Alsof mijn leven niet compleet is ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Re: Alsof mijn leven niet compleet is ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 13:15

Mijn moeder zegt nu inderdaad dat we er van de winter misschien een kitten bij gaan kopen, omdat ze dat wel wilt. En ik denk dat ze dan hoopt dat ik minder graag een hond wil, maar dat werkt niet denk ik.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:23

Je bent 17. Als je op studentenkamer gaat of op verlof zal je altijd iemand nodig hebben om op je hond te passen. Waarom wacht je gewoon niet enkele jaren tot je je eigen plekje hebt en zeker weet of je tijd genoeg hebt ? Je zit nu op een leeftijd waar heel veel in je leven plots kan gaan veranderen. Denk aan een buitenlandse stage bvb. Dan kan je hond ook niet mee. Het is moeilijk als je iets echt graag wilt om dat uit te stellen, maar het is wel de eerlijkste oplossing naar je ouders en toekomstige hond toe.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:00

waauw bedankt dat je dit opschrijft ik heb echt precies hetzelfde :')
Helaas krijg ik nu door dit te lezen waarschijnlijk alsnog geen hond maarja ben blij dat iemand hetzelfde heeft haha

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:03

Ik had hetzelfde. Maar toen werd mijn zusje geel erg gepest op school en zij is ook echt een hondenvriend. Dus toen kreeg ze voor haar verjaardag een hondje, een boomer.

Misschien moet je een hondje kopen als je op je eigen woon of zo.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:07

herkenbaar,

Ik wou ook altijd een hond hebben maar mocht dit nooit van mijn ouders . De hond is er zolang ik thuis woonde dus ook nooit gekomen.
Wel had ik 3 hondjes in de buurt die ik uitliet en ook echt uren mee op pad kon zijn.
Nu ik al 14 jaar samen woon is de hond er 6 jaar geleden ook gekomen :)
En ik zou echt niet meer zonder hem willen.. Hopelijk gaat hij nog een paar jaartjes mee ( hij wordt in feb. 9 alweer.. )
Dus die hond , die komt wel voor jou :)

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:56

Ik kan me ook nog herinneren hoe ik vroeger denkbeeldig een hond aan het uitlaten was als we aan het wandelen waren. :)
En als ik dan nu naar onze hond kijk, terwijl hij inderdaad zo aan de lijn loopt als ik me destijds inbeelde <3

Moed houden TS! Het komt vanzelf!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:11

Celine_Famke schreef:
Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort, zo niet mijn excuses.
Hoi Bokkers.

Al vanaf dat ik jong ben, ben ik een enorme dierenvriend. Honden, katten, paarden, konijnen, hamsters, cavia's... Alles vond/vind ik geweldig! Maar honden trekken mij toch altijd al het meest (na de paarden dan, maar die leven niet in je huis haha).

Wij hebben thuis 2 katten. En ik heb een eigen paard.

Nu is het probleem: Hoe ouder ik word, hoe meer ik de hond in mijn leven mis... Het is alsof mijn leven niet compleet is zonder hond. Er gaan geen dagen voorbij zonder dat ik eraan denk om een hond te hebben. Ik ben gewoon echt een hondenpersoon. Eigenlijk geen kattenpersoon, hoewel ik onze katten hartstikke lief vind hoor!

En ja, natuurlijk ben ik hartstikke blij dat ik al een paard heb.. En ik zou daar heel graag ook gewoon tevreden mee willen zijn. Maar het gaat zo lastig..

Mijn vader vind honden ook wel erg leuk. Áls we een hond zouden nemen, zou hij ook willen uitlaten etc. Maar hij zegt dat hij het toch niet wilt. Al weet ik niet of hij dat zegt omdat mijn moeder het niet wilt, of omdat hij het echt zelf niet wilt. Mijn broer (woont nog thuis) zou het ook wel leuk vinden, maar het hoeft van hem niet. Mijn moeder wilt het eigenlijk niet hebben, die ziet alleen maar problemen, hoewel ik al die problemen 'goed' probeer te praten. Want zoveel/ erge problemen zijn het niet..

Het is gewoon zo vervelend, ik ben gewoon een enorm grote hondenliefhebber en droom werkelijk van een 'eigen' hond. Ik woon dichtbij een park en daar lopen heel veel honden. Altijd als ik die honden zie lopen merk ik weer hoe erg ik een hond om mij heen 'mis', hoewel ik nooit écht een hond heb gehad.

Het is heel lastig uit te leggen en ik weet niet of mensen mij begrijpen. Het voelt echt als iets wat ik mis, als ik eraan denk kan ik ook gewoon heel ongelukkig worden..

Wat ik met dit topic wil bereiken? Tsja.. Ik wilde het gewoon even kwijt, het zit mij dwars. En ik vraag mij af of er lotgenoten op Bokt zitten of dat ik echt de enige ben die zoiets heeft? En misschien hebben sommige mensen nog tips?

Ik begrijp je 200%. Helaas moet ik realistisch zijn en is een hond voor mij nu niet haalbaar.
Maar damn, daar baal ik zo van!
En ben er inderdaad dagelijks mee bezig. Mijn vriend vindt me een freak :D