voor en nadelen van wonen in amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:28

Tsjonge jonge wat een nadelen toch zeg.... :D

Wij als gezin hebben de plannen om ons ook te gaan huisvesten in de VS, maar zijn nog niet heel ver op weg. Hebben enkel aardig wat huizen gezien/bezichtigd, allen erg positief maar zijn er nog lang niet. Maar wil heel heel graag, te graag zelfs weg uit Nederland!

Waar wij huizen bekeken hebben is o.a. in Davenport, Florida...

Manlief heeft hier zijn vaste baan, en samen met zijn baas is ie nog in overleg voor eventueel werk daar. Bedrijf hier waar ie werkt heeft enige connecties in de VS wat voor hem eventueel makkelijker zal maken voor werk te vinden daar.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:27

shilady schreef:
Dat van dat wij betalen niet veel belasting vind ik onzin... Elke keer als ik daar ga shoppen of uit eten ga zie ik op de bon ook belasting staan dus als ik voor 50 dollar iets koop zie ik op de bon 8 dollar tax =58
Loopt dan toch aardig op :p

In Nederland zit dat gewoon in de prijs inbegrepen en is het afhankelijk van wat je koopt meestal 21 en soms 6%. Mijn ervaring is dat het in de VS meestal om 6-8% gaat dus nog steeds veel minder dan hier.

esli14

Re: voor en nadelen van wonen in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 01:59

XFiemoX
Ja haha inderdaad wat een nadelen. Maar als ik er ooit naar ga verhuizen ga ik zeker alles heel goed uitzoeken.
Dankjulliewel voor alle reacties! Ik heb er veel aan :D

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 02:17

Yessy schreef:
shilady schreef:
Dat van dat wij betalen niet veel belasting vind ik onzin... Elke keer als ik daar ga shoppen of uit eten ga zie ik op de bon ook belasting staan dus als ik voor 50 dollar iets koop zie ik op de bon 8 dollar tax =58
Loopt dan toch aardig op :p

In Nederland zit dat gewoon in de prijs inbegrepen en is het afhankelijk van wat je koopt meestal 21 en soms 6%. Mijn ervaring is dat het in de VS meestal om 6-8% gaat dus nog steeds veel minder dan hier.

En het belangrijkste: met belasting wordt inkomensbelasting bedoeld. Over je loon of verdiensten dus. Niet over wat je koopt..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 02:46

Veel nadelen zijn al wel genoemd. Ik noem het altijd 'The Land of the Fat and the Home of the Broke.' Het nationalisme in met name het zuiden is echt eng. Daar zou ik me niet prettig bij voelen. Ik krijg er een Nazi-Duitsland gevoel bij, met dat vlaggengezwaai, volkslied zingen bij elke scheet, met de hand op het hart, etc. En dat ze daar het klimaatprobleem nog steeds niet erkennen en echt niets maar dan ook niets voor het milieu doen. En als jij dat wel doet dan ben jij net zo gestoord als Al Gore, want dat is een Democraat dus het kan nooit wat zijn. En je móet Christen zijn. Ben je dat niet dan ben je net de duivel zelf.

Maargoed. Voordelen :o. Als paardenliefhebber is het ideaal. Land kost niks en er is vooral VEEL van, en het hooi komt er zo uit de grond. Een ideaal land voor paarden. Veel beter dan Nederland met zijn kleine zompige veldjes met turbogras die ook nog een vermogen kosten.

De gebieden aan de Noord-Oostkust (New York etc.) verschillen niet heel veel van Europa. Mensen zijn er progressiever, het gras is er groen en de grond is duur. :D

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 03:26

XFiemoX schreef:
Tsjonge jonge wat een nadelen toch zeg.... :D

Wij als gezin hebben de plannen om ons ook te gaan huisvesten in de VS, maar zijn nog niet heel ver op weg. Hebben enkel aardig wat huizen gezien/bezichtigd, allen erg positief maar zijn er nog lang niet. Maar wil heel heel graag, te graag zelfs weg uit Nederland!

Waar wij huizen bekeken hebben is o.a. in Davenport, Florida...

Manlief heeft hier zijn vaste baan, en samen met zijn baas is ie nog in overleg voor eventueel werk daar. Bedrijf hier waar ie werkt heeft enige connecties in de VS wat voor hem eventueel makkelijker zal maken voor werk te vinden daar.

