Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:37

Het ligt er voor mij vooral aan waar die tattoo zich bevind.
Zo had ik laatst een klant met een grote schorpioen op zijn wang, nou sorry hoor, maar dan behoor je (ook al heb ik alleen je uiterlijk gezien) voor mij bij het hoopje schorriemorrie zoals mijn moeder dat noemt.

Verder heb ik familie met tattoos en vind ik ze prachtig mits ze goed gezet zijn, maar niet voor mezelf :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:38

Je kunt in mijn ogen ook je eigen mening goed ventileren zonder te schelden. Deze vrouw, die haar eigen mening vertelt en daarbij zelf ook zegt dat het misschien te kort door de bocht is, wordt nu door veel tattoodragers afgeschilderd als "achterlijk", "stomme prutsmuts" etc. Bekrachtig je hier zelf nu eigenlijk het vooroordeel niet mee?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:40

Ik heb ook een aantal tattoo's en ook een aantal opzichtige, vooral in de zomer.
Maar die tattoo's heb ik voor mezelf laten zetten, niet voor een ander.
En hoe een ander er over denkt zal mij een worst wezen.
Voor mij staan ze symbool voor iets, bv mijn onderarm staat vol bloemen en vlinders, dat zijn de vlinders van de urn van mijn vader en zo is hij altijd en eeuwig bij mij.
Moet zeggen dat ik er eigenlijk alleen nog maar positieve reacties van krijg, maar daarvoor heb ik hem daar niet laten zetten.

Al mijn tattoo's zijn een verwerking van iets en hebben heel veel betekenis, dus het zijn geen plaatjes die er zomaar op zijn gezet of er zijn gezet omdat ik zo uit de band spring en schijt aan allen en iedereen heb, in tegendeel zelfs.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:43

Sjongejonge, je zou het er maar druk mee hebben :')

Aan dat soort mensen besteed ik geen aandacht. Waar hun denken dat het iets over mij zegt, zegt het veel meer over henzelf :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 12:44

chevax schreef:
Je kunt in mijn ogen ook je eigen mening goed ventileren zonder te schelden. Deze vrouw, die haar eigen mening vertelt en daarbij zelf ook zegt dat het misschien te kort door de bocht is, wordt nu door veel tattoodragers afgeschilderd als "achterlijk", "stomme prutsmuts" etc. Bekrachtig je hier zelf nu eigenlijk het vooroordeel niet mee?

Ik vind deze mevrouw vervelend overkomen, niet omdat ze een andere mening heeft dan ik maar omdat ze een hele grote groep over één kam scheert en zich beter voelt dan deze groep. Ik voel mij niet beter dan de schrijfster, hooguit verdraagzamer naar mijn medemens.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:44

Nog een leuke reactie op het artikel :=
http://spunk.nl/blog/tatoeages-zet-je-o ... g-te-maken

Ik vind die mevrouw ook een bekrompen, domme doos. Maargoed, ze heeft alleen zichzelf ermee. En ja, ik heb schijt aan wat anderen denken; ik zet een tattoo voor mezelf, niet voor anderen. Hun mening maakt niet dat ik mijn tattoo minder mooi vindt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:45

Hilarisch :') en zielig tegelijk.

Goede vriendin van mij heeft veel tattoo's, oa ook een sleeve. Ze is met grote onderscheiding afgestudeerd aan de universiteit en kan zo gaan doctoreren als ze wilt. En ja, die proffen hebben haar tattoo's al gezien hoor :P En oh help, ze heeft nog piercings ook!

De schrijfster van die column haar kortzichtigheid zal vast verder gaan dan tattoo's alleen ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:46

FloMax schreef:
Ik zit onder de tattoo's, werk in een hotel met gasten en ja, soms zijn een of twee van mijn tattoo's zichtbaar. Ik krijg er alleen goede reacties op, vooral van ouderen en nieuwsgierige mensen die willen weten of ik er nog meer heb etc.

Ze zeggen niet voor niets; The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't care if you're tattooed or not.
Die eeuwige tattoo discussies komen me de strot uit, maar het is al minder dan een aantal jaren terug waarbij tattoo's echt not done waren. Over een aantal jaren, als meer dan de helft van de wereld bevolking versierd is, heeft deze mevrouw nog weinig vrienden over denk ik.

Leef en laat leven.

Neem een voorbeeld aan je laatste zin. Je wilt dat mensen je laten leven, maar jij moet anderen ook laten leven! Laat haar haar mening hebben en oordeel er niet over, net als dat jij wilt dat mensen jou je tattoos laten hebben, zonder erover te oordelen.

En dit bedoel ik niet alleen naar jou toe, maar naar alle hypocriete mensen die het belachelijk vinden dat de vrouw er zo over oordeelt terwijl zij precies hetzelfde doen maar dan over de mening van die vrouw.

Als ik iemand zie met tattoos denk ik 'lekker stoer!'. Ik denk niet 'niks'. Bijna niemand denkt 'niks' als ze zien dat iemand tattoos heeft. Net als bij het zien van een volwassene met felroze haar bijvoorbeeld.

