Zal ik het doen, gewoon opstappen en niet meer terug gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:23

Jillsil schreef:
Ohhh ik wil weg.....Weet iemand de combinatie van het winnende lot in de loterij?

nee geen flauw idee maar als jij hem te weten komt deel je hem dan effe? doe ik dat ook :D

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 13:39

Parttime werken is helaas geen optie qua financiën. Ben wel druk aan het kijken enzo maar het valt niet mee om iets als secretaresse, telefoniste, administratief medewerker of management assistente te vinden. Er wordt wel veel aangeboden maar daar wordt ontzettend veel op gereageerd.

Hhaha ja als ik hem weet dan zal ik hem delen. Of we delen de winst ;)

Jillsil

Re: Zal ik het doen, gewoon opstappen en niet meer terug gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 08:25

Gister kwam het gesprek met een kennis op werk en de collega's en met name de omgang met collega's. Zij vertelde dat zij ook moeite heeft met haar collega, deze maakt ook de dienst uit en ook hier knijpt de manager zijn ogen dicht en vindt het eigenlijk wel makkelijk. Zolang zij er maar goed op staat bij de directie is het eigenlijk allemaal wel goed al moet ze daar andere mensen voor kwetsen of in een verkeerd daglicht zetten dat maakt haar niet uit.

Ik lag me gisteravond op bed dan ook af te vragen, in wat voor wereld we eigenlijk leven? Met je collega's hoor je toch samen voor een doel te willen bereiken. Met elkaar op een leuke en gezellige manier. Ik weet nog toen mijn opa met pensioen ging kwamen er zoveel mensen op het afscheidsfeestje dat het niet eens in de zaal paste. Zoveel lieve woorden en ook toen hij al jaren thuis was kwamen er nog kaarten of werd hij regelmatig aangesproken. Ondanks dat ze elkaar niet veel zagen, hij was postbode en in die tijd was dat nog echt een lange drukke baan met veel nachtdiensten, was het een echt team. Verhalen dat een collega onverwachts naar huis moest omdat zijn vrouw aan het bevallen was en iedereen zijn wijk overnam, of als er eentje ziek was werd het zonder morren met elkaar opgelost, waren niet van de lucht. Nu vragen mensen eerst of ze de uren wel betaald krijgen en of dat die collega het niet ff snel zelf kan doen.

Zouden er nog bedrijven bestaan waar het wel echt gezellig is en je niet constant bang hoeft te zijn dat je collega je baan overneemt of er een reorganisatie aankomt etc?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:32

zeker weten dat die nog bestaan.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 02:56

Ik lees even mee. Soortgelijke situatie.. echter dat met mijn 'mentor' op mijn werk

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 14:59

Astaloca schreef:
Ik lees even mee. Soortgelijke situatie.. echter dat met mijn 'mentor' op mijn werk

Dat is niet leuk. Ben jij ook afhankelijk van je baan of kun je als het echt teveel wordt opstappen? Watvoor werk doe je?

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 15:01

Oke ik klaag maar dan hier toch ook even een blije melding! Ik mag volgende week woensdag op een eerste gesprek komen. Het is natuurlijk nog eigenlijk niks maar van alleen de uitnodiging krijg ik al een blij gevoel van. :D

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:10

Jillsil wat goed!!!! Ik ga voor je duimen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:22

Wat een positief nieuws! Duim voor je!

Hebben jullie geen OR of een vertrouwenspersoon op het werk? Of heeft zij daar ook dik de vinger in de pap?

Ik ben jaren terug weg gegaan bij mijn vorige werkgever omdat mijn manager met de eer van het werk liep te strijken bij de directie terwijl 'wij' het werk deden (als in de overige mensen op kantoor).
Kon daar op een gegeven moment zo slecht tegen dat ik een andere baan ben gaan zoeken en zelf ben vertrokken.

