In woon in het verkeerde deel van het land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:54

Ik heb inmiddels het idee dat er meer westerlingen dan Drenten in Drenthe wonen :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:58

Ja ik heb de stap wel genomen.. Ik was friesland zat, de uitgestrekte weiland, het water.. Het was en is gewoon niks voor mij. Ik wilde met mijn paard door de bossen kunnen rijden.
En door een gelukje was daar ineens een huis in Drenthe beschikbaar :) Ik heb nog geen moment spijt.

Maar, ik moet er wel bijzeggen dat mijn baan in Friesland nou niet mijn droombaan was, dus dan is de stap ook makkelijker te maken. Plus dat ik een eigen paard heb, en dus niet zoals jij het bijrijdpaard kwijt ben. Ik weet wel dat hier in Drenthe zoveel paarden zijn, dat mocht je hier heen komen, je vast wel weer snel een leuk paard vindt :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:59

Doanique schreef:
Oh dat herken ik, ik woon dicht bij Rotterdam weliswaar in de polder maar ze bouwen het hier steeds meer vol... Ik wil gewoon een kwartier fietsen en dan op een plek komen waar (bijna) niemand is, niet op een of andere lange polderweg uitkomen waar ik alleen maar tractoren en scholieren zie... :(

Ik wil niet buiten gaan rijden en om de drie minuten opzij moeten voor een trekker met bieten of aardappelen of weet-ik-veel...

Die trekkers rijden er hier ook wel hoor. :)) Helemaal als de boeren massaal aan het hooien of gieren zijn. :+
Maar ik snap je hoor, je hebt iets meer ontwijkingsmogelijkheden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:00

Ik woon in Friesland , mooi stukje opzich en mijn geboortedorp is ook echt thuis.. Toch mijn roots zitten deels in Groningen en deels in Alkmaar(en omgeving) , zou best weleens willen ervaren hoe het leven daar is.. Beetje puberruil maar dan volwassenenruil :')

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 12:10

berdien85 schreef:
Plus dat ik een eigen paard heb, en dus niet zoals jij het bijrijdpaard kwijt ben. Ik weet wel dat hier in Drenthe zoveel paarden zijn, dat mocht je hier heen komen, je vast wel weer snel een leuk paard vindt :)

Ik zie het juist als voordeel dat ik geen eigen paard meer heb. Een nieuw bijrijdpaardje zoeken is denk ik niet zo heel moeilijk, zeker niet in die regio's.

SuzanLarissa schreef:
Wat dacht je van de Achterhoek?
Buitenaf maar toch dicht bij grote steden denkend aan Doetinchem, Arnhem, eventueel nog Nijmegen?
Zat dierenartsenpraktijken waar je evt. Nog naar Duitsland kan uitwijken
En veel nieuwbouw starters mogelijkheden, zowel huur en koop

Achterhoek vind ik dan wel weer heel ver weg, hoewel ik daar ook wel voor open zou staan. Die stap lijkt me wel nog moeilijker, omdat heen en weer reizen naar een nieuwe baan voor je een huis hebt lastiger is qua afstand van waar ik nu woon.

berdien85

Re: In woon in het verkeerde deel van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:11

Nou dat scheelt dan weer MalaQ :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:13

Herkenbaar. Ik ben geboren en getogen in de Zaanstreek. Niet extreem rustig, maar ook niet stads.
We wonen nu zes jaar in Den Haag. Ik vind het hier smerig, druk en je bent nergens eens helemaal alleen.
Aan de andere kant heb je alles vlakbij de hand en is eten veel goedkoper te krijgen op de markt bijvoorbeeld. Ook heb ik hier erg leuk werk, maar op zich zou dat te vervangen zijn, al zou me dat wel aan het hart gaan.

Ik zou erg graag terug gaan naar de Zaanstreek, maar ik denk niet dat dat snel zal gebeuren. Op zich zitten we goed :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:17

MalaQ schreef:
Annash schreef:
Ik heb het nog wat drastischer aangepakt en ben dit jaar naar de UK verhuisd. :+

Hoe heb je dat aangepakt als ik vragen mag? Met baan/huis ed?

Ik heb op internet gezocht naar een baan en gelukkig ging dat heel snel... vanaf het moment dat ik ging zoeken heb ik 5/6 bedrijven gesproken en een maand later had ik een baan! Toen ben ik op zoek gegaan naar een kamer om te huren, ook online, en deze heb ik bezichtigd een aantal dagen voor ik hier begon met werken. Kon er dezelfde dag nog in :-) Als je meer wil weten over mijn avontuur kun je ook kijken op mijn site www.emigrerennaarengeland.nl En voor vragen mag je natuurlijk altijd pb'en!

