de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:04

vuurneon schreef:
Amandavd schreef:
Het moet eens beginnen met dat je man zijn handen aftrekt van zijn kinderen in het financiële plaatje. Ze komen blijkbaar alleen om geld, en geven het geleende geld niet eens terug. Biedt i.p.v. daarvan hulp bij het zoeken van werk aan etc. Dan kom je er gauw genoeg achter of het ze om papa gaat of het geld van papa.

Mbt tot het kind van 20 kan dat nog niet helemaal natuurlijk ivm verlengde onderhoudsplicht[/quote

Moet je toch eens met mijn vader praten, nadat ik op mij 19de het huis uitging heb ik ook voor mijzelf moeten zorgen. Er zit trouwens naar mijn weten wel verschil in tussen geld voor een jas of geld voor school.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:04

Ayasha schreef:
Ts de excuses aanbieden? Zijn jullie helemaal van het padje af? :?
Die meiden zijn volwassen. Als ze er moeite mee hadden, zouden ze dat op een fatsoenlijke manier moeten zeggen en niet als een stel holbewoners tekeer gaan. Als een vrouw (eender welke vrouw) mijn man aanvalt (die niks zou terug doen) grijp ik ook in. Klaar.

Ts wat zegt je man van dit alles? heb je er al over gepraat met hem wat je hier van denkt? Zijn jullie financiën gezamelijk nu of niet?

Als iemand in gezicht van mijn man staat te schreeuwen, zal het niet in mij opkomen om fysiek geweld te gebruiken, helemaal niet als het om stiefkinderen gaat :n dan ben je zelf evengoed een 'holbewoner'. De vader heeft dit denk ik vooral te lang getolereerd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:05

Voor die van 20 is pa nog 'financieel' verantwoordelijk tot de leeftijd van 21.. daar valt weinig aan te doen..

wel verstandig de geldkraan wel dichtdraait op dat punt..

Zij zullen jou moeten respecteren en ik denk dat jij ze gewoon verder links moet laten liggen.
ik vind het overigens niet heel slim dat je op een dag met al veel spanning dat kind nog eens bent komen halen.. dan had moeder het maar gewoon moeten brengen of een ander het moeten doen.. niet jij, als je al op gespannen voet staat..

waar je heel goed bij jezelf moet nagaan is of je niet 'per ongeluk' toch aan moederen bent.. dat kan natuurlijk altijd onbewust.. en de ene volwassene zal dat wel accepteren, en de ander sociaal niet zo onderlegde 'tokkie' (zo noem ik het maar even als ze je recht in het gezicht staan te schreeuwen en met grove taal verdoezelen dat ze hun gevoelens niet normaal onder worden kunnen brengen) zullen het nooit accepteren.

je zult dan moet accepteren dat ze altijd 'boos' zullen blijven.. wat je niet hoeft te accepteren is die scheldpartijen recht in je gezicht..

waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is hun, in hun ogen terrechte, angst op gezinsuitbreiding.. immers papa begint gewoon even opnieuw.. en om dan ineens een half broertje of halfzusje te krijgen waar je de moeder van had kunnen zijn, is niet niks als je niet zo stabiel bent in je sociale vaardigheden.

wat je zou kunnen doen is, als de gemoederen wat gesust zijn een mailtje naar O te sturen.
Dat je het een hele nare situatie vindt zoals het gegaan is, maar dat jullie wel op de een of andere manier verder moeten, al is het maar omdat hun vader zowel om jou als om zijn kinderen geeft. Dus omwille van haar vader (dus niet om jou of om haar) zou het beter zijn als de sfeer in ieder geval wat beter is..

nodig haar dan uit om een bakje koffie te gaan doen ergens op een terrasje.. het liefst op jouw kosten (niet van haar of van haar vader). En vraag gewoon op rustige toon wat het precies is dat haar stoort..

je leeftijd misschien? of misschien willen ze vader niet met een nieuwe partner, of wellicht is het boosheid om heel iets anders wat afreageert op het kwetsbaarste?

aan het eerste kun je weinig doen, iedereen kan verliefd worden
het tweede, dan kun je aangeven dat zij beiden op het rand van een zelfstandig leven staan en hun eigen keuzes mogen gaan maken.. hebben hun ouders dat recht dan ook niet om een eigen leven te kiezen.. het zijn geen kleine kinderen meer waarmee je rekening moet houden in de gezinssamenstelling..

het ligt ook erg gevoelig moet je denken.. Immers Pa heeft met Ma samengeleefd.. Waar een man aantrekkelijk wordt als de jaren verstrijken, raakt een vrouw meer 'uit de markt'..

