kinderen en hun streken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:11

Shivatjuh01 schreef:
Patsab schreef:
Ik heb geen architecten interieur gelukkig en met twee kinderen lijkt me dat voor niemand handig, behang zo goed en kwaad als het wilde weer terug geplakt en deuren afgeschrobd met Jif, vernieuw mijn huis wel als ze ouder zijn, geen zin om te stressen over mijn interieur

Ik doelde op je twee boefjes als architect haha :P

Dat las ik inderdaad even verkeerd ja :')

Ojajoh

Re: kinderen en hun streken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:37

wat heb ik een braaf kind als ik dit zo lees :=

hyperactief en druk, maar wel lief

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:38

Ik had hem in zijn onderbroek laten lopen en dan nog naar een andere winkel in onderbroek.Doet hij het nooit meer.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:45

Hahaha kan niet wachten tot mijn zoontje streken uit gaat halen. En aangezien zijn vader en ikke vroeger ook wel dat soort humor hadden ....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:46

Op een dag verschenen er ronde gaten (zo'n 5 centimeter doorsnede) in mijn dochters kleren. >;)

En ik me maar afvragen waar dat goed voor was. >;)

Op een gegeven moment vind ik ronde stukjes kleding in haar slaapkamer. De verklaring van dochterlief:
"Als ik zelf kinderen heb kunnen ze zien wat voor kleren ik had."

:D

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:48

Gelukkig weinig streken meegemaakt met die van mij. Helaas wel een keer hele scheven gezichten gehad bij de Hema...
Dochter zal toen net geen 2 geweest zijn, zat in de buggy en moest even snel iets halen bij de Hema. Buggy geparkeerd en snel iets uit het schap gehaald.
Afgerekend en naar buiten gelopen. Bij het naar buiten lopen ging het mis, alarm bellen gingen af en voor ik er erg in had stond bewaking naast me. Of ik iets gekocht had, ja klopt en geef die beste vent het tasje. Tasje door de poortjes geen alarm. Ik met buggy alarm af.
Alles nagekeken niets te zien. Ik alleen door de poortjes geen alarm. Buggy door de poortjes ding begon te bleren.
Bleek dat mn dochter op het onbewaakte ogenblik dat ik wat uit het schap pakte zij ook dr klauwtjes had uitgestoken en het een en ander tussen haar en de rugleuning van de buggy had gepropt...(kleine gekleurde haar dingen, tja niets mooiers natuurlijk voor een peuter)
Sta je dan even voor paal! Gelukkig kon beveiliging er om lachen,(wel even beelden door collega na laten kijken of ik het niet zelf was die het artikel tussen kind en buggy had gepropt) ik dus absoluut niet, ik heb er nog steeds trauma's van en regelmatig een gesprekje gehad daarna dat als je in de winkel wat wilt hebben dat je centjes moet betalen...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:51

Kan me zo even geen streek bedenken van mijn 6 jarige, hij heeft ze ongetwijfeld maar staat me nu even niet bij, wel altijd fantastische uitspraken.

recent nog terwijl mijn zoon aan het ontbijten was en ik voor de spiegel mn gezicht stond te verven :

"Waarom doe jij altijd makeup op mama?'
'Tsja dat doen mevrouwen om een beetje mooier proberen te lijken'
'Maar ik vind je lijken op een oud barrel'
'Ja en daarom doe ik dus makeup op Kaj'
'Nou maar dan vind ik je nog steeds een oud barrel!'

En bedankt, van je kind moet je het maar hebben, vond de tijd dat hij me de allermooiste prinses noemde toch leuker :D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:54

Hmmm...
Vroeger toen ik klein was..

Werd ons altijd gevraagd of we nog moesten plassen voor we gingen eten.
Dus ik, met ee jaar of 4, 'nee' gezegd.. Dus tijdens het eten ''mama ik plassen''
Zegt ze: ''Dan doe je het maar hier''

Had ze niet moeten zeggen :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:55

Sanex ben je klaar mee met zo'n kind. *D

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 15:55

Zoolgangster schreef:
Op een dag verschenen er ronde gaten (zo'n 5 centimeter doorsnede) in mijn dochters kleren. >;)

En ik me maar afvragen waar dat goed voor was. >;)

Op een gegeven moment vind ik ronde stukjes kleding in haar slaapkamer. De verklaring van dochterlief:
"Als ik zelf kinderen heb kunnen ze zien wat voor kleren ik had."

:D

Geniaal!!