Wel met mijn ontslag aanzeggen op papier het stil gehouden. HR wou gelijk weten wat er was en dit heb ik dus wel eerlijk en misschien wel wat hard ook verteld. Geen idee of ze er ooit wat mee hebben gedaan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:25

'Pesten' op het werk komt even veel voor als op scholen. Mobbing is de jargonbenaming.
Zeer waarschijnlijk hebben meer collega's er last van, maar het is de kunst om een strategie te vinden die je zelf kunt hanteren.
Deze collega triggert jou op je 'zwakke plekken'. Het belangrijkste is dat je gaat realiseren dat iedereen sterke en zwakke punten heeft in het werk en dat daar niks mis mee is. Zelfkennis helpt (dat maakt je weerbaarder tegen 'verlinken')
Assertiviteit is belangrijk (niet verwarren met agressiviteit). Je mag best opkomen voor jezelf. Blijf met je eigen gevoel verbonden en ga niet op de loop met mogelijke 'oordelen' die anderen misschien over jou zouden kúnnen hebben. (maar de meeste mensen zijn vooral druk met zichzelf ;) )
Sterkte.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:30

Ik zou als je indd als je echt besluit weg te gaan of een nieuwe baan hebt naar de directie/manager stappen en alles op tafel gooien, maar niet eerder. Want anders gooi je je eigen glazen in. Verder eer aan je jezelf houden en zorg dat zij jou nergens op kan pakken

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 15:43

We hebben geen OR en geen vertrouwenspersoon. Ik heb wel een manager die de vertrouwenspersoon moeten zijn. Maar mijn directe collega heeft hem ook in haar broekzak zitten. Gister nog een discussie gehad waarom ik geen overuren mag maken en zij wel. Dan wordt er een punt aangel*lt en kan ik mijn mond weer houden.

Ik heb 7 jaar bij een bedrijf gewerkt waar we echt een team waren, een hele duidelijke manager hadden die natuurlijk overwicht had. Iedereen was gelijk in zijn ogen en haalde de kwaliteiten uit ieder lid van zijn team. Dat mis ik echt. Samen met je team de schouders eronder zetten en ervoor gaan maar ook vooral het bijleren in de praktijk. Hele dagen op school zitten is echt niks voor mij.

Onwijs lief dat jullie voor me gaan duimen. Volgende week woensdag 11:00uur heb ik gesprek. Oeehhh kan niet wachten! Zoveel zin in, ook al wordt ik het niet het is toch weer een uitnodiging. Ik hou jullie op de hoogte

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:52

zou mooi zijn. Lekker een nieuwe uitdaging!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:48

Soms dénk je dat een collega iemand in zijn/haar broekzak heeft zitten. Soms zijn alle signalen daar ook naar, maar blijkt het toch net even anders in elkaar te zitten :)
Kortom: toch maar het gesprek aangaan?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:52

Heel veel succes met je gesprek komende week. Hopelijk wordt het wat en kan je z.s.m. weg daar :D

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:08

Jillsil schreef:
Zij behoort ook tot de aandeelhouders en hun ook. Lekkere kromme constructie dus.

Ik denk dat dit in combinatie met een reorganisatie in het verschiet ook nog wel eens een verklaring kan zijn.
Voor iedereen die je vooraf wegwerkt hoef je geen sociaal plan op te stellen...

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:33

Hoe ging je gesprek Jillsil?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:55

Ben ook heel benieuwd hoe het is gegaan!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 12:35

Gesprek ging goed. Het gaat alleen om een nog niet bestaande baan en ik twijfel of ze voldoende budget en werk voor deze functie hebben. Morgen hoor ik of ik voor een tweede gesprek mag komen. Even afwachten dus. Spannend!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:44

duimen!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 10:26

Ik ben het niet geworden. Te hoog gekwalificeerd voor de functie die zij uit hebben staan op dit moment.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:33

pfff dat weten ze toch van ter voren als ze je uitnodigen

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 11:07

Dat dacht ik precies hetzelfde! Maar toen ik daar zat en wat vragen stelde had ik al het idee dat de functie niet echt inhoud had. Ze hadden er naar mijn idee niet echt over nagedacht. Er was ren budget beschikbaar gekomen en verder dan dat was er niet gekeken.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 17:07

Opeens een onverwachte wending. Ik heb een nieuwe functie gekregen en ga nu hele andere dingen doen. Heb ook geen samenwerkingsverband meer met de bewuste collega behalve een :brr: communicatie tot nu toe.

Voorlopig even aanzien hoe het allemaal gaat lopen want deze sector is helemaal nieuw voor me en een echte keuze was er niet. Spannend spannend allemaal!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:08

Veel succes!