Boete telefoon achter het stuur, bezwaar maken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Boete telefoon achter het stuur, bezwaar maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:23

Jemig, zuur zeg! Als het je portomonee was geweest die in je broekzat zat en je weg wilde leggen, was er niks aan de hand geweest :S

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 10:24

Dat is ook een beetje waar ik over val, dat ze hem schrijven voor bellen ala. Naast mij stond een kerel in een veel te dure auto stampij te maken dat die een bon kreeg. Maar tijdens het invullen van de informatie was hij weer aan het bellen...

Maar hij had ook kunnen waarschuwen, die agent beneden aan de berg heeft moeten zien dat ik niks aan het doen was, want hoelang had ik dat ding nu werkelijk in handen?

Ik vraag me eigenlijk af of dat de controles gewoon 'op zicht' worden gegeven of dat het ook daadwerkelijk gefilmd wordt? Want dan zou het op film moeten staan?

@Shiloh, waarschijnlijk wel. Want hij heeft niet kunnen zien dat het een telefoon was, lijkt me eigenlijk onmogelijk. Lijkt me meer een aanname van meneer agent die beneden stond.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:29

Mjah, in dat geval zou ik me afvragen wat hij nu daadwerkelijk gezien heeft en wellicht gewoon glashard ontkennen. Maar ja, of dat zin heeft.

Zuur blijft het wel. Les voor de volgende keer, even wachten tot je echt stil staat (voor een verkeerslicht oid.) en dan pas uit je broekzak halen. Zodra je helemaal stil staat (en niet zachtjes rolt) mag je een telefoon vasthouden lees ik net. Zodra je in beweging komt mag het niet meer.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:58

Dat van die apps, je kan ze inderdaad verwijderen maar je kan wel via de politie of via je provider een lijst opvragen met je gesprekken. Daarop kan te zien zijn dat jij op dat moment niet aan het bellen was.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:59

KimD schreef:
€237,- om precies te zijn.

Seriues? Jeetje, ik ben hier gewoon stil van! Laatste keer dat ik 'm kreeg was-ie nog €160 en dat vond ik al belachelijk veel geld. €237... :oo

Bezwaar maken kan altijd, maar denk dat je hierbij toch aan het kortste eind trekt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:02

Wat als het een zakdoek was die je opduikt uit je broekzak? Is toch ook een vrij logisch. Ik kijk dan ook snel even of ik hem goed wegstop weer.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:07

Ik weet niet precies hoe mijn broer het heeft gedaan,
maar die had ongeveer precies zo'n situatie. Hij heeft dus bezwaar gemaakt en idd met bewijs dat hij niet aan het bellen was d.m.v. telefoon lijst e.d.

Ik geloof dat het al bijna een half jaar geleden is en dat er nog steeds niets gebeurd is!
Dus of het nut heeft gehad, ik weet het niet!

Als je wil, kan ik het vanavond eens aan hem vragen ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 11:08

FemkeUtah schreef:
Ik weet niet precies hoe mijn broer het heeft gedaan,
maar die had ongeveer precies zo'n situatie. Hij heeft dus bezwaar gemaakt en idd met bewijs dat hij niet aan het bellen was d.m.v. telefoon lijst e.d.

Ik geloof dat het al bijna een half jaar geleden is en dat er nog steeds niets gebeurd is!
Dus of het nut heeft gehad, ik weet het niet!

Als je wil, kan ik het vanavond eens aan hem vragen ?

Heel graag! Ik ga iig bezwaar maken, niet geschoten is altijd mis toch? En zolang het bezwaar loopt hoef ik niet te betalen, wellicht heb ik geluk. :)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:14

Ga ik doen vanavond, ik laat het je weten!
& inderdaad ik zou het gewoon proberen!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:18

dit heeft echt geen enkele zin.
Screenshots zeggen helemaal niks, want het is zo makkelijk om ze te bewerken. daar ziet niemand iets van.
Dat gaat je echt niet lukken.
Je kunt hooguit zeggen dat je niet op dat moment op die plek was(als de agent alleen was), want er is geen foto van je auto en kenteken gemaakt, maar hij heeft je staande gehouden dus het is maar de vraag of dat werkt.
Ik geef je weinig kans.
Dat is echt zoon pech moment.
Echt doodzonde geld, en eigenlijk ook niet terecht. (en dan te bedenken dat ik regelmatig autos over de weg zie slingeren en als je dan inhaalt en naar binnen kijkt zie je echt de meest ranzige en achterlijke dingen die ze aan het doen zijn)... en dat mag dan wel -.-

dus echt hele harde pech, en ik denk dat het je niet gaat lukken qua bezwaar. Eventueel kun je nog bij de provider iets opvragen en dat meesturen maar weet niet of dat zo mag.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:29

