Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:12

_lauraaa_ schreef:
hier ook al 10 jaar lid van de fanfare. Speel nu bugel.

@ Sakkia: flashback hebben wij vorig jaar op het bondsconcour ook gespeeld!

Welke stem speelde je? Aangezien je ook bugel speelt? Ik moet zeggen dat ik het voor de tweede stem nog wel mee vind vallen. Zitten wel lastige dingen in, maar misschien moet ik thuis een keer gaan oefenen :+
Dan Lake of de Moon, heel mooi stuk maar........... zo technisch := Ontzettend veel loopjes e.d.

Wij spelen trouwens helemaal niet meer op straat. Eerder deden we dat nog wel met Koningsdag of Sinterklaas, maar we krijgen steeds meer jeugd die daarin gewoon niet meer opgeleid is dat we het niet meer doen.

Meestal zijn we met een soort dweilorkest of spelen we op verschillende stukken in het dorp. Maar echt op mars gaan doen we gewoon niet meer en ik kan daar alleen maar blij mee zijn :o

Wij gaan trouwens op eerste kerstdag wel om 06.00 uur door het dorp en spelen dan door het hele dorp (christelijke) kerstliedjes. Het is echt heel vroeg, maar ik sla nooit over. 1 keer gedaan omdat er een sterfgeval in de familie was, wakker geworden met "komt allen te samen" en het is echt heel bijzonder wakker worden.
Voor veel mensen geeft dit echt het kerstgevoel. Daarna gaan we ontbijten met z'n allen. Snel naar huis douchen en omkleden en terug naar de kerk om in de kerk te spelen :+

Britta31

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:26

Wat heel leuk is.De fanfare speeld altijd met St Maarten.Dan staan ze op de straathoek,is de optocht voorbij.Zie je de groep naar de volgende straathoek hollen en zo de hele optocht.De kinderen denken dan dat er 5 korpsen staan te spelen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 08:49

__Maartje schreef:
Jaaa ik wachtte op zo'n topic :D

Ik ben tambour bij de van Limburg Stirumband.

*knip*

Hebben jullie ook van die ontzettend warme uniformen en schoenen waar je pijnlijke blaren in krijgt als je ze niet intapet?

Wat ontzettend leuk al zoveel reacties! :D
Wij lopen eigenlijk alleen maar op straat en af en toe een staand concert in bijvoorbeeld muziektenten en langs hardloopwedstrijden.

Wij hebben inderdaad ook van die broeikassen als uniform, en als het regent worden ze 10kg zwaarder :') Schoenen mogen we gelukkig zelf uitzoeken als ze maar netjes en zwart zijn :P
Als het heel erg warm is lopen we bij informele optredens in polo.

Wat leuk dat je bij de van Limburg Stirumband zit Maartje! Grote kans dat ik je zaterdag ga spotten dan haha. (Jullie lopen mee met onze taptoe in Oosterbeek :D en ik loop zelf achter de schermen buiten onze eigen show om :) )

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:55

Mag een dweilorkest ook? Daar speel ik bij...eerst een aantal jaren trompet gedaan maar dit ook niet kunnen volhouden ivm met verkeerde blaastechniek (niet vanuit de buik maar vanuit het hoofd, ik kreeg dan ook bij elk optreden ontzettende hoofdpijn), nu speel ik de kleine trom. Op het moment in wat minder mate ivm het bedrijf en de kleine kinderen maar ik hoop weer vaker mee op pad te gaan.

http://lavasjkierie.nl/

edit de site is in wederopbouw dus heel veel staat er nog niet op

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:08

Ashley5 schreef:
Ik probeer al jaren om mijn chronische hyperventilatie onder controle te krijgen, maar met bepaalde dingen krijg ik het gewoon niet voor elkaar om mijn techniek optimaal te hebben. Ik heb absoluut veel geoefend met de hoorn, want ik vind het één van de mooiste instrumenten, maar ik vond het niet de moeite waard om achteraf kapot te zijn. En daarnaast moest ik om de twee / drie noten al op adem komen, omdat de hoorn een zwaar instrument is. Ik speel daarnaast ook wat de dwarsfluit (niet op hoog niveau) en dat gaat mij makkelijker af. Maar dwarsfluiten hadden ze helaas niet bij deze band.

