Ik zou zo graag een hippie zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:34

Arrabel schreef:
minikatje schreef:
Wil je echt hippie vrijheid/blijheid of de ecologische kant op?

Beide vind ik belangrijk.
Dat je geest vrij kan zijn, dat je kan zijn wie je echt bent en dat je ieder ander daar ook in respecteert en daar hoort respect voor natuur en dier ook bij.

Ik heb daar toch geen hippie-leven voor nodig eigenlijk, ik heb dat op de 'normale' manier ook.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:35

als je lekker terug naar de natuur wilt (hippie kun je immers zelf toevoegen of zijn)
dan is dit misschien iets voor je, en het is spotgoedkoop

http://www.kampeerclub.nl/

het is eigenlijk al zo oud als de weg naar rome, maar weinigen kennen het nog..
ik overweeg zelf ook lid te worden..

herinnerde mij deze 'club' pas weer toen er vorig jaar tijdens Linda's zomerweek door Brigitte Kaandorp (volgens mij) over verteld werd.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:37

Ik weet een camping, De Lievelinge in het lingebos.

Is gewoon in Nederland!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:50

Killyenn schreef:
Niks mis mee daar af en toe rond te lopen, mijn ding is het niet maar dat mag ieder voor zich weten. Echter mag TS dan ook best horen wat voor plek het precies is, in plaats van enkel het zweverige 'kind van Ruigoord', 'open instelling' en 'wij zijn vrije geesten'. Dan weet ze in ieder geval waar ze zich precies in mengt.

Ja er zijn daar wel mensen die daar drugs gebruiken. En blijkbaar mag iedereen dat niet voor zich weten aangezien jij er een HELE duidelijke mening over hebt. Kun je alsjeblieft stoppen met mij te beledigen en mij op die manier "zweverig kind" in de arm te spelen? Ik ben daar niet van gediend. Iedereen mag daar vrij zijn. Doen wat ze willen doen. Natuurlijk zijn er ook moderne invloeden, maar zij lieven het liefst van wat de natuur daar te bieden heeft. Blijkbaar weet jij niet watvoor plek het is, dan kun je ook beter je mond houden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:55

Nou ja "vrije geesten" en "open instelling" zijn natuurlijk zo'n termen waar je niets tegen kan hebben maar waar iedereen weer een andere invulling aan geeft. Daar heb je toch ook eigenlijk niets aan zo'n beschrijving.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:58

Axel_Valerie schreef:
Killyenn schreef:
Niks mis mee daar af en toe rond te lopen, mijn ding is het niet maar dat mag ieder voor zich weten. Echter mag TS dan ook best horen wat voor plek het precies is, in plaats van enkel het zweverige 'kind van Ruigoord', 'open instelling' en 'wij zijn vrije geesten'. Dan weet ze in ieder geval waar ze zich precies in mengt.

Ja er zijn daar wel mensen die daar drugs gebruiken. En blijkbaar mag iedereen dat niet voor zich weten aangezien jij er een HELE duidelijke mening over hebt. Kun je alsjeblieft stoppen met mij te beledigen en mij op die manier "zweverig kind" in de arm te spelen? Ik ben daar niet van gediend. Iedereen mag daar vrij zijn. Doen wat ze willen doen. Natuurlijk zijn er ook moderne invloeden, maar zij lieven het liefst van wat de natuur daar te bieden heeft. Blijkbaar weet jij niet watvoor plek het is, dan kun je ook beter je mond houden.

Ik weet perfect wat voor plek het is, waarschijnlijk zelfs beter dan jij. Dat we het anders ervaren is helemaal prima en dat jij er wel plezier vind is alleen maar fijn voor jou. Maar feit is dat het er, buiten heel veel andere dingen, ook enorm veel drugs worden gebruikt. En dat mag, moet er imo, ook bij gezegd worden, in case TS daar liever niet mee in aanraking komt. In jouw opmerking kwam daarover helemaal niets naar voren, en daar ben ik het niet mee eens. Ik noemde je overigens geen zweverig kind, dan heb je mijn tekst verkeerd begrippen, ik noemde het gebruik van die woorden in dat verband zweverig, en niet per se in een negatieve zin, enkel dat het niet de hele realiteit van Ruigoord is. Ik wilde er een naar mijn idee noodzakelijke informatieve noot aan toevoegen. Een belediging zat er dus niet in bedoeld.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:58

Ailill schreef:
Vriendin J. werkt 15 uur per week voor haar baas, krijgt daar een (basic/ecologisch) appartement, drie maaltijden per dag en stalling voor 2 paarden voor terug.