Ik zou zeker proberen bezwaar te maken. Niet geschoten is altijd mis. Je kunt inderdaad m.b.v. wat googlelen wel standaard bezwaarbrieven vinden. Staan wel tips bij waar je zelf nog niet zo snel aan zou denken. Zo heeft mijn vriend ooit een boete kwijtgescholden gekregen omdat niet kon worden aangetoond dat de BOA die de boete uitschreef daartoe wel bevoegd was.

Voor wat betreft het eerst betalen van een boete voordat je bezwaar kunt maken: Dat hangt af van de instantie die jou de boete oplegt. Bij verkeersovertredingen krijg je een boete van het CJIB en daarvoor geldt dus dat bezwaar maken in de meeste gevallen uitstel van betaling geeft. Maar parkeerboetes ontvang je vaak van de betreffende gemeente en die hebben dan weer hun eigen regels. Dan kan het inderdaad dat ze stellen dat de boete eerst betaald moet worden.

Gemeentes in grote steden kunnen er daarbij ook echt achterlijke regeltjes op nahouden. Zo heb ik in mijn voormalige woonplaats ooit een totaal onterechte parkeerboete gekregen (Ik had gewoon een parkeervergunning die ik netjes betaalde, maar die hadden ze per ongeluk stop gezet). Op de bon die ik tot mijn stomme verbazing achter mijn ruitenwisser aantrof stond dat ik bezwaar kon maken tot uiterlijk 6 weken na de dagtekening van deze bekeuring en dat ik daarvoor gebruik diende te maken van het formulier dat met de acceptgiro zou worden meegezonden. Je raadt het al: Die acceptgiro kwam pas na 5 maanden. Als je daarop gaat zitten wachten ben je dus al mooi te laat om nog bezwaar te kunnen maken. In de tussentijd wel zelf tijdig een bezwaarschrift opgesteld en opgestuurd, maar dat heeft ook weer een half jaar geduurd voordat ik daar antwoord op kreeg. Toen ik in de tussentijd voor iets anders bij de gemeente aanklopte kreeg ik te horen dat ze niets voor me konden doen omdat er nog een boete open stond. Dat ik die boete nog helemaal niet had kunnen betalen omdat ze zélf die acceptgiro nog niet hadden opgestuurd deed niet ter zake, vonden ze. 8)7

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:53

Bezwaar maken heeft imo geen nut. Smsjes, whatsapp en telefoongesprekken kan je ook wissen op je mobiel dus die screenshots zeggen werkelijk niks. Daarnaast mag je hem niet eens vasthouden. Als je hem al vasthoudt ben je al strafbaar of je nu wel of niet zit te bellen/smsen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:46

Denk dat het weinig nut heeft. Je krijgt een boete omdat je je telefoon in je hand hebt, wat je ook werkelijk had. Niet omdat je ermee aan het bellen of wat dan ook bent.
Dus logbestanden heeft 0,0 zin.

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:53

Heeft de agent wel aan je gevraagd wat voor telefoon je had ed? Want anders kun je zeker bezwaar maken aangezien het dan van alles geweest kan zijn.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:54

Jeetje, wel klote zeg. Ik zou wel bezwaar maken, je weet maar nooit.
Vind het ronduit belachelijk dat de regel is dat je een de telefoon niet vast mag houden. Hoe doen mensen die bellen met een oortje dat dan?
Raar verhaal dat er wel gegeten, gedronken etc mag, maar het simple wegleggen van een telefoon is not done. En daarnaast, hoe weet die agent dat het een telefoon was, voor hetzelfde geldt was het een dildo :+ Mag dat ook al niet?
Alleen daarom al zou ik bezwaar maken.