problemen met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:31

Ik heb ook gezeik met mijn ex gehad, gelukkig heeft mijn huidige man hem uitgekocht. Verder heb je al heel veel goede adviezen gehad, wel kan ik je met 100% zekerheid zeggen dat ze jou ook aansprakelijk kunnen stellen voor de planten! zelf bij kennissen meegemaakt! persoon die zijn huis huurde had plantage en hij is veroordeelt want was zijn huis

Heel veel sterkte!

BigOne

Re: problemen met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:36

Ts had 25.000 euro in het huis zitten, haar ex betaald dit met 100 euro per maand af en betaald de hypotheek en woont er. Ts kan beter zorgen dat het geld zsm haar kant opkomt en dan kan ze verdere stappen wat betreft de dieren en drugs ondernemen. Over het huis moet nog één ding getekend worden en als ze nu iets doet loop je kans dat hij de kont tegen de krib gooit, dit speelt in Belgie dus zijn de regels anders dan in Nederland.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:39

Maar wettelijk gezien is ze toch nog steeds eigenaar? Daar lijkt me nl/België geen verschil in te zitten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:41

De eerste twee stappen die ik zou ondernemen zijn:

1. Contact opnemen met de politie. Het verhaal uitleggen. Agenten die vervolgens een kijkje gaan nemen en zijn wietplantage ontdekken en/of gaan ruimen, dat zou je ex eens goed wakker kunnen schudden. Voorkom dat jij hier hoe dan ook niet de dupe van kan worden!

2. Direct de dieren daar weg halen. Allemaal. Mocht je dit moeilijk vinden (waar moeten ze heen? Hoe neem je ze mee?), dan kun je altijd nog de hulp inschakelen van de Dierenbescherming.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:50

Nou, allemaal lijkt me geen optie? Haar ex heeft ook katten bij gekocht. Die zijn niet van de TS en maakt ze dus ook geen aanspraak op.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:52

En eerste zaak lijkt me toch echt zorgen dat haar naam niet meer gekoppeld is als eigenaar van het huis, weet san niet hoe dat dat anders zou zijn in België, maar in nl ben je dan toch echt nog aansprakelijk voor de wiet. Politie bellen en laten komen lijkt me dan ook zeker geen goede optie :+

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 15:50

bigone schreef:
Ts had 25.000 euro in het huis zitten, haar ex betaald dit met 100 euro per maand af en betaald de hypotheek en woont er. Ts kan beter zorgen dat het geld zsm haar kant opkomt en dan kan ze verdere stappen wat betreft de dieren en drugs ondernemen. Over het huis moet nog één ding getekend worden en als ze nu iets doet loop je kans dat hij de kont tegen de krib gooit, dit speelt in Belgie dus zijn de regels anders dan in Nederland.

Dat is idd zo. Stel dat ik nu al de politie inschakel ivm die wiet en ze pakken hem op, dan kan het goed zijn dat ik van die 25k ook niks meer terug zie. Maar het is aan de andere kant ook in mijn voordeel dat ik kan zeggen van seg: ik wil mijn 25 k sneller terug want van dat verhaal dat hij het niet kan betalen omdat hij zo arm is, klopt dus niks.

En wbt de dieren, ik heb foto's genomen van de pony, kat en hond (wil ik eventueel wel in pb doorsturen), maar ik heb geen idee of dierenbescherming hier wel op in zal gaan.

Callisto04 schreef:
Als de scheiding al voltooid is en TS haar loon op een andere rekening laat storten is die andere rekening toch gewoon van die man? Dan doet hij toch met zijn geld wat hij wil? Als er een overeenkomst is opgesteld ivm de terugbetaling van het geld van haar dat in het huis zit is dat toch afgehandeld? Een overeenkomst wordt opgesteld met goedkeuring van beide partijen, dan moet daar achteraf niet over gezanikt worden.

Dat is waar, maar er staat ook in dat hij mij vervroegd kan terugbetalen. Dat kan ik nu toch wel van hem eisen vind ik...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:53

Jeetje wat een verhaal TS. Heb helemaal ervaring met dit soort dingen en al helemaal niet in BE, hier in NL hoor of zie je nog weleens wat van kennissen natuurlijk.

