Hoe werden jullie op school 'bestraft'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: Hoe werden jullie op school 'bestraft'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:48

Ik heb in de vierde klas van het middelbaar bij Nederlands wel eens in de hoek gestaan :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:48

Op de basisschool : strafregels schrijven, nakomen, schoolplein schoonmaken, voor de klas excuses aanbieden, een serieus gesprek met de juf/meester en als het echt uit de hand liep werden je ouders gebeld...

amandananana schreef:
Ik heb in de vierde klas van het middelbaar bij Nederlands wel eens in de hoek gestaan :+

Dat doen ze hier ook nog steeds, erg efficiënt :'). Alleen mag je dan zelf bepalen waar je gaat staan omdat wij ronde lokalen hebben.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:53

Huiswerk vergeten bij engels. Was je huiswerk alsnog maken + 2 teksten overschrijven en vertalen.

Huiswerk vergeten bij bio was 3e x vergeten trakteren.

Verder had geen enkele docent een straf daarvoor.

Verder brutaal of grote mond. Les uit en papier prikken of vegen of kauwgom krabben.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:56

Kauwgom krabben. -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:57

Op de basisschool een vies woord gezegd en moest mijn mond met zeep spoelen.... :r

Maar bij de iets moderne juffen/meesters: binnen blijven in de pauze en bijbelteksten overschrijven,

Op de middelbare school werd ik eruit gestuurd om in de kantine te zitten; ik was te lief om naar de meldkamer te moeten, maar net te kletsgraag om in de klas te houden :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-09-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:57

Wij moesten op de gang gaan zitten :') mja, doordat we hele hoge ramen hadden, kon je gewoon verder auwehoeren :') wat 'n straf.

Nablijven was ook wel een favoriet van leraren.

Je melden bij 'de Tolkamer' maar ja.. dan moest je eerst langs de kantine .. zelf heb ik me altijd afgevraagd wie er überhaupt in deze kamer terecht kwamen. Aangezien ik 'm nooit gezien heb.
Mja dat was dus een kamertje, helemaal boven in het schoolgebouw waar dan een leerkracht bij zat.

Zoveel keuze :') alleen ik kwam er altijd mee weg..

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:11

ik deed nooit echt wat fout, maar 1 van onze favorieten gaf onze klas les, wij hadden de slappe lach en kregen we een krijtje naar ons hoofd geslingrt waarna we nog harder moesten lachen, toen gaf die het op hahaa :P

hij gooide ook vaak bordenwissers naar mensen die niet oplette :P niet gericht, hij ahd mazzel als die je raakte, maar je schrok wel ff wakker hahaha

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:15

Een leraar had bij ons een heel effectieve manier van straffen. Hij stuurde nagenoeg nooit iemand eruit, maar zijn systeem zorgde er ook wel voor dat de klas zich gedroeg :+

De eerste leerling die aan het klieren was oid: 1 pagina uit het boek overschrijven (gebeurde regelmatig), nr 2 moest 2 pagina's (gebeurde soms, hoe later in het jaar hoe minder), nr 3 3 pagina's, nr 4 4 pagina's enzovoort. 3 of meer pagina's overschrijven is in de 2 jaar dat ik les van hem heb gehad misschien 1x voorgekomen, systeem is dus erg effectief.

Leraar sprak je er ook niet op aan maar had aan de rand van het bord een stukje met nrs staan, was je vervelend, schreef die je naam op en was je de pineut.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:23

Ik heb nooit zoveel straf gehad geloof ik. Er is me namelijk niet veel bij gebleven haha. Wat ik me nog wel kan herinneren is een vriendin van me die steeds zat te lachen bij natuurkunde.
Toen werd ze met stoel en al uit de klas gezet, met haar gezicht naar de deur (achter het glas) ze mocht pas terug keren als ze gestopt was met lachen. Aangezien de hele klas gekke bekken zaten te trekken bleef ze lachen en heeft ze dik 20 minuten voor de deur gezeten haha :))

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:28

Wij kregen al eens een krijtje of bordveger naar het hoofd gegooid.
Verder moesten wij al eens met onze knieën op een richteltje of latje zitten met onze handen in de nek,
jeetje dan heb ik veel leerlingen zien zweten!

Dat was in de lagere school, in de middelbare ging het allemaal iets vlotter:

Kauwgum van gans de speelplaats schrapen, toiletten poetsen, nablijven, de zusters helpen met het poetsen van de kerk, de lijst was eindeloos!

