Stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:13

DShots schreef:
chelle_dora schreef:

Maar de andere helft dus wel. Misschien daar eens aan vragen hoe zij aan hun stageplek zijn gekomen. En anders met alle klasgenoten die géén stage kunnen vinden naar school gaan en hulp vragen, het lijkt mij dat zij dan ook over 2 weken van school worden gestuurd toch?

Klopt, we moesten vanochtend naar school waar een map lach. Maar heel veel verweg, te verweg. Dus wassenaar en die richting en richting dordrecht. Of allemaal bbl leerlingen.

Tja.. Dan is het toch echt een kwestie van keuzes maken. Dordrecht heeft opzich wel een fijne verbinding hoor met de trein, alleen is het kút dat je nog niet in aanmerking komt voor een studentenOV. Aan de andere kant; 1 dag in de week je reiskosten daarnaar betalen, is op zich ook geen ramp toch? Als dat betekent dat je op school kan blijven.

Al is dit wel een blijvend probleem bij alle opleidingen hoor; als het vol zit, zit het vol en zul je verder moeten reizen of heel vaak blijven proberen om toch je stageplek te veroveren. Eigenlijk niet veel anders dan de arbeidsmarkt later; ook 100x nee om dan toch die paar kilometer extra voor lief te nemen en dan ineens wel ja te krijgen.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:15

DShots schreef:
Ik doe nu al bijna 2 weken de kappersopleiding op het Albeda College.
Ik wist al vanaf februari dat ik was aangenomen, ben dus gelijk op stage tocht gegaan.

Je kan het dus al raden.. Ik heb nog steeds niks.. -O-
Ik ben stad en land afgereden met me mams. En ik baal zo erg..

Ik ga ook zeker niet langs, en bel maar gewoon. Ik ga overal langs en daar lopen dan al mensen.
Of dan ben ik in februari geweest en zochten ze iemand. En dan hoor je er niks van meer terwijl ze iemand nodig hadden :')

Wie heeft nog meer dit probleem? :Y)

Maar ga je nou wel langs of niet, want een beetje tegenstrijdig dit.. Gewoon óveral langsgaan. O-VER-AL! Daar bereik je toch echt het meest mee..

DShots

Re: Stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 19:20

Nee ik ga wel langs hoor, maar heb het eerlijk gezegt over nu..
Ik ben alles al langs geweest, een paar keer nog gebeld. Ik heb soort van de hoop een beetje opgegeven.
Ik kon nog switchen naar het zadkine waar ik wel voor meerdere dagen stage had. Maar die zat helaas al vol.
Ik heb ook zitten denken om een andere opleiding te zoeken, maar ik moest het volhouden van me moeder. Aangezien alles al betaald is, en mn moeder gewoon puur blut is om uberhoudt geld te missen nog eens.
Daarom zijn de reiskosten ook voor mezelf, en ik mag blij zij als ik soms 40 euro in de maand verdien op mijn werk.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:20

Bellen of langsgaan werkt meestal niet echt, dan hebben mensen het gevoel dat ze direct een beslissing moeten nemen, terwijl ze eigenlijk door willen met het dagelijkse werk.

Stel een mooie strakke mail op die je met kleine aanpassingen zo naar elk bedrijf kan sturen. Let daarbij goed op je Nederlands!!!(dingen als "me moeder" kan echt niet!), laat hem desnoods nakijken door een leraar. Maak een informatief CV(wat, gezien je net begonnen bent, nog niet heel vol zal zijn) Je kan er naast de personalia en je opleidingen ook een klein persoonlijk stukje zetten over interesses, bijbaantjes, cursussen en vrijwilligerswerk.

Ik ben al een aantal keer door "kiesrondes" bij zeer populaire stage's gekomen omdat ik een mooie volledige mail en een strak cv heb.

Hiermee heb je al een iets makkelijkere start en als er niet gereageerd word kun je altijd even bellen om ze erop te attenderen. Met een mooie strakke mail maak je meer indruk dan langskomen met je moeder.

Ik hoop voor je dat je een leuke stage vind!!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:25

Tijdens mijn studie was het ook lastig om een stage te vinden
De bouw ligt op zijn gat en tjah, dan ben ik ook nog eens een vrouw..

Ik ben wel elke keer meteen aangenomen! Ik denk ook dat het aan je voorkomen ligt... Hoe zie je er uit TS? Ik bedoel, men denkt snel ik hokjes en als ze bij mij aan een vrouw die bouwkunde doet denken, denken ze snel aan Russische discuswerpsters. Maar gelukkig heb ik een goed voorkomen en zie ik er, vergeleken met het grote gros van de bouw vrouwen er verschrikkelijk vrouwelijk uit.

Hoe zie jij er uit? Hoe ga je gekleed? Wat draag je als je langs gaat?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:32

Maak een persoonlijk profiel, bestaande uit waarom je deze opleiding doet en vertel er dingen over. Daarnaast een nette sollicitatie brief en cv. Google er anders even op, voor school solliciteren wij op die manier en elk bedrijf vindt dat echt super mooi en goed omdat ze dan iets meer beeld bij je hebben. Print deze, stop hem in een mapje en breng hem rond!