Als pa dan ook nog eens opnieuw begint met een jong blomke, die vrijwel net zo oud is als jezelf.. dan zit dat niet lekker natuurlijk.. Pa kan gewoon lekker opnieuw beginnen waar ma haar werk gedaan heeft en aan de kant wordt gezet.. Dat wil niet zeggen dat het zo gegaan is natuurlijk.. maar zo kan het wel voelen als de kinderen bijna net zo oud zijn als jijzelf.. Dat heeft echt een lange tijd nodig in zo'n geval, als ze het al ooit echt een plekje kunnen geven..

Moeder kan immers niet meer 'een gezinnetje' gaan stichten, pa doet dat wel. Met jou vrienden worden, kan dan voor hun gevoel 'verraad' aan moeder zijn.

het zijn net als jij volwassenen.
In het derde geval (als ze dat al willen toegeven), kun je alleen aanbieden om te luisteren of te kijken of je het kunt oplossen.

-----

waar je mee moet opletten is dat je hun 'veroordeeld'. Immers van je ouders kun je dat met mate accepteren. Van vreemden kun je dat gewoon afwimpelen.. maar jij bent nu deel van de familie maar zonder echte autoriteit te kunnen hebben (ze zijn immers volwassen).. dat maakt het voor hun ook heel lastig om 'verwijten' te verwerken.. vooral als ze een beetje een tokkie gehalte hebben.

met name

Vooral J veroorzaakt problemen, zo heeft ze haar opleiding niet afgemaakt, geen rijbewijs gehaald (die vader betaalde) toen ze werkeloos raakte heeft ze geen WW aangevraagd want ze teert op de zak van vader en moeder. Vader betaalde haar telefoon en ziektekosten verzekering.. waarbij de rekeningen van de telefoon opliepen tot €130 per maand.

dat voelt ze, ook al spreek jij dit niet uit.. ze voelt echt wel dat jij dit veroordeelt.. En waarschijnlijk zit dat haarzelf al niet lekker, immers ze zit zonder vooruitzichten.. het niet aanvragen van WW na werkeloosheid en het niet afmaken van een studie, riekt voor mij als een vorm van depressie die sluimert. en als dat ontkent wordt, dan kan dat best uiten in 'aggressie'.. terwijl ze misschien eerder hulp nodig heeft.

---------

je hebt hier gewoon een zeer lastige situatie in handen, die mede door de beperking in sociale vaardigheden van de kinderen lastig is op te lossen..

het enige dat je kunt doen is, er zelf in berusten en afstand houden van de kinderen, tenzij ze in jouw huis zijn, waar jouw man bij is.. dan moet jouw man zorgen dat ze jou niet aanvliegen maar respecteren anders zouden ze gewoon niet welkom moeten zijn als jij daar ook bent (grijnss vraag maar een tientje om naar de bios te gaan in de tussentijd ;) )

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:06

Je man zal op zijn strepen moeten gaan staan en zijn dochters vertellen dat jullie alle 4 volwassen mensen zijn en dat jullie ook allemaal als volwassenen met elkaar om zullen gaan.

De geldkraan dicht voor de dochters, ze zijn oud genoeg om een (bij)baantje te zoeken.
Alleen kadootjes op verjaardagen, voor het halen van het examen en kerst etc.

Ze zijn volwassen, willen dat hun volwassenen mening telt dan zullen ze ook financieel volwassen moeten zijn. Dat zal hun vader ze moeten vertellen.

