Bod gedaan op een woning!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Bod gedaan op een woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:19

Wij zijn bij een verbouwd huis wezen kijken (zag er super uit) waarbij het dak heel slecht was.
Zo op het oog zag het er super uit, maar de meeste dakspanten moesten vervangen worden, zo ook een gedeelte van de begane vloer.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 13:23

Zeker spannend!

Wij zijn nu sowieso wat huiverig omdat er 2 huizen net voor ons neus verkocht werden en daarom wouden wij nu ook snel handelen, wij wisten eerder niet dat het mogelijk was om al te bieden als de hypotheek nog niet rond was maar hij zij dat wij wel een bod konden gaan doen onder behoud van financiering.

En nu zijn wij ook blij dat eigenlijk die andere 2 woningen net voor ons neus weg gelipt zijn gezien dit perfect voor ons gelegen is, bij de andere woningen kon vriendlief een half uur a uur rijden naar zijn werk nu stapt hij op zijn fiets en is hij er binnen 4 minuten dat gaat alleen al een hoop schelen in de brandstof.
We huren nu een woning van 660 euro pm, hypotheek aflossen zal rond de 400 a 500 per maand zijn, boodschappen kan ik lopende gaan doen. Financieel gezien gaan wij er al zoveel beter op vooruit.

Maar ik hoop inderdaad dat de woning geen gekke dingen onder zijn leden heeft.
Hij is van 1970 op de zolder zit asbest maar daar is nu niks mee aan de hand en wij laten de zolder ook gewoon zo (zal een opslag ruimte worden)

Sorry trouwens voor vage zinnen en spelfouten ben zo zenuwachtig haha!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:37

Zit bij de hypotheeklasten wel je (verplichte) levensverzekering (gekoppeld aan de hypotheek) erbij in berekend.
Die is nl ook niet heel goedkoop.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 13:40

Dat durf ik nu zo snel niet te zeggen, wij zijn bij diverse aanbieders geweest voor een onafhankelijk gesprek en keuze is gevallen voor de sns in ons huidige woonplaats straks hebben wij weer een gesprek met de adviseur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:41

Brainless schreef:
Zit bij de hypotheeklasten wel je (verplichte) levensverzekering (gekoppeld aan de hypotheek) erbij in berekend.

Overlijdensrisico verzekering toch? Moest die iig voor minimaal 10 jaar afsluiten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:45

vuurneon schreef:
Brainless schreef:

Overlijdensrisico verzekering toch? Moest die iig voor minimaal 10 jaar afsluiten.

Sorry, die bedoel ik ja.
Dat viel ons de eerste x ook best tegen dat die (in verhouding) best duur was.
Veel duurder dan een "gewone" levensverzekering iig.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:48

Spannend ts! Het kan best wel even een paar dagen duren. Aangezien het leeg staat en de prijs al flink gezakt is kan er sprake zijn van restschuld dus dan moet de verkopende partij misschien even overleggen met de bank. Het kan bijvoorbeeld ook een erfenis zijn waarbij meerdere partijen het eens moeten worden over de verkoopprijs.

Wat betreft die overlijdensrisicoverzekering, dat is niet altijd verplicht (hangt af van de hoogte van de hypotheek tov het inkomen, de getaxeerde waarde tov hypotheek etc). Daarnaast zijn die verzekeringen tegenwoordig helemaal niet duur meer, zeker niet als je nog jong bent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:49

Klopt, wij hebben om die reden ook echt het minimum genomen. Was voor ons sowieso verplicht, omdat wij het doen met de NHGarantie. Dus is het geen keuze :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-09-14 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:51

Overlijdens risico verzekering is de duurte niet als je nog jong bent :j
Betalen wij totaal 30€ per maand voor.

Dat is echt afhankelijk van je leeftijd en je gezondheid :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 13:52

Zal de verzekering dan veel verschillen?
Geloof dat asbest sowieso vrij gebruikelijk was in de jaren 70.

Zolang het alleen maar op zolder zit vind ik het op zich geen probleem om er wat extra voor te moeten betalen.
Als het door de hele woning geplaatst is vind ik de risico van kopen ook wel erg groot, de makelaar vertelde in ieder geval alleen dat het geplaatst was op zolder.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:54

Asbest verwijderen wordt per 1 januari as. volgens mij nog weer een slagje duurder omdat de overheid van die troep af wil en iedereen nu probeert te motiveren de boel zo snel mogelijk weg te halen. de ene asbest is verder de andere niet. Weet je wat voor asbest er in zit? hechtgebonden/niet hechtgebonden, aantal m2, geschroefd of gespijkerd?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:56

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:57

Of overgewicht hebt.

Ik heb astma dus ook mijn premie ging omhoog omdat ik meer risico heb het hoekie om te gaan :+

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 13:59

Wij gaan er vanuit dat de verzekeringen sowieso het geld niet gaan worden.

