Undefined schreef:Ik heb mijn moeder vanochtend aangemeld, maar volgens mij heeft ze zich zojuist weer afgemeld
Vind je het vreemd. Ik zou kwaad worden als mijn dochter of zoon dit zonder mijn toestemming zou doen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vanavond rook ik mn laatste sigaret en dan stop ik.
PenP2014 schreef:Even vooropgesteld dat ik dit echt superknap vind hoor. Echt good for you![]()
Maar zo makkelijk en simpel is het gewoon niet. Althans niet voor mij. Ik heb 2 stop pogingen gedaan. 1 een paar jaar terug, 1 dag volgehouden. Ik was toen mn flatje aan t verfen ik weet t nog goed haha
Ik heb heel de dag niks anders kunnen denken dan aan sigaretten. Wat resulteerde in een vreselijke huilbui en een pakje halen. Toen ben ik geminderd naar ongeveer sigaretten 5 per dag. Wat een kwelling!!
2e poging was begin dit jaar. Koud gestopt en 3 dagen volgehouden. Ik werd gek. Echt gek. Kon niet meer functioneren en werd ook ziek. Lichamelijk ziek. Duizelig, misselijk, hoofdpijn.
Na 3 dagen klapte ik. En ik denk dat meer rokers dit helaas meemaken die een poging doen
Dus nee. Makkelijk er gewoon niet aan denken, je ding doen en je gezond voelen zo zit het helaas niet.
PenP2014 schreef:Ik ga niet wachten tot 1 oktobervanavond rook ik mn laatste sigaret en dan stop ik.
![]()

cooper schreef:PenP2014 schreef:Even vooropgesteld dat ik dit echt superknap vind hoor. Echt good for you![]()
Maar zo makkelijk en simpel is het gewoon niet. Althans niet voor mij. Ik heb 2 stop pogingen gedaan. 1 een paar jaar terug, 1 dag volgehouden. Ik was toen mn flatje aan t verfen ik weet t nog goed haha
Ik heb heel de dag niks anders kunnen denken dan aan sigaretten. Wat resulteerde in een vreselijke huilbui en een pakje halen. Toen ben ik geminderd naar ongeveer sigaretten 5 per dag. Wat een kwelling!!
2e poging was begin dit jaar. Koud gestopt en 3 dagen volgehouden. Ik werd gek. Echt gek. Kon niet meer functioneren en werd ook ziek. Lichamelijk ziek. Duizelig, misselijk, hoofdpijn.
Na 3 dagen klapte ik. En ik denk dat meer rokers dit helaas meemaken die een poging doen
Dus nee. Makkelijk er gewoon niet aan denken, je ding doen en je gezond voelen zo zit het helaas niet.
Ik heb zelf dertien jaar gerookt , ik was twaalf toen ik begon. Ik rookte een pakje per dag.
Ik heb zelfs jarenlang geblowd. Dus ik was echt wel verslaafd.
Ik heb méérdere stoppogingen gedaan, ik herken het "gek worden" . Oh, weet maar zeker dat ik weet wat je bedoelt, en dat op dat moment 'allemaal niet zo makkelijk is".
Maar geloof me, dat is het wél.
Je gedachten maken je wijs dat het dat niet is, maar het is maar een gedacht. Zelfs niet Jou gedachte, want jij wilt stoppen met roken en toch dénk je dat je wel wil roken. Je kan het vergelijken met een soort van bezeten zijn... als een soort van mannetje dat je zit te poken/duwen de hele tijd. Hoe meer jij op dat mannetje reageert hoe meer hij je uit plezier gaat duwen omdat je toch toegeeft. Maar negeer het mannetje en het stopt met duwen. Dan duwt hij nog maar af en toe om eens te kijken of hij je nu kan overhalen.
Het zijn maar gedachten, en gedachten gaan voorbij.
Misschien is het voor jou niet de moment om te stoppen. Want stoppen zou helemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Dat gaat eigenlijk vanzelf, misschien moet je gewoon nog wat langer doorroken
beste omschrijving tot nu toe 
PenP2014 schreef:Ik ga niet wachten tot 1 oktobervanavond rook ik mn laatste sigaret en dan stop ik.
![]()
dejavu schreef:Kuggur, herkenbaar. Hier is het ook mijn beste beslissing ooit. Ik ben zoveel fitter nu ik niet meer rook.
Soms droom ik dat ik weer flink verslaafd ben. Dat de rookgewoonte er weer in is geslopen. Wat een nachtmerrie.
vanaf 2 september gestopt en het gaat echte heel erg goed, mensen kunnen voor mij staan roken zelfs dat doet me niets,
Isaboy schreef:vanaf 2 september gestopt en het gaat echte heel erg goed, mensen kunnen voor mij staan roken zelfs dat doet me niets,
Ik ben echt heel erg blij dat ik gestopt ben.
En na 3 pogingen is het me dan eindelijk aan het lukken![]()
Met mijn vriend gaat het ook erg goed die is ook pas gestopt en dat gaat ook ik ben trots op hem
Isaboy schreef:vanaf 2 september gestopt en het gaat echte heel erg goed, mensen kunnen voor mij staan roken zelfs dat doet me niets,
Ik ben echt heel erg blij dat ik gestopt ben.
En na 3 pogingen is het me dan eindelijk aan het lukken