Laptop stuk, nieuwe maar welke????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:59

Asus is heel erg goed. Ook zeker aan te raden.
Packard Bell raad ik je dan wel weer af, mijne was binnen 2 weken stuk. Ging terug naar de fabriek en kreeg hem met meer krassen terug en hij was nog niet gemaakt.
Zelf heb ik een HP gehad, 5 jaar meegegaan.
Nu heb ik een macbook 13inch Retina. :)
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 10-09-14 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:59

Ik heb toevallig een maandje geleden een Toshiba gekocht van 479 euro. Super fijn ding!

haflover3

Re: Laptop stuk, nieuwe maar welke????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 16:01

Welke hp was dat??

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 16:02

Oké welk type was de Toshiba?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:09

haflover3 schreef:
Welke hp was dat??

het was een hele oude, denk niet meer dat ze die nu nog maken. Maar HP is over het algemeen aan te raden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:16

Ik heb ontzettend genoten van mijn Compaq. Maar ook van alle Acers die ik langs heb zien komen. Tot nu toe daar nog maar 1 naar model van gehad, die faalde helaas in ongeveer alles (slechte bekabeling) en heb ik nu opgegeven. Maar als hij draaide, dan was het wel een geweldig ding voor een relatief lage prijs. Ik heb nu een hp en een acer als desktops draaien, de acer was de duurdere van de twee, maar hij is wel wat langzamer. De hp is wel luidruchtiger.

De enige pc die echt niet bevalt is de medion netbook 11" met 6gb intern geheugen. Dat ding is zo ontzettend langzaam, echt triest. Slecht wifi-ontvangst (ik heb voor goed internet een externe stick nodig terwijl het ingebouwd zit). En dat was een ding van 400€, duurder dan mijn compaq netbook van 10" (260€).

Die heeft trouwens 3 jaar als hoofdcomputer gedraaid. Muis, toetsenbord, beeldscherm en externe schijf eraan. Daar zet ik nog een keer windows 7 op, wat is dat ding ideaal. Ik heb alleen de windows verziekt dus er draait nu tijdelijk linux op en dat is niet zo'n succes.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:52

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:53

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:32

Eerlijk gezegd, tot €400,- zijn bijna alle laptops gewoon ruk, iets wat een beetje vlot werkt is er eigenlijk gewoon niet aanwezig. Ik zou daarom iets doorsparen of bijleggen en voor deze Lenovo Z50 gaan: http://www.mycom.nl/laptops/notebooks/5 ... 0-70-00365

Waarom? In de eerste plaats, het FullHD scherm, FullHD is zo fijn op 15,6" dat het je gewoon niet meer terug wilt naar notebooks met 1366*768 resolutie. Daarbij is deze Lenovo gewoon erg degelijk en goed voor elkaar en heeft het een prima accu etc.

De processor is een Intel i3 van de Haswell serie, goed genoeg voor de basis taken, 4GB werkgeheugen aanwezig en een 500GB harde schijf. Bluetooth 4.0 en WiFi N zijn ook aanwezig, dus is het een erg complete laptop.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 23:04

Ja ik weet zelf ook wel dat ik niet de beste kwaliteit laptop krijg met €400 alleen door sparen zit er Nu niet in voor mij ik heb hem echt nodig voor me studie. Zolang ik maar op internet kom en dat die 2 jaar mee gaat! Dat is het belangrijkste voor mij! Oh ja en word natuurlijk voor me projecten haha :p

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:56

Als 400 echt de max is, heb ik oa deze laptop voor je: http://www.redcoon.nl/B551520-Acer-Aspi ... S4_Laptops?

Heeft de 4e generatie Intel i3 processor, 4GB werkgeheugen, 500GB harde schijf en is dus erg compleet.

Of hij 2 jaar mee gaat? Met normaal gebruik wel uiteraard maar hardware defecten kunnen altijd voor komen. ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:23

Als TS werkelijk alleen wat verslagen enzo typt voor school en en series kijkt dan hoeft het toch allemaal ook niet heel vlot te zijn. Dat kan eventueel zelfs met een tablet of netbook als je geen waarde zou hechten aan een groot scherm.

Kan je trouwens via je opleiding geen korting krijgen op een laptop? De meeste hogescholen hebben wel iets geregeld, bijvoorbeeld via surfspot.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 07:39

Oké ja ik zou dat niet weten! Kan wel even kijken weet wel dat sommige technische opleidingen iid erg 'goedkoop' aan een laptop kunnen komen via de hanze

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:46

Via business care koop je professionele hp-'s met hoge korting soms demo modellen maar meestal nieuw in de verpakking. De prof modellen zijn robuuster dan de consumenten versies.
Begin dit jaar heb ik er eentje gekocht voor mijn dochter, sleept hem echt overal mee naar toe en dat gaat prima.