Nu woont mijn vriend op 25 auto minuten van zijn werk, en ruimschoots gaat er 10,- per dag aan brandstof er door heen.
Die kosten zullen weg vallen, straks kan ik lopend mijn boodschappen binnen halen nu rijden wij vaak ook naar her en der om alles binnen te halen. En dan is de huur 660,- bij een koopwoning zullen wij ongeveer op de 400 á 500 komen (hypotheek & rente)
Onze verkeringen willen wij straks bij een aanbieder hebben (enkel zorg en de auto zullen een aparte gaan krijgen)

Verder zijn wij trouwens kern gezond, ik heb wel wat overgewicht maar dat zal er straks echt wel afgaan ik wil mij inschrijven bij het zwembad voor onbeperkt zwemmen weer paardrijlessen gaan volgen en elke dag stap ik met mijn honden het natuurgebied in.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:59

Overgewicht, dat hebben ze bij ons geeneens gevraagd :=

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 14:00

Verkeringen = verzekeringen haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:01

Ik moest mijn lengte en gewicht doorgeven voor de bmi :=

Geen probleem natuurlijk, wij hebben geen overgewicht maar goed... ik heb toch al meer kans op doodgaan dus ik betaalde al meer :')

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 14:03

Haha echt waar? Ik zit nu wel op overgewicht ben trouwens wel drastisch bezig met een gezond levens patroon, en zoals bovenstaande bericht wil ik diverse activiteiten weer op gaan pakken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:27

Hoe zit het met parkeren, kun je dat daar in het winkelgebied gewoon doen, let goed op met het asbestverhaal, volgens mij wil de regering dat asbest echt opgeruimd gaat worden.
En daar komt bij dat je misschien over tien jaar de woning weer wilt verkopen met asbest op zolder.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 14:33

Dat gaan wij inderdaad nog even goed uit zoeken, ben zelf ook niet zo huiverig over asbest.
Voor nu levert het geen probleem als het daadwerkelijk alleen op zolder zit maar heb al gehoord dat laten verwijderen een flinke kostenpost word. Maar als het daadwerkelijk ooit er uit moet dan laten wij deze woning er niet voor schieten, in ons prijsklasse denk ik dat er bij elke woning toch wel het een en ander onder de leden zit.

Zo hadden wij enkele weken een woning bezichtigd waar gewoon haast geen dak meer in zat, op sommige plaatsen kon je de dakpannen gewoon zien liggen en zag je wat ligt door schemeren zoiets word ons uiteraard te bond.

En voor het oog is dit toch wel de mooiste woning die wij bezichtigd hebben, tevens de grootste qua ruimte.

Edit; parkeren kan gewoon voor de deur, wel is het ons opgevallen dat er wel gewoon auto's parkeren die er gaan winkelen dus zouden wij daar echt problemen door gaan onder vinden willen wij wel gaan verdiepen in evt. een vergunning voor die plek.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:47

Daan_Ordeal schreef:
Je kan makkelijk een berekening bij independer maken voor de premie van de ORV: http://www.independer.nl/overlijdensris ... intro.aspx

Die indicatie is dan uiteraard wel obv een schone gezondheidsverklaring. De premie is trouwens ook een stuk hoger als je rookt.

Dat valt wel mee hoor, mijn zus moest 1hele euro per maand meer betalen vanwege het roken ;-)

Spannend TS! Heb je het bod nu wel of niet gedaan onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring? Zo niet, dan kan een keuring in de respijttermijn nog een optie zijn, mochten er schokkende zaken uit komen, dan kun je in die periode nog zonder opgaaf van redenen van de overeenkomst af.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:01

@Wendy
Dan heeft ze geluk, vaak is dit wel 5E of meer verschil.
Daarnaast ligt het er aan of de verzekering wordt gekoppeld aan de hypotheek (waardoor de geldverstrekker het geld in handen krijgt en niet de erfgenamen).
Dat laatste is een stukje duurder.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:24

Brainless schreef:
@Wendy
Dan heeft ze geluk, vaak is dit wel 5E of meer verschil.
Daarnaast ligt het er aan of de verzekering wordt gekoppeld aan de hypotheek (waardoor de geldverstrekker het geld in handen krijgt en niet de erfgenamen).
Dat laatste is een stukje duurder.

Wat mij opviel is dat deze verzekeringen de laatste jaren sowieso veel goedkoper zijn geworden dan toen we hier voor het laatst mee bezig waren, 8 jaar geleden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:40

Overlijdensrisicoverzekering is niet altijd verplicht. Bij NHG is het zeker verplicht, sommige verstrekkers hebben het als aanvullende verplichting. Maaar zeker niet alle! Verpanding aan verstrekker zou niet uit moeten maken qua premie. Bij Nationale Nederlanden maakt het bijvoorbeeld niet uit of je hem wel of niet verplicht, premie blijft gelijk. Een verzekering die vanwege verpanding een premieverhoging erop los laat zou ik links laten liggen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:58

Berdien schreef:
Overlijdensrisicoverzekering is niet altijd verplicht. Bij NHG is het zeker verplicht, sommige verstrekkers hebben het als aanvullende verplichting. Maaar zeker niet alle! Verpanding aan verstrekker zou niet uit moeten maken qua premie. Bij Nationale Nederlanden maakt het bijvoorbeeld niet uit of je hem wel of niet verplicht, premie blijft gelijk. Een verzekering die vanwege verpanding een premieverhoging erop los laat zou ik links laten liggen.

zelfs als je NHG hebt is het niet verplicht.... ik heb het ook niet. Heb ook maar 80% van de woningwaarde geleend