Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LauwtjuhLevi schreef:Hoe zoeken jullie je huis, of zijn jullie aan je huidige huis gekomen?
Ga je bij een makelaarskantoor langs om te kijken of ze iets voor je hebben of kijk je op funda of je iets ziet staan en neem je dan contact op met de makelaar om een bezichtiging te plannen?

(zeker geen school dichtbij)
) aikon schreef:Mijn droomhuis wensen:
Vrijstaand
Moet oud zijn (liefst in oude staat ook)
Klein (tot 80m2)
Grote kelder
Groot erf (1000m2 + Om pony's en camper aan huis te kunnen hebben)
Buren zover mogelijk weg(zeker geen school dichtbij)
Rustige weg
Achterstallig onderhoud/afbouw geen probleem
GEEN cv (word ik ziek van dus gaskachel of houtkachel)
Ontbreken van muur/dak/vloer isolatie en dubbelglas geen probleem (heb ik nu ook)
Wandel/rij en men mogelijkheden dichtbij in de vorm van natuurgebied/bos
Maakt niet uit waar in NL
Ik heb al een paar huisjes op het oog die ik ook kan betalen (Kom dan zelfs LAGER te zitten met hypotheek dan nu met huur)
, grapje. Er zijn nog veel meer verwarmingsmogelijkheden en als je toch voor een echte opknapper gaat, let eens op zonnepanelen icm warm water en vloerverwarming. 10 bij 8 is niet groot, maar te doen en 1000m2 is ook wel erg weinig om pony's en huis en camper op te houden. Als het je niet uitmaakt waar je woont moet dit toch zeker te vinden zijn, afhankelijk van je budget. 
Plaggenhut mag ook
Maar mag niet van onze roverheid ^ Iets met "mensonterend" of zoiets)
Gaat ook niet goed.
Heb het nog niet van binnen bekeken. (ben ik wel van plan
Ben nieuwsgierig
)

De notaris heeft zijn werk niet goed gedaan, er is totaal geen "reclame" voor gemaakt. Gevolg, wij, en nog 1 ander koppel waren op de openbare verkoop, en dat andere koppel had echt geen budget om een huis te kopen.

Als beide keukens nog gaaf zijn maakt de kleur toch geen ene reet uit?
Waar ergens zoeken jullie?
wij willen er graag rustig de tijd voor nemen, maar blijkbaar als je iets ziet wat naar je smaak is moet je soms wel opschieten. rommulus schreef:Wij hebben niet heel veel eisen...
4 maar
Moet bewoonbaar zijn (als in mag uit het jaar 0 komen zolang je er maar redelijk in kan wonen)
Ik bedoel ik heb bewoonbare huizen gezien waarbij je van binnen zo naar buiten kon kijken door muren en daken, en ik heb bewoonbare huizen gezien waarbij je zeker weet dat die geluk hebben dat ze de storm hebben overleefd zo scheef dat ze staan.
Nee we zoeken iets war we in kunnen desnoods eerst voor een paar jaar om hem dan tegen de wereld te gooien.
Nabij drens friese wold en of dwingelerveld zijn en toch nabij uitvalwegen (ivm werk in zuiden voor mij en in assen voor mijn vriend).
Vriend heeft vast werk in assen dus die zou graag in een 30 min ongeveer in assen willen zijn en ik wil graag met paard snel in het bos zijn.
Ook zou het fijn zijn als ik al wat minder reis tijd heb richting het zuiden des lands waar ik met periodes ivm mijn werk erg veel zit.
En ruimte om de deur voor paard en minimaal een halve ha maar bij voorkeur 1 of meer
Bij voorkeur meer gezien je dan zelf je eigen hooi kan hooien en je dat precies zelf in de hand hebt wat er in zit.
En je ook de mogelijkheid hebt om evt uit te breiden ed.
Ook zou ik geen moeite hebben met een aantal aftandse schuren die tegen de wereld moeten in de loop der tijd om die te vervangen voor mooie stalletjes ed en evt een overdekte bak.
En voor vriend lief zijn schuur waar hij zijn hart kan ophalen om met sleutelen te gaan beginnen en waar hij de ruimte er voor heeft (zijn man cave +) )(ja ja droomt verder .....)
Op zich zijn dit geen rare eisen maar het budget wel ...
Zo'n hoog budget hebben we helaas niet dus blijven we vrolijk verder zoeken....
Dus mocht iemand nog wat weten ??????
Na 4 jaar zoeken grijp je een hoop aan

Dus ik neem genoeg met drie slaapkamers, een tuin en een badkamer met bad.