(Philips) Wake Up Light

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_Jims

Re: (Philips) Wake Up Light

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:04

Ik heb de lamp al zo'n 8 jaar sinds de eerste op de markt gekomen is. Ik kan niet meer zonder! Ja kan wel maar dan ben ik niet te genieten 's ochtends! De oude lamp is kapot gegaan en heb nu een nieuwe die vind ik toch iets minder qua bediening en de geluiden. Maar verder doet ie t super!

Ik zou zeggen doen!!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:14

A_nouk schreef:
Ik zou dat nou ook eens willen gaan proberen, maar zit met een partner die langer uit kan slapen als ik door andere werktijden -O-

Ik en mijn man hebben ook allebei zo een wekker. En verschillende tijden om op te staan. Ik heb een deuntje en hij radio en doordat je ze op het nachtkastje zet, worden we zelden wakker van elkaars wekker. Van de oude wekker vaker omdat die opeens afgaat.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:33

Ik heb de mijne ook al bijna 4 jaar.
Ideaal..
Mocht ik een keer niet thuisslapen, dan gaat mijn telefoon...
Ik schrik dan altijd wakker en dat is niet bevordelijk voor mijn humeur : )

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:40

Ik heb sinds een tijdje ook een wake-up light, ik vind het wel fijn. Ik had vanochtend voor de verandering een keer mijn telefoon wekker gebruikt en toen schrok ik met een halve hartaanval wakker, dus ik geloof dat ik ook niet meer zonder kan :')

@A_nouk: Worden jullie nu niet wakker van elkaar dan? Normaal gaat er toch ook een wekker af en even een lampje aan neem ik aan? Ik kan juist prima snouzen met mijn wake-up light

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:41

Doen. Doen doen doen. Ik vind het een heerlijk ding en word zoveel fijner wakker :j

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:57

Hier ook een wake-up light fan! Zou echt niet meer zonder kunnen! Heerlijk wakker worden.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:06

Ik vind mijne ook heel fijn! Heb hem op mijn studentenkamer staan en als ik dan in het weekend
bij mijn ouders ben mis ik hem ook echt! Ik heb de radio ingesteld staan en word vaak vlak voordat de radio begint wakker van het licht :) En het voordeel is dan ook dat ik dan gewoon mijn ogen open kan doen zonder dat het licht zo brandt.
Ik gebruik ook vaak de in-slaap-val stand, savonds zet ik hem op nog een beetje licht en de radio zachtjes aan en dan dat hij in een kwartier steeds minder licht geeft en de radio langzaamaan uitgaat

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:10

Mijn man heeft hem ook een hele tijd gebruikt. Mede odmat hij met de winter ook altijd wat moeilijker z'n bed uit kan komen (combi van nog donker en er vroeg uit 4.30/4.45).
In het begin werd hij er redelijk makkelijk van wakker, ook op een ontspannen manier.
Maar door de tijd heen werd hij er toch steeds moeilijker wakker van.
Hij gebruikte het: eerst langzaam aan steeds het licht feller, en dan langzaam aan het geluid harder.

En ik? Ik sliep gewoon lekker verder. Maar goed ik word van zijn wekkerradio ook niet wakker :D
M'n eigen wekker, geen probleem 1 piep en ik ben wakker.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:22

Ik heb nu een deuntje op mijn telefoon als wekker, daar wordt hij vaak wel eventjes wakker van, maar licht is echt uit de boze bij mijn man :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:42

Ik heb er een, maar kan hem niet optimaal gebruiken, dus gebruik hem als gewone wekker. Ik moet de lamp echt op een felle stand zetten wil ik er uberhaupt wat van merken, terwijl mijn vriend al wakker wordt van dat ding op stand 1. En hij hoeft pas 2 uur later eruit dan ik. Kortom, de lichtfunctie werkt niet voor ons. Jammer!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:49

ik heb hem al vanaf dat ie nieuw uit kwam, al jaren dus. Inmiddels heb ik de lamp eruit gesloopt want, hoe zwak ik hem ook zet, ik word een half uur voor ik eruit moet wakker van felle lichtflitsen. De lichtfunctie werkt dus niet voor mij.
Mijn kat wordt wakker van de vogeltjes en maakt mij dan wakker :+ (hij weet dat ik opsta als de vogeltjes klinken en dat hij dan eten krijgt.... goed geconditioneerd dus)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:53

Ook hier een groot fan van dit product! Heb hem al jaren en vind het ideaal.

