Binnenkort wellicht autoloos... oh dear! oh goody!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:32

Ik heb (hopelijk) over een maand mijn rijbewijs, maar een auto kan ik echt niet betalen :') zou wel graag een auto willen, je kunt toch ook verder weg, maar ik denk dat ik een scooter ga kopen. Gewoon een tweedehandsje, hoeft niet mooi te zijn als ie maar rijdt. Daarmee ben je in een half uur toch ook 23 kilometer verder, wat al heel wat meer is, op de fiets red ik dat in 1,5 uur :')

leonie87

Re: Binnenkort wellicht autoloos... oh dear! oh goody!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:34

Ik heb ook een jaar zonder auto gezeten. Viel soms niet mee met boodschappen doen ed. Wat ik wel heb gedaan is een brommertje gekocht. Zo kon ik me toch wat sneller verplaatsen. Het was niet ideaal maar je red je wel hoor! Succes.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:35

Op zn langs 10 dagen autoloos geweest.....hel! Moet wel bekennen dat paarden toen ook 30km verderop stonden dus ik kon ook nog eens niet naar stal. Maar pffft nooit meer!!! En dan heb ik nog een brommer :+

Kun je niet een goedkoop dingetje van MP halen tot je wat meer hebt voor een knappere auto? Ik heb een keer een mazda 121 cabriooooohhhh (ja, zo stond het op de papieren :') ) gekocht voor 600 euro. Prachtding, niet kapot te krijgen :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:58

Ik heb wel een auto, maar ik mag verzekeringstechnisch gezien niet autorijden; ik ben ingetaped tot vlak onder mijn knie wegens een gescheurd bandje in mijn enkelgewricht. Ze weten alleen nog niet welk bandje :').

Jammer, want ik ben het gewend om met verschillend schoeisel en zonder schoenen te rijden. Maar het mag echt niet :n.

Nu gebruik ik mijn auto alléén om naar pony te gaan en om naar mijn ouders of zus te gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:31

Waarom niet een scooter? :D heb ik ook gedaan in juli! ;)

Vroemvroem kwam er niet meer doorheen, dus ik heb een knalrode, nieuwe scooter gekocht waar ik nu overal mee naartoe rij! :D

Scheelt mij 120 euro per maand :)

Oh ja, en ik laat zware boodschappen gewoon door http://www.albert.nl thuis bezorgen! :D Deed ik al, omdat ik op 3 hoog woon en niet hou van slepen, haha! :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:40

oliebol, heel verhaal getypt en toen op een verkeerde toets gedrukt.

Maar ik heb een keer bij nood een auto gekocht voor 250 euro die nog een tijd gekeurd was.
Zodra ik weer wat geld had en er iets kapot was aan die auto heb ik m weg gedaan en er nog 50 euro voor terug gehad.

Laatst heb ik mijn oude ford ka met veel mankementen nog voor 200 euro verkocht via marktplaats. Was hem binnen een uur kwijt dus als ik nog wat langer had gewacht had ik er misschien nog wel meer voor kunnen krijgen.
Je kunt die van jou er altijd op zetten en kijken wat ze er nog voor willen geven.

En van dat geld een gekeurde auto kopen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:59

thuiswonenende kon ik prima zonder, maar zodra ik verhuist was had ik ook direct een auto gekocht,..

met de auto boodschappen doen is al een kwartier rijden na het volgende dorp dus door bos/open gebieden. ouders en vrienden wonen allemaal minimaal 35 minuten rijden weg meesten nog veel langer.= en de dichtsbijzijnde bushalte is 10 minuten fietsen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:05

Als ik niet ziek was geworden waren we autoloos geworden en hadden we 2 leuke scooters gekocht voor de paardendingen. Heb me jaren gered met een scooter en ik woon nu gelukkig in een plaats met alles op loop- (nu rolstoel-) afstand.
Maar daarnaast hebben we wel allebei ook een treinabonnement, omdat mijn man nou eenmaal bij het spoor werkt en ook een station op loopafstand. Een auto is dan alleen maar duur, maar nu door de omstandigheden, ook wel erg praktisch. Ook al mag ik nu niet meer zelf rijden.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:10

Oh ik heb eens drie weken zonder auto gezeten en vond het een ramp! Voelde me zo afhankelijk van anderen, kon gelukkig vaak de auto van mn moeder lenen maar wanneer zij de auto nodig had moest ik toch iets anders verzinnen, heb toen maar snel een andere auto gekocht!