Ik hoop dat je kunt vinden wat je zoekt, ondanks dat je alles nu goed voor elkaar hebt. IMO is het heel belangrijk ergens te wonen waar je je kunt aarden, wat als 'thuis' voelt. Dat voelde Nederland voor mij niet en de keus was direct Engeland. Ik zit hier nu drie maanden, er kan nog veel veranderen, maar Engeland is absoluut mijn land en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. :-)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:18

MalaQ schreef:
Achterhoek vind ik dan wel weer heel ver weg, hoewel ik daar ook wel voor open zou staan. Die stap lijkt me wel nog moeilijker, omdat heen en weer reizen naar een nieuwe baan voor je een huis hebt lastiger is qua afstand van waar ik nu woon.

1,5/2 uur... appeltje eitje, of, zoals ik graag zeg: 1x spugen en je bent er. :')
Laat je door afstand niet tegenhouden!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:25

Ik woon helemaal verkeerd... Ik heb echt zo'n hekel aan Nederland gekregen.

Nu zit ik sinds een week in Engeland en ik ben zo opgeknapt sindsdien! Echt mijn land, net zoals Annash dat heeft.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:26

Ik woon in dezelfde omgeving als jij en herken het helemaal..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:47

Ik herken het!
Zelf ben ik geboren en opgegroeid op de Veluwe.
Op het platteland zelfs en buitenaf.
Na m'n opleiding heb ik een aantal jaar in Hilversum gewoond.
Ook erg mooi daar, maar niet voor altijd.

Nu woon ik weer op de Noord Veluwe.
Kan ik zo weer 2 uur wandelen met de honden in het bos zonder een mens te zien.
En na het toeristenseizoen weer hele einden langs het Veluwemeer kunnen lopen, ook zonder een mens te zien. :D

Zuid Holland, de Randstad, als ik daar wel eens ben denk ik alleen maar, wat ben ik blij dat ik hier niet hoef te wonen.
Alles zo volgebouwd, nergens kun je zijn of er zijn andere mensen.
Geen weidse ruimtes, ik zou me er vreselijk opgesloten voelen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:44

Annash schreef:
Ik heb het nog wat drastischer aangepakt en ben dit jaar naar de UK verhuisd. :+

:') Zo vertrekken wij over 3 weken naar Noorwegen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:49

Ik zou ook het liefst naar Ierland / Schotland verhuizen. Komende week zit ik in Schotland, vorig jaar Ierland. Als ik daar kom, dan voel ik me thuis. Heerlijk dat groen, die ruimte, rust en frisse lucht!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:55

Hihi ik heb het juist andersom, woon zelf in Alphen a/d rijn. Niet echt een stad maar wel gewoon leven. Toen heb ik 3 weken samengewoond in Boskoop, ( is maar 6 km verder ) en wat een rust !! Vond het vreselijk haha, niks te beleven, durfde niet eens hard te praten. Geen mens te bekennen s avonds op straat. Toen ik weer in Alphen kwam te wonen vond ik het heerlijk !

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:07

Ik ben 4 jaar geleden gelijk na mijn studie verhuisd van bleiswijk naar Drenthe. Om dezelfde reden als jij noemt.
Ik had geen werk, maar kreeg een woning in een antikraakpand aangeboden.
Die kans kon ik niet laten liggen.
Van daaruit ben ik gaan invallen in het basisonderwijs.
Nu 4 jaar later, eindelijk een officiële huurwoning. Aangezien ik nergens ingeschreven stond bij een huurvereniging, bouwde ik geen punten op en duurde het dus langer voordat ik een woning kreeg aangewezen.
Maar nog geen vast werk, jammer genoeg.

Mijn tips:
- vind uit waar je precies wilt wonen en laat je daar alvast inschrijven bij een woningbouwvereniging.
- ga solliciteren bij verschillende bedrijven in de buurt. Denk breder dan alleen je eigen vakgebied. En laat iedereen weten dat je een baan zoekt.

Misschien kan je nu alvast geld op zij zetten als buffer.

Ik ben ook helemaal alleen vertrokken vanuit de buurt van Rotterdam naar nu zuidlaren.
Het wad niet altijd makkelijk, maar als ik het kan, kan jij het ook.

Als je nog vragen hebt, mijn postvak staat voor je open.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 14:14

Angeliquee18 schreef:
Hihi ik heb het juist andersom, woon zelf in Alphen a/d rijn. Niet echt een stad maar wel gewoon leven. Toen heb ik 3 weken samengewoond in Boskoop, ( is maar 6 km verder ) en wat een rust !! Vond het vreselijk haha, niks te beleven, durfde niet eens hard te praten. Geen mens te bekennen s avonds op straat. Toen ik weer in Alphen kwam te wonen vond ik het heerlijk !

Gelukkig is iedereen wat dat betreft anders! :D Ik ken ook een hoop mensen die inderdaad graag in de stad wonen! :j

Nu moet ik zeggen dat ik in hartje stad woon in Gouda. Is echt wel leuk wonen zo in de oude binnenstad, het heeft echt zijn charmes. Er zijn hier super schattige straatjes en oude huisjes. Toch voelt het niet als mijn plek. Ik woon er al mijn hele leven, maar ik heb altijd geroepen dat ik hier weg wil :j

Girlinboots, dankjewel voor de tips! Ik heb me net toch maar vast ingeschreven voor regio Utrecht en regio Arnhem/Nijmegen. Arnhem/Nijmegen is gratis inschrijven, dus waarom niet.. Regio Utrecht is wel betaald, maar aangezien je daar heel lang moet wachten naar mijn weten, heb ik het toch maar gedaan.