Waar een wil is, is een weg.

waar een wil is, is een weg.. maar de door jouw geschetste weg is onmogelijk, geen werkgever die geen familie is van je, zal je ooit op zo'n gruwelijke wijze overbetalen

Dan wordt ze zwaar overbetaald.
en in hoeverre wordt dit opgegeven aan de belasting dan? bedrag dat aan huisvesting met kost wordt gerekend is dan in geen enkele verhouding tot normale kosten.. dus de belastingdienst gaat daar zeer zeker over mekkeren of onderzoek plegen (immers als je dat krijgt, dan moeten er dus uren 'zwart' gedaan worden aldus meneer de fiscus).

Het gaat dus dan wel degelijk over materiële waarde, want 15 uurtjes en dat er voor terugkrijgen.. dan zuigt ze feitelijk haar 'werkgever' uit.. dat klinkt mij niet erg hippy achtig in de oren?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 13:11

O jee... -O- Wat een heftige reacties..
Dit was niet mijn bedoeling.

En qua drugs gebruik, daar heb ik ook nog wel wat over te zeggen.
Mensen denken vaak dat drugs iets slechts is, maar je hebt ook geestverruimende middelen die je een goed inzicht in jezelf kunnen geven, je kan je makkelijker open stellen, je chakra's open stellen, en tot goede ideeën komen.

Er word altijd zo moeilijk gedaan over drugs maar alcohol is net zo erg een hard drug en daar hoor je niemand over.
De drugs die gebruikt word op Ruigoord zal waarschijnlijk wiet, hash, XTC en MDMA, paddo's, en in sommige gevallen LSD zijn. (allemaal geestverruimend)
Je kan mij niet vertellen dat ze daar vol op aan de coke, speed of heroïne zitten.

Nogmaals ik heb het allemaal wel een keer geprobeerd maar het is niks voor mij, maar ik heb er totaal geen problemen mee als andere mensen zich daar wel prettig bij voelen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:19

elenaMM77 schreef:
Ailill schreef:
Vriendin J. werkt 15 uur per week voor haar baas, krijgt daar een (basic/ecologisch) appartement, drie maaltijden per dag en stalling voor 2 paarden voor terug.

Waar een wil is, is een weg.

waar een wil is, is een weg.. maar de door jouw geschetste weg is onmogelijk, geen werkgever die geen familie is van je, zal je ooit op zo'n gruwelijke wijze overbetalen

Dan wordt ze zwaar overbetaald.
en in hoeverre wordt dit opgegeven aan de belasting dan? bedrag dat aan huisvesting met kost wordt gerekend is dan in geen enkele verhouding tot normale kosten.. dus de belastingdienst gaat daar zeer zeker over mekkeren of onderzoek plegen (immers als je dat krijgt, dan moeten er dus uren 'zwart' gedaan worden aldus meneer de fiscus).

Het gaat dus dan wel degelijk over materiële waarde, want 15 uurtjes en dat er voor terugkrijgen.. dan zuigt ze feitelijk haar 'werkgever' uit.. dat klinkt mij niet erg hippy achtig in de oren?

Ik hoop dat je je goed beseft dat je oordeel veel te kort door de bocht, negatief en ronduit beledigend is. Werkgever is geen familie van J, meer dan een vriendschappelijke basis is er niet.

De werkgever beschikt over enorm veel grond, een paddock-paradise ingericht met zoveel mogelijk natuurlijke objecten (weinig kosten) en al het voer komt van eigen land. Daarnaast verbouwen zij zelf groenten, er wordt geen vlees gegeten en al de zuivelproducten worden geruild.

Daarnaast heeft werkgever zelf enorm veel profijt van de werkzaamheden van J, zij geeft o.a. les. Dat geld gaat naar de werkgever.

Ten slotte, de woning is een verbouwde blokhut, zelf (deels) gebouwd en bekostigd.

minikatje

Re: Ik zou zo graag een hippie zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:31

Guys! Act like hippies and hug!

