Wat had/doe jij aan bij een bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:05

Tja, ik zou zeggen: doe iets aan waar je je zelf prettig in voelt.
Kan de meest prachtige jurken voorbij zien komen, als het mij niet ligt zou ik er doodongelukkig in uitzien. :o Zou dus voornamelijk kijken naar een jurk/rok/outfit waar je je zelf het fijnst in voelt. ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:13

Tamara schreef:
Ik vind het altijd heel leuk om op sjiek te gaan, dus in een jurkje en op hakken. Steps is altijd een fijne optie, maar De Galazaak heeft ook mooie jurkjes. Vaak nog net iets sjieker, maar ben daar laatst geslaagd voor een jurkje die ik, met een ander jasje, ook voor meer casual aan kan. http://www.degalazaak.nl

Wat een leuke site/winkel! :j

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 23:14

En toen was het al bijna zo ver.. Nog een maandje en ik heb nog geen jurk haha! :+

Jessy90

Re: Wat had/doe jij aan bij een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:21

Ook niet via TopVintage? Geweldige site...en anders misschien een keer shoppen in een andere stad? Gewoon een halve dag/dag voor uit trekken..dan moet je wel slagen toch?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 08:12

Ik heb laatst deze gekocht:
Afbeelding
Colbertje erbij, hakjes eronder en helemaal feestelijk.
Zonder colbertje en met sandaaltjes gewoon lekker zomers!
Zit lekker luchtig, stof valt mooi en fijn accent op je taille met het lint/de ceintuur, lichte watervalhals.
Merk is Street One

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:16

Ik had in t hemelvaartsweekend een bruiloft, via succubus een heel leuk jurkje besteld, was er erg blij mee!

Afbeelding
https://www.succubus.nl/lindy-bop-ophel ... Wr7Uc_tlBc

Er staan zo veel leuke jurkjes op die site, en op topvintage, daar moet vast iets leuks voor je tussenzitten!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:23

Dit was de jurk die ik vorig jaar op een bruiloft aanhad, lekker zomers, speels maar toch chique :D En het mooiste was dat hij maar €25 was haha
Afbeelding

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:28

Via Bonprix zijn een hele hoop leuke, sjieke jurken te bestellen!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 06:55

Ik heb in september een bruiloft en zit me ook al suf te zoeken.

Had deze gezien waar ik verliefd op ben, maar twijfel nog omdat ik 'm eigenlijk wat te donker vind voor een bruiloft in september.
http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/5 ... s-in-black

Dus heb er nu nog een paar gezien

https://www.steps.nl/damesmode/jurken/g ... 102620416v
http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/5 ... -sea-green

Vind het echt mega lastig! Wil niet overdressed gaan, maar ook absoluut niet underdressed!
Ik blijf even volgen, zie al gave jurken voorbij komen, misschien flitst ineens dé perfecte jurk voorbij :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:11

MamaMiesje schreef:
Ik heb laatst deze gekocht:
[ Afbeelding ]
Colbertje erbij, hakjes eronder en helemaal feestelijk.
Zonder colbertje en met sandaaltjes gewoon lekker zomers!
Zit lekker luchtig, stof valt mooi en fijn accent op je taille met het lint/de ceintuur, lichte watervalhals.
Merk is Street One

Hebbbeeennn

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:17

Als de bruiloft over een paar maand is zou je nog een beetje geduld kunnen hebben en straks in de sale wat moois kopen. Echter een paar maand kan augustus zijn maar ook september. In september zou ik toch nog even wachten met kopen aangezien het ook slecht weer en koud kan zijn. En je dus een ander plan nodig hebt. Persoonlijk hou ik van de little black dress. Die kun je met schoenen, tas, haar en make-up makkelijk aanpassen aan de gelegenheid. En dikkere panty of bijpassend vestje zijn zo gevonden.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 02-06-15 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:22

Afbeelding

twee jaar geleden had ik de rechter aan.
moet voor half/eind september opzoek maar ben begin oktober uitgerekend van ons tweede kindje. Vrees dat ik last minuten met dikke buik kan gaan shoppen. ..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:38

Zelfde situatie hier, ik zit nu naar dit jurkje te kijken https://www.succubus.nl/lindy-bop-grace ... urple.html Vind het wel jammer dat ze niet ook een foto hebben waarbij een model hem aan heeft, vind dat toch ook altijd nog wat zeggen. Twijfel ook nog, vind hem eigenlijk iets te duur, had hoop voor wat minder te kunnen slagen :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:40

Little Black Dress zou ik persoonlijk niet aandoen naar een bruiloft, vind het veels te zwart.
Vind die ik hierboven laat zien al te zwart, en daar zit nog de helft aan goud aan.

VInd die van hierboven de linker eigenlijk wel leuk. Die anderen vind ik weer te zomers, te casual ofzo.

Pff, verder ben ik niet lastig hoor :').

Sale is trouwens wel een goede! Alleen dat betekent wel dat ik uit de restjes moet kiezen, meestal slaag ik daarin bij normale kleding al niet..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:46

Voor de bruiloft van mijn zus had ik wel een nette jurk aan, maar afgelopen weekend toen mijn achterneef is getrouwd in Zandvoort heb ik het casual gehouden. Moest iets met roze aan dus ik had een oudroze top met wat glimmertjes rond de hals en een gehaakt wit ibiza vest met een oudroze met neonpink lange sjaal. Gewoon jeans eronder met kapotte knietjes en oudroze enkellaarsjes. Om het nog af te maken allemaal leuke mint/roze armbandjes om en een ketting met een roze klusje. Was superleuk en alles bij elkaar toch heel netjes.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:52

Ik heb aanstaande zaterdag de bruiloft van mijn beste vriendin (zondeer kledingvoorschrift) en heb ook lang gezocht naar wat ik wilde. Ik houd van nette kleren en ben bang dat ik "overdressed" ben, maar ik ben gelukkig met mijn jurk. Ik zie nog wel op tegen een hele dag op mijn nieuwe pumps (heb ze wel enigszins ingelopen maar toch) dus heb ook een paar sandalen erbij gekocht. Minder netjes maar misschien overleef ik het dan toch.

Foto's volgen zondag :P

Zelf ben ik naar de outlet van de Galazaak gegaan. Daar hangen jurkjes van oudere modellen, met een klein foutje of die eerst verhuurd is, waardoor de prijs nog leuk is. Zelf was ik 40 euro kwijt, vond ik toch leuker dan meer dan honderd euro wat ik overal zag.

Een paar jaar geleden tijdens de bruiloft van mijn zus ben ik echt op chique gegaan:
Afbeelding
(Rechts)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:01

Afbeelding
Afbeelding
Ik had een trouwerij van mijn schoonzus, ik ben klein en behoorlijk stevig.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:16

Het ligt ook erg aan de familie/type aanwezigen, ik draag op sommige bruiloften als ik op safe wil gaan een little black dress met nette pumps en leuke accesoires. Maar toen mijn nichtje trouwde bv, uit mijn eigen, best wel stoere familie vol bikers, waar ook stevig gedanst zou worden, heb ik een simpel kanten jurkje met laarzen gedragen :)

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:18

Mooi jurkje Boheme, staat je goed!

Splash dat was wel echt op chique, wel hele gave jurk zeg!

Amable, 55 euro voor een jurkje lijkt mij toch best netjes... denk dat t lastig is om iets goedkopers te vinden wat kwalitatief wel ok is. Die lindy bob jurkjes zijn wel echt de moeite waard! Die stippenjurk die ik eerde postte is daar ook van, super jurkje!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:16

twee weken geleden de bruiloft van mijn broer gehad en ik had dit aan

Afbeelding

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 20:10

Jennyj01 schreef:
Als de bruiloft over een paar maand is zou je nog een beetje geduld kunnen hebben en straks in de sale wat moois kopen. Echter een paar maand kan augustus zijn maar ook september. In september zou ik toch nog even wachten met kopen aangezien het ook slecht weer en koud kan zijn. En je dus een ander plan nodig hebt. Persoonlijk hou ik van de little black dress. Die kun je met schoenen, tas, haar en make-up makkelijk aanpassen aan de gelegenheid. En dikkere panty of bijpassend vestje zijn zo gevonden.

Volgende maand :oo dus is nu wel behoorlijk stressen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:02

Dan zou ik op een niet te drukke dag naar de stad gaan en lekker veel passen. Kijken wat is leuk, hoe zit het en staat het me? Komt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:06

Ik heb deze zomer ook een bruiloft. Ik heb gekozen voor een een koningsblauw kokerok, daarop een beige topje van kant, beige pumps, beige clutch en koningsblauwe sieraden. Ik zelf vind het ideaal, aangezien je bij een rok heel veel verschillende manieren hebben om het te combineren, en een jurk doe ik daarna nooit meer aan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:07

Amable schreef:
Zelfde situatie hier, ik zit nu naar dit jurkje te kijken https://www.succubus.nl/lindy-bop-grace ... urple.html Vind het wel jammer dat ze niet ook een foto hebben waarbij een model hem aan heeft, vind dat toch ook altijd nog wat zeggen. Twijfel ook nog, vind hem eigenlijk iets te duur, had hoop voor wat minder te kunnen slagen :+

Het probleem bij Succubus is dat de maattabel nooit echt klopt. Daarom bestel ik daar enkel als hetzelfde artikel bij Topvintage te krijgen is (die maattabel klopt altijd) en het is bij Succubus goedkoper.

Ik heb zelf twee jurken van Lindy Bop en ze zijn mooi, maar ik draag ze nauwelijks, draagcomfort is toch wat minder dan die van mijn duurdere jurken.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:15

Deze jurken hadden mijn moeder en ik aan tijdens de bruiloft van mijn neef 1 juni.
Wij waren daggasten maar er was verder geen dresscode. Hier zijn mijn neef en zijn vriendin ook geen types voor, gewoon aandoen waar jij je goed bij voelt. Ik moet zeggen dat wij aardig ons best hadden gedaan... als je sommige er bij zag lopen... gewoon in echt "dagelijkse"kleding.

Afbeelding