Jammer dat het niet is gelukt, het loont over het algemeen echt om een goede docent op te zoeken om zeer gericht je ademsteun/ademtechniek te gaan trainen, een goede docent heeft hier oefeningen voor, ook zonder instrument. Ook in het dagelijks leven zul je daar veel plezier van ondervinden :). (ik heb als fysiotherapeut zeer veel te maken met longproblematiek, zingen/ instrument spelen zorgt (onder goede begeleiding!) voor een beduidend beter ademhalingstechniek)

en de majorettes... Elke 5 jaar doen we mee met marsconcours, en zie ik weer de majorettes in idd kinderprostituee pakjes met een overdaad aan make-up en stokjes vliegen in het rond zonder opgevangen te worden. En als je dan denkt dat het bij de oudere meiden beter zal gaan is dat een loze hoop :\

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:58

Ik speel klarinet in een harmonie orkest :j
Ik ben te klein voor t uniform hihi. Ik heb een zwarte broek, paars shirt en zwarte blazer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:59

Maar zijn er bij jullie dan niet zoiets als studiedagen? Bij ons namelijk wel en hier wordt ook extra aandacht besteed aan ademhalingstechnieken e.d. Ik vind dat altijd heel erg leerzaam.

Bij mij is het namelijk juist andersom. Ik heb in het dagelijks leven nogweleens de neiging om verkeerd adem te halen wat soms een hyperventilatieaanval uitlokt. Hier heb ik met het blazen echter geen last van omdat ik dan juist goed ademhaal. Als ik thuis wat onrustig of paniekig ben helpt het me om een tijdje te blazen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:19

SAKKIA schreef:
_lauraaa_ schreef:
hier ook al 10 jaar lid van de fanfare. Speel nu bugel.

@ Sakkia: flashback hebben wij vorig jaar op het bondsconcour ook gespeeld!

Welke stem speelde je? Aangezien je ook bugel speelt? Ik moet zeggen dat ik het voor de tweede stem nog wel mee vind vallen. Zitten wel lastige dingen in, maar misschien moet ik thuis een keer gaan oefenen :+
Dan Lake of de Moon, heel mooi stuk maar........... zo technisch := Ontzettend veel loopjes e.d.

Wij spelen trouwens helemaal niet meer op straat. Eerder deden we dat nog wel met Koningsdag of Sinterklaas, maar we krijgen steeds meer jeugd die daarin gewoon niet meer opgeleid is dat we het niet meer doen.

Meestal zijn we met een soort dweilorkest of spelen we op verschillende stukken in het dorp. Maar echt op mars gaan doen we gewoon niet meer en ik kan daar alleen maar blij mee zijn :o

Wij gaan trouwens op eerste kerstdag wel om 06.00 uur door het dorp en spelen dan door het hele dorp (christelijke) kerstliedjes. Het is echt heel vroeg, maar ik sla nooit over. 1 keer gedaan omdat er een sterfgeval in de familie was, wakker geworden met "komt allen te samen" en het is echt heel bijzonder wakker worden.
Voor veel mensen geeft dit echt het kerstgevoel. Daarna gaan we ontbijten met z'n allen. Snel naar huis douchen en omkleden en terug naar de kerk om in de kerk te spelen :+

Ja ik ook 2e bugel :) zaten inderdaad wat kleine dingetjes in die iets lastiger waren, maar over het algemeen goed te spelen!

