Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mioux schreef:@linky dus jij geeft je kleinkinderen nooit wat lekkers ? Vind dat je echt kinderen niet kan vergelijken. Ik woon bij oma of oma bij mij hoe je t wilt zien, en ook af en toe krijgt mijn zoon wat lekkers van oma. Zolang het beperkt is en redelijk blijft, ach. Veel mensen hebben een oma of opa die wel eens wat geeft.(en heb t dan alleen nu even over kinderen).
piendepien schreef:Ik pas ook iedere dag op de hond van mijn dochter als ze naar haar werk is, maar als de hond hier is gaat het op mijn manier (nou ben ik toevallig zelf helemaal tegen tussendoortjes voor de hond).
Als ze het er niet mee eens is moet ze er lekker zelf op passen.
Hetzelfde geldt voor kleinkinderen vindt ik .
meikemarieke schreef:Ik kan hier onwijs kwaad om worden en weet me hier eigenlijk geen raad mee.
Het gaat me dan in eerste instantie natuurlijk om mijn hond, maar bovenal het feit dat schoonmoeder gewoon sch*t heeft aan mijn mening en mijn opvattingen.....
Ik haal me direct de gekste dingen in het hoofd, hoe moet dat dalijk, als mn schoonouders bij ons komen wonen (gaat binnen 2 jaar gebeuren) en we hebben kinderen, gaat dat dan ook zo?
kimberly1995 schreef:piendepien schreef:Ik pas ook iedere dag op de hond van mijn dochter als ze naar haar werk is, maar als de hond hier is gaat het op mijn manier (nou ben ik toevallig zelf helemaal tegen tussendoortjes voor de hond).
Als ze het er niet mee eens is moet ze er lekker zelf op passen.
Hetzelfde geldt voor kleinkinderen vindt ik .
Beetje kortzichtig naar mijn mening. Het is vrij logisch om je een beetje aan te passen naar de opvoeding van het baasje, anders snapt het dier er straks ook niets meer van. Niet dat je per se dingen moet gaan doen waar je helemaal tegen bent, maar net als deze situatie: bij wijze van de hond volproppen met van alles en nog wat, omdat JIJ vind dat het kan, is in mijn ogen echt not done..
piendepien schreef:kimberly1995 schreef:
Beetje kortzichtig naar mijn mening. Het is vrij logisch om je een beetje aan te passen naar de opvoeding van het baasje, anders snapt het dier er straks ook niets meer van. Niet dat je per se dingen moet gaan doen waar je helemaal tegen bent, maar net als deze situatie: bij wijze van de hond volproppen met van alles en nog wat, omdat JIJ vind dat het kan, is in mijn ogen echt not done..
Honden weten heel goed waar welke regels gelden, bv, thuis mag de hond languit op de bank liggen, maar bij mij moet hij in de mand en mag hij niet op de bank, en dat weet zij heel goed.
Ik heb zelf al jaren honden ( en ook kinderen ) groot gebracht en dan zou ik nu in mijn eigen huis instructies moeten opvolgen hoe ik het moet doen,
Ja dag, doe het lekker zelf dan.
piendepien schreef:Daarom, dat heeft niks met kortzichtig te maken.
Misschien denk jij er ook anders over als je 53 bent,
piendepien schreef:Ik heb zelf al jaren honden ( en ook kinderen ) groot gebracht en dan zou ik nu in mijn eigen huis instructies moeten opvolgen hoe ik het moet doen,
Ja dag, doe het lekker zelf dan.
Flint05 schreef:Koop voer dat de hond wel mag, en spreek met je schoon moeder af dat ze de hond tijdens bv de koffie iets mag geven. Maar wees verder blij dat de hond mee naar je schoonouders mag en niet hele dagen alleen thuis zit!
Kuggur schreef:geerke schreef:Je zal je schoonma nog hard nodig hebben als je straks twee kinderen hebt en 40 uur wilt blijven werken...
Een 40 urige werkweek in een melkveebedrijf? Keep on dreaming.
Zie trouwens niet in wat dit met het probleem van de TS te maken heeft...
Tanja_dB schreef:Ik laat mijn moeder juist bewust de hond iets geven. Alleen maar fijn dat hij ook vertrouwd met haar is en daar op zijn gemak is. Hij krijgt 1 keer per dag een hondenkoekje en schooit verder absoluut niet. Het voordeel is wel dat hij wat meer op haar let en daarom ook gemakkelijker luistert. Voor iedereen een fijne situatie.
Het is geven en nemen. Zij passen mede op jouw hond, waardoor hij overdag een fijne plek heeft, maar laat ze er dan ook het plezier van hebben. De hond zal daar echt niet minder van worden. Het idee om hem een gezond snackje te laten voeren, is dan natuurlijk wel slim, maar daar staat schoonma vast wel voor open!

Kuggur schreef:meikemarieke schreef:Ik haal me direct de gekste dingen in het hoofd, hoe moet dat dalijk, als mn schoonouders bij ons komen wonen (gaat binnen 2 jaar gebeuren) en we hebben kinderen, gaat dat dan ook zo?
Sterkte gewenst....