Wij zagen net reclame over arme kinderen in Afrika, vraagt hij wat is dat. Ik leg een beetje wat het is, dat het arme kindjes zijn etc. Even later ziet hij een aanbieding met van eeen tablet. Vraagt hij hebben die arme kindjes ook een ipad? Nee lieverd die kindjes hebben geen ipad. :')

we gaan emigreren, hij maakte zich zorgrn of onze ipad wel mee ging.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:58

Ben ik de enige die sommige dingen die ik hier lees geen streken vindt, maar gewoon brutaal, onbeschoft en heel stout?

Ts, ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar ik zou er niet om kunnen lachen.

Ik zie hier foto's voorbij komen van vol getekende muren/deuren en afgescheurd behang. Ook dat valt bij mij niet onder streken of grappig.
Mijn kinderen (3 en 5 jaar) zijn echt geen engeltjes en ik ben misschien soms "te streng". Maar ik vindt dat soort dingen gewoon niet kunnen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de consequentie/straf is bij jullie als ze zich zo gedragen? Zal ik dan echt zo streng zijn?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:03

akishino schreef:
Ben ik de enige die sommige dingen die ik hier lees geen streken vindt, maar gewoon brutaal, onbeschoft en heel stout?

Ts, ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar ik zou er niet om kunnen lachen.

Ik zie hier foto's voorbij komen van vol getekende muren/deuren en afgescheurd behang. Ook dat valt bij mij niet onder streken of grappig.
Mijn kinderen (3 en 5 jaar) zijn echt geen engeltjes en ik ben misschien soms "te streng". Maar ik vindt dat soort dingen gewoon niet kunnen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de consequentie/straf is bij jullie als ze zich zo gedragen? Zal ik dan echt zo streng zijn?

Nee hoor,ik deel je gedachte ;)
en dan ben ik ook streng maar zulke dingen zijn bij mij ook echt een no-go
ik vraag mij ook wel eens af hoe lang ze in godsnaam uit het gezichtsveld zijn zodat ze daar de mogelijkheid allemaal voor hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:04

Mijn zoontje heeft ooit een speurtocht door het huis uitgezet op het nieuwe behang ... Heerlijk kind ... en dan ook echt van geen kwaad bewust zijn..
We hebben heel erg gelachen en het er gelukkig bijna helemaal af gekregen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:06

pfoee jaa ik heb als 2 jarige uk ook tekeningen gemaakt op de slaapkamer.
En als 5 jarige uk nog een keer :D

En het ging toen ik 5 was wel zo erg, dat ik paardjes tekende (vierkante blokken, met sprietmanen en een staart omhoog.) Maar ik wist dat meisjes een koffieboontje hadden en jongetjes een pielemuis, zoals het ons werd verteld. Vervolgens had ik dus paarden met een koffieboontje getekend en met pielemuizen.

Mijn ouders "Okeeeeeeeey... das niet de bedoeling."

Na een stevig woordje mocht het NIET geverfd worden.

Spul heeft er nog 3 jaar op gezeten, toen ik met 8 jaar begon te schamen en er op te krassen... X'D

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:11

Nou in het geval van het behang en de deuren bekrast, zit moeders op nog geen 2 meter afstand op de bank, in geval van behang waren ze aan de eettafel aan het spelen met auto's en hoorde ik grrrrtssss, sprong ook gelijk op, maar kwaad was al verschiet, en uiteraard krijgen ze te horen dat zoiets niet mag en het is ook niet weer gebeurt.
Geval deur, eigenlijk hetzelfde alleen zaten ze toen te tekenen en zag ik het pas toen ik naar de keuken liep, en zoonlief mocht voor straf ook poetsen. Is ook niet meer gebeurt.

Leuk? Nee maar ach stiekem kon ik er wel om lachen, vind het typische streken, let wel ze waren 2 en 3 jaar, ze hebben het niet bewust gedaan om moeders boos te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:13

@patsab van mij hoef je het niet uit te leggen hoor... typische kinderdingen, ze zijn zich nog niet zo bewust van alles. Uiteraard leg je uit waarom dat niet de bedoeling is maar verder... gewoon om lachen toch.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:20

Gewoon om lachen?
Je kunt iets in je achterhoofd niet zo erg vinden of misschien zelfs wel grappig. Maar uitleggen waarom het niet mag, maar er gewoon om lachen zal denk ik niet helemaal overkomen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:20

