Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) van Maastricht naar Groningen verhuisd voor een baan. Binnen een week had ik een betaalbaar fijn appartement en stalling voor mijn paard geregeld. Als dat er maar eenmaal is is de rest peanuts, papierwerk. Heeft alleen wel even geduurd totdat ik echt mijn draai gevonden had, je begint wel helemaal opnieuw qua nabije sociale contacten. En voorzieningen, ben nog steeds bij mijn oude tandarts in Maastricht 
Arabelle schreef:Ik wil naar Limburg verhuizen omdat die dialect mij aanspreekt waardoor ik daar de mensen aardiger vind.
Arabelle schreef:ik zou het liefst in maastricht, valkenburg willen wonen. Aangezien ik dasr al een paar keer naartoe op vakantie ben geweest en ik het naar mijn zin had. Je woont ook dichter bij duitsland en belgie. Maar ik heb met het uwv vandoen dus weet niet of dat problemen brengt als je gaat verhuizen.
Vakantie is héél wat anders dan er wonen.
Izmir_Condor schreef:Ha TS.
Leuk, Valkenburg. Dat ligt 10 km van 't dorp waar ik woon. Mocht je daar een beetje in de buurt willen zitten, kun je wellicht ook eens kijken naar dorpen en steden als Beek, Sittard, Geleen. Ik woon zelf in Spaubeek, een enorm klein dorpje, maar ga over een paar maanden met mijn vriend samen in een huurhuisje een eindje verderop wonen, en dat is prima betaalbaar.
Het enige probleem, wat anderen ook al beschrijven, is het ons-kent-ons principe, en de sociale controleMaargoed, waar heb je dat niet
Ik ben hier geboren, maar heb dankzij mijn ouders een amsterdams accent. Een paar keer te horen gekregen of ik nou echt niet uit Amsterdam kwam, en that's it. Nooit buiten de boot gevallen of wat dan ook.
Ik zou echt eens kijken naar de steden die ik noemde, in Sittard bijv zit je al aan de duitse grens. En alles is prima bereikbaar, ligt allemaal dicht bij elkaar hier. Als ik je ooit eens een rondleiding moet geven, moet je 't zeggen.
Arabelle schreef:Tuurlijk neem je jezelf overal mee naartoe maar ik denk dat ik me daar prettiger voel dan hier. Ik wil hier ook verhuizen waar ik nu woon maar zie maar iets te vinden wat leuk is en betaalbaar is. Ik sta al een tijd ingeschreven maar nog niks gevonden. Dus zo zou het daar ook wel gaan.
bigone schreef:Arabelle schreef:Tuurlijk neem je jezelf overal mee naartoe maar ik denk dat ik me daar prettiger voel dan hier. Ik wil hier ook verhuizen waar ik nu woon maar zie maar iets te vinden wat leuk is en betaalbaar is. Ik sta al een tijd ingeschreven maar nog niks gevonden. Dus zo zou het daar ook wel gaan.
[/Dat doen de buren en de taal niet.
Arabelle schreef:Toch doet het wel wat met mij als je blij bent ergens te gaan wonen waar het je leuk lijkt. Maar problemen liggen overal op de loer!
Maar dat is de tijdelijke "rush", probeer daar doorheen te kijken. Anders blijf je aan het verhuizen uiteindelijk, zonder te vinden wat je zoekt (het verhuizen is nl niet de oplossing). En verhuizen is een verdomd dure hobby