Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Celine_Famke schreef:Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort, zo niet mijn excuses.
Hoi Bokkers.
Al vanaf dat ik jong ben, ben ik een enorme dierenvriend. Honden, katten, paarden, konijnen, hamsters, cavia's... Alles vond/vind ik geweldig! Maar honden trekken mij toch altijd al het meest (na de paarden dan, maar die leven niet in je huis haha).
Wij hebben thuis 2 katten. En ik heb een eigen paard.
Nu is het probleem: Hoe ouder ik word, hoe meer ik de hond in mijn leven mis... Het is alsof mijn leven niet compleet is zonder hond. Er gaan geen dagen voorbij zonder dat ik eraan denk om een hond te hebben. Ik ben gewoon echt een hondenpersoon. Eigenlijk geen kattenpersoon, hoewel ik onze katten hartstikke lief vind hoor!
En ja, natuurlijk ben ik hartstikke blij dat ik al een paard heb.. En ik zou daar heel graag ook gewoon tevreden mee willen zijn. Maar het gaat zo lastig..
Mijn vader vind honden ook wel erg leuk. Áls we een hond zouden nemen, zou hij ook willen uitlaten etc. Maar hij zegt dat hij het toch niet wilt. Al weet ik niet of hij dat zegt omdat mijn moeder het niet wilt, of omdat hij het echt zelf niet wilt. Mijn broer (woont nog thuis) zou het ook wel leuk vinden, maar het hoeft van hem niet. Mijn moeder wilt het eigenlijk niet hebben, die ziet alleen maar problemen, hoewel ik al die problemen 'goed' probeer te praten. Want zoveel/ erge problemen zijn het niet..
Het is gewoon zo vervelend, ik ben gewoon een enorm grote hondenliefhebber en droom werkelijk van een 'eigen' hond. Ik woon dichtbij een park en daar lopen heel veel honden. Altijd als ik die honden zie lopen merk ik weer hoe erg ik een hond om mij heen 'mis', hoewel ik nooit écht een hond heb gehad.
Het is heel lastig uit te leggen en ik weet niet of mensen mij begrijpen. Het voelt echt als iets wat ik mis, als ik eraan denk kan ik ook gewoon heel ongelukkig worden..
Wat ik met dit topic wil bereiken? Tsja.. Ik wilde het gewoon even kwijt, het zit mij dwars. En ik vraag mij af of er lotgenoten op Bokt zitten of dat ik echt de enige ben die zoiets heeft? En misschien hebben sommige mensen nog tips?