Ik heb getest hoe scherp de schaar was in mijn moeders gordijnen (papier was op) :D en toen ik zag dat de gordijnen stuk gingen, ging er ik plakband over heen plakken :j

Jaar of 6 zal ik geweest zijn en ja mam was heel boos en ik heb dat nooit weer geflikt :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:22

En ik denk dat het ook erg afhankelijk van de leeftijd en intensie is. Als ze een pen ontdekken, maar nog niet weten waar het papier ophoudt of dat je niet op de tafel/muur mag schrijven, kun je wel flink boos worden, maar dat zal niet het gewenste effect hebben (ben ik van mening) op zulke momenten moet je wel corrigeren, maar als ze niet beter weten heeft boos worden geen zin.

Als ze beter weten wat wel en niet mag, en ze gaan jouw lekker uitproberen, kan boos worden een effectief middel zijn. En in sommige gevallen niet en moet je op een andere wijze corrigeren dat het niet mag door een consequentie zonder boos te worden.

Maar hoe je het ook wend of keert, achteraf erom lachen kan altijd. Wat dat betreft zijn ze soms erg vindingrijk of hebben ze lekker naieve gedachtegangen.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 24-09-14 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:22

akishino schreef:
Gewoon om lachen?
Je kunt iets in je achterhoofd niet zo erg vinden of misschien zelfs wel grappig. Maar uitleggen waarom het niet mag, maar er gewoon om lachen zal denk ik niet helemaal overkomen.

Maar in geval van mijn neefje (hij was toen jaartje of 6/7)
Die jongen heeft een hele vakantie lang slakken in de brievenbus bij de buren gedaan (die op vakantie waren) en toen ze thuis kwamen hun hele huis vol slakken aantroffen. Of je wil of niet, maar wij hebben er zo hard om gelachen, want dat koppie van het ventje erbij en het beeld van een huis vol slakken was te hilarisch :')
(Hij is er wel heen gestuurd om excuses aan te bieden en heeft braaf meegeholpen slakken om te ruimen)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-09-14 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:23

Wat een leuk topic, heb zelf geen kinderen dus ik kan niet mee praten.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:24

Vind ik ook mariekeB, maar Ojajoh en Akishino geloof ik niet...
Er wordt ook wel meer gesloopt hier, heb 2 knullen en die mogen graag kijken of iets wat vast zit ook los kan, en op hun manier " repareren" zoals papa dat doet, helaas is dat meestal het uitelkaar halen van dingen die beter inelkaar kunnen blijven zitten, ze zijn zeg maar ondernemend haha.
En nee, ik zit ook wel eens op de wc of zit niet in hun nek als ze aan het spelen zijn en dan gebeurt er wel eens wat.
Manlief mopperde ook wel eens als er wat gesloopt werd, " dat zie je toch?" Kreeg ik dan?
Totdat manlief in de auto zat met de jongste op schoot, en deze de binnenspiegel eraf trok.....heb toen ook even lief glimlachend gezegd, hoe kan datnou, je zit er toch bij?..
Laatst bijgewerkt door Patsab op 24-09-14 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:27

akishino schreef:
Gewoon om lachen?

Wellicht heb ik mijn post niet helder genoeg geschreven.... zou kunnen natuurlijk

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:28

Paardenliefde zat er bij mij al vroeg in .... ik was een meisje van een jaar of vier. We hadden zelf beesten bij huis maar die van anderen zijn altijd mooier.
Ik op mijn driewieler de straat over en op weg naar mijn oom Abel. Het halve dorp door gecrost. Voor de drukke weg gestopt afgestapt driewieler in de berm en lopend overgestoken. Oom Abel had shetlanders en die waren zo leuk. Ik ben daar zo de stal in gelopen en in het hooi gaan zitten pony's kijken. Nou jullie raden het misschien al ... na een half uurtje in slaap gevallen in het hooi ....
Mijn moeder was totaal de weg kwijt toen ik vermist bleek ... helemaal toen ze mijn driewieler vonden. En opeens ging haar een lichtje branden .... ze liep naar Oom Abel en trof mij na even rond te kijken in het hooi ..... ze was boos en opgelucht tegelijk.
Ik moet er nu niet aan denken dat onze meiden dat zouden doen. Brrrrr ... alleen het idee al. Krijg een hartverzakking .......

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:31

MariekeB schreef:
akishino schreef:
Gewoon om lachen?

Wellicht heb ik mijn post niet helder genoeg geschreven.... zou kunnen natuurlijk

Dat zou kunnen...