pdd nos en gepest...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 21:49

Delphi schreef:
He bah ... dat moet vreselijk zijn om op zo'n manier naar school te moeten. Je geeft zelf aan dat je erg gevoelig bent en stil bent in de klas. Mede hierdoor vrees ik dat je klasgenoten je hierdoor als een 'ideaal' slachtoffer zien om te pesten. Ik vind het vreselijk om 'ideaal' te schrijven, maar je snapt vast wat ik bedoel ;). Ze pikken er vaak iemand tussenuit waarvan ze weten dat die weinig tot niets terug (durft te) doet/doen.
Dat heeft absoluut niets te maken met jou als persoon, bedenk dat goed(!!!!!), maar vaak is dat gewoon de onzekerheid van zichzelf en hiermee proberen ze om te voorkomen dat ze er zelf niet bij horen en om 'aanzien' van de groep te krijgen.
Dit gedrag zegt velen malen meer over die personen dan over jou!

Echt meid, onderneem gelijk actie! Vertel het als eerste je ouders. Ik ben zelf moeder van twee dochters en mijn hart zou breken als ze gepest zouden worden. Ik zou het erg graag willen weten als moeder zijnde om te helpen er iets aan te doen, maar ook om mijn dochter te steunen.
Kijk op de website of je misschien het emailadres kunt vinden van je mentor. Anders kun je misschien je moeder laten bellen naar school. Op deze manier zou ik een afspraak maken met je mentor om hier over te praten.
Dit is niet iets waarvan je moet wachten tot het beter gaat of het nog even aan moet kijken, dit moet direct aangepakt worden.
Je mentor kan je hierbij helpen.

Wat betreft je PDD NOS. Ik weet niet of je dit durft, maar misschien is het een idee om met behulp van je mentor de klas te vertellen dat je pdd nos hebt, wat het is en wat het met je doet.
Je zou kunnen vertellen dat het erg veel pijn doet als je zo behandeld wordt. Wellicht kan de mentor een hele les wijden aan pesten/pestgedrag.
Nogmaals is dit wel iets dat je moet durven, want ik kan me absoluut voorstellen dat je dit totaal niet ziet zitten. Maar bespreek goed met je mentor hoe pestgedrag snel en goed aangepakt kan worden en hoe hij/zij je klasgenoten in kan laten zien wat dit pesten met iemand kan doen.

Is het daarnaast misschien voor jezelf een idee om iets van een assertiviteitstraining te doen of misschien iets van een vechtsport om zo meer zelfvertrouwen te krijgen en dit ook uit te stralen?

Ik hoop heel erg dat er snel iets aan gedaan wordt en je weer met plezier naar school kan :(:) .

Dat lijkt me wel een goed idee ! Ik denk dat ik mn mentor even uit mezelf ga mailen en het me ouders ga vertellen. In dat opzicht ben ik wel heel makkelijk te pesten ... Op de basisschool werd ik ook altijd gepest. Heb toen ook een heel gesprek gehad en dat is toen opgelost. Bedankt voor de lieve reactie !