Denk je alles geregeld te hebben, dan dit weer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Denk je alles geregeld te hebben, dan dit weer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:41

Eerlijk gezegd als ik dit zo lees, en je vorige topics, maak jij er een groter probleem van dan nodig is. Kinderen zijn flexibeler dan je denkt, zeker op deze leeftijd. Anders zou het zijn als hij op school zou zitten, vriendjes achter moest laten, opa en oma, maar daar is volgens mij in dit geval geen sprake van. Bovendien is hij gek met je vriend en het paard dus hij zal het alleen maar prachtig vinden om bij hun te zijn. Dus, koffers pakken en gaan met die banaan!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:49

Gewoon in en bungalow of stacaravan gaan zitten, daar zitten wel vaker mensen tijdelijk een paar maanden hoor! In de winter is het niet zo duur en waarschijnlijk veel beter/warmer dan in een caravan in december.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:57

ik snap niet zo goed waarom je hem niet eerder voorbereid hebt? Heb je hem wel van je vriend verteld en zo foto's laten zien? ect?
Zo niet dan zou ik er maar heel snel mee beginnen

met grote dingen vertel ik mijn 3 jarige meteen ver van te voren alles en herhaal ik het in de tussentijd, zo gaat ze het steeds beter begrijpen. En geloof mij ze snappen het heus. Maar plotsklaps zo alles doen is te heftig hoor
En het idee van het aftellen via een kalender is een heel goed idee, dan kan hij er zelf naar toe leven.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:14

oplossing: http://www.vakantieveilingen.nl , scoor een vakantiehuisje voor even en kijk of je dan in de tussentijd al eerder kan vertrekken, ook op marktplaats staan vakantiehuisjes tegen schappelijke prijsjes aangeboden, als i het maar voor een maand. Die vriendin zou ik niet meer vertrouwen, niet netjes dat je iets afspreekt en dat ze de caravan gewoon uitleent terwijl jij dakloos bent. Dan leer je wel je echte vrienden kennen zeg. Ook al is het haar caravan, dan had ze hem gewoon niet aan moeten bieden aan je.
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 23-09-14 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:14

Leuk zo'n vriendin zeg, daar kan je lekker afspraken mee maken -O-

Jullie gaan daar wonen, dat staat al vast.
Hij is er al een paar keer eerder geweest, zelfs een paar keer een langere tijd.
Hij had het daar prima naar zijn zin en jij ook, anders zou je er niet gaan wonen.
Je paard is er al naartoe.

Je zit hier nu in een caravan (!) af te wachten totdat het eindelijk tegen december loopt.
Nu raak je die caravan ook nog kwijt.

Je kan gewoon naar de USA gaan, het mag.

Waarom zou je nog een keer hier in Nederland gaan verhuizen, i.p.v. gewoon lekker naar je nieuwe huis te gaan?

Dat is toch veel fijner voor jouzelf en zo'n ventje...dan die onzekerheid en dat tijdelijke verhuizen...

Wat houdt je in hemelsnaam hier??Komt het voor je vriend slecht uit als jullie nu al komen?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 23-09-14 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:17

Gezien haar zoon dus al 4 is gaat ie (neem ik aan) wel al naar de kleuterschool. Dus hij moet dan ineens wel vervroegd afscheid nemen van al zijn vriendjes e.d.
Sorry maar alles zo pats... boem maar laten gebeuren vind ik dus echt niet kunnen hoor. Ook al zijn kinderen vrij flexibele daarin, maar dan nog ook zij hebben een gevoel en hun eventuele vriendjes hier. Het mag dan wel eerste tijd alleen maar hij en mama zijn geweest, maar nu ie ook op school zit waar ie vriendjes heeft zitten. Maar denk ook aan opa' s en oma' s of andere familie leden (mits daar goed contact mee was natuurlijk).

Zoals ik van anderen hier lees heb je zelfs er eens bewust voor gekozen om dus niks te zeggen tegen je zoon? Dan vraag ik me echt af, waarom zo stiekem al die dingen voor hem achterwege houden en er pas op het laatste moment pas met hem erover te beginnen?
Kinderen zijn echt geen robots hoor :o.