Verder zullen jullie met z'n allemaal om de tafel moeten om dit uit te praten en zal elke partij zijn excusus aan moeten bieden. Jullie zaten allemaal fout.
Zorg dat je allemaal letterlijk weer met elkaar door één deur kunt. Wat gebeurt is, is gebeurt en als jullie met een schone lei kunnen beginnen zal het een heleboel stress en ellende schelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:06

Amandavd schreef:
Moet je toch eens met mijn vader praten, nadat ik op mij 19de het huis uitging heb ik ook voor mijzelf moeten zorgen. Er zit trouwens naar mijn weten wel verschil in tussen geld voor een jas of geld voor school.

Voor de wet niet.

Zij woont nog thuis, heeft geen inkomen en beide ouders hebben co-ouderschap.
Dit houdt in dat beide moeten meebetalen voor haar levensonderhoud en studie.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:07

Brainless schreef:
Amandavd schreef:

Voor de wet niet.

Zij woont nog thuis, heeft geen inkomen en beide ouders hebben co-ouderschap.
Dit houdt in dat beide moeten meebetalen voor haar levensonderhoud en studie.

Levensonderhoud is in dit geval gewoon een dak boven je hoofd, een bed en een warme maaltijd.

Volgens mij heeft ze genoeg kleding. De nieuwste jas volgens de laatste mode is geen levensbehoefte.
Een jas die stuk is moet natuurlijk wel vervangen worden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:08

Vader moet vooral eens een goed gesprek aangaan met zijn dochters. Die voelen zich waarschijnlijk vooral zwaar gekwetst door hem en zijn slechte communicatie met ze. Hij gaat plotseling samenwonen zonder daarover een woord te wisselen. Uit ervaring weet ik hoe pijnlijk dit is.

En als TS en haar man onderling goede afspraken hebben gemaakt over de financiën en hij zich daaraan houdt hoeft ze zich helemaal niet te bemoeien met zijn giften aan zijn dochters.

Brainless

Raponsje schreef:
Je man zal op zijn strepen moeten gaan staan en zijn dochters vertellen dat jullie alle 4 volwassen mensen zijn en dat jullie ook allemaal als volwassenen met elkaar om zullen gaan.

De geldkraan dicht voor de dochters, ze zijn oud genoeg om een (bij)baantje te zoeken.

Ze zijn volwassen, willen dat hun volwassenen mening telt dan zullen ze ook financieel volwassen moeten zijn. Dat zal hun vader ze moeten vertellen.

Verder zullen jullie met z'n allemaal om de tafel moeten om dit uit te praten en zal elke partij zijn excusus aan moeten bieden. Jullie zaten allemaal fout.
Zorg dat je allemaal letterlijk weer met elkaar door één deur kunt. Wat gebeurt is, is gebeurt en als jullie met een schone lei kunnen beginnen zal het een heleboel stress en ellende schelen.

En wie krijgt dan de schuld als de geldkraan dichtgaat?
TS, want papa heeft al die tijd wel geld en spullen gegeven.
Waarom heeft TS nu het recht dat te zeggen als papa hier geen moeite mee heeft.
Dit had ze duidelijk voor die tijd moeten bespreken met hem.

vuurneon

Amandavd schreef:

T is wettelijk vastgelegd en als kind een jas nodig heeft kan dat inderdaad ook onder die plicht vallen want je betaald ook mee aan de verzorging van het kind.

En mijn nicht was zelfs bezig de zaak voor de rechter te laten komen omdat mevrouw vond dat haar moeder te weinig aan die verlengde onderhoudsplicht deed....

Guess_NH

Ik schrik ervan dat er word gezeurd om het leeftijdsverschil tussen TS en haar man. Ze hebben voor elkaar gekozen en dat moet ieder ander gewoon accepteren.

De ouders waren al uit elkaar toen ze een relatie kregen, haal ik uit het verhaal?

Ik heb hier geen woorden voor. Meiden van mijn leeftijd die zich zo gedragen..
Ik zou ook de geldkraan uitzetten in ieder geval. Eerst zorgen dat de rust weer terug is en er respect in jullie huis komt en dan wel verder zien.

