stoptober wie gaat er stoppen met roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:28

Undefined schreef:
Ik heb mijn moeder vanochtend aangemeld, maar volgens mij heeft ze zich zojuist weer afgemeld :+

Vind je het vreemd. Ik zou kwaad worden als mijn dochter of zoon dit zonder mijn toestemming zou doen.

KimD

Re: stoptober wie gaat er stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:30

Voor de Bokkers die een poging gaan wagen om te stoppen! *\o/* *\o/* *\o/*
Jullie kunnen het! :j

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:39

Ik ga niet wachten tot 1 oktober :) vanavond rook ik mn laatste sigaret en dan stop ik. :D :D

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:13

PenP2014 schreef:
Even vooropgesteld dat ik dit echt superknap vind hoor. Echt good for you *\o/*
Maar zo makkelijk en simpel is het gewoon niet. Althans niet voor mij. Ik heb 2 stop pogingen gedaan. 1 een paar jaar terug, 1 dag volgehouden. Ik was toen mn flatje aan t verfen ik weet t nog goed haha :+
Ik heb heel de dag niks anders kunnen denken dan aan sigaretten. Wat resulteerde in een vreselijke huilbui en een pakje halen. Toen ben ik geminderd naar ongeveer sigaretten 5 per dag. Wat een kwelling!!

2e poging was begin dit jaar. Koud gestopt en 3 dagen volgehouden. Ik werd gek. Echt gek. Kon niet meer functioneren en werd ook ziek. Lichamelijk ziek. Duizelig, misselijk, hoofdpijn.

Na 3 dagen klapte ik. En ik denk dat meer rokers dit helaas meemaken die een poging doen :(

Dus nee. Makkelijk er gewoon niet aan denken, je ding doen en je gezond voelen zo zit het helaas niet.

Ik heb zelf dertien jaar gerookt , ik was twaalf toen ik begon. Ik rookte een pakje per dag.
Ik heb zelfs jarenlang geblowd. Dus ik was echt wel verslaafd.
Ik heb méérdere stoppogingen gedaan, ik herken het "gek worden" . Oh, weet maar zeker dat ik weet wat je bedoelt, en dat op dat moment 'allemaal niet zo makkelijk is".
Maar geloof me, dat is het wél.
Je gedachten maken je wijs dat het dat niet is, maar het is maar een gedacht. Zelfs niet Jou gedachte, want jij wilt stoppen met roken en toch dénk je dat je wel wil roken. Je kan het vergelijken met een soort van bezeten zijn... als een soort van mannetje dat je zit te poken/duwen de hele tijd. Hoe meer jij op dat mannetje reageert hoe meer hij je uit plezier gaat duwen omdat je toch toegeeft. Maar negeer het mannetje en het stopt met duwen. Dan duwt hij nog maar af en toe om eens te kijken of hij je nu kan overhalen.
Het zijn maar gedachten, en gedachten gaan voorbij.

Misschien is het voor jou niet de moment om te stoppen. Want stoppen zou helemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Dat gaat eigenlijk vanzelf, misschien moet je gewoon nog wat langer doorroken :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:16

Gisteravond twijfelde ik nog, vandaag niet meer. Ingeschreven *\o/* *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:19

PenP2014 schreef:
Ik ga niet wachten tot 1 oktober :) vanavond rook ik mn laatste sigaret en dan stop ik. :D :D

Heel goed! Waarom pas in oktober stoppen als het nu ook al kan :)

Dames; Elke dag is er 1. En nu heb ik het als niet-roker makkelijk praten, maar het is wel zo :)

Heel veel succes allemaal! Jullie kunnen het!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:21

cooper schreef:
PenP2014 schreef:
Even vooropgesteld dat ik dit echt superknap vind hoor. Echt good for you *\o/*
Maar zo makkelijk en simpel is het gewoon niet. Althans niet voor mij. Ik heb 2 stop pogingen gedaan. 1 een paar jaar terug, 1 dag volgehouden. Ik was toen mn flatje aan t verfen ik weet t nog goed haha :+
Ik heb heel de dag niks anders kunnen denken dan aan sigaretten. Wat resulteerde in een vreselijke huilbui en een pakje halen. Toen ben ik geminderd naar ongeveer sigaretten 5 per dag. Wat een kwelling!!

2e poging was begin dit jaar. Koud gestopt en 3 dagen volgehouden. Ik werd gek. Echt gek. Kon niet meer functioneren en werd ook ziek. Lichamelijk ziek. Duizelig, misselijk, hoofdpijn.

