kan hij 5 dagen per week op goede schoenen lopen en van die 2 dagen op gympjes van 5 euro gaat hij echt niet dood. ;)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:11

Ophalen en afleveren thuis kan niet.

Maar het meest gebruikelijke is dus dat het kind een koffertje mee krijgt lees ik. Vind dat ook wel logisch en we hopen het in de toekomst te kunnen veranderen.

Safina, ons is door meerdere partijen aangeraden hem in goede kleding terug te sturen. Vlekken maakt ons ook niks uit hoor, zijn meer de gaten. Kleine gaatjes gaan ook terug. Maar soms zitten er meerdere gaten van zeker 5 cm in.

Hij heeft hier ook gewoon goedkope gympies van hm hoor! is niet dat ie alleen maar op dure schoenen loopt. Schoenen die naar haar terug mogen zijn van de action :D

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:13

Ik doe het ook hoor, kleren terug aan in de wisselavond waar mijn dochter mee is gekomen. Zo is de afspraak destijds gemaakt en zo gebleven. Is voor ons beide makkelijker, nou heb ik niet het probleem dat mn dochter in kleding met gaten, te klein, smerig etc gehaald wordt. Die kleine van mij vind het ook makkelijker dat de kleding van mam bij mij blijft en van pap bij mn ex.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:17

welke kledingmaat heeft je stiefzoon en welke maat heeft de andere zoon van de exvrouw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:18

Youknowme schreef:
Safina, ons is door meerdere partijen aangeraden hem in goede kleding terug te sturen. Vlekken maakt ons ook niks uit hoor, zijn meer de gaten. Kleine gaatjes gaan ook terug. Maar soms zitten er meerdere gaten van zeker 5 cm in.

Hij heeft hier ook gewoon goedkope gympies van hm hoor! is niet dat ie alleen maar op dure schoenen loopt. Schoenen die naar haar terug mogen zijn van de action :D

En wie zijn die partijen dan? En waarom raden ze dat aan? En hoe vaak gebeurt het dat hij kleding meekrijgt met echt grote gaten erin?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:20

minikatje schreef:
welke kledingmaat heeft je stiefzoon en welke maat heeft de andere zoon van de exvrouw?

Ze schelen 1 maat.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:21

Ik ken iemand die in zo'n zelfde situatie zit.

Als kindje dan bij hun aankomt, kleden ze hem om in kleding die hun voor hem hebben gekocht.
Wassen dan de kleding, mits nodig, waarin hij aankwam.
En als hij dan weer terug gaat, dan trekken ze de kleding waar hij mee aankwam weer aan.

Zo hebben ze nooit problemen met kleding die kwijt gaat of niet meer terug komt!
En het kindje loopt er super leuk gekleed bij!
Inmiddels is het kindje het zo gewend van kleins af aan, dus weet niet beter.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:22

Als het echt kleding is met gaten van groter dan 5cm: maak er eens foto's van?

En dan spreek de ex even aan, laat haar de foto's zien en vraag of dit normaal is?

En mocht ze dit normaal vinden, neem even contact op met iemand in haar omgeving, maar laat haar vooraf weten dat je dat gaat doen en daar de foto's laat zien. Ik ga er van uit dat ze geen rel wil.
Oh, en als er iemand is die bijv. getuige kan zijn dat je het kind met dergelijke kleding uit school hebt gehaald, dan kan ze achteraf ook niet roepen dat dit in scene is gezet om haar een hak te zetten.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:25

Je gaat een kind toch niet speciaal laten omkleden voordat hij/zij naar de andere ouder gaat?
Het zijn niet jullie kleren maar van het kind.

Gewoon een koffertje met wat spulletjes laten mee geven en anders bespreken met de andere ouder maar niet de oplossing via het kind spelen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:26

Tabaluga12 schreef:
Je gaat een kind toch niet speciaal laten omkleden voordat hij/zij naar de andere ouder gaat?
Het zijn niet jullie kleren maar van het kind.

Gewoon een koffertje met wat spulletjes laten mee geven en anders bespreken met de andere ouder maar niet de oplossing via het kind spelen.

Dat impliceert dat er met de tegenpartij gepraat kan worden.
Ik begrijp dat dit niet het geval is.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:28

Als dat niet mogelijk is vind ik niet dat je het kindje zou moeten laten omkleden. Dat vind ik een vreemd signaal.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:28

Foto's maken we al een poosje, ook van te kleine schoenen etc. Dus hebben genoeg bewijs, het doet haar alleen niks want ze komt met smoesjes.
Met haar valt helaas niet te praten, ook niet dmv mediator.
Vandaar dat we het gewoon zo laten.

