Trouwen in Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:59

Rudina schreef:
Gillbo schreef:
Ik vond het juist prettig dat ik zeker wist dat álles geregeld was en ik niks vergeten kon zijn omdat een weddingplanner precies weet wat ze doet en wat er moet gebeuren. Je vliegt ook niet even terug als je een stempeltje vergeten bent.
We hebben ook niet alles via hun geregeld alleen de ceremonie, fotograaf en papierwerk. Lokatie, bloemen en reis hebben we zelf geregeld

Op sommige vlakken zou het mij ook wel prettig lijken, nouja eigenlijk alleen met het papierwerk.
Zoals ik eerder had aangegeven zou ik bijv. erg teleurgesteld kunnen worden door een evt. geregelde locatie, fotograaf o.i.d.
Ik ga volgende week op vakantie en als terug kom wil ik mij helemaal in de trouwerij verdiepen, dus dan ga ik ook even uitzoeken hoe het nu precies met de papieren zit. Blijkt dit nou toch een onwijs lastige klus te worden zou ik daar misschien wel iemand voor in handen nemen.
Omdat wij geen familie en vrienden mee hadden waren er ook 2 getuigen geregeld

De weddingplanner heeft al wat meer contacten daar dat is wel fijn. Zo had ze voor ons verschillende fotografen en daar hebben we uit gekozen. Locatie net zo.
Degene die het huwelijk voltrok was echt geweldig! Daar hadden we geen keus in maar zij is absoluut niet tegen gevallen.
Ik vond het juist fijn dat het grootste zoekwerk a gedaan was want zoek maar eens op fotograaf Sydney en je ziet door de bomen het bos niet meer.
Boeket hebben we de dag ervoor gewoon in de plaatselijke bloemenwinkel gehaald

Esther_r20

Re: Trouwen in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:25

Misschien een overbodige vraag maar als je getuigen uit nl meeneemt, gaan die dan ook mee op jullie droom huwelijks reis of mogen/moeten die na de voltrekking weer op t vliegtuig terug naar huis..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:26

Onze jubileum datum valt in juni.

Ja ik had zeker een jurk, en eigenlijk omdat we vooral nu heul klein wilden houden was alleen mijn jurk het duurste :o.

Als we het over x- aantal jaar groots uit gaan pakken in de VS dan zal dit echter alleen met echt belangrijke mensen die dicht naast ons staan willen vieren, en voornamelijk met onze kinderen natuurlijk en verder niemand.

Op onze bruiloft onlangs dat we juist met zoveel mensen rekening hielden die wel zouden komen, maar achteraf op de dag zelf pas lieten merken door gewoon niet te komen. Maar dit dan ook dus niet vroegtijdig zoals was afgesproken te melden, nee het rare juist die mensen (stuk of 14) lieten wel weten dat ze dus WEL naar de bruiloft zouden komen. Waar wij dus netjes vanuit zijn gegaan :o.

Voor te gaan huisvesten zijn we enkel nog zover dat we aantal huizen hebben gezien waar we ons wel graag zien wonen.

Rudina schreef:
Dat is wel bijzonder, dan heb je vast ook geleerd van wat je nu wel en niet wou had je de eerste keer ook een jurk?

Wij vinden het ook mooi om precies met 10 jaar te trouwen, maar het valt altijd in de bouwvak dus een paar maandjes later vinden wij niet zo'n probleem zolang het maar wel in het zelfde jaar is.

En Florida klinkt wel aantrekkelijk. Hebben jullie daar al wat voor op papier staan of is het nu nog echt een droom?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 10:12

Soesannie schreef:
Mijn man en ik zijn in Florida getrouwd. Hele reis, trouwerij en al het papierwerk is geregeld door world wide weddings. Dit is ons erg goed bevallen.

Ik lees wel veel positieve verhalen over Word wide weddings, als ik terug van vakantie kom is het dus wel de moeite om daar een kijkje te nemen.