Na 3 dagen klapte ik. En ik denk dat meer rokers dit helaas meemaken die een poging doen :(

Dus nee. Makkelijk er gewoon niet aan denken, je ding doen en je gezond voelen zo zit het helaas niet.

Ik heb zelf dertien jaar gerookt , ik was twaalf toen ik begon. Ik rookte een pakje per dag.
Ik heb zelfs jarenlang geblowd. Dus ik was echt wel verslaafd.
Ik heb méérdere stoppogingen gedaan, ik herken het "gek worden" . Oh, weet maar zeker dat ik weet wat je bedoelt, en dat op dat moment 'allemaal niet zo makkelijk is".
Maar geloof me, dat is het wél.
Je gedachten maken je wijs dat het dat niet is, maar het is maar een gedacht. Zelfs niet Jou gedachte, want jij wilt stoppen met roken en toch dénk je dat je wel wil roken. Je kan het vergelijken met een soort van bezeten zijn... als een soort van mannetje dat je zit te poken/duwen de hele tijd. Hoe meer jij op dat mannetje reageert hoe meer hij je uit plezier gaat duwen omdat je toch toegeeft. Maar negeer het mannetje en het stopt met duwen. Dan duwt hij nog maar af en toe om eens te kijken of hij je nu kan overhalen.
Het zijn maar gedachten, en gedachten gaan voorbij.

Misschien is het voor jou niet de moment om te stoppen. Want stoppen zou helemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Dat gaat eigenlijk vanzelf, misschien moet je gewoon nog wat langer doorroken :)

Inderdaad dat mannetje :') beste omschrijving tot nu toe :)

Ik denk dat je moet stoppen als je op een punt staat dat je denkt "en nu wil ik het echt niet meer." Daar stond ik begin dit jaar en nu weer. Ik ga dan ook niet wachten tot 1 oktober. Waarom mezelf pesten tot 1 oktober. Ik stop gewoon nu. Na vandaag is het gedaan drmee.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:21

Oooo ik wil zo graag meedoen, het roken is eigenlijk gevoelsmatig klaar maar dat verrekte ik-wil-eigenlijk-stoppen gevoel zorgt al bijna voor een paniekaanval.
En het idee dat als ik me dan hier meldt het toch een soort van druk oplegt dat het moet slagen terwijl ik stop voor mezelf...
Maargoed even voorstellen want ik ga het gewoon proberen....verstokte roker, minimaal 2 pakjes per dag en ga zelfs s' nachts me bed uit voor een sigaret, stopdatum zo snel mogelijk in ieder geval 1 oktober.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:06

PenP2014 schreef:

That's the spirit! Mocht je weer nergens anders aan kunnen denken, haal dan nicotinepleisters. Dan snak je echt niet meer naar een sigaret. Na een aantal weken bouw je die af, terwijl je de geestelijke verslaving, de gewoonte, al de nek om hebt gedraaid. Succes!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:12

Al een maand niet meer gerookt! Succes jij!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:32

Ik doe ook mee! Met mijn moeder, en mijn vader proberen we nog over te halen. Pff ben er twee jaar geleden gewoon 14 weken af geweest en toen langzaam weer begonnen ;( Ik weet dat ik het kan, maar nu ga ik niet meer zwichten voor 1 sigaretje wat zich toch weer opbouwt naar een pakje.. succes allen!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:46

Sinds 2 dagen rook ik niet meer. Van 35 sigaretten per dag naar 0.
Ik ben gaan dampen en voorheen al heel wat pogingen gedaan, maar lukte me niet. Bij dampen geen angstaanvallen of zo gehad. Ben wel langzaamaan overgestapt. Dus niet in 1 x.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:57

Succes iedereen, van een ex roker. Ik was ook aardig verslaafd (shaggie + kop zwarte koffie= ontbijt ;) ).
Ben er inmiddels 18 jaar van af, stopte toen ik naar IJsland ging. 'Één van de betere beslissingen in m´n leven geweest.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:01

Zammie, wat is dampen?

Kuggur, herkenbaar. Hier is het ook mijn beste beslissing ooit. Ik ben zoveel fitter nu ik niet meer rook.

