Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:28

als hij echt groot is dan denk ik dat ik wel weet hoe groot idd
we hadden ze vroeger ook op de boerderij lol.. ik noemde ze altijd boerderijspinnen..

hoorde die krengen zelfs lopen tegen het plafond..
net licht uit 'triptriptriptrip' dang, licht weer aan.. slik wth, toiletpapier 12 keer dubbelgevouwen, hand over spin heengezet en met vingertoppen dichtgeknepen.. moest nog kracht zetten ook verdorrie..

licht weer uit, tevreden knorrend mijn ogen weer dicht.. triptriptrip gloeiende.. haar mannetje? kwam kijken waar ze bleef, zat nummer twee boven mijn bed naar me te loeren...

Na 2 minuten waren ze weer samen (geplet in het riool).

------

je moet maar zo denken, die miniscule giftanden kunnen sowieso al niet door onze huid heen, laat staan ook nog eens door 12 lagen pleepapier.

op de grond had ik de gewoonte om er een paar papiertjes over te gooien. boek erop en op het boek trappen.. (en daarna de vlek uit je vloerbedekking halen :( )

dit soort spinnen ga ik niet vangen en buiten zetten.. die wil ik gewoon niet in huis.. vind ze niet smakelijk en ik hoor ze lopen, daar pas ik voor lol

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:28

Ach ik ben ook panisch hoor. Ik heb een muis in huis!! Daar heeft bokt mij midden in de nacht mee gesteund mentaal :')

Gek genoeg ben ik voor spinnen dan weer helemaal niet bang. Kleintjes pak ik met de hand en grote met een glaasje :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:29

Oke. Ik ga gewapend met haarlak en mijn vliegenmepper naar het toilet. Ik moet inmiddels echt heel erg nodig :') Van de angst denk ik :P

PureSG

Re: Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:30

Oh jeetje, wij zouden moeten ruilen PenP2014! Ik ben compleet niet bang voor muizen en zet deze juist rustig buiten, mits ik ze kan vangen natuurlijk :')

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:33

Nou als jij even komt muizenvangen kom ik jouw ongewenste 8potige bezoek wel vangen. Haha!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:33

Spinnen zijn ook gewoon belachelijk raar. Net aliens ofzo...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:35

Die rioolspinnen kunnen ook zo achterlijk hard rennen!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:35

Doen we PenP! Haha :))

Inmiddels ben ik naar de wc geweest, gewapend met haarlak en al. :+ Heb nog heel stoer de handdoek opgetilt met mijn vliegenmepper, maar uiteraard geen spin gezien. :n
Deksel van de wasmand ook heel stoer opgetilt, maar ook daar geen spin te bekennen natuurlijk.
Dat vind ik nog erger, wetend dat ie ergens zit, maar je weet niet waar.

Ik vind spinnen ook ontzettend raar inderdaad. :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:36

Zijn gewoon kwaadaardige geleedpotigen. Ik moet er ook niks van hebben!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:38

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. :))
Ze zijn vast en zeker hartstikke nuttig, maar niet welkom in dit huis. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:38

Heel hard hopen dat hij al een ander huisje gevonden heeft.

Zou erg zijn als het een vrouwtje zou zijn. Want als ze dan een eitje heeft gelegd... Medelij, medelij.
(ben zelf niet bang voor spinnen, ik heb ze zelfs. maar wel mannetjes, ik wil geen baby-spinnen dus geen wijfies)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:39

Met die mogelijkheid ben ik héél erg blij dat ik binnenkort verhuis. :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:41

Die grote spinnen hebben wij ook wel eens in huis. Die mag manlief weghalen, dat durf ik echt niet.
We hebben, vooral met nat weer, ook vaak padden in huis. Die raakt manlief dan weer niet aan en die zet ik zonder problemen buiten.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:42

Ohgod.. muizen en padden :=

Raar he dat je zo selectief bang kunt zijn :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:47

Oh boy, ik verwijder dadelijk weer mn atipje uit dit topic want dit is niet goed voor mn bloeddruk.. Maar.. Haarlak zou ik maar uit je hoofd zetten..
Dat werkt niet goed/sterk genoeg. Wel op die langpootbeesten met dunne pootjes, maar niet als ze iets steviger gebouwd zijn.
Dan gaan ze alleen heel panisch rondrennen en dan sta je daar met je busje haarlak en een spin die in paniek alle kanten op rent (incl jouw kant).
Dus dat zou ik je niet aanraden ..

