solarpleure schreef:Waar in Nederland merk jij dat dan? Wellicht dat het in andere delen anders is.
Brabant en de randstad.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Rowdine schreef:solarpleure schreef:Waar in Nederland merk jij dat dan? Wellicht dat het in andere delen anders is.
Brabant en de randstad.

Douraque schreef:Mensen die nu rechten studeren wil ik aanraden om direct een juridische baan te zoeken, zonder dit wordt het steeds lastiger om een baan te vinden na je opleiding.
MarlindeRooz schreef:Ik doe ook HBO rechten en hier in het oosten is dat juist een slimme studie, het is erg breed en de universiteiten zijn er hier niet eens.
Wel wil ik naar de unie, het snelste is na 1 jaar. Maar als je eerst je hbo afmaakt dan heb je al veel meer praktijkervaring dan een WO-er die groen van het vwo af komt.
Citaat:De toelating via hbo-prodedeuse tot een Bacheloropleiding aan de Universiteiten gaat inderdaad afgeschaft worden. Wanneer dit precies ingevoerd zal gaan worden is nog niet duidelijk. Het is nu wachten op de beslissing van het Ministerie. Het zal in ieder geval nog niet gelden voor aankomende collegejaar (2012-2013). Of het al zal gelden voor 2013-2014 is dus nog niet duidelijk. Houd hiervoor onze website http://www.studereninleiden.nl in de gaten; wanneer er meer bekend is zullen wij jullie op de hoogte houden via deze site.
Met vriendelijke groet,
Anne Leyenberg
Studielijn Universiteit Leiden
Juist daardoor weet ik hoe enorm het verschil in niveau is.
MarlindeRooz schreef:Ik vind dat havisten en hbo-ers hier erg omlaag worden gehaald, er zijn ook genoeg succesverhalen. Het is allemaal mogelijk je moet er alleen hard voor werken, dat staat als een paal boven water.