Soms droom ik dat ik weer flink verslaafd ben. Dat de rookgewoonte er weer in is geslopen. Wat een nachtmerrie.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:25

Hier ook een damper, sinds oktober vorig jaar. Dampen is het roken van een electronische sigaret. Alleen rook je niet, want er verbrand niks. Binnen een week gestopt, rookte anderhalf pakje per dag, al meer dan 30 jaar. Ik had nooit gedacht dat ik zou kunnen stoppen met roken, maar met zo'n damper is de drang helemaal weg.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:52

Het zijn inderdaad gedachten en die kan je sturen en dat ging bij mij als volgt:
Je voelt een behoefte: ik wil nu een sigaret.
Je zegt tegen jezelf: ik wil geen roker zijn, dus dan wil ik nu ook geen sigaret!
Als je toch behoefte voelt om even tot jezelf/rust te komen en denkt dat dat alleen met een sigaret kan: neem een glas water, werkt net zo goed!

Het klinkt heel simpel .... en dat was het ook, als je maar consequent bent tegen jezelf.
Je zegt niet: ik mag geen sigaret, maar je zegt: ik WIL geen roker zijn!
Na jaren een pakje per dag te hebben gerookt kan ik nu gelukkig al vele jaren zeggen: Ik ben een niet-roker!

Heel veel success voor diegenen die willen stoppen!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 00:04

dejavu schreef:
Kuggur, herkenbaar. Hier is het ook mijn beste beslissing ooit. Ik ben zoveel fitter nu ik niet meer rook.

Soms droom ik dat ik weer flink verslaafd ben. Dat de rookgewoonte er weer in is geslopen. Wat een nachtmerrie.

Haha, nu kan ik ook tegen jou zeggen "herkenbaar", ik heb óók dergelijke dromen gehad, hoewel de laatste jaren eigenlijk niet meer. Dat je gedroomd hebt dat je weer aan het roken bent, en heel opgelucht wakker wordt; gelukkig, niet écht weer begonnen :')

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 05:34

Ik heb me zojuist ook opgegeven.
Hoop dat het me lukt want mijn vriend rookt gewoon door.
Ik rook al sinds mijn dertiende. Heb meerdere stoppogingen gedaan. Zelfs ooit meerdere jaren gestopt geweest maar begin toch steeds weer opnieuw.
Ben benieuwd of het me nu zal gaan lukken.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:43

:o vanaf 2 september gestopt en het gaat echte heel erg goed, mensen kunnen voor mij staan roken zelfs dat doet me niets,

Ik ben echt heel erg blij dat ik gestopt ben.
En na 3 pogingen is het me dan eindelijk aan het lukken *D

Met mijn vriend gaat het ook erg goed die is ook pas gestopt en dat gaat ook ik ben trots op hem <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:47

Isaboy schreef:
:o vanaf 2 september gestopt en het gaat echte heel erg goed, mensen kunnen voor mij staan roken zelfs dat doet me niets,

Met mijn vriend gaat het ook erg goed die is ook pas gestopt en dat gaat ook ik ben trots op hem <3

Het is echt zoveel fijner! Moeder van vriendin ook, die had eerst wel nog problemen met mensen die in haar buurt deden roken maar nu vind ze het stinken en heel onprettig om in de geur te staan. Je lichaam moet even die omschakeling maken. :D

Succes verder! :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:18

Isaboy schreef:

Je bent 3 weken gestopt, goede zaak, maar wees voorzichtig met jezelf te vroeg feliciteren.
Je bent niet gestopt, je bent aan het stoppen. Na ongeveer een jaar kun je écht zeggen dat je succesvol gestopt bent.
Ik zeg dit absoluut niet om je naar beneden te praten, het is meer een waarschuwing dat je bepaald nog niet uit de gevarenzone bent. Zoals ik hierboven schreef ben ik zo´n 18 jaar gestopt, voordat het definitief lukte, heb ik een paar "oefen" (klinkt beter dan "mislukte") pogingen nodig gehad, de langste daarvan was zeven maanden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 23:36

Och och.... ik heb mezelf wat aangedaan..... ik heb na meerdere mislukte stoppogingen gezegd dat mn pony in een grotere stal komt te staan omdat ik toch ga stoppen met roken..... ze gaat morgen waarschijnlijk al over.... kost extra geld en als ik dan stop met roken mis ik dat geld dus niet.
Maar als het nu weer niet lukt moet ze terug naar dr oude kleine stalletje waar ze sinds een maamdje staat en niet kan aarden....
Nu moet ik dus wel

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:42

Dat is een goede stok achter de deur! !!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:47

Nicje87 schreef:
Dat is een goede stok achter de deur! !!

Hmm, wie is de sjaak als het niet lukt....?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:53

Als ze niet zou proberen te stoppen zou de pony ook in de kleinere stal staan...