Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Ts had 25.000 euro in het huis zitten, haar ex betaald dit met 100 euro per maand af en betaald de hypotheek en woont er. Ts kan beter zorgen dat het geld zsm haar kant opkomt en dan kan ze verdere stappen wat betreft de dieren en drugs ondernemen. Over het huis moet nog één ding getekend worden en als ze nu iets doet loop je kans dat hij de kont tegen de krib gooit, dit speelt in Belgie dus zijn de regels anders dan in Nederland.
Callisto04 schreef:Als de scheiding al voltooid is en TS haar loon op een andere rekening laat storten is die andere rekening toch gewoon van die man? Dan doet hij toch met zijn geld wat hij wil? Als er een overeenkomst is opgesteld ivm de terugbetaling van het geld van haar dat in het huis zit is dat toch afgehandeld? Een overeenkomst wordt opgesteld met goedkeuring van beide partijen, dan moet daar achteraf niet over gezanikt worden.
), maar wat je nu gaat doen lijkt mij ook beter qua stappen. espiga1984 schreef:Callisto04 schreef:Als de scheiding al voltooid is en TS haar loon op een andere rekening laat storten is die andere rekening toch gewoon van die man? Dan doet hij toch met zijn geld wat hij wil? Als er een overeenkomst is opgesteld ivm de terugbetaling van het geld van haar dat in het huis zit is dat toch afgehandeld? Een overeenkomst wordt opgesteld met goedkeuring van beide partijen, dan moet daar achteraf niet over gezanikt worden.
Dat is waar, maar er staat ook in dat hij mij vervroegd kan terugbetalen. Dat kan ik nu toch wel van hem eisen vind ik...
friendly schreef:Ik snap je idee en op zich heel slim maar dat houdt toch in dat zij haar familie ''blokkeert''? Dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling. Ze wil geloof ik slechts dat haar familie haar ex verwijdert.
Dat hij zijn rekeningen nog niet geregeld heeft is zijn probleem, ik veronderstel dat notaris dit heeft laten opnemen in de akte ook dus...
Stral schreef:TS, mij lijkt dat jij een paar belangrijke zaken die je overeengekomen bent bij je notaris, niet goed gesnapt hebt. Je hebt akte getekend bij notaris waarin ik, als ik het goed begrepen heb, opgenomen werd dat je ex het huis overneemt en dat hij je extra opleg zal uitbetalen aan €100/maand? Hoe betaalt hij jouw deel van het huis dan af eigenlijk, of is dat al gebeurd? Ik veronderstel dat je al lang voor de rechtbank verschenen bent ondertussen ook?
Iets wat je overeenkomt bij akte, kan jij nu echt niet na nog geen jaar zomaar anders gaan afdwingen of verwachten van hem...
Als het huis van hem is, vind ik ook niet dat jij daar nog iets te zoeken hebt overigens?Dat hij zijn rekeningen nog niet geregeld heeft is zijn probleem, ik veronderstel dat notaris dit heeft laten opnemen in de akte ook dus...
Nu nog een advocaat nemen is een beetje laat vrees ik, het klinkt alsof alles al vorig jaar geregeld werd, je moet je dus tot je notaris richten als je vragen hebt omtrent die overeenkomst, alleen had je die beter wel gesteld voor je zo'n belangrijk document getekend had denk ik...
Ik zou in ieder geval dat eerst en vooral doen, hier kan je vragen wat je wil, je notaris zal toch het beste weten hoe je ervoor staat en wat je al overeengekomen bent, dat hoeft niets te kosten, zo'n advies.