Tabaluga, wij kleden hem niet om hoor. Hij krijgt uit bed gewoon kleding aan, dus worden geen kleding gewisseld.
Gewoon laten meegeven, jaa als dat kon. Kunnen moeilijk daar inbreken en een koffertje met kleding pakken toch.
Edit; Als hij in te kleine kleding komt kleed ie zich wel even om ( zit ook niet lekker ), net zoals kleding wat kapot is als we weg moeten. Blijven we thuis woensdags houd hij gewoon die kleding aan en gaat savonds pas uit.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:34

Ik vind het vooral zielig voor het kind, wat als hij zich gaat schamen voor de gaten in de kleding? Of misschien wel gepest wordt?
In zijn belang zou ik álles wat niet door de beugel kan (te klein, vlekken, gaten) direct wegdonderen. Dan maar iets meer uitgeven aan kleding, uiteindelijk heeft hij dan alleen nog goed spul, toch?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:34

Waar doe je moeilijk over. Hier is het heel lang hetzelfde verhaal geweest. Kids kwamen in te kleine, vuile, kapotte kleding/schoenen aan. Ze moesten zicht direct omkleden en als ze terug gingen kregen ze wederom hun kleding/schoenen aan die ze aanhadden toen ze kwamen. Lover bleef ook kleding kopen, maar zag dit nooit terug. Toen ik in beeld kwam was hij dit al gedeeltelijk aan het omdraaien naar bovenstaande. Het ging hier op een gegeven moment zelfs zo ver dat zijn kids mijn kleding/sieraden meenamen. Dus voordat ze vertrokken was het tassen en jassencontrole. Je wil echt niet weten wat voor taferelen er zich dan afspelen. Compleet met dreigen en chantage dat ze dan niet meer zouden komen. Dus stop met kleding meegeven, omdat je medelijden hebt met het kind.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:36

Als zij alimentatie krijgt, kun je dat niet korten? Ja, dan staat er een advocaat op de stoep, maar dan heb je iig bewijs wat er al die tijd heeft gespeeld.
Kleding met gaten nog tot daar aan toe. Maar te kleine schoenen vind ik echt niet kunnen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:37

rainbow8 schreef:
Waar doe je moeilijk over. Hier is het heel lang hetzelfde verhaal geweest. Kids kwamen in te kleine, vuile, kapotte kleding/schoenen aan. Ze moesten zicht direct omkleden en als ze terug gingen kregen ze wederom hun kleding/schoenen aan die ze aanhadden toen ze kwamen. Lover bleef ook kleding kopen, maar zag dit nooit terug. Toen ik in beeld kwam was hij dit al gedeeltelijk aan het omdraaien naar bovenstaande. Het ging hier op een gegeven moment zelfs zo ver dat zijn kids mijn kleding/sieraden meenamen. Dus voordat ze vertrokken was het tassen en jassencontrole. Je wil echt niet weten wat voor taferelen er zich dan afspelen. Compleet met dreigen en chantage dat ze dan niet meer zouden komen. Dus stop met kleding meegeven, omdat je medelijden hebt met het kind.

Heel vervelend Rainbow, maar niet alle kinderen zijn zo..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:52

Laat haar eerst maar eens tegen de lamp lopen. Hier hadden we dat eerst ook, of dat er koffer ingepakt zou worden maar dat de helft er niet in zat. Kinderen gaan vanzelf zien dat ze bij mama te kleine schoenen aan moeten en dat papa meteen goede aan laat doen. En als ze dat doorhebben snijd moeders zichzelf in de vingers met dat soort rotgeintjes. En dan houd het vanzelf op.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:53

Hoe is de school hierin? is daar wel eens iets erover gezegd? En wat vind jullie zoon er zelf van?
Loopt hij prettiger in jullie kleding? hoe is het contact met de leerkracht?

Ik weet dat mijn oppaskindje van jaaaaaaaaaaaaren terug een klas genootje had met een zelfde probleem.
Meisje ging 2 of 3 dagen bij mama en de rest bij papa. De wisseling vond plaats op school. Op de wisseldag kreeg ze van een de ene ouder altijd "vodden" (want kleding kon je het niet echt meer noemen...) aan. Meisje werd ermee gepest.

Daar is op een gegeven moment afgesproken dat er op school een setje kleding voor haar was.

Wellicht bij jullie ook een optie, bij de juf een setje kleding in de goede maat achter laten. Dan kan je zoon op de wisseldag smorgens voor school begint "jullie" kleding aan trekken en dan op het moment dat moeders hem smiddags komt halen, dat hij dan weer "zn moeders kleding" aan trekt. Dan hoeft hij niet een dag in te kleine kleding te lopen en krijgt moeders haar zooi terug.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:54

Waarom zou je het kind die vuile kapotte rotzooi weer aan willen doen?! Hij/zij kan er toch niets aan doen?

Mss toch inderdaad een derde partij inschakelen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:57

Omdat het dan gewoon ophoud. Het moment dat moeders merkt dat haar gedrag geen zin heeft of zelfs averechts werkt zal ze nog een paar keer iets proberen en dan houd het op. Uit ervaring deze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:03

Of je koopt een paar gelatinecapsules bij de apotheek, vult ze met textielverf in een bedenkelijke kleur en stopt ze in de zoom van die nieuwe broek. :D

Maar dat is leuk om te bedenken. Dat moet je niet doen, want daar wordt het allemaal niet beter van. ;)