Die stapel was..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Die stapel was..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:25

Ik heb voor dat soort gevallen een aparte kamer waar ik me ook opmaak ed. Daar staat een oude eettafel en daar ligt dus standaard een berg kleren op.

Toen die tafel vol ging raken kreeg ik het uitmuntende idee dat ik iets moest strijken, dus strijkplank neergezet en die ligt nu OOK vol (en de radio staat daar ook nog op want die paste niet meer op de tafel)

Tja... meestal hou ik gewoon goed de deur dicht dan zie ik het niet :')

Ik wacht nog steeds op die "nu ga ik opruimen! mood". Die mood komt om de zoveel tijd, alleen wanneer is nooit zo te voorspellen 8-)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:28

Haha Amaris die luxe heb ik niet van 2 kamers.. En op mijn kamer ophangen moet ik even kijken hoe ik het doe, bureaustoel zou een goed idee zijn alleen ga ik denk ik mijn bureau de deur uitdoen als ik een nieuw bed aanschaf want anders past het allemaal niet :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:31

Ik heb zelfs drie kamers, maar de derde is voor de rommel waarvan ik te lui ben die naar de zolder te slepen en voor de kattenbakken (ik woon alleen haha, en dat ga ik ook zo houden voorlopig)

Het is natuurlijk wachten tot de derde kamer OOK vol gaat raken met was, maar gelukkig heb ik niet zoveel kleren! HA! +:)+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:36

Ik gooi het gewoon in de was of hoe het de dag daarna nog een keer aan. Maar laten liggen of hangen vind ik smeriger dan gewoon lekker fris in de kast.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:49

Ik hang het vaak even aan een kledinghanger voor een (open) dakraam. Of aan een deurkapstokje van IKEA.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:42

Oh ik heb dus wel die aparte plank in mijn kast. Nu heb ik een vrij ruime inloopkast, dus ik heb er de ruimte ook wel voor.
Nu zijn wij maar met z'n tweeën thuis dus het beland ook wel vaak toch in de was omdat de wasmachine anders toch niet vol is en mijn vriend zijn werkkleren toch gewassen moeten worden.

Ik heb meer een hekel aan het opvouwen/opruimen van schone was :o Ik heb geen droger dus vaak hangt het op het rek tot er nieuwe was opgehangen moet worden en dan pas vouw ik het op. Het beland ook weleens onopgevouwen de wasmand. Mijn wasmand staat boven en de wachmachine beneden dus ik heb ook een wasmand waarin ik de was vervoer. Eigenlijk heb ik daar 2 van en altid is er 1 leeg. Daar kiep ik dan de gewassen ongevouwen was in :o
Voor het opvouwen van onderbroeken vind ik echt vreselijk :o

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:49

Even uithangen nadat je het gedragen hebt vind ik ook vrij normaal hoor. Vroeger thuis gebruikte ik daar mijn bureaustoel voor, tot ik die niet meer kon verplaatsen van de stapel kleren die er op lag, en dan ging het toch maar in de was :') of de overloop. Tegenwoordig heb ik geen van beiden meer, dus hang ik het meestal over het traphekje van m'n slaapkamer (ik heb geen deuren maar traphekjes :') ). 's Avonds er overheen en 's morgens terug de kast in :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:59

Neej schreef:
Even uithangen nadat je het gedragen hebt vind ik ook vrij normaal hoor. Vroeger thuis gebruikte ik daar mijn bureaustoel voor, tot ik die niet meer kon verplaatsen van de stapel kleren die er op lag, en dan ging het toch maar in de was :') of de overloop. Tegenwoordig heb ik geen van beiden meer, dus hang ik het meestal over het traphekje van m'n slaapkamer (ik heb geen deuren maar traphekjes :') ). 's Avonds er overheen en 's morgens terug de kast in :)

Haha, zo gaat het dus nog steeds bij mij, met de bureaustoel thuis :') En hier op kot ook eigenlijk :o
Meestal wordt de stapel dan ook zo groot dan ik eens grote opruim er in doe, even ruiken aan alles en de helft toch maar in de was smijten en de andere helft ofwel aandoen, ofwel in de kast.