Bij mij roepen tattoos positieve dingen op, maar waarom zou het raar, belachelijk of bekrompen zin als het bij een ander iets negatiefs oproept?

Grapjasjes12

Re: Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:48

Omdat het maar iets op de huid is, Geryon. Bij haar zit de afschuw van binnen en dat zegt zeker wel iets. Aan één ieder hoe ze daar verder mee omgaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 12:49

Drunksheep schreef:

Ik vind die mevrouw ook een bekrompen, domme doos. Maargoed, ze heeft alleen zichzelf ermee. En ja, ik heb schijt aan wat anderen denken; ik zet een tattoo voor mezelf, niet voor anderen. Hun mening maakt niet dat ik mijn tattoo minder mooi vindt.

Ja, inderdaad, de reactie had wat netter gekund, maar ik lig hier wel echt dubbel _O-

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:50

Ik vind het netter als iemand tijdens het werk zijn tattoos bedekt. Zal er niet om weglopen of iets, want waarschijnlijk doet diegene hartstikke goed werk, maar vind het gewoon netter. Hoe ze er in de vrije tijd bij lopen maakt mij niet zo veel uit. Ik zal zelf ook geen tattoo nemen, maar er zitten best mooie tattoos bij

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:51

Ik zou bijna een doosje tissue's naar d'r toesturen. Gut, wat maakt zij het zichzelf moeilijk zeg.
Volgens mij zijn er wel belangrijkere dingen in de wereld en maatschappij gaande, dan de tattoo van een een ander en jouw mening daarover.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:52

Dat er anno 2014 nog zulke kortzichtige mensen bestaan snap ik echt niet. Ik snap best dat een tattoo afschikwekkend kan zijn, maar wel een bepaald 'soort' daarin. Ik zie bijvoorbeeld wel heel goed in (als een persoon met een tattoo zelf) dat iemand met een hakenkruis op z'n arm niet heel erg goed ontvangen zou worden. Echter vind ik het belachelijk mensen zo te veroordelen (zeggen dat we geen kans maken op een baan?!).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 12:52

Mooi plaatje:

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:52

phormicola schreef:
Omdat het maar iets op de huid is, Geryon. Bij haar zit de afschuw van binnen en dat zegt zeker wel iets. Aan één ieder hoe ze daar verder mee omgaan.

Dat is het altijd als het om uiterlijk gaat. Het zit op de huid, van de huid, maar je mening zit van binnen.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:53

Ik geef toe, ik houd ook niet van grote opvallende tattoo's ,maar hoe zij reageerde... -O-
Ik vind kleine tattoo's die je gewoon makkelijk kan verbergen wel heel mooi! Over een paar jaar neem ik misschien ook een kleine.
Maar als iemand een grote opvallende wilt is het zijn keuze en ik vind niet dat je daarom zo moet reageren... :n

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:54

Ik schrik er echt van dat iemand zulke bizarre gedachten heeft over tatoeages. Heel veel van mijn vrienden hebben tatoeages en dat zijn allemaal intelligente mensen die alles behalve asociaal zijn. Zelf wil ik er ook één. Alsof je op basis van een tatoeage iets kan zeggen over een persoon. Wat een nonsens zeg. Daarbij weet je het vaak helemaal niet. Weet jij veel wat er onder dat chique pak of die doktersjas allemaal aan plaatjes zit. Deze schrijver wil dus beweren dat je hele mening over iemand 180 graden kan omdraaien op basis van een tattoo? Dat is echt sneu en ik hoop dat de schrijver dat ook wel inziet.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:58

Geryon schreef:
Bij mij roepen tattoos positieve dingen op, maar waarom zou het raar, belachelijk of bekrompen zin als het bij een ander iets negatiefs oproept?

Omdat zij het koppelt aan een oordeel over de hele persoon. Als ik iemand met een tattoo zie denk ik ook "wat leuk". Ik denk alleen niet "dat moet wel een ontzettend leuke, intrigerende man/vrouw zijn die goed is in zijn/haar werk want diegene heeft een tattoo." Dat is toch heel erg raar?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:59

Tja.. misschien onterecht maar ik hou ook niet van een huid vol met inkttekeningen.. Als iemand blij is met een tattoo vindt ik dat leuk voor ze maar ik vind het ontzettend raar als ik vraag wat de tattoo betekend voor hun. Er van uitgaande dat hij een betekenis heeft, iets is wat bij hen past of iets verteld over hun levensverhaal.. En iemand zegt: ja eigenlijk gewoon leuk..
Dan kijk ik ze wel met grote scheve ogen aan.. :wow: >;) Je laat iets voor de rest van je leven (jaja ik weet je kan t weg halen) neerzetten.. en dan vervolgens zit er eigenlijk geen speciale gedachte achter.. Dat snap ik niet helemaal. Een vriend van mij heeft bijvoorbeeld zijn eigen voorletters, achternaam en geboorte datum op zijn pols gezet.. Het doet mij denken aan een spiekbriefje voor op het gemeentehuis -O- :+ Erg jammer..