En wat zegt ex moeder er van. Kan ze niet met haar dochters praten?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:09

Het probleem zit hem niet alleen bij de kids. Ga eens in hun schoenen staan! Als mijn vader met iemand thuis zou komen die een paar jaar ouder is dan ik ben, dan denk maar niet dat diegene een gezagsverhouding met mij heeft. Ik kan hooguit een keer gezellig met haar praten, maar ik zou het ook niet pikken als iemand moedertje zou gaan spelen. (Ok, ik zou er nu geen last van hebben, maar stel dat...)

Als jij het niet eens bent met de opvoeding, moet je bij je partner zijn, niet de kids daarvan de schuld geven.

We kennen niet de hele situatie, hoe de ouders uit elkaar zijn gegaan, misschien ook vooral hoelang ze al uit elkaar waren voordat...

Je bent pas een beter iemand als je je in kunt leven en mensen probeert te begrijpen ipv als een soort van slachtoffer te zien.

En verander alsjeblieft dat zinnetje "Gelukkig heb IK de geldkraan dichtgedraaid" het blijven wel zijn kinderen waarvoor hij gewoon hoort te zorgen :')

Of het ooit goedkomt en alles, misschien een intermediair inschakelen, dingen uitpraten met een subjectief persoon erbij? Maar probeer je ook even in te leven... Ze zullen vast geen gestoorde psycho's zijn, maar hun gedrag wordt wel ergens door uitgelokt. Kan iemands houding zijn of wat dan ook.... Dus zet ook jezelf even voor de spiegel! (Zeg niet dat je per se iets fouts doet, maar sommige mensen komen zo anders over dan ze zelf denken, woordkeuze etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:09

Sorry TS, niet "die kinderen" die maar net iets jonger zijn dan jij, maar jij zelf hebt hier imo flink die trap onder je gat nodig. Jij hebt niets te maken met de (her-)opvoeding van volwassenen meiden. Als jouw man zijn kinderen financieel wil ondersteunen is dat zijn keuze en is het zeker niet aan jou om "de geldkraan dicht te draaien". Als je daar moeite mee hebt, had je niet (in gemeenschap van goederen) moeten trouwen, dan gaat het niet van jouw geld af. Dan ook nog fysiek geweld gebruiken?
En nu klaag jij? Euhhh sorry, maar someone needs a reality check!
Als ik jouw verhaal lees krijg ik het gevoel dat jij op hen neerkijkt en jaloers bent op de aandacht, liefde en het materiële wat je man zijn dochters van hem krijgen.
Als mijn vader met een nieuwe vrouw op de proppen komt, ongeacht van welke leeftijd, heeft deze dame niets te maken met hoe het er tussen ons aan toe gaat. Zou ze dat wel doen, heeft ze aan mij ook een leuke. Zou ik een man treffen met kids, dien ik me imo ook buiten de opvoeding en afspraken te houden, of ik het er nou mee eens ben of niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-14 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:10

Gittekit schreef:
Heel eerlijk, gut wat heb ik medelijden met die meiden. Je vader komt thuis met een meid die van dezelfde leeftijd is als jijzelf. Die trekt ook nog eens praktisch meteen in. Ik kan heel goed snappen dat dit klapt eigenlijk.

Dat ze verwend zijn is jouw man zijn eigen schuld. De jongste is overigens 20 en dus voor de wet ook nog niet financieel onafhankelijk. Ik vind jouw man eigenlijk vooral de slappe oetlul in dit verhaal. Ik snap heel goed dat die meiden zich vervangen voelen als je vader thuis komt met een meisje van je eigen leeftijd en daar ook een nieuw kind mee wil.

Dat niet willen zien van jouw kant, kan ik ergens begrijpen. Maar zijn kinderen horen altijd nummer 1 te zijn. Mijn vader heeft die grap ook 1 x uitgehaald. Een nieuwe vriendin die het allemaal maar stom vond dat ik alimentatie kreeg. Behoorlijk jaloers was op mij en mijn zussen ook. Ook al zijn wij heel behoorlijk opgevoerd en heel netjes.. Wij werden daar ook niet leuker van. Het gevoel om afgewezen te worden door je vader vanwege zijn nieuwe liefde is een heel intens verdrietig gevoel.