TS, een kapstok lijkt me ook het meest geschikt?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:02

Ik heb zo'n houten dressboy in de slaapkamer:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... Jw3fsNik3F

Maar ik neem aan dat het maar één of hooguit twee setjes zijn die al een keer gedragen zijn, maar je niet terug in de kast wilt leggen? En dan toch ook niet met grote regelmaat lijkt me.
Als je kleding nog fris genoeg is om nog een keer te dragen, kun je dat meestal toch gewoon de andere dag doen en dan kan het daarna de was in?

Ik ben ook thuisblijfmoeder, maar dat doe ik omdat ik er wil zijn voor mijn kinderen en ik de combinatie kinderen - werk niet goed en fijn geregeld krijg. Ik ben geen thuisblijfmoeder, omdat ik graag poets, de was doe en kook :+.
Natuurlijk was ik ook nog de kleding van mijn kinderen als ze straks wat ouder zijn, maar dan verwacht ik toch ook wel dat ze zelf eens een wasje draaien, ophangen of vouwen en er ook voor zorgen dat er geen bergen onnodige was komen te liggen ;)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:04

Ik leg het gewoon naast mijn bed op de grond.
Enne wat wassen betrefd ik was elke dag minimaal een keer soms ook wel 2 of 3 keer.
Zoals vandaag al drie wassen gedaan omdat mijn dochter ziek isw en steeds overgeeft en dan dus over haar kleren en dekbed (ze is 7) dus ja was draaien doen we hier toch wel elke dag

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:11

MarlindeRooz schreef:
Zelf wassen wil ik best hoor, maar mijn moeder is huisvrouw dus het is eigenlijk haar werk! :D
Als de wasmand vol is dan kiep ik hem wel eens om, en selecteer ik alles op kleur. Zodra mams thuis komt hoeft ze dan alleen het nog maar in de machine te doen. We zijn hier btw met 5 thuis. :j

ook mijn strategie :+
en voor de overige kleding heb ik zo'n dressboy. daar kan ik het dan over heen hangen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:21

Ik leg het meestal op een stoel en ja die raakt soms wel eens vol. Dan ga ik alles na en dan gaan sommige dingen alsnog in de was.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:25

Heel herkenbaar probleem :')
Ik hang het inderdaad over de stoel zo van 'dit kan ik nog 1 dag dragen' en na twee weken hangt het er nog en dan gooi ik het alsnog in de was :')
Heb alleen geen ruimte voor plankje ervoor, want heb al 3 kledingkasten :)ddd

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:26

Ik heb zeg maar een dichte wasmand waar ik het geen al echt in de was moet in doe... wat nog een dag zou kunnen leg ik er boven op...

al moet ik ook toegeven dat ik een 1.60 meter breed bed heb waar ik in mijn uppie in slaap dus dat de andere helft van het bed ook voor een deel in gebruik is voor dit soort dingen...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:35

Maar hoe komt het dat er zoveel zijn die veel kleding hebben liggen die nog een dag gedragen kunnen worden? Waarom draag je dat de dag erna dan niet gewoon weer om het daarna in de was te gooien?
Dat is toch veel makkelijker?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:44

Delphi schreef:
Maar hoe komt het dat er zoveel zijn die veel kleding hebben liggen die nog een dag gedragen kunnen worden? Waarom draag je dat de dag erna dan niet gewoon weer om het daarna in de was te gooien?
Dat is toch veel makkelijker?