Arrabel, de enige die vrijheid kan beleven ben jij zelf.
Soms is het trekkersveld van een staatsbosbeheercamping daar al goed genoeg voor :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 13:35

Dat is ook zo, maar ik zou het zo graag met andere mensen willen delen...
Ik werk fulltime, allemaal gestreste mensen, allemaal een burgerlijk leventje, als ze praten gaat het 9 van de 10 keer over iemand anders of word er geklaagd, materialisme, egoïsme, roddel en achterklap, sommige mensen gunnen je het licht in je ogen niet, of voelen zich beter dan jij.
Dan voel ik me wel is heel eenzaam -O-
Daarom dat ik opzoek ben naar een plek waar mensen komen die een beetje dezelfde visie hebben als ik.

minikatje

Re: Ik zou zo graag een hippie zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:37

Ah, dus ipv hippisch zoek je hippies bokt :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:39

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:47

Arrabel schreef:
Ik werk fulltime, allemaal gestreste mensen, allemaal een burgerlijk leventje, als ze praten gaat het 9 van de 10 keer over iemand anders of word er geklaagd, materialisme, egoïsme, roddel en achterklap, sommige mensen gunnen je het licht in je ogen niet, of voelen zich beter dan jij.
Daarom dat ik opzoek ben naar een plek waar mensen komen die een beetje dezelfde visie hebben als ik.

Wat is de reden dan dat jij niet je leven omgooit? Daar heb je geen sticker maar een beetje lef voor nodig. Ik woon in een plattelandsregio waar de huizen goedkoop zijn en meestal flinke tuinen hebben. Het stikt hier van de 'beetje gekke' mensen die leven zoals zij dat leuk vinden. Vaak met een flinke groententuin, (slacht)varkentje achter huis en een baan met net genoeg uren om rond te kunnen komen. Nu wil ik niet direct zeggen dat je naar oost-groningen moet verhuizen hoor maar meer dat er altijd mogelijkheden zijn als je ze ziet. Ga lekker op een chakra cursus of naar de yoga. Al woon je midden in een industriestad dan nog moeten daar mensen zijn die qua denkwijze wat meer bij je passen toch? Als je gaat wachten tot iemand je redt en voor je beslist dat je je leven omgooit blijf je ongelukkig tot je 100e.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:54

ja die laatste link zijn echt wel hippies, wel leuk samen een hut bouwen met vollemaan! Leuk voor n (vrijgezellen) feest!

ook ik ken die eenzaamheid die arrabel beschreef, maar naar buiten treden letterlijk en idd gelijkgestemden zoeken *\o/* is de oplossing (en daar heb je echt geen geest verruimende middelen voor nodig)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:56

Ailill schreef:
Ik hoop dat je je goed beseft dat je oordeel veel te kort door de bocht, negatief en ronduit beledigend is. Werkgever is geen familie van J, meer dan een vriendschappelijke basis is er niet.

De werkgever beschikt over enorm veel grond, een paddock-paradise ingericht met zoveel mogelijk natuurlijke objecten (weinig kosten) en al het voer komt van eigen land. Daarnaast verbouwen zij zelf groenten, er wordt geen vlees gegeten en al de zuivelproducten worden geruild.

Daarnaast heeft werkgever zelf enorm veel profijt van de werkzaamheden van J, zij geeft o.a. les. Dat geld gaat naar de werkgever. Het geld dat een werknemer binnen brengt gaat altijd eerst naar de baas en daaruit krijg je je vergoeding voor je werk.. of dat nu in natura of in geld is. dat is gewoon 'in dienst zijn'.

Ten slotte, de woning is een verbouwde blokhut, zelf (deels) gebouwd en bekostigd.

dan nog is 15 uur werken geenzins in verhouding tot de huur/gebruik van een eenvoudige blokhut + stalling + eten (ook al zelf verbouwd, dit zou ook verruild/verkocht kunnen worden.. er wordt dus wel degelijk dan een 'kostprijs' gerekend als loon)

je geeft aan, waar een wil is, is een weg.. het voorbeeld dat je schets is echter geen reeel beeld dat voor jan en alleman haalbaar is.. dat is mijn hele punt.

als je uitgaat van waar een wil is, is een weg, zou je in mijn ogen moeten komen met een goede manier waarop de gemiddelde persoon in de huidige maatschappij alsnog in 'vrijheid' zoals jij die schetst kunnen leven..

iedere werkgever profiteert 'enorm' van zijn werknemers, dat is gewoon normaal.. dat ze les geeft onder andere waarbij het geld naar de eigenaar gaat.. dat lijkt mij ook normaal bij een instructrice die op een manege lesgeeft.. echter die mag daar echt niet wonen, meeëten en stallen voor 15 uurtjes werk in de week.. 15 uurtjes werk is dat kleine leuke extraatje dat je nodig hebt.

de gemiddelde persoon in Nederland kan daar geen vrijheid mee scheppen, al leven ze nog zo sober en verbouwen en verruilen ze nog zoveel.