Overigens ben jij ook niet hun moeder, gezien je van dezelfde leeftijd bent kan je ook al helemaal niks over hen zeggen. Ik krijg ook het hele bericht het gevoel dat je flink op hen neerkijkt. Betreffende het laat opstaan, financiën en vooral ook je gebruik van dure woorden waar je heel trots op bent.

Ik krijg naar aanleiding van dit topic vooral echt heel veel medelijden met zijn dochters. Die idd ook zeker dingen fout doen, maar waar dat gedrag vandaan komt lijkt me goed te begrijpen.

Dit zal vast niet zijn wat je wilde horen, maar dan maar even de advocaat van de duivel zijn.

Dit noemen ze nu projecteren...jou ervaringen en referenties op een ander loslaten..niet echt netjes in zo'n beladen topic. Je zou idd kunnen noemen of ts wel begrijpt dat het moeilijk is en of ze ook de andere kant zal willen begrijpen. Maar zeggen dat ts op hen neerkijkt vind ik wat vergaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:10

Levensonderhoud is inderdaad eten, onderkomen en onderwijs. Wil ze niet naar school? Gaat ze maar werken. Niks geen geld meer geven voor kleding, wat wil ze er aan doen? Naar de rechter gaan? Die lacht zich krom.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:11

vuurneon schreef:
Als iemand in gezicht van mijn man staat te schreeuwen, zal het niet in mij opkomen om fysiek geweld te gebruiken, helemaal niet als het om stiefkinderen gaat :n dan ben je zelf evengoed een 'holbewoner'. De vader heeft dit denk ik vooral te lang getolereerd.

Degene die hier in huis denkt te kunnen komen schreeuwen wordt sowieso naar buiten gewerkt. Al dan niet met een beetje fysieke hulp. Je zegt het fatsoenlijk of je gaat er uit en je komt maar terug als je manieren hebt geleerd. In dit huis wordt niet geschreeuwd. Nee, ook niet door mijn man en mij. Dus ik had in dit geval haar waarschijnlijk niet bij de haren gepakt maar ze was er wel uit gegaan tenzij ze normaal kon doen.

Dat TS haar man het blijkbaar niet nodig vindt om hier dánig mee aan de slag te gaan vind ik nog het grootste probleem eerlijk gezegd; Hij en hij alleen kan deze cyclus doorbreken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:12

En ik mag lijen dat als je 20 bent en je het ergens niet mee ens bent wat pa doet je dat ook op een hele andere manier kan doen. Ouders moeten altijd maar accepteren wat kinderen doet, maar als je 20 bent en niet meer thuis woont moet je ook accepteren dat je vader zijn eigen wegen gaat. Ook als je dat niet zo leuk vindt..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:12

Brainless schreef:
Raponsje schreef:

En wie krijgt dan de schuld als de geldkraan dichtgaat?
TS, want papa heeft al die tijd wel geld en spullen gegeven.
Waarom heeft TS nu het recht dat te zeggen als papa hier geen moeite mee heeft.
Dit had ze duidelijk voor die tijd moeten bespreken met hem.

Daarom zal papa moeten mededelen dat de geldkraan dicht gaat omdat ze oud en wijs genoeg zijn om hun eigen geld te verdienen en dat dit niks te maken heeft met zijn nieuwe vrouw maar met het feit dat ze geen kleine kinderen meer zijn.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:13

Wat lees ik hier? Dat de ts haar excuses moet aanbieden??
Nee hoor.. die kinderen zijn ook volwassen en mogen zich zo eens beginnen gedragen! En dat ze gadsamme eens respect leren hebben voor haar!
De zoon van men vriend die beziet me ook niet als 'stiefma' of wat dan ook, maar als 'vriendin van zen pa'. En hij weet dat ik zen ma niet ga spelen en ik weet dat ik het ook niet moet proberen.. Hij heeft zen ma en ik ben geen vervangster. Hij ziet daarentegen wel dat zen pa enorm gelukkig is nu :)

Overigens, zijn zoon accepteert wel goed bedoelde raadgevingen van mij..
Laatst bijgewerkt door amintah op 10-09-14 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

@Guess
Stel jouw ouders zijn gescheiden en je paard staat al jaren bij je vader en hij betaald de stal/voerkosten.
Gaat prima, en nooit problemen met je vader.