Bij mij is het vaak.. dag 1 is het nog t-shirt weer en dan dag 2 lange mouwen. Of ik heb het koud en trek een halve dag een trui aan. Volgende dag heb ik het weer warm. Of de broek moet in de was, maar het shirtje niet en die broek is de enige die leuk bij dat shirtje staat :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:46

Ik draag nooit 2 dagen hetzelfde... Is een soort van tik! :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:53

Hier ook op de grond :o
Een stapeltje van mij en een stapeltje van hem.

Gelukkig geen moeder in de buurt :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:00

Met temp. verschillen heb ik dat inderdaad ook, maar dan ben ik makkelijk dat ik het toch snel even op een kort programma was. Truitjes draag ik eigenlijk bijna nooit een tweede dag, broeken dan weer wel. Ik krijg er zelf gewoon wat van als er een hoop blijft hangen :o

MarlindeRooz schreef:
Ik draag nooit 2 dagen hetzelfde... Is een soort van tik! :=

Ja maar dan heb je toch heel erg veel '1 dag gedragen kleding' liggen? Dan zou ik er voor kiezen om daar een wasje van te maken op een kort 30 gr programma. Dan vraag je je moeder gewoon welk wasmiddel je moet pakken of dat ze het klaar wilt zetten en kun je je wasje draaien.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:04

Dat klopt, maar dat gaat maar om 3/4 dagen per week hoor. De rest ga ik niet naar school of spendeer ik in werkkleding / oude kleding.

Vaak kan iets wel bij de was, sowieso als er mouwen aan zitten en het strak zit. Een losse blouse zonder mouwen hang ik aan mijn kapstok en doe ik dan een keer weer aan of ik hang het terug.

Ik doe ook elke nacht eigenlijk een nieuwe pyjama hemdje aan. Heb een beetje smetvrees. :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:06

Hier gaat het op een hoop, dat van manlief ook alleen dan op een andere hoop. Ik keg die van mij op de verwarming. Manlief op een losse kastplank. Ik heb het als ik eens nette kleren aandoe die na een paar uur nog niet vuil zijn. Kunnen nog een ronde mee dan. We hebben al zoveel was dus extra zit ik niet op te wachten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:06

Ik heb een aantal haken aan mijn slaapkamerdeur, en idd een rek waarop alles hangt wat ik niet in de kast wil hebben (jassen nemen bijv. veel te veel ruimte in)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:36

Ik heb daar een stoel voor! Daar hang ik broeken en shirts op die ik nog een dag aan wil.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:44

Hier hebben we beide (manlief en ik) dus een eigen setje haken (geloof 4) waar we de gedragen kleding ophangen. Ik heb nogal wat setjes...: werkkleding, nette kleding, huis-tuin-keuken kleding en paardrijkleding... en die gaan echt niet allemaal na 1x dragen in de was... ik blijf bezig en heb al een te grote stapel liggen die echt een keer opgeruimd/gestreken moet worden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:56

Voor onze paardenkleren hebben vriend en ik een eigen rekje op mijn bureaukamer (waar mijn kleerkast ook staat). Hij gooit het er op, dus ik vouw alles elke dag netjes op in twee stapeltjes. De kledij die ik thuis aan doe (comfy broek met een leuk topje) leg ik ook op dit rekje, op een ander schap. Als onze paardenbroeken erg vies zijn door de modder of paardenhaar, dan blijven ze beneden in de kelder (waar we ons ook omkleden in dat geval); onze paardenjas hangt daar sowieso.

Mijn nette kleren die ik al eens heb aan gehad, hang ik gewoon netjes op een hanger aan de deur van mijn kleerkast, omdat ik het die week dan nog een keer aandoe, zodat ik het daarna de was in kan doen. Als ik iets maar een paar uur heb aangehad en het is nog schoon, hang ik het na twee dagen verluchten weer in de kast.

Als vriendje en ik op onszelf wonen, wil ik heel graag een kamer voor onze kledij/schoenen/etc. Dan zou ik zoals hierboven vermeld ook gewoon een tafel willen, waar de gedragen spullen in stapeltjes op liggen.