Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

Nessie

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:52

Nee, heb ook nog nooit een sigaret aangeraakt.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:53

xNathaliee schreef:
Oh inderdaad het nút, een roker die mij kan uitleggen wat het nut van roken is :+

Het heeft geen nut. Maar voor een roker is het nut, ontspanning, momentje voor jezelf, kleine pauze. Dat soort dingen :+

josewoos

Ik rook al jaaaaaaren en geniet er nog steeds van!

Wat mij altijd opvalt van de anti rokers, is dat de meeste echt de slechtste dingen denken over de rokers.
Je mag over niemand oordelen, maar anti rokers doen dat wel tegenover de rokers.
Hoezo iedereen in zijn waarde laten? Geld dat niet voor rokers?

Ik wil er nog wel aan toevoegen dat ik mensen die niet roken van harte toe juich hoor, maar de mensen die wel roken moeten het toch zelf weten?
Laatst bijgewerkt door josewoos op 17-09-14 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

xNathaliee schreef:
Oh inderdaad het nút, een roker die mij kan uitleggen wat het nut van roken is :+

Kun jij dan uitleggen wat het nut is van alcohol?
Dat is ook een aanslag op je lijf maar wel geaccepteerd.

Ja ik rook en wat een ander daar van vind moet hij /zij lekker zelf weten :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:54

Ja, ik rook. Waarom? Omdat ik het lekker vindt. Ga ik stoppen? Voorlopig niet. Lekker puh!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:54

Ik heb een aantal jaren gerookt. Niet een beetje, als een ketter. In de zomer was een pakje per dag niet ongewoon. Ik rookte nooit thuis. Het was echt een automatisme, stap in de auto, start de auto, draai hem de weg op en pak een peuk. Na die eerste peuk op en dag bleef het maar doorgaan tot ik weer thuis was.

Maarrrr ik kreeg steeds minder adem door m'n neus, 1 kant kwam gewoon geen lucht meer door. Naar de huisarts, doorverwezen naar KNO, na een paar bezoekjes en wat testen kwam er uit dat ik niet goed tegen prikkelende stoffen kan... ook (sigaretten)rook. Mijn slijmvliezen (mn. in mijn neus) zwollen zo ontzettend op als reactie daarop dat ik slecht adem kreeg. Tijdelijke oplossing: slijmvliezen wegbranden.
Ik vond dat ik niet kon maken om te klagen en eraan geholpen te worden zonder dat ik er zelf iets aan deed, ben op de dag dat ze mijn slijmvliezen weggebrand hadden ook gestopt met roken. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet aan had moeten denken om te roken terwijl de binnenkant van mijn neus 'open' lag.

Sindsdien weinig last meer, maar wel als ik bij rokers sta, in het stof ben of aan het schoonmaken ben met van die chemische dingen.

Wat een opluchting! Kost geen handen vol met geld meer en ben een stuk gezonder.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:55

eenitraM schreef:
Ja, ik rook. Waarom? Omdat ik het lekker vindt. Ga ik stoppen? Voorlopig niet. Lekker puh!

same here! :9

Grapjasjes12

Al bijna twee jaar niet meer :D Ik rookte 50 sigaretten per dag, als ik kan stoppen dan kan iedereen het :')

FR_Foto

neee!!

1 omdat ik 16 ben dus minderjarige
en 2 ik vind het stinken en het is alleen maar slecht voor je, vind het ook altijd vies ruiken als mensen die hebben net hebben gerookt naast je gaan zitten

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:56

Negerzoen schreef:
Soms. Als ik een keer een borreltje teveel op heb wil ik me nog wel eens aan één sigaret wagen. :x
Zijn er maximaal 5 per jaar denk ik.

Dit, of een klein sigaartje :). Na een flinke avond stappen ruik je vaak sowieso niet al te fris dus dat kan er best bij dan vind ik :+

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:56

xNathaliee schreef:

wat is het nut van douchen als je toch weer vies word?
wat is het nut van uitgaan?
wat is het nut van paard rijden?

en zo kan ik nog wel even doorgaan :j Het nut voor mij is, ik vind het prettig, als ik met de collega's even samen sta te dampen is het gezellig.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:57

phormicola schreef:
Al bijna twee jaar niet meer :D Ik rookte 50 sigaretten per dag, als ik kan stoppen dan kan iedereen het :')

Jezus! Een stoomtrein is er niets bij! Haha! 50?! Foi, zoveel rook ik alleen als ik flink aan de zuip ben de hele dag. Dan steek ik de een na de ander op, maar op een gewone dag! Neeuh, dan kom ik nog niet eens aan 15.

