Zijn er meer bokkers die bewust geen kinderen willen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:31

Op het moment is zwanger worden mijn grootste nachtmerrie. Ik zit volop in mijn opleiding, in een garage, dus dat gaat hem niet worden. Daarna heb ik nog enorm veel plannen, nog een opleiding en vervolgens lekker egoïstisch genieten van de hoogte van mijn loon waar ik dan jaren aan gewerkt heb om hem te krijgen. Daar past geen kind in. Dus voor mij de komende 8 tot 10 jaar nee dankje en ik zou een ongelukje dan ook heel erg vinden. Daarna zien we wel weer, mijn moeder was ook 30 dus ik hem ruim de tijd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:34

listiglistje schreef:
fohadie schreef:
[HK] Waarom géén kinderen?

Ik zou zeggen: Welkom bij de club!

Ik was al lid :D en iedereen is daar welkom!!!

pppfff mijn ergste nachtmerrie, ik moet er niet aan denken :') echt niks leuks aan....

Gaat ook niet veranderen, ik weet het al heel mijn leven en ik word volgende maand 40 :D hehe eierstokjes bijna over de THT datum....

Heb je er wel eens echt over gedroomd?
Het was ook altijd mijn ergste nachtmerrie. Ik zei nog toen ik jonger was dat ik mijn moeders buik zou slaan als ze weer een baby nam. := Tot ik zeer realistisch droomde dat ik zwanger werd van mijn vriend en het voelde zo mooi en fijn in die droom. Echt iets van mij en mijn vriend samen, en heel nieuw leven aan ons gegund. De dag erna dacht ik ineens anders over het willen van kinderen.

Na een paar dagen was ik dat gevoel uit mijn droom weer kwijt en toen was het weer nooooit geen kinderen. Maar mijn ergste nachtmerrie is het niet meer!
Laatst bijgewerkt door Geryon op 04-09-14 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xxsalinaxx

Re: Zijn er meer bokkers die bewust geen kinderen willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:36

Ik wordt binnenkort 18 maar precies wat Ts schrijft denk ik al m'n hele leven. En andere maar zeggen ja dat verandert nog wel, nou ik weet het niet..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:40

Hier 40+ :D
Eiheindelijk af vanne ..... Wacht maar tot je ...bent :roll:

Terwijl 1e vriendje op 15jr al de mededeling kreeg, dat ie (als ie bij mij bleef) geen vader zou worden. 2e vriend op 22 jr ook ( zijn overigens allebei vader geworden) en nu manlief denkt hetzelfde :j

Heb gewoon nooit moederkloek gevoelens gehad voor kids. Wel voor dieren ;) !

:wave: ikbenellen: katten :r deed vriend eerst opruimen maar toen ik alleen was, heb ik het noodgedwongen zelf motten leren :oo

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:41

Interssant topic. Leuk om jullie meningen te lezen!

Ik vind het lastig om te zeggen wat ik wil.. Kinderen en tieners vind ik leuk, maar ik zou nu niet zeggen dat ik er zelf eentje wil eigenlijk. Geen idee waarom! Heb trouwens geen vriend. Misschien verandert dat wel dan :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:43

Gelukkig niet Geryon :+ al word ik wel heel vaak wakker van de huilbaby van de buren :7 weinig nachtrust momenteel, gratis meegenieten -:(-

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:45

:Y) Hier nog één. Niet omdat iets me "vies" lijkt, ik heb járen met liefde achter oppaskinderen aan geruimd, gedweild etc., maar ik moet er niet aan denken een tiener/puber in huis te hebben die op mij lijkt :') Één van mij is wel genoeg... Zeg al vanaf dat ik me kan herinneren dat ik niet wou trouwen èn geen kinderen wil, nu 27 en het is nog niet veranderd. Plus dat ik deze wereld momenteel niet de ultieme omgeving vind voor nóg een leven; extreme klimaatveranderingen, dreigingen van alle kanten, recessies... plus mijn armoedige inkomen, dat is geen plek waar je een kind zou moeten willen, n.m.m.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:47

listiglistje schreef:
Gelukkig niet Geryon :+ al word ik wel heel vaak wakker van de huilbaby van de buren :7 weinig nachtrust momenteel, gratis meegenieten -:(-