Dat het een semi vriendendienst is, dat kan.. maar dan nog zet ik mijn vraagtekens erbij of je niet gigantisch met de fiscus in de problemen kunt komen als iedereen dit gewoon maar zou 'doen'.

er waren al hele issues met mensen die op boerderijen werkten en een deel van hun 'uren' uitbetaald kregen in autobanden.. ook al werden de uren en het betaalmiddel netjes opgegeven.

dat de blokhut zelf gebouwd/verbouwd is op eigen kosten.. dat laat ik buiten beschouwing voor dit moment.. je had het zelf over een ter beschikking gesteld appartementje door de baas.. dat is wat anders natuurlijk.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:05

Ik denk dat er wel plekken zijn waar je je mede "hippies" kunt vinden, er zijn namelijk genoeg mensen die deze visie met je delen.

Zou misschien de antroposofie iets voor je zijn? Veel mensen die door andere als hippie worden gezien hebben zelf raakvlakken met de antroposofie. Verder zijn er naast Ruigoord ook andere woongemeenschappen. Binnen woongemeenschappen heerst naar mijn idee ook vaak zo'n visie. Deze woongemeenschappen organiseren soms ook activiteiten (hier in Groningen hebben ze soms een restaurant of bioscoopavond). Misschien zou zo'n activiteit iets voor je zijn?
Zijn er geen cursussen/workshops in de buurt die aansluiten bij jou denkwijze? Vaak vind je daar wel mensen die er ook zo over nadenken. Bijvoorbeeld mediteren, zelfontwikkelingscursussen, vegetarische kookcursussen, enz. Bij de natuurwinkels zijn wel prikborden met aanbiedingen voor cursussen.
Ik heb geen idee of dit is wat je een beetje zoekt, maar in deze hoeken kom ik wel de hippies tegen :P .
Laatst bijgewerkt door Lest op 11-09-14 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 14:05

troi schreef:
Arrabel schreef:

Wat is de reden dan dat jij niet je leven omgooit? Daar heb je geen sticker maar een beetje lef voor nodig. Ik woon in een plattelandsregio waar de huizen goedkoop zijn en meestal flinke tuinen hebben. Het stikt hier van de 'beetje gekke' mensen die leven zoals zij dat leuk vinden. Vaak met een flinke groententuin, (slacht)varkentje achter huis en een baan met net genoeg uren om rond te kunnen komen. Nu wil ik niet direct zeggen dat je naar oost-groningen moet verhuizen hoor maar meer dat er altijd mogelijkheden zijn als je ze ziet. Ga lekker op een chakra cursus of naar de yoga. Al woon je midden in een industriestad dan nog moeten daar mensen zijn die qua denkwijze wat meer bij je passen toch? Als je gaat wachten tot iemand je redt en voor je beslist dat je je leven omgooit blijf je ongelukkig tot je 100e.

Ik woon gelukkig niet in een stad maar in een mooi groen dorp omringt met bossen waar ik vaak te vinden ben met mijn hondjes.
Om mijn leven helemaal om te gooien durf ik (nog) niet en daarbij heb ik een moeder met ERS, verslaafd en psychotisch is en die kan ik onmogelijk alleen laten (dat zou in ieder geval helemaal niet goed voelen)
In een stad zou ik inderdaad echt niet kunnen leven, ik ben elke dag dankbaar dat ik zo dicht bij het bos mag wonen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:11

Mijn hele punt was dat er, buiten de gebaande paden, vele mogelijkheden zijn. Voor de rest wil ik niet het hele privé leven van mijn vriendin hier op bokt plaatsen, ik wilde TS een voorbeeld geven.

Dat dit niet voor iedereen een realistische oplossing is begrijp ik ook wel. Al heb ik zelf ook een baan gehad in Spanje, op een vooraanstaande PRE stal. Ik reed 8/9 paarden per dag, 5 dagen per week. Kreeg hiervoor een ingericht appartement, een auto, telefoon, twee maaltijden per dag en 1500 per 4 weken ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:17

Arrabel schreef:
Misschien had ik ook het woord "hippie" niet moeten gebruiken, maar inderdaad vrije geest.
Het gaat niet om het woord hippie maar dat ik me heel goed voel bij hoe deze mensen in het leven staan.
Ik gebruik geen drugs by the way.

Een vrije geest heeft niets te maken met hippie zijn, gaat om hoe je in elkaar zit en omdat de hippies in de jaren zestig van een andere planeet leken te komen en op de Dam openlijk zaten te blowen werden ze al snel betiteld als vrije geest. Je kunt in de huidige maatschappij best wel leven volgens jou wensen. Gewoon klein beginnen en staan voor je overtuigingen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:29

Arrabel schreef:
troi schreef:

Ik woon gelukkig niet in een stad maar in een mooi groen dorp omringt met bossen waar ik vaak te vinden ben met mijn hondjes.
Om mijn leven helemaal om te gooien durf ik (nog) niet en daarbij heb ik een moeder met ERS, verslaafd en psychotisch is en die kan ik onmogelijk alleen laten (dat zou in ieder geval helemaal niet goed voelen)
In een stad zou ik inderdaad echt niet kunnen leven, ik ben elke dag dankbaar dat ik zo dicht bij het bos mag wonen.

