Correctie engelse brieven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Correctie engelse brieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 11:10

Er moeten in totaal 6 brieven geschreven worden. Deze moet iemand anders voor je controleren en herschrijf je de brief. De file betreft dan 12 brieven, versie 1 en versie 2.

Wel jammer dat het vertrouwen in de medemens gezakt is.

ElenaMM77, op www.ted.com is zo'n filmpje, een talk wat er gegeven wordt :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:31

Nayomie schreef:
Er moeten in totaal 6 brieven geschreven worden. Deze moet iemand anders voor je controleren en herschrijf je de brief. De file betreft dan 12 brieven, versie 1 en versie 2.

Wel jammer dat het vertrouwen in de medemens gezakt is.

ElenaMM77, op http://www.ted.com is zo'n filmpje, een talk wat er gegeven wordt :j

hmmm grrr brrrr sputter..

ja het is een 'talk'. Maar ze noemen het talk omdat het lekker bekt in combinatie met 'ted'?

ik zou er een andere optie voor zoeken.. het is 'correct', maar het is een 'verzwarend woord' van toespreken/adresseren'. beetje het 'belerende vingertje'..

'speech/monologue ' in de contex van de brief zou ik zelfs opten voor 'inspirational speech'.

verder moet je proberen te voorkomen dat je een woord te vaak herhaald in een brief (om het en toen en toen en toen effect te voorkomen).

ik kreeg vroeg de hint om een woord niet meer dan 3x maal voor te laten komen op een vol a-4'tje
en liever geen herhaling binnen dezelfde alinea.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 11:34

Daar ben ik het wel met je eens inderdaad. Dat zal ik dan nog eventjes aanpassen. :j

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:17

Dus het is niet de bedoeling dat mensen de hele brief herschrijven zoals hierboven gedaan wordt..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 12:23

Het mag, het hoeft niet. ;)

Ik zal de brieven wel even laten controleren door de thuisfront. Ik heb immers geen topic geopend om op de opdracht gewezen te worden. Ik ben prima op de hoogte wat wel en niet toegestaan is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:26

Our school does not have fruits. A few years ago they had a project. They turned candy into fruits. They did not sell candy's anymore. The only thing you could buy was fruit. Only, that was for a short time. By now, they have got for example soup and bread with sausage. There is also a vending machine filled with candy. What they can change is bring back the fruit and put also bread with healthy food in it.