Is het niet mogelijk om voor 200/300 euro een ander auto'tje te kopen? Staan er vast genoeg op MP waar nog apk op zit en je er weer even tegen aan kan! Anders word het fietsen of wellicht een scooter kopen?
Laatst bijgewerkt door _JTM op 08-09-14 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:10

Al ruim 1,5 autoloos en eerlijk gezegd... Ik mis hem niet meer. In het begin wel, maar nu doe ik veel op mijn fiets. Zelfs de boodschappen doe ik met de fiets. Fietskar erachter en karren maar. Het ziet er misschien niet uit, maar daar geef ik niets om. En het scheelt een hoop geld per maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:20

Ik ben 17 en bezig met mijn rijbewijs maar ik kan eigenlijk nu al niet zonder auto (erg he? Ik heb niet eens een scooter := )

Verzorgpaard 11 km verderop, beste vriendin 11 km verderop maar dan NET de andere kant op (dus effe doorfietsen doe je ook niet), standaard tegenwind (ook op de terugweg...), betaal me scheel aan het OV (uiteraard, benzine is ook duur maar of ik nu 3,5 uur doe over een ritje van 50 euro naar Utrecht of ik pak 'effe' de auto, ik rijd nog niet maar mijn ouders zijn het ook wel zat om me overal rond te rijden...)

Ik woon in zo'n achterstallig gat en als het onderloopt is er niemand die ons mist :+ Ik moet al 25 minuten met de bus om überhaupt hier weg te komen en dan in Rotterdam nog is de metro/trein/tram/bus pakken om daadwerkelijk op plaats van bestemming te komen. Tja, Rotterdam is wel druk maar met de auto gaat toch een stuk sneller (en ik slaap liever een halfuur langer... Je kent het wel)

Bovendien gaat 'effe' naar de mac of iets leuks doen met die beste vriendin dus ook niet zo soepel want zij moet eerst naar mij, dan vanuit mij naar plaats van bestemming, dan weer terug... Zou een stuk makkelijker zijn als ik d'r gewoon op kon halen! Sterkte hoor!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:28

Doanique schreef:
Ik ben 17 en bezig met mijn rijbewijs maar ik kan eigenlijk nu al niet zonder auto (erg he? Ik heb niet eens een scooter := )

Verzorgpaard 11 km verderop, beste vriendin 11 km verderop maar dan NET de andere kant op (dus effe doorfietsen doe je ook niet), standaard tegenwind (ook op de terugweg...), betaal me scheel aan het OV (uiteraard, benzine is ook duur maar of ik nu 3,5 uur doe over een ritje van 50 euro naar Utrecht of ik pak 'effe' de auto, ik rijd nog niet maar mijn ouders zijn het ook wel zat om me overal rond te rijden...)

Ik woon in zo'n achterstallig gat en als het onderloopt is er niemand die ons mist :+ Ik moet al 25 minuten met de bus om überhaupt hier weg te komen en dan in Rotterdam nog is de metro/trein/tram/bus pakken om daadwerkelijk op plaats van bestemming te komen. Tja, Rotterdam is wel druk maar met de auto gaat toch een stuk sneller (en ik slaap liever een halfuur langer... Je kent het wel)

Bovendien gaat 'effe' naar de mac of iets leuks doen met die beste vriendin dus ook niet zo soepel want zij moet eerst naar mij, dan vanuit mij naar plaats van bestemming, dan weer terug... Zou een stuk makkelijker zijn als ik d'r gewoon op kon halen! Sterkte hoor!

Je woont zeker in de Hoekse Waard? :') Ik ben opgegroeid in oud beijerland en op 16 jarige leeftijd naar Piershil (of al freakin places) verhuisd. Wat een ellende om in die hoek te wonen! :')

Het was dan ook een verademing om een auto te kopen op mijn 19e :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:48

Ik heb een tijd lang een eigen auto gehad, en die weggedaan toen ik weer ging studeren. Meeste dingen zijn prima te doen met fiets, anders kun je de bus of trein pakken en alleen als ik grote dingen moet vervoeren leen ik de auto van mn ouders. Scheelt een oliebol aan geld en missen doe ik m amper :) ik woon wel in de stad, dat scheelt wel denk ik..

Wellicht beurt dit je wat op, ts :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:14

Tallie1979 schreef:
Doanique schreef:

Je woont zeker in de Hoekse Waard? :') Ik ben opgegroeid in oud beijerland en op 16 jarige leeftijd naar Piershil (of al freakin places) verhuisd. Wat een ellende om in die hoek te wonen! :')

Het was dan ook een verademing om een auto te kopen op mijn 19e :D

Bingo :Y) Ook ******* toevallig. Gelukkig in 't 'begin' van de Poortwijk dus ik hoef niet eerst het hele gat door om buiten te komen _O- Ach, zo lang we niet in Mookhoek of Goidschalxoord terecht komen.... :')
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-18 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:30

Wij kunnen hier echt niet zonder auto :) voor de boodschappen komen we dan alleen maar bij de bakker, de supermarkt is met de auto al een kwartier rijden berg op berg af, dat wil je niet op je fietsje vol boodschappen :) (er is ook geen fietspad trouwens)

In Nederland had ik naar m'n laatste baan al 100 km enkele reis dus dat doe je ook niet even op de fiets.

Ik heb in 4 jaar ook 3 auto's gehad :)
De eerste had ik in 2 jaar 200000 km gereden
De 2e had ik gekocht omdat ik eigenlijk niet zoveel meer reed maar de 1e moest echt weg.
De 3e was een diesel ipv benzine omdat ik ineens zoveel km reed en het dus een stuk goedkoper was.

