Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bowena_84 schreef:Ik had eens gegoogeld (niet altijd slim) en kwam uit op slaap hallucinaties. Dit klonk wel enigszins herkenbaar, hoewel ook wat ernstiger dan wat ik ervaar. Maar dit komt vooral voor bij mensen met slaap verlamming, hetgeen ik niet heb. Iemand misschien bekend met het fenomeen slaap hallucinaties?
amyhendriks schreef:hoii, ik heb hier zelf geen last van en weet niet of jullie er iets aan hebben maar je kan ook leren je eigen dromen te besturen, ik weet zo ff niet meer hoe het heet weet iemand het?
ik heb gelezen dat dat instinctief is, dat je als dier in een hok zit, met je rug tegen de muur (geen aanvallen van achter) en dat je je vluchtroute in de gaten kunt houden.
dat moet werkelijk verschrikkelijk zijn. Hoop van harte dat ook jullie een beetje steun aan dit topic hebben en er een 'oplossing' voor kunnen vinden!
Je bewustzijn op die momenten is zo raar, omdat je wel echt wakker bent. Je ogen zijn open en je ziet de werkelijkheid, maar een eventuele overgang naar slaap en een droom die zich in precies dezelfde kamer afspeelt, is zo onduidelijk. Of bijvoorbeeld wat hallucinatie is en wat niet. Het is heel moeilijk te onderscheiden wat nou echt is en wat niet, omdat het dus door elkaar loopt.Yontheke schreef:Mijn beste vriendin heeft dit ook en bij haar is het een aandoening die ze Night Terrors noemen. Zij neemt hier ook medicatie voor. Is blijkbaar een erfelijke aandoening.