Jes schreef:
Ik lees graag even mee. Al wel getrouwd, maar wij willen graag nog een keer een Las Vegas wedding doen met ons/onze zoontje/kinderen erbij.

Wat leuk dat jullie nog een keer willen gaan trouwen, willen jullie dan in zo kapelletje?

Anthea schreef:
Het is hier vooral druk. := Later willen we naar een rustiger plekje verhuizen, in een stad met miljoenen mensen vind ik niet zo tof. Huurprijzen zijn hier minstens 3x zoveel als de huur in Nederland en boodschappen zijn ook ontzettend duur, maar heb het hier wel meer naar mijn zin dan in NL. :)

Op een populaire locatie spelen ze inderdaad wel graag in, dus jullie wonen in een grote stad?
Snap dan inderdaad dat je de rust wel een beetje op wilt zoeken.
Mijn vriendin haar gezin bestond uit vader en moeder en 5 kinderen, vader runde een boerderij maar is onlangs overleden dus de boerderij moest verkocht worden nu hebben zij een huisje met 4 slaapkamers.
Kinderen zijn allemaal boven de 14 en de 2 jongste (jongen en meisje) kunnen een slaapkamer delen, de oudste heeft een partner en een leeftijd om uit huis te gaan, werken beide fulltime maar zij verdient bijv. net zoveel als iemand die hier parttime in de zorg verdient. Het is voor dat stelletje nog gewoon onmogelijk om iets te huren.

Mijn pa kwam vroeger regelmatig in Canada en hoor dus ook vaak nog zoetsappige verhalen, maar dat is dus allemaal niet meer zo.
lennylenny schreef:
Ik weet niet of het veel verschilt, maar wij zijn in Canada getrouwd, in NL is dit niet vanzelfsprekend rechtsgeldig. Ik moest ons huwelijk certificaat eerst bij de Canadadese regering legaliseren, daarna bij de Nederlandse Ambassade ook het certificaat laten legaliseren en daarna kan ik het huwelijk laten registeren in NL bij de gemeente Den Haag, maar dat omdat ik geen gemeente heb in NL. Kan me voorstellen als je in NL woont en in het buitenland trouwt het ietsje anders gaat.
Veel landgenoten hier trouwen bijvoorbeeld in Mexico, maar dan trouwen ze eerst in eigen land en doen dan de ceremonie en feest in het buitenland. Misschien zou je het zo kunnen doen.

En gefeliciteerd natuurlijk!

Bedankt voor je felicitatie. :)
Dat lijkt mij wel een heel gedoe, maar dit kwam omdat jij zelf nu in Canada woont?

@Gilbo, op zich heeft wel iets prettigs inderdaad maar ik vind het juist zelf o zo leuk om alles uit te zoeken, kan uren googlen en research doen dus denk dat ik het toch liever allemaal zelf regel.
Maar zoals ik al aangaf ik neem naar de vakantie wel even een kijkje op de site bij Word wide weddings. :)

Esther_r20 schreef:
Misschien een overbodige vraag maar als je getuigen uit nl meeneemt, gaan die dan ook mee op jullie droom huwelijks reis of mogen/moeten die na de voltrekking weer op t vliegtuig terug naar huis..

Het is de bedoeling dat wij gemiddeld 3 weken in Amerika verblijven, de eerste week willen wij met getuigen door brengen. Samen in de zelfde hotel, leuke activiteiten ondernemen, voorbereidingen treffen voor het huwelijk, en gewoon vakantie vieren. Bij het trouwen zijn ze er uiteraard ook de hele dag bij.
's avonds willen wij dan wel naar een hotel met een mooie suite kamer voor een nacht, de dag naar het huwelijk treffen wij elkaar ook nog. Maar dan is het voor ons de bedoeling, dat wij door trekken op onze 'huwelijksreis' en het is aan hun wat zij verder doen of dat zij nog vakantie gaan houden of terug naar Nederland vliegen.
Uiteraard laten wij ze niet over komen voor 1 of 2 dagen, maar om ze nou ook mee op road trip te nemen? Vind hooguit 10 dagen bij elkaar op de lip leuk genoeg.

