Zelf een bedrijfje beginnen, maar hoe en wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: Zelf een bedrijfje beginnen, maar hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:37

Ik volg dit even wil ook in de toekomst me eigen dierenwinkel beginnen je ken altijd nog wat bij leren☺️

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:11

Zoals het correct gebruiken van bezittelijke voornaamwoorden en werkwoorden :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:31

Wat ik zou doen is eerst alles op papier zetten.

Wat is je doel?
Wil je er al je inkomsten mee verdienen?
Is het voor er bij?
Wil je een webshop of een winkel?

Wat maakt jou anders van alle vele anderen die ook taarten bakken en fotograferen? Je moet een unique selling point hebben om jezelf van alle andere te kunnen onderscheiden.

Heb je het er voor over om er veel tijd, energie en kosten in te brengen?

En als je het wil:
Nagedacht over een niet alleen inschrijven in KVK maar ook een BTW-nummer.. Je bent belastingplichtig. Nagedacht over al het boekhouden? Besteed je het uit, kan je het zelf? Nagedacht over een zakelijke rekening? Toen ik naar de ING Bank ging om een zakelijke rekening aan te vragen, vroegen ze ook eerst wat ik ging doen en wat me doel is. Ze zag me al aankomen en lachte me uit. Tot dat ik me mond open trok en mijn hele concept wat ik op papier had vertelde. Ze zei oh ja jou hoef ik niks meer te vertellen, ik open de rekening en als er vragen zijn mag je die stellen.

Dan kan je nagaan dat er zoveeeel mensen zijn die het allemaal rooskleurig voor hun zien en maar ergens zo aan beginnen. Maar echt het is niet makkelijk. Je moet er echt alle tijd in steken, erg veel geld en genoeg kennis hebben.

@Plien1 gefeliciteerd!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:54

Plien91 schreef:
Zoals het correct gebruiken van bezittelijke voornaamwoorden en werkwoorden :D

:')

LisaFaded schreef:
Maar echt het is niet makkelijk. Je moet er echt alle tijd in steken, erg veel geld en genoeg kennis hebben.

Nou zo moeilijk en duur is het nu ook weer niet, afhankelijk van wat je gaat doen natuurlijk. Maar een fotografiebedrijf opzetten is nu ook weer geen rocket sience of onvoorstelbaar prijzig... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:05

Fotografie niet prijzig?

Ik denk dat als je de kosten van cursussen & je apparatuur meerekent je nog best eens zou kunnen schrikken van de bedragen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:08

In dat geval kan ze beter taarten gaan bakken. :D :D

edit: iets genuanceerder, elke opleiding kost geld. Dus dat is niet iets unieks voor het werken als zelfstandige. Voor de meeste loondienstbanen heb je ook opleiding nodig, die ook geld kost.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 27-09-14 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:11

Ir111 schreef:

Ook prijzig, maar minder als het fotografie gebeuren :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:33

@Ir111 fotografie is zeker wel duur. Taarten bakken heb je ook alle tools etc nodig. Alles kost geld en het is niet goedkoop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:57

Maar je zult toch moeten investeren in een eigen bedrijf denk ik zo :j

Financieel, maar ook vooral qua tijd.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:51

Blingh schreef:
Ir111 schreef:

Ook prijzig, maar minder als het fotografie gebeuren :')

Ik ben net een bedrijf gestart in het taarten bakken en ik kan je verzekeren dat het ongelovelijk veel geld kost :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:04

Alles waarmee je prof. wil starten kost geld. Je moet nou eenmaal apparatuur aanschaffen en zorgen voor ervaring, publiciteit, een portfolio, etc.

TS ga eerst eens lekker wat hobby's uitproberen, en ontdek dan wat je leuk vindt én waar je goed in bent.
Zo was ik bijvoorbeeld bezig met taarten bakken en fotograferen en nu blijkt dat ik een talent heb voor schrijven :') Wie had dat gedacht... Ik in ieder geval niet :n

Het schrijven bevalt mij goed, en voelt heel natuurlijk. Ik hoef er nauwelijks moeite voor te doen en de juiste zinnen schieten mij zo achter elkaar te binnen. Heel wat anders dan met taarten en fotografie, waarbij ik echt na moest blijven denken :)

Zo zie je maar weer, soms ligt je talent heel ergens anders dan je denkt. Mijn advies: Ga dus eerst eens lekker wat hobby's uitproberen aangezien je zelf aangeeft dat je nog niet (veel) bezig was met beide dingen.