Van een onmogelijke en sacherijnig persoon in de morgen ben ik veranderd in een vrolijk iemand die goed zijn bed uit kan in de morgen. Echt een enorme omslag!
Ik zet hem op 10 min voordat ik wakker moet worden en dan begint hij dus 30 min van te voren langzaam op te lichten. Hiermee word ik in 40 min langzaam gewekt. Als mijn wekker gaat ben ik vaak net op het randje van wakker en dat is voor mij ideaal.

Ik heb gewoon het simpelste model. Werkt prima :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:05

Wat ik wel irritant vind, heel eerlijk, is de zoem van de lamp als deze aanspringt.
Daar word ik meestal al wakker van, haha!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:18

Dat klinkt goed zeg, ik kan ook echt niet mijn bed uit komen.
Zit nu even op bol te kijken. Zit er veel verschil in een goedkope met alleen wit licht en een duurdere met gekleurd licht? Behalve 50 euro?

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:24

Ik heb er ook een van Philips en ik vind het heerlijk in de winter om mee wakker te worden! Mijn ouders hebben hem destijds gekocht via de Air Miles Shop, ze hoefden toen maar 20 euro bij te betalen geloof ik. Dus voor degenen die er ook een willen aanschaffen en veel Air Miles hebben, dat kan een idee zijn :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:30

Ik wil hem ook heel graag en dan die met Iphone aansluiting maarja die hebben ze alleen voor de 4S en niet voor de 6 straks en die is juist net onderweg :P Twijfel dus nog welke ik moet doen :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:33

Ik had er een. Kortgeleden na 10 jaar gebruiken stuk gegaan.
Ik mis hem.
Ik ga morgen een nieuwe kopen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:38

Ben je al overtuigd ts? Haha!

Ik heb ook een Philips. Ben er heel blij mee. Ik word er energieker van in de ochtend.

Ik zou overigens geen b-merk aanbevelen. Zoemgeluidjes enz hebben we niet met de Philips

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:41

Ik heb een Philips wake up light en die zoemt wel degelijk, vanaf dat ie aan gaat. Soms word ik daar wakker van en soms niet, ligt er maar net aan op welk slaapmoment ik zit...
Nu staat dat ding vlak bij mijn hoofd dus misschien dat ik het daardoor sterker hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:43

Ja ik heb hem ook, heerlijk rustig wakker worden met de wake up light, ik kan niet meer zonder.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:47

Ik heb hier ook een originele Philips hoor, en zoemen doet ie al vanaf het begin.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:50

Ik heb een philips en die zoemt niet.......... ik vind het een mooi nachtlampje haha.
Vind super irritant dat de snooze en uit-functie met hetzelfde knopje gaan. Druk dus vaak de wekker per ongeluk uit als ik wil snoozen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:52

Ik heb hem ook naast mijn hoofd staan, maar gelukkig geen zoemgeluidjes bij mijn phillips.
Vind het ook een heerlijke wekker, en je merkt pas hoe goed het helpt als de lamp een keer kapot is. :+

Morrie, en als je er een zachtere lamp van minder watt in doet?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:53

Bij mijne kan je de lamp niet vervangen...... Zijn er ook types bij wie dat wel kan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:53

Puchje schreef:
Ik heb hier ook een originele Philips hoor, en zoemen doet ie al vanaf het begin.

zoemen èn lichtflitsen, vanaf het begin al....