XfiemoX, jeetje zo leer je je vrienden en familie wel kennen.
Heeft dat nog gevolgen gehad?

Maar als jullie weer gaan trouwen nemen jullie wel enkele naasten mee of alleen de kids?
Oh dus jullie hebben al woningen bezichtigd? Wat spannend zeg!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:16

Goed over de getuigen nagedacht gelukkig. Was al bang dat je ze op sleeptouw mee wilde nemen op jullie reis. Gelukkig niet. Dat moment moeten jullie samen beleven! :-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:41

Wij zijn wel meegeweest toen mijn zus ging trouwen; ze hadden beide gezinnen uitgenodigd incl kids en hun beste vriend. Helaas wel op eigen kosten dus t was echt een strontdure bruiloft voor mijn ouders, want naar de jurk, moesten ze ook vliegreis + 2 week hotel betalen voor 3 personen...
(En dat stoorde; mijn zus had ze voor het blok gezet; of je gaat niet mee en mist het huwelijk van je kind of je gaat mee en betaald alles zelf. Terwijl het hun keuze was en wij hun gasten.... )

Was wel gezellig overigens, als familie op huwelijksreis :')

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 16:18

Dat is dan een duur grapje, wij nemen mijn vriendin sws mee of er nog een vriend mee gaat weet ik niet.
Maar ik zie mijzelf verplicht om voor haar te betalen, als ze wel een beetje tegemoet wil komen dan weiger ik uiteraard niet voor haar is het die week tenslotte ook vakantie.

Maar jou zus wou jullie de hele reis erbij hebben?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:47

Rudina. Buiten dat dus zovelen alsnog niet zijn komen opdagen is enige domper de bedankjes die we wel geregeld hadden. Wat eten/drinken betreft en daar ruimschoots van over bleef hebben we 3 maand mee kunnen doen, wat voor ons wel een voordeel gaf van niet zo vaak boodschappen hoefden te halen.

Maar inderdaad zo leer je ze wel kennen, al kende ik mijn familie toch al tegoed. Heb dus na de bruiloft dus ook definitief de knoop door gehakt en met bijna geen familie van me hoef ik geen contact meer mee. Enkel nog contact met moeders en een broer.

Hetgeen voor als we naar de VS toe gaan om groots opnieuw te gaan trouwen bieden wij 2 plaatsen aan zowel voor mijn moeder als schoonvader die we dan meenemen. Overige familie als ze ook erbij willen zijn dan kan en mag dit van ons alleen gaan we dit niet vergoeden.

Onze kinderen gaan uiteraard met ons mee.

Ja, we hebben al een aantal huizen bekeken en moet toegeven dat we van die aantal al enorme kriebels hebben. Maar het is even nog steeds afwachten van werk voor manlief. En natuurlijk al het papier werk, want direct permanent gaan huisvesten kan helaas niet zover we weten. Je mag dan soort van voor bepaalde tijd er huisvesten.

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:12

Ja wel een gedoe, maar alleen omdat we ons huwelijk ook graag in NL wilden registreren. Als je in NL woont gaat het vast makkelijker! Wij wonen in Canada in een klein stadje, heel mooi en rustig maar het is mega duur hier.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:11

Rudina schreef:
Dat is dan een duur grapje, wij nemen mijn vriendin sws mee of er nog een vriend mee gaat weet ik niet.
Maar ik zie mijzelf verplicht om voor haar te betalen, als ze wel een beetje tegemoet wil komen dan weiger ik uiteraard niet voor haar is het die week tenslotte ook vakantie.

Maar jou zus wou jullie de hele reis erbij hebben?

Ja :) alleen de koude kant van haar zit goed in de slappe was de schoonouders hebben alles betaald voor hun kant. Maar ja... Mijn ouders moesten toen ruim 10.000 gulden (ja gulden haha) ophoesten. Geen enkele tegemoetkoming van mijn zus :n ik had iig de vliegtickets aangeboden.