mijn levensdoel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: mijn levensdoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:45

Ik vind die denkwijze ook best shockerend. Dit soort mensen zijn vaak eenzaam of hebben wat anders meegemaakt dat ze zo geworden zijn. Om nou op deze manier te moeten denken vind ik not done.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:45

Ik zou me al kapot schamen bij het idee joh, iemand letterlijk doodwensen. Ik vind dat eigenlijk echt niet kunnen, hoe erg je iemand ook niet mag..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:48

Bovendien hangt geluk van jezelf af en niet van een ander. Als die vrouw gelukkig was met haar leven is het niet verspild of vergooid. Dat kun je helemaal niet bepalen over een andermans leven, enkel over dat van jezelf.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:50

Britta31 schreef:
Precies wat ik bedoel.Altijd bij de thuiszorg gewerkt.Ik had een client en dat was een kreng van een mens.ik had zo de pest aan haar en van haar 6 kinderen met niemand meer contact.De buren konden haar wel schieten en toen ze dood neer viel was het eerst wat ik dacht 'zo,daar ben ik ook weer van af'.En ik was niet enige die zo dacht.Dan heb je je leven vergooit en verspild.

Zo, goeiedag zeg. Heb je je wel eens verdiept in waarom die mw. zo was?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:58

Kan wel zijn maar als je elke dag daar komt en het gezeik en gezeur aan moet horen en zeg ik het nog mild hoor en dat een half jaar lang ga je toch niet zo vriendelijk over iemand denken.Moet ik dan zeggen bij mijn baas, ik ga er niet meer heen en iemand anders er mee opscheepen.Ik kon nog aardig er mee omgaan en aan mijn baas had ik ook niet veel.En de dame was iets van 96 dus erg lang kon het ook niet duren.Ze was geestelijk 100% gezond en door haar gedrag haar kinderen van haar vervreemd .Als jullie willen kan ik wel een lijst van voorbeelden van haar gedrag geven.Ik geloof niet dat jullie snappen dat sommige mensen gewoon een slecht karakter hebben.Maar nu krijg ik half bokt weer over mij heen.Sorry maar zo denk ik er over.Maar weer ontopic nu.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 06-09-14 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:59

Britta31 schreef:
Kan wel zijn maar als je elke dag daar komt en het gezeik en gezeur aan moet horen en zeg ik het nog mild hoor en dat een half jaar lang ga je toch niet zo vriendelijk over iemand denken.Moet ik dan zeggen bij mijn baas, ik ga er niet meer heen en iemand anders er mee opscheepen.Ik kon nog aardig er mee omgaan en aan mijn baas had ik ook niet veel.En de dame was iets van 96 dus erg lang kon het ook niet duren.Ze was geestelijk 100% gezond en door haar gedrag haar kinderen van haar vervreemd .Als jullie willen kan ik wel een lijst van voorbeelden van haar gedrag geven.Ik geloof niet dat jullie snappen dat sommige mensen gewoon een slecht karakter hebben.Maar weer ontopic nu.

Oh jawel hoor, in mijn eigen familie heb ik er een paar :x

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:02

Britta31 schreef:
Kan wel zijn maar als je elke dag daar komt en het gezeik en gezeur aan moet horen en zeg ik het nog mild hoor en dat een half jaar lang ga je toch niet zo vriendelijk over iemand denken.Moet ik dan zeggen bij mijn baas, ik ga er niet meer heen en iemand anders er mee opscheepen.Ik kon nog aardig er mee omgaan en aan mijn baas had ik ook niet veel.En de dame was iets van 96 dus erg lang kon het ook niet duren.Ze was geestelijk 100% gezond en door haar gedrag haar kinderen van haar vervreemd .Als jullie willen kan ik wel een lijst van voorbeelden van haar gedrag geven.Ik geloof niet dat jullie snappen dat sommige mensen gewoon een slecht karakter hebben.Maar nu krijg ik half bokt weer over mij heen.Sorry maar zo denk ik er over.Maar weer ontopic nu.

Al heeft iemand een minder fijn karakter, zou je daardoor iemand de dood toewensen, als het ware?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:02

iemand dood wensen is wat anders als opgelucht zijn als iemand er niet meer is

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:03

En zo geïrriteerd raken dat je iemand dood wenst is geen slecht karakter? ...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:04

BarryPlopper schreef:
iemand dood wensen is wat anders als opgelucht zijn als iemand er niet meer is

En daarom zeg ik ook 'als het ware', omdat het niet letterlijk gezegd is. Echter, daar komt het min of meer wel op neer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:07

Om even terug ontopic te komen :Y) Ik herken de vraag van TS wel hoor :j

Voor mij zit de zin, of het doel van het leven in de wereld verbeteren, mooier achterlaten dan ik hem vond. Ik heb van heel jong af aan al de politiek in gewild om concreet dingen te veranderen en te verbeteren voor mensen. Helaas heeft ziekte roet in het eten gegooid en gaat me dat niet meer lukken, en ik ben nu zoekende naar hoe ik dat dan wel vorm kan geven, op mijn eigen (en waarschijnlijk veel kleinere) manier :)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:10

nee ze was blij dat die vrouw van 96 niet meer leefde zodat ze niet meer elke dag naar het gezeik en gezeur hoofde te luisteren wat ik mij heel goed voor kan stellen. Als ik elke dag verplicht naar iemand toe moet die de hele tijd dat je er bent loopt te klagen en te zeiken zou ik ook zo denken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:11

Ik heb haar niet dood gewenst,maar zeg nu eerlijk als zij naast je woont en je woon plezier flink verpest,want dat deed ze ook.Zeg je toch ook niet jammer dat de buurvrouw dood is.Dan vind je het stiekem ook niet erg.Ik ben hier heel nuchter in hoor.En niet elke bejaarde is lief en schattig met een gehaakt kleedje op tafel.Goed weer ontopic.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:15

Cayenne schreef:
Ik vind die denkwijze ook best shockerend. Dit soort mensen zijn vaak eenzaam of hebben wat anders meegemaakt dat ze zo geworden zijn. Om nou op deze manier te moeten denken vind ik not done.

Klopt niet helemaal. Ik heb ongeveer hetzelfde. Als ik aan de dood denk krijg ik een leeg gevoel, en voel ik me heel naar worden. Maar ik wil niet dood. Toch vraag ik mij dan af "waarom leef ik, wat is het doel?" Maar ik sta elke ochtend vrolijk op, ga naar mijn werk, paard en school en doe alles met plezier.
En eenzaam? Nee dat ben ik al helemaal niet.

Edit: ik denk dat het ook High is inplaats van Hy.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:22

Waarom leef je?? Er is maar één andere keus en die is imo zeker niet aantrekkelijk. Er zijn maar twee vaste waarden in ieder leven hier op aarde, je word geboren en je gaat dood, punt. Die tijd ertussen in is heel verschillend voor elk levend wezen, het is maar net waar je tevreden mee bent. Iedereen krijgt te maken met voor- en tegenspoed. Ik probeer, zolang ik op deze aardkloot rondloop zo goed mogelijk te leven en daar meestal plezier in te hebben. Ook het leven met normen en waarden heb ik zoveel mogelijk aan mijn kinderen door proberen te geven zodat het nog iets langer dan één generatie duurt voor er alleen maar mensen rondlopen die echt alleen met zich zelf bezig zijn. Dat was het wel zo'n beetje, weinig opwindende redenen waarom ik leef maar ik geniet ervan, zo simpel kan het zijn.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:24

Je leef om het mensdom te vermenigvuldigen, om plezier en lol te hebben ofzo!