Ik denk oprecht dat jij voor jezelf barrières aan het maken bent. Ook een 'vrije geest' kan prima zorgen voor vrienden en familie. Een mediteerclub en dansen om een meiboom (ik noem maar wat) zorgt er toch niet voor dat je de volgende dag niet naar je moeder toe kan met de trein (ofzo)? Sterker nog als jij je beter voelt en krachtiger wordt kun je des te beter zorgen voor je geliefden.

Jij bent toch echt degene met de macht om je leven te veranderen, niet je moeder en ook niet een toekomstige situatie. De perfecte situatie bestaat namelijk niet.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:32

Arrabel schreef:
O jee... -O- Wat een heftige reacties..
Dit was niet mijn bedoeling.

En qua drugs gebruik, daar heb ik ook nog wel wat over te zeggen.
Mensen denken vaak dat drugs iets slechts is, maar je hebt ook geestverruimende middelen die je een goed inzicht in jezelf kunnen geven, je kan je makkelijker open stellen, je chakra's open stellen, en tot goede ideeën komen.

Er word altijd zo moeilijk gedaan over drugs maar alcohol is net zo erg een hard drug en daar hoor je niemand over.
De drugs die gebruikt word op Ruigoord zal waarschijnlijk wiet, hash, XTC en MDMA, paddo's, en in sommige gevallen LSD zijn. (allemaal geestverruimend)
Je kan mij niet vertellen dat ze daar vol op aan de coke, speed of heroïne zitten.

Nogmaals ik heb het allemaal wel een keer geprobeerd maar het is niks voor mij, maar ik heb er totaal geen problemen mee als andere mensen zich daar wel prettig bij voelen.

Op Ruigoord worden zeker ook drugs gebruikt als coke speed of heroïne. En ook niet zuinig en geestverruimend klinkt heel ok maar nou ja bla bla wijzend vingertje. Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes, dat betekent ook niet dat jij dat hoeft te doen. Kijk anders wat je aanspreekt en ga eens op een event/cursus/ etc af wat past binnen je interesse. Kan vanalles zijn, iets wat JOU aanspreekt.

Proberen bij een groep te horen impliceert vaak dat je dan alles doet wat bij een groep hoort. Kies lekker je eigen weg. Ook binnen de groep hippies heb je veel verschillende mensen, waarvan sommige dingen wel of niet bij je passen. Dus staar je daar niet blind op. Kies jou interessen en je komt vanzelf mensen tegen die bij je passen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 14:38

Citaat:
Ik denk oprecht dat jij voor jezelf barrières aan het maken bent. Ook een 'vrije geest' kan prima zorgen voor vrienden en familie. Een mediteerclub en dansen om een meiboom (ik noem maar wat) zorgt er toch niet voor dat je de volgende dag niet naar je moeder toe kan met de trein (ofzo)? Sterker nog als jij je beter voelt en krachtiger wordt kun je des te beter zorgen voor je geliefden.

Jij bent toch echt degene met de macht om je leven te veranderen, niet je moeder en ook niet een toekomstige situatie. De perfecte situatie bestaat namelijk niet.

Dat staat ook los van elkaar, maar bij mij in de buurt heb je niet zoveel in die trand.
Dan zou ik het verder op moeten zoeken, verder bij mijn moeder vandaan.
En misschien heb je ook gelijk dat ik barrières aan het maken ben, het is nu ook nog allemaal ook nog onbekend.
Ik ga binnenkort gewoon is naar een dagje toe met mensen die dezelfde visie hebben dan ik (met behulp van tips van de bokkers) en dan kan ik altijd weer verder kijken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:52

Arrabel schreef:
Ik ga binnenkort gewoon is naar een dagje toe met mensen die dezelfde visie hebben dan ik (met behulp van tips van de bokkers) en dan kan ik altijd weer verder kijken.

*\o/*

Heel goed! Van nieuwe inzichten word je altijd rijker.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:56

Ik ben op die camping geweest! Niks voor mij, maar wel leuk voor een keer! Het er zeker niet duur! En je kunt doen wat je ook maar wilt wie of hoe je ook bent!!