En wat je vriendin betreft beetje vaag dat ze eerst haar caravan aan jou uit leent, maar nu er ineens mee komt hem nodig heeft omdat ze zo nodig met vakantie wilt :?

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:39

met betrekking tot je woonsituatie kan ik je helaas niet helpen.

Ik heb wel ervaring met internationaal verhuizen, zelf ben ik geboren in Saoudi-Arabie, als kind van 2 Nederlandse ouders. Dit i.v.m. het werk van mijn vader. Toen ik 4 was zijn we terug naar Nederland gekomen, en toen ik 6 was zijn we naar Zuid-Korea gegaan voor een jaar, Ook nog een jaar in Denemarken gewoond.

Dit is inmiddels zo'n 30 jaar geleden, toen er nog geen internet, email en skype was, zelfs internationaal bellen was een uitzondering!

Mijn ouders hebben ons nooit betrokken in hun plannen, het ging nou eenmaal zo. We hoorden een paar dagen van te voren wat er ging gebeuren. En wij hadden er ook geen problemen mee. Op latere leeftijd ook niet. Kinderen zijn veel flexibeler en pragmatischer als volwassenen. Ik zou het hem vertellen en gewoon gaan. Als hij er een drama van maakt, (wat ik niet verwacht) kan je hem wel een verassing in het vooruitzicht stellen... Dat maakt al veel goed.

Zorg dat jij er zelf geen drama van maakt, anders neemt hij dat over...

Jij bent de volwassene, en jij bepaalt wat goed is voor jouw kind.

(raar voorbeeld misschien) Toen mijn dochtertje ziek was wilde ze ook haar medicijnen niet, maar het is niet anders... ik heb haar een bezoekje aan de speelgoedwinkel in het vooruitzicht gesteld wanneer ze haar kuurtje af had gemaakt, en duidelijk gemaakt dat de gevolgen wanneer ze dat niet deed, nog veel erger waren. Ik gaf haar de keuze...zonder veel omhaal. Heeft prima gewerkt.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:29

Wat vervelend dat je vriendin ineens haar caravan terug wil hebben, zonder daarbij rekening te houden met het gedoe wat dat voor jou oplevert... Zet de vriendschap toch even in een heel ander licht, jammer zeg!

Wat betreft woonruimte, ik weet niet waar je woont maar wij wonen nu tijdelijk op een vakantiepark in een stacaravan en zie hier op het park genoeg caravans te huur of te koop staan. Dus wellicht dat je via Marktplaats een ander plekje kunt vinden.

Toch zou ik er eerder voor kiezen om niet dubbel te verhuizen, met dubbel stress en gedoe voor jezelf en voor je zoon. Voorbereiden moet je hem toch, er zijn hier in het topic genoeg suggesties gegeven en denk dat het voor jullie allemaal meer rust geeft als je nu die kant op gaat.

Succes met je beslissing :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:46

Er staan genoeg oude caravans op marktplaats waarin je nog best een paar maanden zou kunnen wonen, en anders is een stacaravan misschien een optie? Als je echt wilt is er altijd wel wat te vinden.
Om eerlijk te zijn heb ik een beetje het gevoel dat je hoopt dat iemand hier een kant-en-klare oplossing op een presenteerblaadje aanbied en dat je daarom dit topic hebt geopend, correct me if I'm wrong :)

Ik zie vooral dat je zelf veel problemen ziet die er misschien wel helemaal niet zijn. Gewoon je zoontje open en eerlijk vertellen hoe de vork in de steel zit, en je ogen open doen voor oplossingen om je heen :) Wel heel naar dat je vriendin de afspraak niet nakomt -O-

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:06

Wat ik niet helemaal snap, in de OP zeg je dat je voor 1 a 2 weken geen thuis hebt. Dus je gaat al binnen 1 of 2 weken naar Amerika, wat maken die paar dagen eerder dan uit? Voor je zoontje wordt het toch niet anders als je hem nu vertelt dat je maandag vertrekt, ipv dat je hem volgende week zou vertellen dat hij die week erop gaat...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:07

Kun je niet in de woning van je vriendin tijdelijk als ze toch met vakantie is ?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:12

pinto_1 schreef:
Wat ik niet helemaal snap, in de OP zeg je dat je voor 1 a 2 weken geen thuis hebt. Dus je gaat al binnen 1 of 2 weken naar Amerika, wat maken die paar dagen eerder dan uit? Voor je zoontje wordt het toch niet anders als je hem nu vertelt dat je maandag vertrekt, ipv dat je hem volgende week zou vertellen dat hij die week erop gaat...