Hoe zit dat visum technisch gezien? Als je man niet intern via het NLse bedrijf in Amerika geplaatst word?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:01

esli14 schreef:
Grit in washington. Portland of seattle lijkt me leuk:)

Ik ben meerdere keren voor een aantal weken in Portland geweest omdat mijn familie daar woont, dus mocht je tegen die tijd nog op zoek zijn naar connecties of tips dan kan ik je misschien wel helpen :)
Ik ben dol op de Pacific Northwest, het is ongelofelijk mooi daar, en ik voelde me daar ook beter op mijn gemak dan in de grote steden als LA of NYC.
De meeste nadelen zijn al wel genoemd, en qua voordelen ligt het eraan wat je eisen zijn. Waar je naar op zoek bent, zeg maar. "lijkt me leuk" is nog een beetje te vaag :P . Je moet wel echt 100% achter je keuze staan om te emigreren, anders komt de twijfel snel genoeg om de hoek wanneer je er eenmaal zit.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:43

LindyH schreef:
Veel nadelen zijn al wel genoemd. Ik noem het altijd 'The Land of the Fat and the Home of the Broke.' Het nationalisme in met name het zuiden is echt eng. Daar zou ik me niet prettig bij voelen. Ik krijg er een Nazi-Duitsland gevoel bij, met dat vlaggengezwaai, volkslied zingen bij elke scheet, met de hand op het hart, etc. En dat ze daar het klimaatprobleem nog steeds niet erkennen en echt niets maar dan ook niets voor het milieu doen. En als jij dat wel doet dan ben jij net zo gestoord als Al Gore, want dat is een Democraat dus het kan nooit wat zijn. En je móet Christen zijn. Ben je dat niet dan ben je net de duivel zelf.

Maargoed. Voordelen :o. Als paardenliefhebber is het ideaal. Land kost niks en er is vooral VEEL van, en het hooi komt er zo uit de grond. Een ideaal land voor paarden. Veel beter dan Nederland met zijn kleine zompige veldjes met turbogras die ook nog een vermogen kosten.

De gebieden aan de Noord-Oostkust (New York etc.) verschillen niet heel veel van Europa. Mensen zijn er progressiever, het gras is er groen en de grond is duur. :D

Hihi dat herken ik wel. Het patriotisme in DC was ook ontzettend aanwezig uiteraard as 'The Capitol of the United States of America.'
Hoevaak ik wel niet mensen heb gezien in uniform die dan random worden aangesproken door mensen op straat 'Thank you for your service'. Ik kon er niet aan wennen. En idd het volkslied werd nog afgespeeld op een 'kinder' zwemwedstrijd.. van 6-12 jaar oud. Echt nodig?

En de pledge of allegiance wordt iedere schooldag afgelegd door de kinderen. Ook in de peuterschool. Mijn mond viel open toen ik zo'n klein hummeltje de vlag zag vasthouden en dan alle handjes op het hart en iedereen ratelde the pledge af. Echt, ziekelijk.

XFiemoX: Pure vraag uit interesse; je zegt dat je gaat met je gezin dus ik neem aan dat je kinderen hebt?
Ik vraag me gewoon puur af hoe het mogelijk is dat die beslissing gemaakt wordt zeker met het oog op de kosten van college/uni t.o.v. Nederland. (En dan hebben we het nog niet over kwaliteit van de gemiddelde 'standaard' colleges.)

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 14:55

Misscharlie
Leuk! Ik zal het zeker onthouden voor later:)
Ik weet dat "vindt ik leuk" vaag klinkt, maar ik kan het niet zo goed verwoorden.

Nagini wow dan zijn ze wel heel "trots" op hun land :=

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:17

Hoe erg het patriotisme is is wel heel erg afhankelijk van de staat en de stad. Ik heb vijf jaar op school gezeten in Los Altos, Californië, en ik heb nog nooit de Pledge of Allegiance hoeven afleggen. Ook hoe gelovig ze zijn etc is erg afhankelijk van de staat. De meeste mensen in Californië zijn vrij open minded maar dat is in het zuiden en het midden van de USA al veel minder (denk bijv aan homohuwelijk, euthanasie wet, racisme etc). Ik vind het heerlijk om in Californië te wonen maar ik moet er niet aan denken om ergens anders in de VS te wonen (op een paar plaatsen na).

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:27

Aan de westkust is het ook liberaler.