Selina

Zou het sowieso niet doen, maar kan ook niet tegen de rook. 2x geprobeerd en ben toen de hele dag benauwd geweest. No thank you.

alexandras

Nee ik rook niet en heb zelfs nog nooit gerookt. Maar dat betekent niet dat rokers voor mij van een andere planeet komen. Ik snap het wel maar doe het zelf niet. Heb helaas zelf wel andere eigenschappen die voor een ander misschien moeilijk te verteren zijn. Voor mij is het apart benoemen van een groep een beetje raar. Alsof je ineens iets of iemand anders ben als je rookt

josewoos

BarryPlopper schreef:
xNathaliee schreef:

wat is het nut van douchen als je toch weer vies word?
wat is het nut van uitgaan?
wat is het nut van paard rijden?

en zo kan ik nog wel even doorgaan :j Het nut voor mij is, ik vind het prettig, als ik met de collega's even samen sta te dampen is het gezellig.

Precies, waarom moet alles nut hebben? :+ _O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:58

Ik rook niet, zie het nut er niet van in. Het is duur, ik vind het stinken en het is nog slecht voor je ook.. Ik heb het nooit geprobeerd en ga het ook nooit proberen :)

Wat andere doen maakt me niet zoveel uit, zolang ik maar niet naast iemand zit die vreselijk uit zn mond stinkt :Y)

Ohh en wat nut betreft, ik drink dus ook geen alcohol en ik gebruik ook geen drugs vind ik ook beide nutteloos :)

BigOne

Ik rook ook, nog niet sterk genoeg om te stoppen en kan alle nieuwsgierigen maar één goede raad geven, begin er nooit aan. Vroeger was je een buitenbeentje als je niet rookte nu is het gelukkig andersom. Ik rook nooit binnen, dat heb ik nog nooit gedaan.

PenP2014

50?! Per dag kom ik ook niet aan :wow: maar zou wel willen dat ik een heeel stuk minder kon roken. Gewoon soms/afentoe. Dat lukt mij niet zo goed :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:59

eenitraM schreef:
phormicola schreef:

Jezus! Een stoomtrein is er niets bij! Haha! 50?! Foi, zoveel rook ik alleen als ik flink aan de zuip ben de hele dag. Dan steek ik de een na de ander op, maar op een gewone dag! Neeuh, dan kom ik nog niet eens aan 15.

Ik rookte letterlijk de ene na de andere, dus niet figuurlijk. En ik taal er nooit meer naar, ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik een niet-roker ben en niet-rokers denken nooit aan sigaretten. Zo simpel was het :)

MarlindeRooz

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:00

Wat moet je dan nu een geld overhouden nu je niet meer zoveel rookt. :=

eenitraM

melody7 schreef:
Ik rook niet, zie het nut er niet van in. Het is duur, ik vind het stinken en het is nog slecht voor je ook.. Ik heb het nooit geprobeerd en ga het ook nooit proberen

Weet je wat slecht voor je is? Leven. Stop dan maar met leven, leven is slecht want van leven ga je dood.

Dát vind ik zo'n slecht excuses...

Fietsen is slecht voor je, patatje oorlog is slecht voor je, plastic is slecht voor je. Alles is tegenwoordig slecht voor je...

hielkebro

nee, ik rook ook niet.

vind het vies
is ongezond
vieze lucht in kleren enal
en, ik zou me dood schamen wanneer ik bij famillie ben oid en ik steek ineen keer een peuk aan !

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:01

ik heb 2 jaar terug een poging tot stoppen gedaan en mijn ervaring is dat je weinig merkt van dat extra geld, je geeft het net zo makkelijk uit aan andere dingen

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:01

Nee, ik heb het een aantal keer gedaan en ben er niet vies van maar ik vind het zonde van mn geld en gezondheid :=

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:03

44Myrthe44 schreef:
_Lisaa_ schreef:
Jaa ik rook, en waarom? Omdat k er niet meer vanaf kom en t een gewoonte is en lekkeer is ofzo haha xd

wat een slechte reden...

Welke reden is dan wel goed? :+[/quote]

Inderdaad wat is volgens jou dan wel een goeie reden? Der is bijna geen reden voor de enige reden is dat je verslaafd bent eraan en ja dat ben ik helaas en daarbij leef ik nog steeds echt maar 1 keer.
Laatst bijgewerkt door _Lisaa_ op 17-09-14 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt