8nnemiek schreef:Ik kan me van mijn opa en oma ook alleen maar herinneren dat er daar erg weinig regels waren. Daarom was het ook zo leuk om naar opa en oma te gaan
Volgens mij is het plezier hebben bij opa en oma niet per sé gerelateerd aan het hanteren van weinig regels. Mijn opa en oma waren net zo streng als mijn ouders, maar wat kijk ik met warme gevoelens en herinneringen terug op alle momenten met mijn opa en oma. Het gaat in mijn ogen vooral om liefde.
TS, ik knipperde even met mijn ogen toen ik je bericht las. Vooral dat ze je dan zo voor het blok zetten. Ik sluit mij helemaal aan bij de anderen: jouw huis, jouw regels. Maar overigens vind ik ook dat ook bij hen thuis er grenzen zijn aan het 'verwennen' en je daar open over moet kunnen communiceren en over kunnen praten met je (schoon)ouders. Maar goed, misschien ben ik ouderwets...
Mijn ouders gaan twee dagen oppassen op onze kleine, straks. Mijn moeder is denk ik zelfs nog strenger dan wij zullen zijn. En wij hebben soms andere visies. Maar daar kan altijd over gesproken worden. En zij doen het natuurlijk op hun eigen manier, maar ze zijn in ieder geval bereid naar ons te luisteren en andersom is dat net zo. En dat vind ik ook wel belangrijk. Mijn ouders willen ons graag uithelpen door op te passen, maar dat betekent wel bv dat wij graag structuur willen voor ons kind. Net als dat je dat op een kinderdagverblijf aangeeft en wenst dat ze zich daar aan houden. Juist voor de rust, regelmaat en structuur van je kind.
Maar goed, nu draaf ik door over oppassen. Maar al helemaal met een bezoek vind ik dat ze zich aan jouw regels moeten houden. Zij zijn tenslotte toch ook op bezoek bij jou? Wat als jij daar opeens de lampen van het plafond trok? Ik vind het gewoon asociaal gedrag en disrespectvol naar jou toe dat ze er zo mee omgaan als jij er iets van zegt. Zoals Kally ook schrijft: 'verwennen op gepaste wijze'.
Het idee dat opa's en oma's er per definitie zijn om te verwennen vind ik sowieso erg overtrokken. Echt een typisch welvaarts-ding denk ik.

. Alhoewel ik niet zeker weet of je daar uiteindelijk een leuker kind van krijgt trouwens...