De Pledge of Allegiance schijnt te zijn afgeschaft op scholen, maar veel mensen spreken daar schande van.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:19

Nou die Pledge was er.. voor de zomervakantie nog wel hoor.
In ieder geval in Virginia.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:56

Zo confronterend dit topic tegen te komen. Hier gaat er ook eentje emigreren (en hoogstwaarschijnlijk al volgende zomervakantie)..

Mijn mama heeft het 'homohuwelijk' doorstaan. Ze is hier in België getrouwd en nu is ze legaal in Amerika in elke staat. Maar in sommige staten gelden de regels niet zoals voor normale koppels. En zeker niet in Alabama (waar wij ook naar gaan emigreren) omdat dat de meest conservatieve staat is geloof ik :P Merk ik ook wel, ben daar ondertussen 2x geweest.
Nu ga ik mijn laatste jaar daar doen in 'highschool', flinke twijfels daarbij gehad (en eigenlijk nog steeds) omdat het niveau redelijk laag is. Maar als je een goede curriculum opstelt kan je wel een scolarship krijgen. Ook hebben we contact met iemand en het zou eigenlijk geen probleem zijn voor mij om dat in de universiteit te geraken. Ik zou dus heel graag fotografie willen studeren en echt goed worden en zelfstandig zijn en zo mijn geld verdienen. Waar een wil is, is weg! Het is echt een droomjob, maar wie weet ;)

Voor mij is het op vlak van fotografie ook een ideaal land.. wat een prachtige natuur en prachtige spectaculaire weersomstandigheden. Natuurlijk wel gewaagd aan de kust met al die orkanen en onweders in de zomer.. maar een beetje avontuur in het spel houd mij absoluut niet tegen :')

En dan denk ik ook net als mijn moeder, gewoon heel zuinig leven. Een stuk grond kopen (wat dus echt niet veel kost in de VS) en een huisje op bouwen. Maar heel zuinig...

Ik zou er dus zeker willen studeren. Lukt het mij niet, kan ik niet aan werk geraken kan ik altijd nog terugvallen op ons huis hier in België (dat we gaan verhuren). Dan zit ik ook meteen met het voordeel hier in België dat ik gestudeerd heb in de VS en gaan mensen meer naar mij opkijken omdat ik al zoveel 'ervaring' heb :P

Maar ik wil dus echt niet voor eeuwig hier in België blijven wonen en hier oud worden, dat is het leven niet waard vind ik, ik wil erop uittrekken en lekker veel rondreizen met mijn camera. En niet veel mensen krijgen zo'n kans om te emigreren naar Amerika dus deze ga ik zeker niet laten gaan, no way!

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 21:41

xTatanic wat leuk dat je naar amerika gaat emigreren! En inderdaad als je een sterke wil hebt kom je er (meestal) wel:)

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:22

Vandaag mijn zus die in New York woont aan de telefoon gehad.
Haar ene zoon had nogal een 'rare' vraag. Haar zoons komen dus uit het midden oosten.
Ze hadden het voor de biljoenste keer over 9/11 op school en het hele verhaal er achter, ook een grootstuk over de Taliban, die het gedaan had, jullie kennen het hele verhaal wel, de jacht op Sadam etc. Etc.
Het was op school echt zo verteld; die slechteriken uit het midden oosten hadden ons aangevallen. De held President Bush stuurde er dappere soldaten naartoe, waar je ten alle tijden respect voor moet hebben zij vochten voor de vrijheid. Het is een eer voor je land te vecht. Die soldaten hebben de slechte mensen daar bevochten, en dat doen ze nog steeds. Tada einde verhaal.

Het word té zwart/wit verteld! De bevolking daar werd als een en al slecht bestempeld, het hele geloof de islam werd als slecht bestempeld want de juf had gezegd dat er in hun bijbel stond dat ze de joden -zat ook joodse kinderen in de klas- en westerse mensen moesten doden.

Zus heeft het wel een beetje moeten recht praten bij haar zoons. Die ze getraumatiseerd geadopteerd heeft, hebben genoeg meegemaakt kwa mishandelingen, door hun vader, een Arabier. Ze zijn veel in therapie geweest, zus heeft heel veel moeite moeten doen om de angst bij haar kinderen weg te nemen.