Maar wil je wel graag veel sterkte wensen met dit gedoe en hopelijk heb je snel weer rust!

Weet je al welke stappen je gaat ondernemen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:59

Ik zou de boel in stapjes doen:

* foto's maken van de situatie, zowel dieren als woning/tuin ed.
* eerst tekenen bij de notaris zodat je iig van de verantwoordelijkheid van het huis af bent qua naam
* ex aanspreken op de dieren en hem voor het blok zetten om gelijk een ander huisje te zoeken, zo niet dan doe jij dit of bel je de dierenpolitie
* ex aanspreken op de financiële kant van het verhaal (niet 'kunnen betalen) en wil hij hier niet in mee direct bij het wegrijden de politie bellen mbt het wietverhaal.

Maar goed, ik heb geen 'lelijke' ex en denk dat het belangrijkste is dat je zelf veilig blijft. Als het een te groot risico is dat jij de politie belt dan zou ik daar ook niet mee dreigen richting hem.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:14

Over de dieren: waar woon je TS? (Mag in PB)
Ik woon ook in België en aangezien wij geen dierenpolitie hebben kan ik je, afhankelijk van waar je woont, misschien een aantal adressen geven van organisaties die de dieren kunnen opvangen. Ik ben zelf actief in die wereld, en met de kracht van social media kom je ver als er dieren in nood zijn.

Verder las ik de opmerking dat TS de (nieuwe) katten niet zomaar weg kan halen. Dat kan dus wel zolang de katten niet gechipt zijn. Aangezien de ex van TS de katten verwaarloost lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij zijn katten wel netjes heeft gechipt en op zijn naam heeft gezet.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 16:39

Ik heb idd foto's van de dieren en van de wiet.
Mijn eerste stap is nu vriendelijk te doen en mijn 2 boeken terug te geven en mijn trouwkleed te halen. Dat zijn de laatste materiële zaken. Daarna ga ik hem een mail sturen met daarin de toegevingen die ik hem gedaan heb. En dan de vraag mij die paar duizend euro voor de auto te geven en de vraag om die 25k sneller terug te betalen.

Dierenbescherming komt er sowieso, maar pas na ik dat van het huis getekend heb

Thanx voor de tips!

@catnip, ik stuur je pb :-)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:50

Goed inderdaad dat je foto's hebt gemaakt TS. Ik vind dat je het erg goed aanpakt gezien de huidige situatie :j

Ik zou best veel moeite hebben om de dieren daar zo achter te laten (ookal waren ze niet allemaal van mij in eerste instantie :o ), maar wat je nu gaat doen lijkt mij ook beter qua stappen.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:10

espiga1984 schreef:
Callisto04 schreef:
Als de scheiding al voltooid is en TS haar loon op een andere rekening laat storten is die andere rekening toch gewoon van die man? Dan doet hij toch met zijn geld wat hij wil? Als er een overeenkomst is opgesteld ivm de terugbetaling van het geld van haar dat in het huis zit is dat toch afgehandeld? Een overeenkomst wordt opgesteld met goedkeuring van beide partijen, dan moet daar achteraf niet over gezanikt worden.

Dat is waar, maar er staat ook in dat hij mij vervroegd kan terugbetalen. Dat kan ik nu toch wel van hem eisen vind ik...

En staat er ook ik dat je dit kan eisen als zijn financiële toestand het toelaat? Vervroegd terugbetalen kan, maar als dat zo is overeengekomen hang je gewoon af van zijn goodwill. Is dat document deftig opgemaakt, met datum, evenveel originelen als partijen, handgeschreven of getyped, ... Of is dit bij wijze van spreken een bierviltje? Als het een goed opgemaakt document is, vrees ik dat je met die 100 euro per maand zal moeten tevreden zijn. Waar werd vastgelegd dat dit geld van jou is? Als je met iets akkoord gaat en het ondertekent, is daar eigenlijk weinig aan te veranderen vrees ik. Wat als ik morgen de lotto win? Dan zou ik ook mijn hypotheek in één keer kunnen afbetalen. Maar dat zal ik misschien niet doen omwille van fiscale redenen. De bank heeft daar ook geen recht op (is voor hen ook waarschijnlijk niet voordelig, maar dat terzijde). De overeenkomst met de bank heeft bepaalde voorwaarden, maar als die reden er niet instaat kan die ook niet aangehaald worden als er reden tot afwijking van de overeenkomst. Of je het nu eerlijk vindt of niet.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:00

Wat een vervelende situatie ts!