Op straat lopen doen wij alleen nog met sinterklaas/ carnaval/ koningsdag etc :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:17

verootjoo schreef:
Jammer dat het niet is gelukt, het loont over het algemeen echt om een goede docent op te zoeken om zeer gericht je ademsteun/ademtechniek te gaan trainen, een goede docent heeft hier oefeningen voor, ook zonder instrument. Ook in het dagelijks leven zul je daar veel plezier van ondervinden :). (ik heb als fysiotherapeut zeer veel te maken met longproblematiek, zingen/ instrument spelen zorgt (onder goede begeleiding!) voor een beduidend beter ademhalingstechniek)

en de majorettes... Elke 5 jaar doen we mee met marsconcours, en zie ik weer de majorettes in idd kinderprostituee pakjes met een overdaad aan make-up en stokjes vliegen in het rond zonder opgevangen te worden. En als je dan denkt dat het bij de oudere meiden beter zal gaan is dat een loze hoop :\

Ik heb voor een langere tijd bij een ademhalingstherapeute gelopen, maar de ademhaling bij sporten en instrumenten blazen is helaas nooit goed gekomen. Maar daardoor weet ik nu wel hoe ik er mee moet omgaan en heb ik er geen last van als ik in rust ben.
Maar wie weet, kom ik ooit nog eens iemand tegen die mij wel daarbij kan helpen! :D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:23

carr_friesje schreef:
Ik zit zelf bij de Airborne Malletband uit Oosterbeek en speel marching bell :)
De Airborne Malletband is een korps dat bestaat uit ongestemd en melodisch slagwerk. Dus: Snaredrum, basedrum, quint-trom, timbales, marimba, xylofoon en marching bell.
Bij staande optredens hebben we ook nog een basgitaar.

Ik heb het altijd bijzonder jammer gevonden dat jullie graan brass-koperblazers in de band hebben. Ik ken jullie korp inmiddels wel van verschillende evenementen, vind het er ook altijd 'wel leuk' uit zien, maar ik mis dimentie.

Zelf wel heel lang bij een band gespeeld waarbij we veel marsmuziek speelden, maar sinds ik naar Arnhem ben verhuids (repetities waren in Alphen a/d Rijn) ben ik gestopt vanwege de reistijd.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:24

Ik heb 8 jaar lang saxofoon gespeeld!
Helaas doe ik dat nu niet meer.

Mijn korps was Sint Sebastianus uit Gendt

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:29

Wat leuk! Ik speel ook bugel bij een fanfare (www.muziekverenigingcbs.nl). Doe dit nu ongeveer 12 jaar. We doen qua optredens eigenlijk van alles, 1 à 2 x per jaar een groot concert, marslopen, kerkdiensten en op markten spelen. Het mooiste wat we hebben gedaan vond ik het grachtenconcert. Er was toen een podium gemaakt op de gracht.

Leuk om ook al jullie verhalen te lezen.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:21

carr_friesje schreef:
__Maartje schreef:
Jaaa ik wachtte op zo'n topic :D

Ik ben tambour bij de van Limburg Stirumband.

*knip*

Hebben jullie ook van die ontzettend warme uniformen en schoenen waar je pijnlijke blaren in krijgt als je ze niet intapet?

Wat ontzettend leuk al zoveel reacties! :D
Wij lopen eigenlijk alleen maar op straat en af en toe een staand concert in bijvoorbeeld muziektenten en langs hardloopwedstrijden.

Wij hebben inderdaad ook van die broeikassen als uniform, en als het regent worden ze 10kg zwaarder :') Schoenen mogen we gelukkig zelf uitzoeken als ze maar netjes en zwart zijn :P
Als het heel erg warm is lopen we bij informele optredens in polo.

Wat leuk dat je bij de van Limburg Stirumband zit Maartje! Grote kans dat ik je zaterdag ga spotten dan haha. (Jullie lopen mee met onze taptoe in Oosterbeek :D en ik loop zelf achter de schermen buiten onze eigen show om :) )

Ik heb echt een hekelpuntje aan die uniformen x) vind ze prachtig en voelt stoer om aan te hebben (egoboost haha), maar totaal niet praktisch.