En dan krijgen ze zo'n zwart/wit verhaal op school.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:52

Ik hoor ook vaak dat ze niet geloven dat mijn buren Moslim (Somaliërs) zijn. Als dat zo was dan had ik toch allang dood moeten zijn? :=

Ik begrijp ook wel dat veel Amerikanen een rare blik op de wereld hebben. De meesten zijn hun land nog nooit uit geweest. Het zijn juist de meer eenvoudige (arme) mensen die dienst nemen in het leger, en dan vervolgens voor het eerst in het buitenland komen en daar natuurlijk een complete chaos aantreffen. Zo iemand neemt z'n verhalen mee naar huis, en omdat niemand uit z'n omgeving andere ervaringen heeft wordt dat beeld gemeengoed.

Bovendien zijn er hele families en zelfs hele dorpen afhankelijk van het leger als werkgever. Ander werk is er vaak niet. Daarnaast krijgen ze dan nog te maken met uitzendingen, doden etc. Het leger beheerst hun leven zo erg, dat ze het zichzelf niet kunnen veroorloven om te twijfelen aan wat het leger doet, en of dat wel op die manier zou moeten. Dat zou het fundament onder hun bestaan wegslaan. Heel soms is er wel kritiek op het leger als er te veel Amerikaanse doden zijn gevallen, maar bijna nooit om principiële of politieke redenen.

NadirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:22

LindyH schreef:
Ik begrijp ook wel dat veel Amerikanen een rare blik op de wereld hebben. De meesten zijn hun land nog nooit uit geweest.

Dat is ook niet zo vreemd, enig idee hoe groot het land is? ;) Het zijn 50 staten, allen met hun eigen klimaat en cultuur. Hoeveel Hollanders zullen er nooit buiten Europa geweest zijn? Ik denk heel erg veel. Daar moet je het eigenlijk mee vergelijken.

Wat betreft moslims e.d., als je een beetje weet hoe mainstram media werkt dan is het niet zo gek dat veel Amerikanen bang zijn en vooroordelen hebben. Die hebben we hier overigens ook. Je moet niet alles geloven wat er op televisie gezegd wordt en in de krant staat.

Bovenstaande lijkt mij echter geen legitime nadelige reden om in de VS te wonen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:33

Het is ook niet vreemd dat ze het land nog nooit zijn uit geweest, maar dat verklaart wel waarom ze in onze ogen soms vreemd tegen 'het buitenland' aankijken.

Voor mij is het wel een reden om niet in de VS te willen wonen, dus voor mij is het legitiem. Ik voel me daar niet thuis. Ben er nu 4 keer geweest en heb er familie. Leuk voor werkbezoek of vakantie, maar dan weer snel wegwezen.

NadirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:49

Oke, dat kan voor jou idd een goede reden zijn. Voor mij zou zo'n reden niet mijn droom in de weg staan, als ik de ts was.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 00:36

Ik heb dat ook wel eens gehoord, dat Amerika een heel eenzijdige en gekleurde versie van alles wat daar in het Midden-Oosten gebeurd krijgt. Zo'n beetje van "jamaar wij zijn de goede en zo sielugh en zij zijn de slechte". Ik geloof wel dat de ene staat al wat minder wereldvreemd zou zijn dan de andere.
En ik denk ook dat zo'n dingen ook wel een beetje overal landeigen zijn. Ik weet niet wat jullie met geschiedenis gehad hebben, maar toen ik kind was heb ik best wel veel lessen over de wereldoorlog gehad. En dat kwam er eigenlijk altijd op neer "wij waren de onschuldige goede, Duitsers waren de slechte. In WOII waren de Duitsers wederom de slechte en wij de goede overwonnen." Het was pas toen ik ging verder studeren, dat ik geleerd werd dat de andere partij ook niet overal hun handen in onschuld kon wassen en dat vele Duitsers ook niet zomaar allemaal "slechte" waren. En laatst zag ik zelfs een reportage waaruit bleek dat WOI bijna nauwelijks onderwezen word in Duitsland.
Ik denk dat het een soort van trots van je natie is, om alles proberen te draaien en keren zodat altijd lijkt dat jij bij 'de goede' hoort :+ .

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:19

Vind het in Amerika wel een beetje erg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:12

Dat vind ik zelf een groot nadeel van de vs: ze gebruiken angst als middel om de economie te ondersteunen. Zorg voor een nare toon in de berichten, kweek angst en men koopt. De wapenlobby doet het ook geweldig nog vanwege die angst. In Nederland zie je dat ook steeds meer, de Telegraaf kan ook van de heerlijke koppen gebruiken om hun rechtse kant door te laten schemeren.