Helemaal om zo al die dieren aan te treffen en het hui o verwaarloost te zien. Ik vind je echt veel te schappelijk. Mijn buurvrouw was eens ook zo schappelijk en na de scheiding kwamen er ook 'complicaties' hier is ook de politie bij aan te pas gekomen. Wij wonen er naast en hebben dit van vrij dichtbij mee gekregen. Heel gedoe allemaal, Ik hoop dat er voor jou een snellere oplossing komt :)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 14:37

Pff weet je wat mij ook zo stoort? Dat hij nog met een heleboel mensen bevriend is op facebook, inclusief mijn familie en op die manier dingen te weten wil komen. Nu had ik gevraagd aan mijn familie om hem te verwijderen, maar het lijkt of ze dat allemaal niet serieus nemen, terwijl ze mij daar wel mee kwetsen. ik heb het geluk een fantastische vriend te hebben en een paar goede vrienden die wel aan mijn kant staan, maar geen steun krijgen van mijn eigen familie, dat doet echt wel pijn...
Want hij was altijd zo sociaal en tof en lief etc, maar niemand wist hoe het er echt aan toe ging. Dat hij een junk is, zijn dieren verwaarloosd en zijn huis laat verkrotten waar ik letterlijk bloed, zweet en tranen aan verspild heb, dat is allemaal maar normaal...Na heel die situatie uitgelegd te hebben heeft nog niemand hem verwijderd van facebook, zelfs mijn eigen vader niet, of vraagt niemand hoe het met mij gaat.
Precies of ik heb het allemaal zelf gezocht....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:43

Je kunt op fb gewoon de gezamenlijke "vrienden" zo blokkeren dat ze geen berichten van jou kunnen zien, hebben ze niet door en je hoeft ze dan ook niet te verwijderen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:48

Ik snap je idee en op zich heel slim maar dat houdt toch in dat zij haar familie ''blokkeert''? Dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling. Ze wil geloof ik slechts dat haar familie haar ex verwijdert.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 14:51

ja, van je familie zou je dat toch wel verwachten. Van gemeenschappelijke vrienden kan ik begrijpen dat ze met beide partijen nog willen overeen komen. Maar het is echt niet leuk om te zien dat mijn ex op dingen reageert die mijn vader bv. nog post. Of met hun gaat chatten...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:14

Ik snap je helemaal. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn moeder mijn ex nog wel in haar telefoon heeft staan maar die gaan niet zóóóó close met elkaar om en mijn ex en ik gaan nog als goede vrienden met elkaar om dus dan is het al iets logischer. Maar al zou ik op dezelfde wijze als jou behandeld zijn geweest door mijn ex dan verwacht ik ook zeker minimaal dat mijn familie hem verwijdert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:20

friendly schreef:
Ik snap je idee en op zich heel slim maar dat houdt toch in dat zij haar familie ''blokkeert''? Dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling. Ze wil geloof ik slechts dat haar familie haar ex verwijdert.

Misschien moet ze er gewoon niet te zwaar aan tillen, het feit dat zij hem een oetl*l vind betekend niet dat anderen dat ook moeten doen. Wat er tussen twee mensen gebeurt betekend niet dat buitenstaanders die ex- dan ook maar meteen moet bannen. Een ex van mij is nog vijf jaar één keer in de week bij mijn ouders op de koffie gekomen , ik was het huis uit en kwam niet wanneer hij er was het eerste jaar maar nu, ook al zijn onze ouders aan allang weg, hebben we soms nog steeds contact.
Ik vond het ook belachelijk en soms zelfs verraad van mijn ouders maar later had ik zoiets, laat maar, zij hechten waarde aan het contact dus wie ben ik om daar problemen van te maken.
Gelukkig bestond er nog geen internet toen(oei) dus het beperkte zich echt tot een bakkie doen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:45

