Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pjer schreef:Ik heb deze week al 6x verkopers en mensen voor een donatie-abonnement aan de deur gehad. Daar wordt je ook niet goed van. Het voordeel van zo'n collectebus is dat je gelijk ziet waarvoor ze komen, want bij deze aanbellers sta je vaak eerst 30 minuten naar een verhaal te luisteren voor ze ter zake komen. En dan mag ik ze teleur stellen: aan de deur word niet gekocht en aan donatie-abonnementen doe ik niet.. soms zijn ze dan nog boos ook dat ze zoveel tijd verspild hebben.. tja.. jullie komen niet ter zake.... Ik zit dus inderdaad ook te denken aan een sticker/tekstje.
), dus meestal doe ik de deur open. Ik hoef geen sticker, want er zijn ook doelen waar ik wel aan wil geven.
), die mensen doen toch hun best om zich in te zetten voor een goed doel en het minste dat ik kan doen is ze een fijne dag en succes toewensen als ik geen geld wil geven
geef dan altijd gewoon wat geld. Er verdwijnt meer en meer uit de dorpen en het is fijn als de verenigingen gewoon kunnen blijven bestaan.

Kentaro schreef:Hebben jullie onderin ook de banner voor de KWF collecteweek?!![]()
Ik vind het wel moeilijk om nee te zeggen, maar vind het gewoon onbeschoft om niet open te doen terwijl men ziet/hoort dat je gewoon thuis bent.
Niet geven is ieders goed recht, maar iemand anders met enig respect behandelen vind ik niet meer dan normaal.
Heb zelf ooit 1x collecte gelopen. Nooit meer...... Mensen die naar binnen gaan om geld te pakken en vervolgens gewoon niet meer terug komen..... Of die een tik onder de bus geven, net of ze er iets in doen, Kom ik echt als een achterlijke over?!?
Ik heb werkelijk onwijs veel respect voor mensen die ieder jaar weer langs de deuren willen gaan!
PowerReiner schreef:Nee maar toch lijkt het daar wel soms op. Niet onder dwang natuurlijk![]()
Ik heb bijvoorbeeld een keer een oud zielig omaatje aan de deur gehad ( en ja, ze deed echt zielug) voor reuma, nog een keer zo'n zelfde geval voor wat anders. Een keer een klein kind (echt klein) voor KIKA geloof ik? Volgens mij liep ze zelfs alleen![]()
Dus ja, ik krijg door dit soort gevallen wel echt het gevoel alsof je gemanipuleert wordt. Bij de meeste mensen zal dit niet eens opgemerkt worden als manipulatie maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is.
Werkt ook!