Acer heb ik de ervaring mee dat na 3 jaar gebruik de toetsen spontaan loslaten en niet meer vast te krijgen zijn.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:12

Er is imo maar één goede studentenlaptop, en dat is een Macbook. Of een ultra/chromebook als je een afkeer hebt voor Apple :o

Heb sinds mijn 13e, tot nu, met 2 Macbooks gedaan die dagelijks naar school worden meegesleept. En ik ben niet de zuinigste nee! Bij mijn eerste Macbook(het laatste, witte model) een verzekering met een looptijd van 3 jaar afgesloten. Na afloop van die 3 jaar(nooit iets aan de laptop geweest, was nog zeer snel, maar wel al een 'ouder' model) mijn laptop laten vallen en een nieuwe laptop geclaimd. Toen een Macbook air gekregen, moest maar 400 euro bijbetalen(vanwege de afschrijfwaarde natuurlijk).

In totaal voor pakweg 1500 euro telkens nieuwe Macbooks gehad. In die 6 jaar dat ik dus Macbooks heb, nóóit iets kapot gegaan. Op mijn middelbare school had íedereen Macbooks, die moest je namelijk aanschaffen toen je aan je eerste jaar begon. Toen ik afstudeerde was er maar één iemand waarvan zijn/haar Macbook niet meer werkte. Zegt genoeg lijkt me. Tuurlijk zijn er altijd slechte verhalen, maar dat zijn gewoon echt echt uitzonderingen.

Er zijn genoeg mensen die telkens de nieuwste macbook willen hebben, Marktplaats staat er ook meestal vol van. Voor tegen de 500 euro aan moet je een Macbook tweedehands kunnen vinden. Ben je bang dat er iets kapot gaat? Koop dan een pro, dan kan je vrij eenvoudig zelf onderdelen vervangen. Dan ben je heel goedkoop uit als iets kapot gaat.

Macbooks zijn licht en dun, nooit meer een aparte tas meenemen dus om je laptop in mee te nemen. Nooit meer onhandig doen. Zou echt niet anders willen!

&Hou je niet van Mac, dan kan je er zeer eenvoudig Windows op installeren. Natuurlijk loopt dat wel niet zo snel als Mac, omdat dat het native besturingsysteem is en dus specifiek gemaakt is voor dat model computer.

Zoals iemand al zei: voor 400 euro krijg je NOOIT een 'goede' laptop. Ja, je kan ermee internetten. Ja, je kan word gebruiken. Maar hij zal snel langzaam lopen, snel wazige foutmeldingen, slechte bouwkwaliteit(dus je moet echt voorzichtig in gebruik zijn, en er gaat snel iets kapot). Dan denk ik dat je beter even kan investeren, dan heb je er veel langer plezier van dan dat je nu zou hebben. Desnoods even een leenlaptop regelen tot je meer geld hebt.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:01

Ik heb een Toshiba van nu ruim 2 jaar oud. Pas de accu vervangen, maar werkt verder nog top. Bij aanschaf zou ik zeker letten op het type processor (intel core) en de videokaart (nvidea g-force). Dit geeft toch wel meer garantie op langere duur. Vooral het type videokaart is daarbij van belang. Maar dan zal je wel wat extra neer moeten leggen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 01:09

Ik heb een toshiba liggen van 5 jaar oud, doet het nog perfect en nooit iets aan stuk gegaan.

Voor mijn werk ook alleen Toshiba's, de goedkopere modellen omdat daar alleen word en internet op hoeft en nooit iets aan stuk gegaan.

Vorig jaar weer een nieuwe toshiba gekocht voor prive gebruik, hier niks anders meer dan een toshiba.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 08:29

Ja over Toshiba hoor ik ook goede verhalen! Ik ga vandaag naar de media markt een halen welke weet ik nog niet er zijn er 4 die ik wel goed vond een hp een asus lenovo en Toshiba maar al die dingen die er bij zitten ik snap daar niks van weet niet eens waar je op moet letten. Het enige wat ik weet is dat ik 500 gb wil en niet zo'n ding van 32 gb met ssd ofzo. Pff zo lastig haha

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:59

Ik heb voor school een acer aspire 5? Gekocht, fijne laptop en helemaal niet zwaar. Nog geen problemen mee gehad, hij was volgens mij 450? Euro

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:16

Dan is het niet slim om naar de Mediamarkt te gaan, daar krijg je geen advies. Beter bestel je online nav advies van iemand die er ook echt verstand van heeft.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 23:53

ik heb een asus gekocht! op aanraden van mijn vader. moet wel erg wennen aan windows 8 haha. ben er wel blij mee hoor alleen het is wel echt even wennen alles :P

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 01:11

Welk model / type? Verder veel plezier ermee!

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 14:19

een transformer book. was het type van 449 euro weet zo niet precies welke cijfers etc.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:15

Mocht je hem zat worden of te snel de geest geven: Toshiba vind ik ook aanraders. Ik typ momenteel op een 9 jaar oud exemplaar die geen kuren heeft op het eenmalig vervangen van de accu na (na 7 jaar). Mijn ouders hebben zo'n zelfde exemplaar en een identiek verhaal. Onverwoestbaar.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:22

Ik lees even mee.

Staat overal Windows 8 op tegenwoordig trouwens? Verschrikkelijk vervelend :=