He bah :=

Ik was trouwens ook enorm bang dat dat gevoel niet weg zou gaan :+ Dat ik kinderen zou willen en mijn leven een 'hel' zou worden later. _O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:49

Ja hoor, ik meld me ook. Roep al mijn hele leven dat ik geen kinderen wil, en ben 30 en er rammelt gelukkig nog steeds helemaal niks. Ben al ruim 10 jaar huisje boompje beestje, daar ligt het niet aan. Kinderen zou in ons geval wel lastig zijn. Mijn partner heeft kinderen uit een vorig huwelijk, maar door een groot leeftijdsverschil zijn deze ongeveer mijn eigen leeftijd, dus volwassen inmiddels.
Mijn partner heeft gelukkig ook geen behoefte aan meer kinderen, dus dat gaat prima samen met mijn geen-kinderwens.

Zou ik wel een kinderwens gehad hebben zou ik het lastig vinden, ik heb ADHD en autisme en de kans dat ik dat door zou geven aan mijn kinderen is erg groot.

Maar nee ik hoef ze niet, geniet veel te hard van mijn leven en de vrijheid. Mijn zus heeft ze wel en je moet er echt ALTIJD rekening mee houden, ik moet daar niet aan denken. Ik vind kinderen soms leuk, SOMS, voor korte tijd en in de wetenschap dat ze niet van mij zijn en ik ze terug kan geven zodra ze me niet meer bevallen hahaha.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:52

Toen mijn dochter in mijn mond kwijlde toen ik haar zo lief boven mijn hoofd hield, toen de poep in mijn haren zat met een giga broek omdat haar tandjes door kwamen, de keren dat haar voeding terug kwam precies toen ze bij mij lag of als we op het punt stonden de deur uit te gaan, een ziek kind tegen je aan geplakt waardoor je helemaal niets meer kan doen... Nee dat zijn toch niet de leukste momenten :P

Als je toen bent aan kindjes, dan merk je dat héél sterk, niet uit te leggen. Heb je dat niet, dan zeg ik absoluut niet aan beginnen. Je leven veranderd idd enorm, zeg maar 180 graden. Het brengt zóveel moois, maar je moet er ook zoveel voor laten. Dat moet je inderdaad willen en er is niets mis mee als je zegt dat je dat er niet voor over hebt om wat voor reden ook :)

Respect voor mensen die zulke bewuste keuzes kunnen maken!! Zouden meer mensen moeten doen!

* Hier bewust wel gekozen voor een kindje, en geen moment spijt van gehad! Oh ik lieg, misschien het moment dat ze eruit moest :P *

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:54

Ik snap zo goed dat mensen geen kinderen willen. Ik zelf sou het later wel willen, voor nu is het genoeg om een paar keer in de week op mn 10 maande oude nichtje te passen. Heb al verschillende keren plas en melk kots over me heen gehad en overal kwijl. In het begin was ik er wel vies van maar nu kan het me niet zo veel meer schelen. Zolang ze niet over me heen poept vimd ik het goed.

Maar zoals ik hier ook al een paar keer las.. Ik zou niet aan een bevalling moeten denken. Mijn zus had zoveel pijn dat ze amper nog normaal kon praten, en dat was alleen met de weeen. Toen zijn wij weggegaan en weer terug gekomen toen de baby er was. Als ik dat had gezien had ik er zelf ook nooit 1 gewild denk ik!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:55

Hahahaha perineumolie :') :')
Of van die extra grote maandverbanden omdat je nog een week lang loopt te bloeden nadien. Maar bevallen is een sprookje, ja echt!