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:32

Op de bassischool deden mijn vriendinnen en ik ons altijd verstoppen in het computerlokaal zodat we niet naar buiten hoefden en snoepjes uit de snoeppot stelen. Alleen hebben we daar nooit straf voor gekregen }>

Nu op de middelbare school krijgen wij meestal overschrijfwerk of een uur terugkomen. Ik mocht ook ooit in de 2e met een vriendin samen de ramen zemen van de aula waar op dat moment superveel leerlingen zaten. In de eerste hadden wij een superleuke biologie leraar, die je dus ook met een stoel in de hoek zette. Overigens mogen leraren mij opzich wel, kom er meestal met een waarschuwing vanaf. *D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:44

Laatste keer dat ik 'straf' kreeg was bij gym in de 1e klas, op de gang gaan staan omdat ik niet stil was tijdens de uitleg :+

verder op de basisschool wel eens in de pauze binnen moeten blijven omdat ik vaak telaat kwam maar dat was het... Ik heb niet echt de behoefte om te gaan zitten poedersuiker in de les, die leraren hoeven niks meer te leren :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:57

Wat een leuk topic :+
Ik was eigenlijk altijd superlief. Heb nooit echt straf gehad.
Kan me wel herinneren dat ik eens een vel sommen heb moeten maken. Maar verder niet hoor, ik kon het altijd best met de leraren vinden. Nog steeds wel trouwens. Over het algemeen vind ik het wel toffe mensen die mij lesgeven op de kunstacademie :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:00

amandananana schreef:

hahaha _O- _O- _O- dan sta je echt voor paal :')

bij ons, strafregels schrijven, met zo'n ding het schoolplein schoonmaken, het hele hoofdstuk opschrijven in je schrift.
en iemand moest een keer dansen waar de hele klas bij was :')
bij gym moet je 10 keer opdrukken :\ (ik kan het maar 5 keer ofzo :+ )
ik heb alleen nog maar hoeven opdrukken gelukkig :Y)

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:01

Woede aanval gekregen en heel zacht een tikje gegeven aan iemand, werd meegeroepen.. Maar ik was altijd een lievelingetje dus kreeg alleen een gesprek dat het niet mocht. :n Was trouwens nog net geen aaitje.. haha

Met nablijven bleven er altijd leraren bij mij staan omdat ik anders gewoon naar huis ging

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:03

Op de basis school moest je onder de tafel een stuk uit het nieuws overschrijven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:03

Een jongen bij mij in de klas was altijd heel keurig en netjes, nooit problemen met de leraren. Toen hij er een keer om een heel banketstaaf reden werd uitgestuurd kreeg hij van het afdelingshoofd (waar je je dan moest melden) een stuk taart, om het historische moment te vieren :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:04

op de basisschool moesten wij ook een keer nablijven. de docent (euhh juf haha) moest toen naar de wc en wij zijn toen lekker naar huis gegaan :Y)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:05

Natte proppen papier naar je gooien, het wel bekende woordjes overschrijven en natuurlijk na komen..

Mijn leraar natuurkunde had iemand een keer op de gang gezet, gewoon voor de grap en 10 minuten later vroeg iemand: "Uhm meneer, mag L. alweer naar binnen?" En hij rende naar de deur, hij was hem gewoon vergeten :')

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:40

Ik heb 1 docent gehad, een supertof mens, maar liet je wel alles voor nop doen. Als je écht iets fout deed, kreeg je het meest nutteloze stuk tekst dat je x aantal keer moest overschrijven. Daarna scheurde ze het voor je neus kapot :')

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:45

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:24

Blijheid schreef:
Een jongen bij mij in de klas was altijd heel keurig en netjes, nooit problemen met de leraren. Toen hij er een keer om een heel banketstaaf reden werd uitgestuurd kreeg hij van het afdelingshoofd (waar je je dan moest melden) een stuk taart, om het historische moment te vieren :D

:')

Ik moest in groep 1 of 2 mijn stoel naar achter schuiven als straf (waarom weet ik niet meer), maar
ik kon mijn stoel niet naar achter zetten omdat er een paal achter zat. Toen hoefde het niet meer. :Y)
Verder heb ik op de middelbare school weleens een poster moeten maken samen met een vriendin
omdat we niet aan het opletten waren. Maar eigenlijk was dat helemaal niet zo erg. :D

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:31

een jongen uit mijn klas moest een ak werkstuk van 20 kantjes maken , lijkt niet heel moeilijk , maar het moest in het japans !! mijn leraar sprak dat een vond het dus best grappig

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:55

Ik deed altijd de 10 minuten straf als de klas erg druk was (3/4 vmbo). Dwz dat iedereen 10 minuten stil moest zijn en als er 1 iemand praat de 10 minuten weer ingaan. Als ze dit niet redden in de les, moest het na de les.

Als ik zelf melig was en ze hadden 8 minuten hard gewerkt zette ik Dora aan op het smartboard en bleef de klas strak aankijken :+

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:11

Gooien met pennen doen ze nog steeds hoor :+.
Heb een keer om 8 uur moeten melden omdat ik vast zat in de lift (je mag er niet eens in, anders hadden ze het niet eens geweten). Eerst wilde de conciërge ons laten zitten tot het eind van de dag maar heeft ons er toch maar uit gehaald.
Verder alleen eruit gestuurd, maar een paar keer.
Voor dat brandalarm geen eens straf gekregen. Lieve rector :')