"Ineens" is daar een andere vrouw die ook snel bij je vader intrekt.
Zij bepaald dat de paarden weg moeten, want zij wil niet dat je vader ervoor betaald.
Zeg jij dan netjes: Natuurlijk mevrouw, geen probleem hoor"
Of loop je boos naar je vader om te vragen hoe het nu zit, en waarom zij ineens dat beslist?!
Je vader zegt dat het prima is.. zij geeft je een ultimatum.

En dan zegt Bokt: Joh, laat dat kind maar voor haar eigen paarden zorgen hoor. Jij als nieuwe partner staat in je recht en jij mag natuurlijk beslissen dan de paarden eruit gaan.

vuurneon

Ayasha schreef:
vuurneon schreef:

Degene die hier in huis denkt te kunnen komen schreeuwen wordt sowieso naar buiten gewerkt. Al dan niet met een beetje fysieke hulp. Je zegt het fatsoenlijk of je gaat er uit en je komt maar terug als je manieren hebt geleerd. In dit huis wordt niet geschreeuwd. Nee, ook niet door mijn man en mij. Dus ik had in dit geval haar waarschijnlijk niet bij de haren gepakt maar ze was er wel uit gegaan tenzij ze normaal kon doen.

Precies. T is te lang, te ver gekomen en schreeuwen accepteer ik ook echt niet :n bij ons thuis was het dan ook echt; moven en terugkomen als je weer normaal kunt doen. Er werd niet eens ingegaan dan op je als uit frustratie of boosheid stond te schreeuwen. Er was maar 1 weg; 'uit mijn gezichtsveld'

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:15

Brainless schreef:
@Guess
Stel jouw ouders zijn gescheiden en je paard staat al jaren bij je vader en hij betaald de stal/voerkosten.

Zij bepaald dat de paarden weg moeten, want zij wil niet dat je vader ervoor betaald.
Of loop je boos naar je vader om te vragen hoe het nu zit, en waarom zij ineens dat beslist?!

En dan zegt Bokt: Joh, laat dat kind maar voor haar eigen paarden zorgen hoor. Jij als nieuwe partner staat in je recht en jij mag natuurlijk beslissen dan de paarden eruit gaan.

En dat is het verschil en dus niet te vergelijken.

Brainless

Raponsje schreef:
Daarom zal papa moeten mededelen dat de geldkraan dicht gaat omdat ze oud en wijs genoeg zijn om hun eigen geld te verdienen en dat dit niks te maken heeft met zijn nieuwe vrouw maar met het feit dat ze geen kleine kinderen meer zijn.

Maar als papa het wel best vindt en de kids het al jaren zo gewend zijn?
Dan is het wel door "die" vrouw dat ze niks meer krijgen.

Het is aan hem hoe hij zijn kinderen heeft opgevoed en als TS het daar niet mee eens is kan ze dat evt met hem overleggen, maar ze heeft al 4 jaar een relatie en nu ze getrouwd zijn is het "ineens" een probleem.

Anoniem

elenaMM77 schreef:
Zij zullen jou moeten respecteren en ik denk dat jij ze gewoon verder links moet laten liggen.

Dit dus.

Vader zal de problemen met de opvoeding van zijn dochters moeten oplossen. Niet jij, hoe moeilijk dat ook is.

Kirsha

Wat is in godsnaam de reden dat jij en je man dit zo lang op zijn beloop hebben gelaten? Je woont daar al 2 jaar, al 2 jaar gaat het niet lekker en pas nu het uit de hand loopt moet er wat veranderen? Het kan aan mij liggen maar ik begrijp daar geen fluit van :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:16

Brainless schreef:
@Guess

dan ga ik met beide práten. Niet schreeuwen. Práten. schreeuwen bereik je niks mee behalve nog meer frustraties.