Wat gaaf! Ik weet alleen nog niet of ik meega :o ze spelen dan een show waar ik niet ingeschreven ben, dan zou ik alleen voor de evt. parade en finale komen. Begrijp me niet verkeerd, lijkt me super leuk, maar ik ben net begonnen met een nieuwe studie wat nog best zwaar is :o maar misschien kom ik toch wel, dan ben ik het lange meisje met blauw uniform, witte cap en witte trommel :D
Wat zijn je taken in het organiseren van de taptoe? :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 17:26

chakkie17:
Ik vind het juist heerlijk zo! :) We zijn niet voor niks een malletband :P
Zou het juist echt niet leuk vinden als er blazers bij zouden komen. Zulke korpsen zijn er al zoveel en juist de malletbands met alleen slagwerk zie je niet zo veel.
Volgend jaar zijn we als het goed is weer met de complete bezetting en dan lopen we incl. de guards met 30 man op straat.
(ben nou wel benieuwd waar je ons dan gezien hebt haha)

Maartje:

Ja grapjas, iedereen loopt in dat blauwe uniform _O- Ben je de enige vrouwelijke tambour?
Mijn vader zit in de regie en ik doe samen met nog iemand het regelen van de kasteelpoorten, daarnaast help ik elk jaar met opbouwen en afbreken van het decor en met de kaartverkoop. :)

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:45

Carr_friesje:

Haha sorry :D jupp, er is nog een vrouwelijke bekkenist maar de rest zijn allemaal mannen.
Ooh dat klinkt allemaal wel heel leuk! Kasteelpoorten en decor? :wow:

Even offtopic: die friesjes in je profiel zijn vet leuk :o

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:23

carr_friesje schreef:
chakkie17:
Ik vind het juist heerlijk zo! :) We zijn niet voor niks een malletband :P
Zou het juist echt niet leuk vinden als er blazers bij zouden komen. Zulke korpsen zijn er al zoveel en juist de malletbands met alleen slagwerk zie je niet zo veel.
Volgend jaar zijn we als het goed is weer met de complete bezetting en dan lopen we incl. de guards met 30 man op straat.
(ben nou wel benieuwd waar je ons dan gezien hebt haha)

Maartje:

Ja grapjas, iedereen loopt in dat blauwe uniform _O- Ben je de enige vrouwelijke tambour?
Mijn vader zit in de regie en ik doe samen met nog iemand het regelen van de kasteelpoorten, daarnaast help ik elk jaar met opbouwen en afbreken van het decor en met de kaartverkoop. :)

Ik heb jullie een aantal keer in Renkum gezien (waarvan 1x redelijk recent) en een aantal keer in Oosterbeek met verschillende evenementen (airborne of sprong op de Ginkel geloof ik)

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:34

Ik speel sopraansax in een MiddenLimburgse 'joekskapel/zaate herr(i)emenie' (dweilorkest) Ze noemen zichzelf ook wel een 'boems-en-batter-kepel'
We zijn keislecht maar hebben veel plezier.
We repeteren eens per week anderhalf uur en spelen voornamelijk tijdens het carnavalsseizoen ieder jaar vanaf november. In de zomermaanden meestal een of twee keer ergens spelen. Dat is dan meestal bij een braderie of marathon ofzo.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:08

Britta31 schreef:
Mijn dochters zijn 6 jaar lid van Majorettencorps St Hubertus uit Groesbeek.Het is een onderdeel van Schutterij St Hubertus uit Groesbeek.
Mag ik nog een oproep doen op bokt.Meiden vanaf 6 jaar wordt lid van een marjorettencorps het is zo leuk om te doen.Maar het is een uitstervend iets.Er zijn bijna geen leden meer te krijgen en als dat zo door gaat zijn er over 10 jaar geen majoretten meer.Het zelfde probleem met de vendeliers en tamboers.Vooral moeders kom kijken bij een les en overtuig jezelf en je dochter dat de majoretten heel leuk zijn.

Is er nu niemand hier op bokt uit omgeving Groesbeek die een keer bij de Marjoretten wil komen kijken.Leuk voor dochters die van dansen en optreden houden.Ik zou het wel heel leuk vinden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:18

Het moet wel je ding zijn he ;) Ik zit al jaren in de muziek, ben op gegroeid tussen de showkorpsen maar ook als klein meisje was er geen haar op mijn hoofd die er aan dacht te willen majoretten. Zelfs een showkorps was out off the question.
Moet eerlijk zeggen dat ik echt heel weinig met die wereld heb.

