"Oh, grapje"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Re: "Oh, grapje"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 02:10

Ik zei het eerst wel heeeul veel..
Nu begin ik eigenlijk meteen mezelf uit te lachen als t een komische fout is :')
Dat is misschien nog wel erger :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 02:47

Quidou schreef:
SAKKIA schreef:
Ik zeg het nooit eigenlijk. Maar hoor het idd ook vaker.
Vind het eigenlijk best stom klinken :o

Wat zeg jij dan als je iets doms zegt? :')

Ik moet toegeven dat ik het ook regelmatig zeg. :Y)

- dat zei ik vast niet hardop-

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 06:57

Binnen een vriendengroep van mij gebruiken we dat al 7 jaar denk ik. Dis het zal al best lang gebruikt worden, maar je hoort het wel steeds meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:53

Ik zou het nog dommer vinden klinken. Als ik Iets stom zeg en het besef is het gewoon van 'ohja; stom van me!' Of heel sarcastisch 'ugh... Lekker handig van me.'

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:36

Hier ook schuldig.. Gebruik het ook al zó lang.. Vooral in situaties als : 'Heb je mijn ** gezien?" 3 seconden later : Grapje, heb hem al gevonden :7 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:40

Nathaliefje schreef:
Hier ook schuldig.. Gebruik het ook al zó lang.. Vooral in situaties als : 'Heb je mijn ** gezien?" 3 seconden later : Grapje, heb hem al gevonden :7 :D

Jaaa! Ik ook _O_ En ook vooral op deze manier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:03

En wat is hier erg aan dan? _O- Ik snap het nut van het topic niet zo. :+
Het is vaak inderdaad om iets te zeggen te hebben na het begaan van een 'fout'.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:08

Ik word dan vast ook oud want ik heb dit nog nooit gehoord/gezegd :')

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:06

Dat is toch alweer oud? :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 12:42

KoudbloedKim schreef:

Waar zeg ik dat er iets ergs aan is dan :?

Maar goed, ik word dus idd oud als ik zie hoeveel bevestigende antwoorden hier gekomen zijn :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:51

Ik ken het niet hoor! :D

Het is wel zo dat als iets vaak gebruikt wordt, iedereen het over gaat nemen. Zo hebben een oud collega en ik op ten duur een niet bestaand woord verzonnen en zijn we het gaan gebruiken. Op ten duur gebruikte iedereen het, terwijl niemand wist wat het betekende! :')

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:56

Haha een vriend van ons doet dat ook en vind dat juist altijd wel grappig klinken :D Hij is echt af en toe een verstrooide professor die soms dingen vergeet en dan roept 'Oh, grapje!' Heb het eigenlijk nog nergens anders voorbij horen komen dan in onze vriendengroep, waar we het allemaal een beetje over beginnen te nemen, ook een beetje als plagerijtje voor die vriend :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:03

Ik heb het vast ook weleens gezegd. Meer in de vorm van zelfspot idd, of als ik iets doms doe " zoals al bellend mijn foon zoeken, en dat dan ook nog zeggen... Dan volgt er idd een " Oh grapje..."

Maar er zijn ook zat situaties waarin ik het niet vind kunnen. Zoals een cassiere die verkeerd wisselgeld geeft, en dan zegt: " oh grapje, het moet zoveel zijn".. Dat vind ik geen grapjes of grappig, dan is het gewoon netjes om je excuus te maken voor je 'fout', ipv blunder..

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:06

KoudbloedKim schreef:

Ja snap ik ook niet, behalve toen een collega een hele boot naar de verkeerde kant van de wereld had gestuurd en na het ophangen van de telefoon "oh, grapje" zei liep mijn baas toch best wel rood aan.
Uiteraard lachen we hier nu om met z'n allen..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:30

Ontzettend storend :x

Er zit echt een verschil tussen een foutje en een grapje.
Verkeers geld terug krijgen in een winkel (van 20€ ipv 50€) is niet een "oh grapje" situatie.

Of een glas wijn over m'n been krijgen (van tafel gestoten door een collega tijdens een bedrijfs etentje).... Meid zegt al elke keer "oh grapje" ( tot mijn grote ergernis). En nu ook, "oh grapje"! Mijn reactie valt wel te raden denk ik... Oeps foutje, sorry, oh sjit... Het zou allemaal prima zijn geweest, maar "oh grapje"???? Ik was furieus!
(Moet hierbij melden dat het niet om een scholier met een bijbaan gaat maar om een wo afgestudeerd iemand in een sales functie...)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:37

Mri schreef:
Ontzettend storend :x

Er zit echt een verschil tussen een foutje en een grapje.
Verkeers geld terug krijgen in een winkel (van 20€ ipv 50€) is niet een "oh grapje" situatie.

Of een glas wijn over m'n been krijgen (van tafel gestoten door een collega tijdens een bedrijfs etentje).... Meid zegt al elke keer "oh grapje" ( tot mijn grote ergernis). En nu ook, "oh grapje"! Mijn reactie valt wel te raden denk ik... Oeps foutje, sorry, oh sjit... Het zou allemaal prima zijn geweest, maar "oh grapje"???? Ik was furieus!
(Moet hierbij melden dat het niet om een scholier met een bijbaan gaat maar om een wo afgestudeerd iemand in een sales functie...)

Ik kan wel begrijpen dat je op dit soort momenten nou niet bepaald zit te wachten op een reactie als 'oh grapje', maar zelf als het om wat minder vervelende dingen gaat vind ik het niet erg. Sterker nog, ik doe het zelf ook vaak. Zoals hierboven genoemd; hey heb jij mijn ... Gezien? 'Oh grapje' , die maak ik heel vaak mee, haha :')