De echte warme winterjassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De echte warme winterjassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 01:33

Een donsjas? Ik heb zelf een donsjas van The North Face en had het zelfs met -40 niet koud.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 01:46

Ik heb de jassen van de mensport, kost 100 euro:

http://www.webshop-mensport.nl/a-367485 ... sport-pet/

Hij is er in bruin, blauw en olijfgroen (maar die laatste is dacht ik een ouder model).

Dit omdat ik ook een parkamodel zocht, met koord in het middel, veeeel zakken en een uitneembare fleecevoering. Ik zit er mee op mijn paard, werk in de tuin en heb bijvoorbeeld net een hele aanhanger vol aan oude troep en hout van de hooizolder gehaald. Hij is dus echt erg sterk. Ik was hem zelf en spuit hem nog extra in met waterdichtspray van de Hema of Action.

Inmiddels hangen er al drie aan de kapstok: een voor bij mijn eigen paarden, een voor mijn werk (ook met paarden en die wil ik dus gescheiden houden van mijn eigen beesten) en een reserve voor als er een in de was moet. Ideale jas voor mij.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:41

Ik heb vorig jaar net zoiets bij C&A gekocht, die vind ik zelf erg warm. Was maar rond de 50 euro ofzo..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:12

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:16

Ook Gaastra heeft heel lekker warme sportieve jacks. Vorig jaar ook 1 van gekocht, €180,-

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:20

Ik heb er een van Peek & Cloppenburg, en dat ding was reteduur maar ik heb het er nooit 1 seconde koud in gehad.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:30

http://www.eponia.nl/LaValendio-Bomberjack

Ik heb deze jas, bijna nooit aan want ik vind hem veeeels te warm haha. Het is qua model misschien niet wat je zoekt, maar warm is ie zeker. Misschien hebben ze nog andere uitvoeringen...

Waar je denk ik vooral op moet letten als koukleun :Y) is dat de jas wind en waterdicht is..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:37

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:43

Ik heb vorig jaar een Khujo jas gekocht. Vrijetijdsjas, dus geen rij jas.
Super goede investering! Dan zit je wel rond die 200 euro, maar heb je EN een warme EN een hippe jas!
Ik vroeg me af of je nou een rij jas zocht, of voor dagelijks gebruik.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:06

Yris schreef:
Ik heb vorig jaar een Khujo jas gekocht. Vrijetijdsjas, dus geen rij jas.
Super goede investering! Dan zit je wel rond die 200 euro, maar heb je EN een warme EN een hippe jas!
Ik vroeg me af of je nou een rij jas zocht, of voor dagelijks gebruik.

Het topic staat bij Leven Zonder Paarden, dus dan kun je er vanuit gaan dat het om het dagelijks gebruik gaat :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:09

Als echte IJslanderfan heb ik een donsjack van 66 North. :) Heerlijk warm, maar helaas buiten budget. :( De jassen van Canada Goose zitten er nog een prijssegment boven, maar ook superwarm.

Afbeelding

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 09:16

Corelli schreef:
Ik heb denk ik de perfecte jas voor je!

De parka van scotch and soda, met teddy binnenvoering. Ik heb m zelf en hij is heerlijk, echt zware kwaliteit :j

http://webstore-nl.scotch-soda.com/nl/d ... =6&cgid=22

Wauw <3
Super balen dat hij zo ontzettend duur is. Ik ben namelijk student dus 200 is al erg veel me om uit te geven.
Maar jassen die hier op lijken en goedkoper zijn zeer welkom.

Ik wilde ook even vrijdag naar een pull and bear. Die jassen zien er ook erg mooi uit.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:22

Ze zijn misschien erg duur in aankoop, maar ze gaan normaal ook erg lang mee. Mijn echtgenoot heeft zijn North face jas meer dan 10 jaar, daar zie je nog niets aan. Wel de uitneembare fleece vest is ondertussen vervangen.
Zelf heb ik er eentje van Jack Wolfskin, hij blijft erg netjes uitzien. De kostprijs zat rond de 280 en heb hem in de afsprijzing aan 199 zien liggen. En warm zijn ze zeker.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:32

__Leonie schreef:
Corelli schreef:
Ik heb denk ik de perfecte jas voor je!

De parka van scotch and soda, met teddy binnenvoering. Ik heb m zelf en hij is heerlijk, echt zware kwaliteit :j

http://webstore-nl.scotch-soda.com/nl/d ... =6&cgid=22

Wauw <3
Super balen dat hij zo ontzettend duur is. Ik ben namelijk student dus 200 is al erg veel me om uit te geven.
Maar jassen die hier op lijken en goedkoper zijn zeer welkom.

Ik wilde ook even vrijdag naar een pull and bear. Die jassen zien er ook erg mooi uit.

Ik vond hem zelf ook te duur en heb de mijne uiteindelijk van marktplaats geplukt voor €120. Nog helemaal netjes! Dus wellicht een idee om daar ook even op te kijken :) Dat geldt eigenlijk wel voor alle dure merken, want als je een echt goede jas wilt, kom je toch op een duur merk uit..
Pull and bear kun je wel overslaan, dat is echt flut kwaliteit :o

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 09:39

Ja ik klopt inderdaad. Ik zag er ook een paar van 219 dus dat is al wat beter. En ik wil er inderdaad wel een paar jaar mee doen. Ga vrijdag ook even in de winkel kijken ervan.

Op marktplaats al gekeken, maar niets kunnen vinden. Ga het wel even in de gaten houden.

Jammer, pull and bear zag er op de site wel goed uit.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:40

De warmste jassen die ik heb zijn toch wel echt mijn ski jas en een jas voor bouwvakkers omgetoverd tot paardij jack. Daar zit ene fleece binnenvoering in die je er ook weer uit kan ritsen. Mooi is het niet, maar op de weide kou kleumen zit er voor mij niet in.

Ik zoek nog wel een mooie jas voor dagelijks gebruik. Ik heb leren jassen en een camel coat maar die laatste heb ik al wat langer en vind ik niet meer mooi. Zou alleen niet weten welke stijl ik precies wil.