Gittekit schreef:Heel eerlijk, gut wat heb ik medelijden met die meiden. Je vader komt thuis met een meid die van dezelfde leeftijd is als jijzelf. Die trekt ook nog eens praktisch meteen in. Ik kan heel goed snappen dat dit klapt eigenlijk.
Dat ze verwend zijn is jouw man zijn eigen schuld. De jongste is overigens 20 en dus voor de wet ook nog niet financieel onafhankelijk. Ik vind jouw man eigenlijk vooral de slappe oetlul in dit verhaal. Ik snap heel goed dat die meiden zich vervangen voelen als je vader thuis komt met een meisje van je eigen leeftijd en daar ook een nieuw kind mee wil.
Dat niet willen zien van jouw kant, kan ik ergens begrijpen. Maar zijn kinderen horen altijd nummer 1 te zijn. Mijn vader heeft die grap ook 1 x uitgehaald. Een nieuwe vriendin die het allemaal maar stom vond dat ik alimentatie kreeg. Behoorlijk jaloers was op mij en mijn zussen ook. Ook al zijn wij heel behoorlijk opgevoerd en heel netjes.. Wij werden daar ook niet leuker van. Het gevoel om afgewezen te worden door je vader vanwege zijn nieuwe liefde is een heel intens verdrietig gevoel.
Overigens ben jij ook niet hun moeder, gezien je van dezelfde leeftijd bent kan je ook al helemaal niks over hen zeggen. Ik krijg ook het hele bericht het gevoel dat je flink op hen neerkijkt. Betreffende het laat opstaan, financiën en vooral ook je gebruik van dure woorden waar je heel trots op bent.
Ik krijg naar aanleiding van dit topic vooral echt heel veel medelijden met zijn dochters. Die idd ook zeker dingen fout doen, maar waar dat gedrag vandaan komt lijkt me goed te begrijpen.
Dit zal vast niet zijn wat je wilde horen, maar dan maar even de advocaat van de duivel zijn.
Dit noemen ze nu projecteren...jou ervaringen en referenties op een ander loslaten..niet echt netjes in zo'n beladen topic. Je zou idd kunnen noemen of ts wel begrijpt dat het moeilijk is en of ze ook de andere kant zal willen begrijpen. Maar zeggen dat ts op hen neerkijkt vind ik wat vergaan.