Mijn broer echter is tamboermaitre en moet er niet aan denken in een korps als de mijne te zitten.

Vind het af en toe wel leuk om te zien of ergens naar een taptoe te gaan trouwens.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:21

Oh en trouwens, waarom neem je niet eens contact op met de basisscholen in de buurt of jullie een keer langs mogen komen om een demonstratie te geven en uit te leggen hoe het werkt. De meisjes zelf laten proberen.

Onze dirigent van het B orkest heeft bijna elk jaar wel een project op een basisschool. Hij gaat dan met verschillende instrumenten langs de school een paar keer. Kinderen mogen spelen en kennis maken met het instrument. Er blijven bijna altijd wel kinderen plakken die dus uiteindelijk lid worden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:28

Mijn dochters hebben een dansje gedaan op school.Kinderen vonden het prachtig.Briefjes meegegeven voor de ouders van groep 4 tot 8.Van de hele school ongeveer 125 leerlingen.2 nieuwe leden.Overal in Groesbeek folders opgehangen.Er zijn 2 meisjes komen kijken.Nooit meer gezien.Dat was voor mij toch wel een teleurstelling.En van de 2 is er maar 1 over.Dit klinkt wel heel wanhopig sorry hoor.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 16-09-14 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:29

Ik heb jarenlang bugel gespeeld, tot ik stopte vanwege tijd gebrek (kreeg een vriendje..) Spelen ging op zich goed, maar nam geen tijd om te oefenen en dan voelde ik me altijd erg schuldig :D Ik zat destijds bij Excelsior uit Scharnegoutum.

Moet zeggen dat het me de laatste tijd toch wel weer begint te kriebelen na 7 jaar niet meer gespeeld te hebben.. :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:38

Maar britta, jullie hebben toch twee groepen? Of is de website niet meer up to date?
Heb ik nog een klein puntje van kritiek :+ Bedoel het niet verkeerd hoor ;)
ik denk dat de schutterij de hoofdafdeling is? Als ik namelijk op afdelingen klik en ga dan naar de marjorettes, zie ik bijvoorbeeld geen foto van de marjorettes. Ook bij foto's (heb even snel doorgebladerd) zie ik er maar weinig. Kan me voorstellen dat als ouders op de site gaan kijken ze ook wel willen zien wat het precies inhoudt en hoe ze eruit zien? Juist omdat hiernogal wat vooroordelen over zijn?

Nogmaals ik heb even snel gekeken, dus misschien heb ik er ook wel overheen gekeken.

Felinde: *kuch* ja dat oefenen he, doe ik dus eigenlijk ook nooit. Maar denk dat ik vanavond toch even ga want ik moet heeeeeeeeel veel loopjes instuderen :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:57

Er zijn 2 groepjes.De leden tot ongeveer 12 en de leden van ongeveer 13 en ouder.Nu het probleem groep 1 heeft 5 leden waarvan er 2 vaak afzeggen en niet meedoen met optreden.Groep 2 heeft 3 leden.De oudste 3 leden uit groep 1 doen ook mee met groep 2.Omdat je geen dansjes kan doen op een wedstrijd met 5 en groep 2 met 3 personen.Mijn dochters en nog een meisje moeten dus 2 dansjes kennen.En als je dus op wedstrijd gaat en 3 zeggen af .Kan je niets meer.En de site is ouder dan 1 jaar.Dit marjoretten probleem is iets van het laaste jaar ongeveer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:00

Oh ja dat is idd niet heel erg veel.
Hebben jullie ook een facebookpagina? Anders het een keer op die manier proberen?
Wij hebben zowel facebook als twitter en daar zijn best veel mensen lid van, ook niet-leden van de vereniging.
Als je er voor kunt zorgen dat mensen dat gaan delen dan bereikt het misschien een grotere groep en wellicht zitten daar meisjes bij die het ook willen.
Ik weet namelijk van veel meisjes dat ze het wel willen, maar dat ze ook vaak niet weten dat er zoiets in de buurt zit. Het is vrij onbekend en daarom wordt er eerder gekozen voor gym of volleybal.