Soesannie schreef:Mijn man en ik zijn in Florida getrouwd. Hele reis, trouwerij en al het papierwerk is geregeld door world wide weddings. Dit is ons erg goed bevallen.
Ik lees wel veel positieve verhalen over Word wide weddings, als ik terug van vakantie kom is het dus wel de moeite om daar een kijkje te nemen.
Jes schreef:Ik lees graag even mee. Al wel getrouwd, maar wij willen graag nog een keer een Las Vegas wedding doen met ons/onze zoontje/kinderen erbij.
Wat leuk dat jullie nog een keer willen gaan trouwen, willen jullie dan in zo kapelletje?
Anthea schreef:Het is hier vooral druk.

Later willen we naar een rustiger plekje verhuizen, in een stad met miljoenen mensen vind ik niet zo tof. Huurprijzen zijn hier minstens 3x zoveel als de huur in Nederland en boodschappen zijn ook ontzettend duur, maar heb het hier wel meer naar mijn zin dan in NL.

Op een populaire locatie spelen ze inderdaad wel graag in, dus jullie wonen in een grote stad?
Snap dan inderdaad dat je de rust wel een beetje op wilt zoeken.
Mijn vriendin haar gezin bestond uit vader en moeder en 5 kinderen, vader runde een boerderij maar is onlangs overleden dus de boerderij moest verkocht worden nu hebben zij een huisje met 4 slaapkamers.
Kinderen zijn allemaal boven de 14 en de 2 jongste (jongen en meisje) kunnen een slaapkamer delen, de oudste heeft een partner en een leeftijd om uit huis te gaan, werken beide fulltime maar zij verdient bijv. net zoveel als iemand die hier parttime in de zorg verdient. Het is voor dat stelletje nog gewoon onmogelijk om iets te huren.
Mijn pa kwam vroeger regelmatig in Canada en hoor dus ook vaak nog zoetsappige verhalen, maar dat is dus allemaal niet meer zo.
lennylenny schreef:Ik weet niet of het veel verschilt, maar wij zijn in Canada getrouwd, in NL is dit niet vanzelfsprekend rechtsgeldig. Ik moest ons huwelijk certificaat eerst bij de Canadadese regering legaliseren, daarna bij de Nederlandse Ambassade ook het certificaat laten legaliseren en daarna kan ik het huwelijk laten registeren in NL bij de gemeente Den Haag, maar dat omdat ik geen gemeente heb in NL. Kan me voorstellen als je in NL woont en in het buitenland trouwt het ietsje anders gaat.
Veel landgenoten hier trouwen bijvoorbeeld in Mexico, maar dan trouwen ze eerst in eigen land en doen dan de ceremonie en feest in het buitenland. Misschien zou je het zo kunnen doen.
En gefeliciteerd natuurlijk!
Bedankt voor je felicitatie.
Dat lijkt mij wel een heel gedoe, maar dit kwam omdat jij zelf nu in Canada woont?
@Gilbo, op zich heeft wel iets prettigs inderdaad maar ik vind het juist zelf o zo leuk om alles uit te zoeken, kan uren googlen en research doen dus denk dat ik het toch liever allemaal zelf regel.
Maar zoals ik al aangaf ik neem naar de vakantie wel even een kijkje op de site bij Word wide weddings. 
Esther_r20 schreef:Misschien een overbodige vraag maar als je getuigen uit nl meeneemt, gaan die dan ook mee op jullie droom huwelijks reis of mogen/moeten die na de voltrekking weer op t vliegtuig terug naar huis..
Het is de bedoeling dat wij gemiddeld 3 weken in Amerika verblijven, de eerste week willen wij met getuigen door brengen. Samen in de zelfde hotel, leuke activiteiten ondernemen, voorbereidingen treffen voor het huwelijk, en gewoon vakantie vieren. Bij het trouwen zijn ze er uiteraard ook de hele dag bij.
's avonds willen wij dan wel naar een hotel met een mooie suite kamer voor een nacht, de dag naar het huwelijk treffen wij elkaar ook nog. Maar dan is het voor ons de bedoeling, dat wij door trekken op onze 'huwelijksreis' en het is aan hun wat zij verder doen of dat zij nog vakantie gaan houden of terug naar Nederland vliegen.
Uiteraard laten wij ze niet over komen voor 1 of 2 dagen, maar om ze nou ook mee op road trip te nemen? Vind hooguit 10 dagen bij elkaar op de lip leuk genoeg.
XfiemoX, jeetje zo leer je je vrienden en familie wel kennen.
Heeft dat nog gevolgen gehad?
Maar als jullie weer gaan trouwen nemen jullie wel enkele naasten mee of alleen de kids?
Oh dus jullie hebben al woningen bezichtigd? Wat spannend zeg!