(Ik durf zelfs de kleinste spin nog steeds niet te pakken en trommel er mn huisgenootjes voor op, ook snachts als ze al liggen te slapen :p)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:49

Met de stofzuiger en dan wat jattengrit oid. Komt hard aan hoor :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:52

Geef hem maar aan mij... Kom ik van die evil mug af op mijn kamer....

Ontopic: het is maar een spin ;) niet te veel bij nadenken, beest schrok waarschijnlijk meer van jou dan andersom.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:52

Floriske schreef:
Als je hem niet meer ziet, houd dat boek erbij, gluur om de hoek, alles scannen. Geen spin? Stapje naar binnen, meteen omdraaien, achterkant deur en plafond checken (als een volleerde James bond) elk hoekje checken dat je zeker weet dat ie IN de was zit en niet zich opeens van het plafond op jou laat droppen (wat mij serieus een keer gebeurd is) en dan telkens het bovenste pakken tussen duim en wijsvinger en neergooien op de grond (weg van jou dus xd) wasmand checken, dat kledingstuk checken en door naar de volgende. En houd dat boek bij de hand!!

Maar zoals je ziet ben ik ook panisch voor spinnen, dus ik zou dit alleen doen als het echt MOET haha.

Héééél bekend op die manier een kamer inlopen, eerst links en rechts naast de deur kijken (mocht hij daar zitten durf ik de kamer niet meer uit met alle gevolgen van dien :P ) dan een stapje verder, omdraaien en alles rond de deur checken. Daarna de rest van de hele kamer haha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:58

Ik kan uit ervaring zeggen (met van die vieze grote zwarte bosspinnen/huisspinnen), dat haarlak NIET werkt. Laat staan als ze dus nog groter zijn! Brrr.... Op stage in Engeland zaten wij aan de rand van het bos en om de haverklap zaten er van die zwarte dikkerds in ons huisje, panisch werd ik er van! In al die weken heb ik mijn koffer met kleding dicht gelaten, hij ging alleen open als er iets uit of in moest, het zou mij niet gebeuren dat er een spin in m'n koffer zou gaan zitten...

Op een gegeven moment had een van de meiden in de andere kamer dus wel een spin in haar koffer zitten en die rende er gelukkig uit, maar onder een van de bedden. Toen heeft ze haarlak op dat beest gespoten en die ging inderdaad rennen als een gek. Als je dan toch met haarlak aan de slag wilt, dan zou ik er een aansteker bijhouden, dat werkt denk ik beter :D ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:59

Van haarlak stikken ze toch op een gegeven moment omdat hun ademhalings buisjes dicht gaan zitten?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:01

joyce2 schreef:
Als je dan toch met haarlak aan de slag wilt, dan zou ik er een aansteker bijhouden, dat werkt denk ik beter :D ;)

Ehm...
want dan krijg je het effect van PenPats plaatje?
Yup ... zeker effectief, dat wel

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:01

Afbeelding

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:04

PenP2014 schreef:
Tot 10 tellen... Adem halen.. Groot glas en een karton pakken, glas over spin heen, karton eronder schuiven en hoppa. Naar buiten smijten.

mocht dat niet werken....

[ Afbeelding ]

:D :D :D :D :D :D :

Je weet dat ze altijd met z'n tweetjes zijn he?? En een van de 2 neemt WRAAK als je zijn of haar partner dood maakt!! :D :D :D :D
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 07-09-14 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:05

Annemiek80 schreef:
joyce2 schreef:
Als je dan toch met haarlak aan de slag wilt, dan zou ik er een aansteker bijhouden, dat werkt denk ik beter :D ;)

Ehm...

Je moet er wat voor over hebben om zo'n griezel te grazen te kunnen nemen :=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:06

joyce2 schreef:
Annemiek80 schreef:

Ehm...

Je moet er wat voor over hebben om zo'n griezel te grazen te kunnen nemen :=

Maar ik vrees dan ook voor de portomonee waar het in eerste instantie om te doen was :')