Ik wilde net ook al [HK] Waarom géén kinderen? posten, kom gezellig mee, is een leuk topic ;) met onder meer grappige plaatjes en filmpjes!

Nu ik er toch aan denk: stond gisteren in de supermarkt en een meisje stond met haar opa bij de broodjes. "Opa, wat is dit?" <legt ranzig handje op broodje> "Dat weet ik niet schatje". In plaats van dat dat kind een tik op haar vingers krijgt... Gadverdamme, ik koop voortaan alleen nog maar broodjes uit de bovenste bakken :=

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:55

Afbeelding
Daarom ^^ :').

Nee, ik wil geen kinderen omdat ik ze simpelweg niet leuk vind. "Jamaar kinderen van jezelf zijn anders!" Kan wel zo zijn, maar IK. WIL. ZE. NIET. :) En wat je niet hebt kan je ook niet missen!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:56

Hier ook een kotsfobie, inclusief therapieën. En per ongeluk zwanger geraakt op mijn 25e.. oops!
Inmiddels twee kinderen van 4 en bijna 7 en ik begin het nu pas een beetje leuk te vinden haha! Die eerste jaren zijn slopend. Ondanks dat je zielsveel van ze houdt. Dat staat op nummer 1 en ik zou ze nooit meer willen missen. Maar heel eerlijk, als ik van te voren alles had geweten wat ik nu weet, was ik er misschien niet eens aan begonnen. Wat dat betreft prima dat het niet in de planning zat;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:59

Magrathea schreef:
Of van die extra grote maandverbanden omdat je nog een week lang loopt te bloeden nadien. Maar bevallen is een sprookje, ja echt!

Ik wilde net ook al [HK] Waarom géén kinderen? posten, kom gezellig mee, is een leuk topic ;) met onder meer grappige plaatjes en filmpjes!

Nu ik er toch aan denk: stond gisteren in de supermarkt en een meisje stond met haar opa bij de broodjes. "Opa, wat is dit?" <legt ranzig handje op broodje> "Dat weet ik niet schatje". In plaats van dat dat kind een tik op haar vingers krijgt... Gadverdamme, ik koop voortaan alleen nog maar broodjes uit de bovenste bakken :=

:r en waar die handjes allemaal aangezeten hebben.....

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:59

Ik ben dan wel 18 dus bij mij zullen ze nog wel niet staan te rammelen x'D Mijn vader zegt ook al; als je een jaar of 22 bent komt dat van zelf wel. Humn we zien wel. Op dit moment heb ik echt niets met kinderen/baby's. Voor even zijn ze wel leuk maar na een tijd vind ik ze irritant en zeuren. Ik vind kots ook niet echt lekker, met poep luiers heb ik dan weer geen probleem. Verder vind ik baby's ook gewoon lelijk :') sorry. Ik krijg vaak te horen; oh kijk een schattige baby of aww kijk wat ene lief kindje. Ik zit er dan echt naar te kijken van 'wat is daar nou lief of schattig aan?'

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:04

listiglistje schreef:
Magrathea schreef:

:r en waar die handjes allemaal aangezeten hebben.....

Jij ook hier :wave:

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:07

Hier ook een 18jarige, echter heb ik vanaf mijn 12e al geroepen dat ik kinderen/baby's niets vind en dat ik ze niet wil. Ik heb genoeg redenen waarom ik ze niet zou willen en elke keer worden dat er steeds meer :') Ook als vriendinnen naar een baby foto staren en "ohh wat schattig" uit hun mond komt rollen zit ik van "iel, doe maar weg". Ook al die kots, poep, snot, krijsen, slapeloze nachten, pubergedrag en ze kosten veel geld. :')

Áltijd roepen mensen dat mijn standpunt nog wel zal veranderen, echter ben ik hier niet zo zeker van :Y)

Edit: Zelfde als Gydja dus :')
Laatst bijgewerkt door EmmaVZ op 04-09-14 23:08, in het totaal 2 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:08

Kots van dieren of baby's vind ik niet zo erg. Maar van gewone mensen incl. mezelf..... Brrrrrr.
Zo ben ik ook niet vies van kindjes, maar wel van veel volwassenen.

