Wie kent deze persoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:03

Heb je ook al gekeken op Opgeletopinternet.nl?
Misschien komt de naam daar vaker voor.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-09-14 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:05

Het gaat hier om identiteitsfraude. Wat inhoudt dat als TS dit gewoon meldt bij de politie de persoon in kwestie in minder problemen kan komen dan dat dit niet gemeld wordt.

Denk aan de fraudeurs die spullen bestellen op haar naam, deze rekeningen komen op de gene zijn naam te staan die dit dus niet besteld heeft ivm het bezit van haar persoonlijke gegevens. En dan krijgt de persoon in kwestie te maken met deurwaarders, beslagleggers etc.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:06

Axel_Valerie

Re: Wie kent deze persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:09

Er is hier ook altijd wel wat te zeiken he..

Volgens mij is alles inmiddels rond en ik heb het destijds exact hetzelfde gedaan. De politie vond het toen zelfs handig dat ik de echte persoon alvast had opgezocht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:24

Als een opmerking niet in iemands straatje past is het al gauw zeiken natuurlijk :)

Ts is trouwens niet naar de politie gegaan, dus ‘exact’ hetzelfde lijkt mij niet van toepassing. En fijn dat in dit geval de politie ’t handig vond, een andere politie agent had je wellicht gewaarschuwd voor ’t feit dat identiteitsfraude ook zodanig ver kan gaan dat je oog in oog had gestaan met een criminele bende. Ook op bijv. FB weet je nl. niet of je écht die persoon voor je hebt.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:27

Daar heeft sammie een punt. Je weet natuurlijk niet echt wie je nou gesproken hebt op FB, en zo weten zei wel jou naam.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:51

Joe doei.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:54

Axel_Valerie schreef:
Joe doei.

Jij bent wel erg snel op je teentjes getrapt..

Het is gewoon verstandiger om dit aan mensen over te laten die hiervoor geleerd hebben. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:57

Somebitch schreef:
Axel_Valerie schreef:
Joe doei.

Jij bent wel erg snel op je teentjes getrapt..

Het is gewoon verstandiger om dit aan mensen over te laten die hiervoor geleerd hebben. :)

Wat een onnozele opmerking...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:58

Die van jou voegt anders wel veel toe. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:00

Het luchtte van mijn kant in ieder geval op :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:01

Bij mij ook dus vandaar ;)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:13

Ik zal mijn irritatie even uitleggen. Het komt niet door dit topic in het bijzonder. Er zijn gewoon bepaalde mensen op dit forum die denken dat alles maar dan ook alles bekritiseerd moet worden. Je leest hier en daar wel eens een opmerking over het oude bokt en het nieuwe bokt. Nou ik kom overal alleen nog maar "beste stuurlui staan aan wal" opmerkingen tegen. Of ik nu gelijk heb in dit topic of niet, mensen het interesseert mij geen ene moer. Maar dat is ook helemaal niet waar dit forum voor is toch? Een wedstrijdje gelijk halen. Of altijd ongevraagd commentaar leveren op mensen, daar vraagt de ts toch helemaal niet om? Vandaar mijn Joe doei. Ik word er gewoon zo moe van. En dan kun je wel zeggen stop dan met bokt maar ik zit ook (voor de derde keer) weer op het randje van uitzwaaien. Dat ga ik nu niet doen, ik ga mij gewoon alleen nog bezig houden met mensen waarvan ik vind dat ze iets toevoegen ipv afzeiken. In elk geval ik ga de negatieve mensen maar gewoon uit de weg hier.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:28

Nou ik zie hier anders niemand die afgezeiken wordt of die een ander afzeikt hoor.
Ik vind namelijk dat Sammie wel degelijk een punt heeft. Identiteitsfraude is een hele kwalijke zaak waar de politie/overheid heel serieus mee bezig is.
Voor nu is het waarschijnlijk goed afgelopen, maar voor in de toekomst is het misschien handiger om dit soort zaken via de politie te spelen ipv via social Media.
Stel je voor dat de fraudeer had gezocht op de naam waarmee hij fraudeert, dan had hij nu geweten dat de "echte" persoon op de hoogte is en naar de politie gaat.
Alle tijd om je sporen zo ver mogelijk uit te wissen en misschien je straf te ontlopen.

En als je Bokt dan zo'n vervelend en zeikend forum vindt dan ga je toch? Datgene wat je hier in het topic plaatst voegd namelijk ook niks toe.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:48

Als iemand mijn identiteit had gestolen, dan was ik er persoonlijk ook erg blij mee als ik hiervan bericht had gekregen.

Liever zo dan dat oom agent aan de deur staat te bellen en dit als een complete schok komt!