Terwijl als iemand er een betekenis in heeft zitten ik het wel kan waarderen.
Ik zie het als kunst en de gene die het laat zetten is de kunstenaar. Je hebt er een bepaalde boodschap mee die voor jou belangrijk is en die je blijkbaar over wilt brengen op een ander.
Een schilderij zonder verdere boodschap of historie vind ik niet mooi om naar te kijken..

verder zou ik in mijn bedrijf liever niet hebben dat mijn personeel compleet onder de tatoeages zou zitten. Maar goed dat is ieder zijn ding natuurlijk.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:03

Zou de wereld niet een stuk mooier zijn als mensen elkaar niet zouden veroordelen?

Niet vanwege huidskleur
Niet vanwege leeftijd
Niet vanwege sociale status
Niet vanwege een baan
Niet vanwege het uiterlijk
Niet vanwege geloof

Maar elkaar gewoon in je waarde laten en een mening vormen op basis van wie de andere persoon IS in plaats van conclusies en vooroordelen

*droomt rustig verder*

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:04

Drunksheep schreef:

*\o/* +472403
Zo is het.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:08

Weet je, soms vind ik het wel samenhangen met hoe het betreffende persoon eruit ziet, snappen jullie wat ik bedoel?
Het hele uiterlijk telt mee denk ik....... Of je nu gewoon een paar tattoo's hebt of eruit ziet als een Hells Angel. het geeft wel een bepaalde indruk dan.

Maar bij "gewone" mensen heb ik het niet het idee van "jee ze zijn aso of schoppen tegen de maatschappij aan".
Ik heb echt geen hekel eraan, ik heb er zelf ook een paar. Maar onlangs was ik een keer in een redelijk chic winkel, verkoopster bukt en toen was er een hele grote tattoo zichtbaar op d'r rug. Ondanks ze verder er keurig en netjes gekleed uitzag, vond ik het in die winkel niet passend.
Maar iemand daarop aankijken of veroordelen? Nee, waarom? Dat is diegene z'n keuze en z'n goed recht. Het is diegene z'n lijf en daar heeft niemand anders recht op om daarover te oordelen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:15

Sorry maar ik heb me echt krom gelachen om dat artikel.
Hoe bekrompen kan je zijn :=

Tuurlijk bestaan er mensen die echt zo zijn met tattoo's, maar er zijn ook genoeg zieke mensen zonder tattoo's. Prima als je het niet mooi vindt maar ga niet direct een compleet persoon zwart maken om alleen een beetje inkt, terwijl je diegene niet eens kent.

Eens met Babel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:16

wat een walgelijk stuk, ik zit behoorlijk onder en kan hier heel pissig om raken! ik zou zeggen, raak maar lekker je oog kwijt stuk stront!

maar....eerlijk is eerlijk, er zit een kern van waarheid in, want wat mensen dus ook van mij en mijn tattoo's vinden, ik heb er lak aan ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 13:18

Sababber schreef:
Tja.. misschien onterecht maar ik hou ook niet van een huid vol met inkttekeningen.. Als iemand blij is met een tattoo vindt ik dat leuk voor ze maar ik vind het ontzettend raar als ik vraag wat de tattoo betekend voor hun. Er van uitgaande dat hij een betekenis heeft, iets is wat bij hen past of iets verteld over hun levensverhaal.. En iemand zegt: ja eigenlijk gewoon leuk..
Dan kijk ik ze wel met grote scheve ogen aan.. :wow: >;) Je laat iets voor de rest van je leven (jaja ik weet je kan t weg halen) neerzetten.. en dan vervolgens zit er eigenlijk geen speciale gedachte achter.. Dat snap ik niet helemaal. Een vriend van mij heeft bijvoorbeeld zijn eigen voorletters, achternaam en geboorte datum op zijn pols gezet.. Het doet mij denken aan een spiekbriefje voor op het gemeentehuis -O- :+ Erg jammer..

Terwijl als iemand er een betekenis in heeft zitten ik het wel kan waarderen.
Ik zie het als kunst en de gene die het laat zetten is de kunstenaar. Je hebt er een bepaalde boodschap mee die voor jou belangrijk is en die je blijkbaar over wilt brengen op een ander.
Een schilderij zonder verdere boodschap of historie vind ik niet mooi om naar te kijken..

verder zou ik in mijn bedrijf liever niet hebben dat mijn personeel compleet onder de tatoeages zou zitten. Maar goed dat is ieder zijn ding natuurlijk.

Tja, en ik vind een betekenis weer niks voor mij, omdat ik niet denk dat wat nu heel veel voor mij betekent over 30 jaar nog steeds zo belangrijk voor me is.

Voor mij zijn mijn tattoo's dingen die bij mij horen, een stukje van mijn lichaam wat ik mooi vind. Dat mag toch? Het is mooi, want het hoort bij mij. En ik denk dat dat minder snel verandert dan mijn mening over wat "veel voor me betekent"