Verder inderdaad leef en laat leven, als hij wil roken is dat zijn keuze en dat is hem goed recht. Als jij hem daardoor geen kus wil geven of wat dan ook is dat jou ook goed recht.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
. En ik denk maar zo, hij heeft graag eens een sigaretje op een stressvolle dag, ik kan genieten van een lekker stuk chocolade. Hij komt dan ook niet bij mij staan om te vertellen of ik wel weet hoe slecht die suiker wel niet is. Zolang ik eens af en toe zondig, en hij ook, knijpen we allebei wel een oogje toe
.
Amaris schreef:Er is maar 1 manier: zet je er overheen. Of niet, maar dan heb je daar alleen jezelf mee denk ik, want vriendlief kan het dus niet genoeg schelen om te stoppen en meer kan ie niet doen.
Ik herken het wel hoor. Mijn vriend rookt ook (en veel) eet ongezond en sport niet. Zelf ben ik geen sportwonder maar ik zorg wel goed voor mezelf en kan het moeilijk verkroppen dat hij zo ongezond leeft. Gelukkig wonen we niet samen.
Tja.. wat doe je eraan: niks. Hij wilt niet stoppen om welke reden dan ook, dus dan moet ie het zelf maar weten.
Courses schreef:Op het punt dat ik 't idee hebt dat 'ie niet in ziet waarom ik er zoveel moeite mee heb. Daarom wil ik graag weten hoe andere mensen dit doen, wat hun ervaringen hiermee zijn. Ik vraag niet om reactie's als 'Accepteer het gewoon' want anders had ik deze vraag niet. Ik zit hier persoonlijk echt mee en dan komen mensen met dingen aan dat ik het maar moet accepteren, ik het wist. Ja, prima en amen maar moet ik dan me er maar bij neer leggen en mij maar aanpassen daarin zonder enige vorm van moeite ermee te hebben? Sommige mensen zullen dat misschien doen ja, dat is hun eigen keuze.

Mijn vriend die weet dus ook dat als hij ooit weer begint met roken (was al gestopt vóór hij mij kende) er een goeie kans is dat het over is. Niet om naar te doen tegen hem of omdat ik zijn keuzevrijheid wil beperken, maar puur omdat ik het zo goor vind. Hij vind het gelukkig niet erg, hij was al net gestopt en voor hem is het een des te betere motivatie om er af te blijven 
): vraag 'm of 'ie wat regelmatiger een kauwgompje eet. Etc. Als je dat zo brengt dat jij echt je best aan het doen bent om het roken te kunnen accepteren, maar daarbij wat hulp van zijn kant nodig hebt, dan wil 'ie dat vast wel voor je doen
Courses schreef:Op het punt dat ik 't idee hebt dat 'ie niet in ziet waarom ik er zoveel moeite mee heb. Daarom wil ik graag weten hoe andere mensen dit doen, wat hun ervaringen hiermee zijn. Ik vraag niet om reactie's als 'Accepteer het gewoon' want anders had ik deze vraag niet. Ik zit hier persoonlijk echt mee en dan komen mensen met dingen aan dat ik het maar moet accepteren, ik het wist. Ja, prima en amen maar moet ik dan me er maar bij neer leggen en mij maar aanpassen daarin zonder enige vorm van moeite ermee te hebben? Sommige mensen zullen dat misschien doen ja, dat is hun eigen keuze.
Mioux schreef:pinto_1 schreef:Kun je geen compromis maken, bijv. dat hij alleen buitenshuis rookt?
Als t haar huis is welals t van de ouders is of 1 ervan of zijn huis of zijn ouders,kan je dit niet vragen
als t een ander zijn huis is, maar als hij bij zijn ouders in huis is of zijn eigen huis waar zij ook komt, en hij mag gewoon roken, kan zij niet zeggen je rookt maar buiten
Courses schreef:Amaris schreef:Er is maar 1 manier: zet je er overheen. Of niet, maar dan heb je daar alleen jezelf mee denk ik, want vriendlief kan het dus niet genoeg schelen om te stoppen en meer kan ie niet doen.
Ik herken het wel hoor. Mijn vriend rookt ook (en veel) eet ongezond en sport niet. Zelf ben ik geen sportwonder maar ik zorg wel goed voor mezelf en kan het moeilijk verkroppen dat hij zo ongezond leeft. Gelukkig wonen we niet samen.
Tja.. wat doe je eraan: niks. Hij wilt niet stoppen om welke reden dan ook, dus dan moet ie het zelf maar weten.
Maar hoe zie je dat straks dan, op langere termijn als samen wonen bijvoorbeeld wel ter sprake gaat komen?
Oliiviia schreef:Mioux schreef:Dat zeg ikals t een ander zijn huis is, maar als hij bij zijn ouders in huis is of zijn eigen huis waar zij ook komt, en hij mag gewoon roken, kan zij niet zeggen je rookt maar buiten
Haha, sorry, ik had het verkeerd gelezen (ouders van TS )
Kijk als bij jullie thuis geldt hier niet roken, ja dan moet vriendlief dat accepteren of naar buiten rennen
maar bedoel dus van als zij bij hem of zijn ouders is en daar mag t wel, ja dan kan je weinig zeggen