ben ik nu zo onredelijk of ligt het aan mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Re: ben ik nu zo onredelijk of ligt het aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:54

Gister lag die berg was er ook al, waarom heb je daar dan mee gewacht tot vandaag?
Anyway, ik zou het nu lekker laten liggen en je op je tentamen voorbereiden. Morgen weer een dag.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:58

*ziet een compleet ontploft huis voor zich met kleren en troep overal*

Zet een kopje thee, ga lekker op je kamer voor het examen leren en adem even rustig in en uit.
Ruim desnoods je eigen zooi even op. Je ouders zullen het toch wel begrijpen?
Toevallig heb ik morgen ook een deadline, heb even een enorme puinzooi van m'n kamer gemaakt (moet morgen 100 tekeningen inleveren en moest ze nog nummeren) maar morgen weer een dag om op te ruimen hoor.
Met lastige broers heb ik geen ervaring, ben enig kind :+ maar ik denk dat je hem het beste gewoon even uit de weg kan gaan, volgens mij zijn jullie kwaad om niks.
Zou je ouders in ieder geval niet bellen, laat ze gezellig een dagje samen weg zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:03

Je kunt het je zo moeilijk en zo druk maken als je zelf wilt! Ik snap je irritaties, maar ik zou toch proberen je energie in andere aken te steken, met name in je tentamen.

Ik zou me niet druk maken over zijn zooi. Ik neem aan dat je ouders zien dat het zijn spullen zijn en zo niet kun je zeggen dat het zijn spullen zijn. Ga boven op je kamer leren. Dan kun je ook zeggen dat jij daar heel de avond hebt zitten leren en hij er zo'n troep van heeft gemaakt.
Ik zou niet eens proberen hem dat op te laten ruimen. Als 16 jarige kan hij dat prima zelf en zo niet dan zullen je ouders hem daar vast wel op aanspreken.

En koken ... als hij 16 is kan hij best voor zichzelf zorgen. Hij zal zichzelf echt niet laten verhongeren. Wel is het zo makkelijk en sociaal om samen te eten en voor 2 man iets te maken i.p.v. ieder voor zich. Maar dat hoeft heeft volledig 3 gangen menu te zijn toch? Desnoods gooi je een pizza in de oven terwijl je door leert, of je maakt iets snels als pasta, je kunt iets halen of een maaltijdsalade kopen.

En waarom moet jij de was en strijk doen als je morgen tentamens hebt? Als moeder zijnde zou ik dan, wetende dat ik een dag weg zou gaan, een dag eerder mijn strijk en was doen of een dag later.
Natuurlijk mogen kinderen best meehelpen in het huishouden, maar in jouw geval zou ik als moeder toch liever hebben dat je goed leert voor je tentamen.