Nee ze zegt dat ze met die caravan weggaan voor 1 á 2 weken en gedurende die tijd heeft zij geen verblijfplaats.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:20

Ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Ook omdat ik in een ander topic las dat ze eerder wilde gaan dan 1 december had ik de link gelegd dat ze over 1 a 2 weken zou gaan. ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:21

Babsiej schreef:
Kun je niet in de woning van je vriendin tijdelijk als ze toch met vakantie is ?

Citaat:
Je zou zeggen ga je in haar huis toch? Dat is geen optie want haat broer met hoogzwangere vriendin wonen bij hun in huis en blijven thuis.

Is dus geen optie schijnbaar.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:25

Ik denk dat heel veel mensen best wel grof zijn hier in het vormen van een mening.
In mijn ogen is de TS ook iets te voorzichtig bezig. Maar vergeet niet ze staat op het
punt om iets heel groots te doen, een omslagpunt in haar leven. In andere topics staat
ook al dat ze heel voorzichtig haar zoontje aan het laten wennen is aan het idee. Ze heeft
al veel tegenslagen gehad, heeft dat niet altijd even handig onder woorden kunnen brengen,
maar ze blijft er toch voor gaan. Dat is ook knap!

Om nu even in te gaan op je vraag, ik zou ook met hem aan de slag gaan met plaatjes en tekeningen en hem dan toch maar hele verhaal vertellen. Ga ervoor, hak de knoop door, er is niemand die je kan tegenhouden.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:34

Eerlijk gezegd?
Vertrekken,paard gaat er ook al heen,zoonlief past zich heus wel aan,zolang jij rustig blijft en hem alles goed uitlegd.
Meid,misschien moet het wel zo lopen :) ,snap je.
Hup gaan met die banaan :D
Ik wens je heel veel succes en plezier in USA

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:47

je kunt dit echt heel makkelijk oplossen, zonder hem de complete waarheid (inclusief het verhaal dat je door je 'vriendin' nu zonder dak boven je hoofd zit) te hoeven vertellen.
Je zegt dat je zoon gek is op je vriend. Hij weet al een beetje dat het het plan is om ooit bij jouw vriend te gaan wonen.
In principe is hij voorbereid op dat jullie ooit weggaan uit die caravan. want die is voor tijdelijk.
Overleg met je vriend, of hij je morgen wil bellen en aan je zoontje te vragen of hij het leuk zou vinden om samen met jou naar hem toe te komen. Laat hem dat enorm enthousiast brengen met leuke dingen die jullie kunnen doen, en wat hij daar allemaal heeft thuis en in de buurt etc.
Als je vriend(of jij ) hem enthousiast maakt voor zoiets, kijkt hij heel erg uit naar het moment dat jullie naar je vriend gaan.
Natuurlijk moet je hem vertellen dat hij dan zijn vriendjes en vriendinnetjes niet meer kan zien, maar dat hij ze wel via de computer kan zien, en met ze kan praten en spelletjes mag doen enzo.. en dat er ook heel veel leuke vriendjes en vriendinnetjes op hem wachten bij je vriend.

Kijk het is erg kortdag, maar wat wil je anders?
In een kartonnendoos onder een brug, dat zal wel heel wat schadelijker zijn dan je zoon voorbereiden, jullie spullen samen inpakken en lekker met het vliegtuig op naar een nieuwe toekomst.
Houdt het gewoon positief (wel reeel) en besteed daar veel aandacht aan hem. Ga de buurt verkennen, neem hem mee, laat hem niet zomaar bij mensne die hij niet kent, ga met hem mee naar zijn nieuwe school, probeer samen contact te leggen met kindjes in de buurt, probeer te helpen met vertalen, probeer hem woordjes te leren, veel aandacht naar hem. dan is hij binnen no time op zijn plek. Waarschijnlijk went hij sneller dan jij.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:52

NYC schreef:
pluisje88 schreef:
Je gaat met een 4 jarige verhuizen naar een ander land, naar een vriend die hij nog niet kent? Beetje vreemd... Zou hem gewoon vertellen wat er gaat gebeuren. Kinderen zijn niet achterlijk. Tja verder vind ik het een lastige kwestie. Is niet netjes van die vriendin maar je kunt er eigenlijk niks van zeggen aangezien die caravan van haar is...