Verder is het wel fijn dat als er iets met de beesten is, dat we dan ook naar de dierenarts kunnen die 45 min rijden is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:34

Oh zonder auto ben ik werkloos, familieloos, paardloos en ga zo maar door. Soms kun je voor een klein bedrag best een prima auto kopen hoor! Heb mijn oude auto voor 1500 gekocht en die rijdt al drie jaar kostenvrij! Of een nieuwe kopen op afbetaling of er een leasen... al zijn dat vast geen goede tips :P

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:26

Hier al 4 jaar zonder auto. Winkels en groot NS station op loopafstand. Naar mijn werk is het sneller met de trein. Mijn meeste vrienden en familie wonen in de buurt of zijn met OV te bereiken. Nu doe ik nog maar weinig met de paarden, maar toen ik nog reed was de manege 5 minuten fietsen en mijn verzorgpaard 15 minuten met de fiets. Als het regent heb ik goede regenkleding. Soms is het wel onhandig als ik ergens heen moet zonder goed OV, maar voor die paar keer per jaar vind ik het zonde om een auto te kopen, met alle bijbehorende kosten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:38

Twee week geleden is mijn auto kapot gegaan in Italie.
Nu zit ik noodgedwongen thuis zonder auto, gelukkig heb ik een fiets en benen. :D
Het was wel weer wennen om zoveel te fietsen, vooral boodschappen doen was weer even aanpassen.
Maar het bevalt me wel, je bent toch een stuk actiever. Alleen als het regent mis ik de auto enorm!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:45

hier een 21 jarige zonder auto ;)
al 2 jaar rijbewijs en rijd nog steeds scooter. met een goede winterjas en regenpak is dat lekker voordelig en niet nat of koud. .. mijn paarden die ik rijd staan 20 km verderop en ben er met 25 minuten op de scooter.
en benzine verbruik is lekker goedkoop 125 km op 5.5 l ..

verzekering 120 euro per jaar. Dus ik zeg koop een scooter ;)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:46

Respect!
.ongetwijfeld dat ik t zou kunnen als ik t wil...Maar die wil is echt ver te zoeken.

Op dit moment hebben we 2 auto's 1 motor en 1 brommer.... en we kunnen met gemak 1 auto weg doen. Maar ben zo bang dat we spijt krijgen... dat we dus nog steeds 2 auto's hebben.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:49

Maar wat doe je dan met de auto als 'ie niet door de apk komt? Naar de sloop of verkopen? Laten staan totdat je geld hebt om 'em te laten reparen kan niet, dan krijg je een leuke boete....

Ik snap nooit zo goed dat mensen wel auto willen rijden maar het onderhoud niet kunnen betalen, dan leef je dus eigenlijk boven je stand.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:52

Ja ändere kant is dat ik gewoon geen auto kan betalen :') moet met 20 euro per maand boodschappen doen en bij ouders mee eten anders verhonger ik haha

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:28

Ik heb mijn auto op mijn 21e gekocht, daarvoor 2 jaar alles met het OV gedaan (daarvoor ook al, maar heb op mijn 19e mijn rijbewijs gehaald). Was altijd prima te doen, werk was met de trein goed te bereizen, woonde 10 minuten fietsen van het station en ging regelmatig naar mijn lief met de trein, die mij dan weer vanaf het station haalde.

Maar nu, ik zou niet meer zonder kunnen... Zitten tijdelijk op de camping in een uithoek, zonder auto kan ik boodschappen doen maar kom ik verder nergens meer :+ Laat staan dat ik nog kan werken, is nu 45km verderop. Maar ook als we straks verhuisd zijn, is het OV geen optie om naar mijn werk te komen. Ga straks wel bij m'n vriendinnen in het dorp wonen dus dat is wel super, kan alles op de fiets af en ook naar m'n mams. Maar dat is nu ook wel een stukje verderop allemaal, sporten idem dito... Nee ik kan niet zonder auto :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:37

Mijn auto kwam onverwacht dit jaar niet door de APK, dat was even schrikken.
Nou had ik wel wat geld voor een andere, maar moest binnen mijn budget best lang zoeken voor eentje die weer een paar jaar mee kan.
Gelukkig mag je hier in Oostenrijk nog 2 maanden doorijden met verlopen APK.
Ik kan hier echt niet zonder auto.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:42

22 jaar, 15 km van het werk en treinstation, 5 km van de dichtstbijzijnde supermarkt, 4 km van de dichtstbijzijnde bushalte, paarden wel bij huis... Enkel de fiets als vervoersmiddel (of de benenwagen, of het paard, tractor rijden staat op de planning om te leren). Gaat prima hoor, kwestie van gewenning. Heb geen rijbewijs (woonde voorheen in de binnenstad van Groningen en wist niet beter dan 10 km fietsen voor de paarden dus vond rijbewijs niet nodig), dus nooit anders geweest, en raad eens? Ik leef nog steeds, goede conditie ook :D