Met mijn hoofd in de wolken...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 00:19

Anthea schreef:
Leuk! Heb je zelf gevlogen?

Nee, een hele goede vriendin van mij en ik mocht voor het eerst mee in de Cessna! (nog nooit gedaan)

Captain

Re: Met mijn hoofd in de wolken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 01:09

Gaaf Michael, niet ziek geworden? :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 07:43

Captain schreef:
Gaaf Michael, niet ziek geworden? :D

Nee, en da's de waarheid! Ik hou niets achter! :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:52

Je houdt het allemaal voor je :') maar gaaf dat filmpje!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 08:16

Maureen95 schreef:

Bedankt, desondanks mijn burner staakt (of zelfs de geest heeft gegeven, even een andere manier bedenken om het beloofde filmpje aan haar te geven... want dat had ik beloofd en ik kom ALTIJD mijn belofte na!!!)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 08:37

annepaardoes schreef:
litilaura schreef:
ik snap dat hij het gewoon op die manier bedoelt en zeker niet iemand wilde kwetsen. maar ik persoonlijk kreeg een rilling over mijn rug omdat ik meteen de link legde met wat een van de slachtoffers op Facebook zette voordat het vliegtuig opsteeg. Ik ben geen nabestaande maar als ik die link al legde, doen nabestaanden dat vast en zeker en ja deze zitten ook op bokt. verder vind ik vliegen echt heel interessant en zou ik graag eens net zoals ts zelf willen vliegen. alleen de hoek van de foto in combinatie met de tekst vind ik discutabel.

Nou sorry, maar dat vind ik wel erg ver gezocht.

DAMES! DAMES TOCH! Geen bitchfight, dankjewel! :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 15:36

OK, hier het verslag. Ik ging met de trein vanaf Schiedam naar Lelystad, rechttoe rechtaan... DACHT IK DUS. Maarnee. Er waren werkzaamheden (BOOO!) dus ik (die al stijf stond van de spanning!) moet - jawel! - ómrijden. Naar Amsterdam helemaal (eerst via een ander station maar die kan ik mij niet meer voor de geest halen). Ben ik in Amsterdam, zoekerdezoek naar het juiste perron... naar Lelystad. (YAY!) Gelukkig was er niet zoveel tijd verloren dus ik had nog even de tijd (we moesten toch om half 1 bij het vliegveld zijn), en ik was al om 10 uur op Amsterdam. Lekker toch?!

Na wat wachten (en de snoepzaak beroven hehehe bij AH to Go) mocht ik verder met de trein. Op naar Lelystad met een dikke vette omweg achter de rug. Eindelijk.

Bij Lelystad werd ik al opgewacht door mijn vriendin Mariam, want ik had haar gevraagd mij op te wachten, samen want zij moest tenslotte die dag vliegles nemen in dezelfde Cessna!! Gelukkie, want de bussen stonden er al want normaal moet je echt zowat een UUR wachten op de bus bij Lelystad. Duurt ellenlang, oef oef... Dus we konden zó de bus induiken!

Trippie naar het vliegveld Lelystad duurt niet zo lang, want je bent er zo. (vindt ik althans). Eindelijk waren we op de plek van bestemming.......... alleen....... NEEEEEEE!!!!!!! we waren VÉÉÉÉÉL te VROEG! Vliegtuig was er nog niet, piloot was er nog niet... en zenuwenikke moest wachten in een wachtruimte... Bij elk vliegtuig wat langskwam (ook wel leuk hoor!) ging steeds de joepiejee-knop om... om een paar seconden terug te vallen in... oh nee... was 'm niet. Balen. Ook moest mijn vriendin totaal onverwachts naar de wc dus ik was haar kwijt... (was buiten mijn blikveld geraakt dus ineens zag ik alleen een backpack staan...)

Dus een man die achter de balie stond hielp mij mee met zoeken (DANK!!!) en ja hoor... madam zat gewoon op de WC. Ook zenuwen? Hmmm, denk het wel.

Maaaaarrrrr dan... schuifelt er ineens een witrode Cessna voorbij die wel heel langzaam ging en langzaam taxiede naar de ruit. Dat was 'm! YAAAAAAY! Een aardige man kruipt uit het toestel, zwaait even naar ons en komt naar de deur gelopen. Zo, het feest kon beginnen!

Even de nodige voorstelling van de man naar mij (hee hoe gaat het, jeweetwel...) en ging het drietal naar het vliegtuigje toe. Zo'n Cessna is niet groot en ik knalde ook bijna mijn knarrie tegen de bovenkant van de deurpost. Ook zit er zo'n opstapje waar je je voet op moet zetten om in de Cessna te kruipen. Moet wel zeggen, achterbank is wel cosy... alleen tjaaaaaa.... waar was ik inderdaad aan begonnen? Zat wel lekker in ieder geval! Riem netjes om en een hoop gebabbel van me om de zenuwen tot bedaren te brengen want ik was nogal peunerveu... Voor mij zaten mijn vriendin en de instructeur en gingen we de koptelefoons opzetten. (waarom?!) Na wat text en uitleg (van de vorige keren vast?) werd de motor aangezet en konden we weg gaan taxien. Na wat gerij kwamen we uit op het begin en eindpunt aan, om het zo maar eens te zeggen want we gingen circuitjes doen. Normaal stond er wat anders op het programma maar door het slechte weer (MIST!!!!!!!!!!!!) hadden we twee keuzes: of afhaken (voor nop naar Lelystad gereist) of oefenen met opstijgen en landen via een route:

Afbeelding

We gingen maar tot een zekere hoogte (4000 voet) maar dat was wel ok voor mij... als ik maar vlieg haha! Ik wilde ten koste van alles vliegen die dag en niet grounded zijn aan de grond. Puh! Nou, zo gingen we dus een paar rondjes doen, toen ineens de instructeur een 'leuk' idee had. Wat te doen als de motor afslaat in de lucht? Hoe dan je zieltje redden ipv te pletter storten??

Zover ik het me kan herinneren, moet je de engine choken en voorzichtig gas geven. Zoiets. Was hele ingewikkelde uitleg, maar na 2 sec. sloeg de motor gelukkig weer aan en wonnen we weer hoogte... fjoe... pareltjes zweet hoor! Heerlijk dat vertrouwde geronk weer te horen! Zo ging dat nog wel een paar rondjes door en we gingen zelfs ook nog even het circuit uit en namen we een stukkie Harderwijk mee. (mooooooi vanuit de lucht, kon net niet de koepel van het Dolfi zien, maar wel de jachthaven en het Wolderwijd.)

Maarja, aan alles komt een eind en dus ook aan de 40 minuten durende vlucht. Maar mij is al beloofd dat ik de volgende keer weer mee mag omdat ik mij zo goed had gedragen haha!

Maar ik kan het iedereen aanraden om eens een keertje een rondvlucht mee te maken. Geweldig gewoon!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:23

Leuk verslag! :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 17:12

Maureen95 schreef:

Nee, hoor... doe ik niet! :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 17:12

Captain schreef:
Leuk verslag! :D

Bedankt Cap!

EDIT! Shiiiiiiiiiips, gruwelijke typfout! Maar 400 voet. Geen 4000 -O-