Mijn zoontje kent mijn vriend, en ze zijn gek op elkaar! We zijn er meerdere malen wezen te logeren, ook 2x 3 maanden wezen proefdraaien.

We hebben het wat voorzichtig aangepakt, en veel uitleggen; mijn zoon heeft nooit in een gewone gezins samenstelling gewoond, hij heeft zijn vader nooit bewust gezien. Is dus al 4 jaar hij en mama. Hij vind het leuk met vriend ,
Maar het is voor hem vreemd. We zijn dan opeens met 3.

Maar wat is het verschil of je het hem nu moet vertellen als je eerder zou vertrekken of pas in december?

Ik had m'n kind hier allang op voorbereid!
Lijkt me dat het juist dan rauw op z'n dak komt!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:54

TS, pak je spullen en ga!! *\o/*
Niet te lang bij nadenken.
Ik denk dat het voor je zoontje een stuk prettiger is dan dat hij nu WEER in een ander huis komt te zitten,denk dat dat alleen maar meer verwarring op zal brengen.
Eenmaal in amerika daar hem zoveel mogelijk tijd gunnen om te wennen.
Hij is gelukkig nog erg jong.

Heel veel geluk in de toekomst!!

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 18:13

Mijn zoontje die weet al een heel deel van het verhaal, wou hem nog niet vertellen in December gaan we verhuizen. Was nog zo ver weg. Wou een kalender maken als hij het aantal dagen kan tellen.

Heb met mijn vriend gebeld, heb hem het caravan verhaal etc. Uitgelegd. Hij zei ook al, kom hier maar heen anders blijf je verhuizen. Hij zou proberen om vrij te krijgen.

Laatste keer dat weer 3 maanden waren hadden we samen met zoontje de kleuren voor zijn kamer uitgezocht. Net idee van de foto's is een goed idee! Had mijn vriend gevraagd om foto's te sturen.

Had bij mijn zoontje al even gepeilt wat volgends hem het verhaal nou is, wie vriend is;

Mama is geliefd op vriend, die heeeèl ver weg woont, dus gaan we er met de vliegbus heen (een raket is volgens hem een vliegtuig en een vliegtuig is een bus die kan vliege , vliegbus dus. :') hij had zo'n bus die je kon veranderen in een vliegtuig, hij denkt dat het echt zo werkt.)
Tante woont daar en grandpa en grandma, en vriend die heeft een vet coole auto. Heb hem gevraagd wat we daar gaan doen, we gaan daar met 3.

Hij snapt dus dat we er met zen 3en zijn.

Zal vanavond kijken voor een ticket. Heb er nog over nagedacht, het is zo snel. Maar wèèr verhuizen zal okk niet helemaal goed voor hem zijn.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:16

Succes! *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:17

Ja TS succes en wat een wijs zoontje heb je! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:22

Nou dan staat je toekomst toch gewoon helemaal met open armen voor je klaar...?

GAAN met die banaan, waarom zou je wachten, je hebt daar veel meer dan hier :P

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:28

NYC schreef:
Ik weet dat hij niet achterlijk is.

Maar om hem opeens boembats te vertellen hoe de vork in de steel zit, vind ik ook weer zo overweldigend.

Dat van paard is vooruit om te kijken of het wel leuk is, vind ik een goede!
sorry maar je maakt echt van een mug een olifant. Jullie gaan verhuizen, klaar, niet zo moeilijk om uit te leggen lijkt me? Kind van vier snapt dat heus wel.

Je kan je vriendin ook niets verwijten. Het is haar caravan en zonder haar hulp had je al eerder een probleem dus tja.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:33

heb niet alles gelezen maar als je vriendin op reis gaat, kun je dan niet in haar huis wonen?
Jij hebt een dak boven je hoofd en het huis is niet verlaten