Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ze wisselen het af. Soms pasta, soms rijst of aardappelen met verschillende soorten vlees en groenten.
Nachtlampje schreef:En wat krijgen ze van jou zelf mee voor de eerste pauze Kuggur? "iets dergelijks" is natuurlijk een vrij breed begrip ^^
Sterre_Nova schreef:Vandaag kregen wij van school een brief mee over gezonde voeding, de kinderen van de hoogbouw doen volgende week mee met 'De week van de pauzehap' erg goed initiatief!.. op dins-woens en donderdag krijgen ze een verantwoorde pauzehap aangeboden en doen ze een thuis test. voor meer info http://www.ikeethetbeter.nl
Nachtlampje schreef:Wat geef je je kind mee voor kleine en grote pauze?
Mijn zoon (5, groep 3) krijgt voor de kleine pauze op ma en di een peperkoek mee en op
wo, do en vr fruit. Dit is ook het beleid op school. Alle dagen fruit/groente mag sowieso ook.
Hij krijgt geen drinken mee. Als ze iets willen drinken dan mogen ze water. Hij blijft nooit over en tussen de middag eten wij thuis warm.
Wat vind je van eetafspraken op school met betrekking tot wat er wel en niet in het lunchtrommeltje mag, en wat voor traktaties er mogen? Ik vind het heel goed dat de school het aan 'regels' legt omdat ouders elkaar gaan 'aftroeven' lijkt het wel. Gewoon duidelijkheid.
Zijn er überhaupt eetafspraken op de school waar jouw kind heen gaat?
Ja, maar welke dat voor de middagpauze zijn weet ik niet omdat mijn kind daar nooit is.
Wat heeft de school hier voor aandeel in of welk aandeel zou de school hierin móeten hebben, naar jouw mening?
De school moet duidelijk maken welk eten en drinken toegestaan is. Zoals ik hierboven al zeg, anders wordt het steeds gekker/duurder/zoeter.
Ik hoop ook een discussie te kunnen losmaken over het wel of niet verbieden van bepaalde etenswaren op school, de macht die een school hierin heeft en/of uitoefent en de last of juist het profijt wat jij en je kind(eren) hier van hebben.
!
Nachtlampje schreef:Het valt me op dat meerder mensen wel als deel van de lunch dingen als knijpfruit of koekjes krijgen of meegeven. Bekend is dat kinderen minder gemotiveerd zijn om hun brood op te eten als er ook koekjes of ander lekkers inzit.
Welke gedachtegang zit hierachter? Dat ze in ieder geval genoeg binnenkrijgen, of dat het kind verwend moet worden? Dat het kind anders achterblijft op wat andere kinderen meekrijgen?
Ook de fristi/chocomel (en vaak ook andere sapdrankjes uit non-concentraat) viel mij op, zit hier ook een speciale reden achter voor de mensen die dit meegeven?
Superleuk dat jullie allemaal reageren!