Nee klopt. Maar gezien de informatie die zij hier al gegeven heeft over haar ex snap ik wel dat zij dat wel wilt en snap ik weer niet zo goed waarom de familie niet haar wenst respecteert. Maar wat dat betreft ben ik wellicht iets te loyaal aangelegd naar familie, vrienden en geliefden.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:19

TS, mij lijkt dat jij een paar belangrijke zaken die je overeengekomen bent bij je notaris, niet goed gesnapt hebt. Je hebt akte getekend bij notaris waarin ik, als ik het goed begrepen heb, opgenomen werd dat je ex het huis overneemt en dat hij je extra opleg zal uitbetalen aan €100/maand? Hoe betaalt hij jouw deel van het huis dan af eigenlijk, of is dat al gebeurd? Ik veronderstel dat je al lang voor de rechtbank verschenen bent ondertussen ook?

Iets wat je overeenkomt bij akte, kan jij nu echt niet na nog geen jaar zomaar anders gaan afdwingen of verwachten van hem...

Als het huis van hem is, vind ik ook niet dat jij daar nog iets te zoeken hebt overigens? :) Dat hij zijn rekeningen nog niet geregeld heeft is zijn probleem, ik veronderstel dat notaris dit heeft laten opnemen in de akte ook dus...

Nu nog een advocaat nemen is een beetje laat vrees ik, het klinkt alsof alles al vorig jaar geregeld werd, je moet je dus tot je notaris richten als je vragen hebt omtrent die overeenkomst, alleen had je die beter wel gesteld voor je zo'n belangrijk document getekend had denk ik... :(:)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:24

Stral schreef:
TS, mij lijkt dat jij een paar belangrijke zaken die je overeengekomen bent bij je notaris, niet goed gesnapt hebt. Je hebt akte getekend bij notaris waarin ik, als ik het goed begrepen heb, opgenomen werd dat je ex het huis overneemt en dat hij je extra opleg zal uitbetalen aan €100/maand? Hoe betaalt hij jouw deel van het huis dan af eigenlijk, of is dat al gebeurd? Ik veronderstel dat je al lang voor de rechtbank verschenen bent ondertussen ook?

Iets wat je overeenkomt bij akte, kan jij nu echt niet na nog geen jaar zomaar anders gaan afdwingen of verwachten van hem...

Als het huis van hem is, vind ik ook niet dat jij daar nog iets te zoeken hebt overigens? :) Dat hij zijn rekeningen nog niet geregeld heeft is zijn probleem, ik veronderstel dat notaris dit heeft laten opnemen in de akte ook dus...

Nu nog een advocaat nemen is een beetje laat vrees ik, het klinkt alsof alles al vorig jaar geregeld werd, je moet je dus tot je notaris richten als je vragen hebt omtrent die overeenkomst, alleen had je die beter wel gesteld voor je zo'n belangrijk document getekend had denk ik... :(:)

Volledig met je eens. Het lijkt dat de echtscheiding geregeld werd, maar de emoties errond niet. Zij gaat nog neuzen in zijn huis, ze heeft nog volmacht op zijn zichtrekening, blijkbaar is het contact met vrienden en familie nog een probleem.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:36

Misschien is het deel loslaten nog een probleem? Loslaten is als je er echt helemaal klaar mee ben, emotioneel en dergelijke.

Je kan wel altijd alsnog een advocaat informeren, dus vragen wat je mogelijkheden zijn... Maar als je inderdaad al wat getekend heb, of beide, dan zal dit ook ter spraken moeten komen want ook als het ooit tot een rechtzaak komt zal de rechter hier wel achterkomen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:41

Advies vragen bij haar notaris zal goedkoper zijn dan bij een advocaat langsgaan hoor :) Ik zou in ieder geval dat eerst en vooral doen, hier kan je vragen wat je wil, je notaris zal toch het beste weten hoe je ervoor staat en wat je al overeengekomen bent, dat hoeft niets te kosten, zo'n advies.