Mijn schoonmoeder heeft jaren vurig gehoopt dat wij toch maar aan kinderen begonnen, mijn man is de jongste thuis en oooooooh d'r is nooit meer zo'n lief kind geweest.
Nou is ze 5 kleinkinderen verder en vindt ze het eigenlijk wel heel slim, huisdieren :')

Toen mijn petekindje geboren zou worden riep mijn schoonzus dat ik wel bij de bevalling mocht zijn, die wist toch wel dat ik nee zou zeggen, ik zie ze wel als ze gewassen zijn _O-

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:12

Hier nog iemand zonder kinderwens en gelukkig heeft mijn man ook geen kinderwens.
Ik vindt het helemaal niks, mijn zussen hebben allemaal kinderen en eerder zagen we ze nog wel eens als we bij mijn ouders op bezoek waren.
Vreselijk en dan met name tijdens het eten, ik heb geen smetvrees maar een klein kind dat alles onder de babypap smeert nee dan krijg ik echt geen hap meer naar binnen.
Of als er een luier moest worden verschoond en dat gewoon op de bank gedaan werd!

Ik heb geen smetvrees maar kots, poep, kwijl en andere dingen van kinderen vindt ik echt smerig.

Ik vind ze overigens ook absoluut niet schattig ofzo, al dat oo wat lief en oo wat is hij mooi bij een baby of peuter.
Sorry maar ik zie het niet.

Ik zou trouwens ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen voor een kind.
Wij hebben allebij een eigen zaak en werken 7 dagen per week, daarnaast hebben we een paard, hond en 4 katten en dan nog het huishouden.
En wij zijn absoluut niet vanplan dat op te geven.

Eerder moesten we altijd aanhoren dat we nog wel van mening zouden veranderen en zelfs dat we kinderen moesten nemen want anders zat je straks over 20 jaar een beetje met elkaar in een huis en nou dat is lekker gezellig.
Tja dan is er volgens mij toch echt iets mis in je relatie als je kinderen nodig hebt om het gezellig te hebben.
Laatst bijgewerkt door Glossy227 op 04-09-14 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:13

Ik twijfel soms wel, maar het trekt mij niet zo. Soms vind ik kinder wel leuk als ze blij zijn, maar meestal.... Nee dankje ik heb er niks mee.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:13

32 en niks rammelt hiero. Twee kleintjes van mn zus (4 en 7) zijn echt geweldig hoor, ik ga voor ze door het vuur. Maar voor mezelf, nee dank je. Ik kan, en wil, mezelf niet wegcijferen. En wat ik met dieren heb, heb ik gewoonweg niet met kinderen. Nee, doe mij maar een puppy :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:15

Wij blijven ook bewust kinderloos. Tot ongenoegen van onze omgeving al hebben ze het inmiddels geaccepteerd. Maar man..

Ik heb ze werkelijk nig nooit gewild als kind al niet en nu ook niet. Het past niet in mijn leven, ik geniet van mijn vrijheid en onafhankelijkheid.
Verder nog een aantal andere redenen maar die hoeven niet op bokt.

En ik heb geen hekel aan kinderen maar ze passen gewoon niet bij mij.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:16

Hoewel het een interessant discussiepunt is, hebben hier al heel veel topics over bestaan. Tevens loopt er al langere tijd een (actief) HK-topic, wat genoemd is in een van de eerste reacties in dit topic. Omdat dit HK-topic nog actief is en over hetzelfde onderwerp gaat, plaats ik hier een slotje. Jullie zijn ongetwijfeld aldaar van harte welkom. :)