Sparen ben ik mee bezig, hoewel dit lastig is met mijn salaris.

Wat me ook wel aantrekt is gewoon een baan zoeken, dan daar ergens een camper neerzetten en dan pas een huis zoeken, maar misschien is dat wel helemaal niet handig :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:17

Grootste probleem van verhuizen naar een andere stad is toch wel "de andere mensen" .
Vaak andere mentaliteit en zelfs andere humor.
Je bent geen echte ..... omdat je er niet bent geboren en de plak waar je vandaan komt is veranderd.
Ik heb dat laatste iig erg onderschat.
Vind het heerlijk om mensen te horen praten uit de plaats waar ik ben geboren...
Ben hier gelukkig, maar had dat anders voorgesteld en niet verwacht dat het best een issue is.

Aranel

Ik snap je wel hoor ts, als ik een keer een dagje in een grote stad ben, vind ik het geweldig voor een dag maar ben ik altijd weer blij als ik weer thuis ben.
Ik woon in Noord west Overijssel, wat mij betreft een ideale locatie. Niet zo massaal als de randstad, maar je bent met een uur in Amsterdam :)
En grotere steden als Zwolle en Apeldoorn liggen lekker dichtbij.

Kimberley84

Jahoor er zijn ook échte drenthen in Drenthe! ME! Ik moet er niet aan denken om in de grote stad te wonen... Ik huur nu een appartement in een boerderij met uitzicht over de landerijen. Heerlijk en binnen 5 minuten autoafstand groot dorp met allerlei winkels en 20 minuten van Assen af. Perfect voor mij! En binnen 10 minuten in het bos.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:41

Hier nog iemand met dezelfde wensen! Alleen is het mij vier maanden geleden dan wel gelukt! :D

Ik woonde in Noord-Holland, omgeving Haarlem en Schiphol. Lekker iedere drie minuten een vliegtuig over het huis. Snelweg te dichtbij natuurlijk. Maar wat bij mij wel scheelde, is dat het hele gezin al jaren naar Drenthe wilden verhuizen. Wij wonen nu op een terrein met twee huizen, dus ik huur nu een huis van mijn moeder. Ideaal zo!
Uiteindelijk hebben wij dus die stap gezet en met elf dagen was ons huis verkocht! Zelf hadden we ook al een huis op het oog en voor we het wisten was het alweer zo ver! Dat was wel eventjes schrikken, want zoals al in het topic is gezegd, gaat het hier in Drenthe toch anders aan toe dan in die drukke Randstad. Maar wij zijn echt ongelooflijk gelukkig met onze buren hier! Het zijn geweldige mensen die ons in het begin gelijk erbij hebben betrokken! En qua rust was ik gelukkig ook snel gewend!

Bij ons heeft het ook jaren geduurd voordat wij de stap maakten, want het is inderdaad lastig om een goed moment uit te kiezen met werk, opleidingen en noem het maar. Wij hadden het geluk dat iedereen dit jaar nou net klaar was met opleidingen en mijn contract werd niet verlengd, dus dat was ons teken! En als je het inderdaad echt wilt, komt jouw moment er ook wel aan! :D

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:48

ik woon in mijn droom provincie, Friesland :+

half boers geboren, naast het bos :Y) en als ik op buitenrit ga, 5 minutjes stappen en je bent in het bos.

ik woon 1,5 km van mijn school af :+

ik woon tussen 2 dorpen in, 5 min. fietsen en ik ben in dorp nummer 1.
5 minuten de andere kant op fietsen en ik ben in dorp nummer 2 :+

woon in een best rustig gebied haha, moest ik even kwijt ! :o

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:50

Ik herken inderdaad mensen die dat hebben ja. Zelf heb ik het bos wél op 10 min afstand & het strand op een uurtje. Wat dat betreft bof ik enórm. Als ik in het bos rij denk ik wel eens aan hoe het zou zijn zonder.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:56

Ik ben geboren vlak bij leiden, daarna heb ik op de Veluwe gewoond voor m'n werk, daarna in Maas en Waal, en nu woon ik in Frankrijk :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:23

Ik zou ook eerst gaan voor een baan en dan pas voor een huis. Dat huis dat komt wel. Ik weet niet of je toevallig al erg lang op hetzelfde adres woont, maar er zijn ook gemeentes waar je kunt wonen op basis van woonduur en niet op basis van inschrijftijd. In Oss is dat bijvoorbeeld zo. Dan gaat het om de duur die je al op hetzelfde adres ingeschreven staat en dat hoeft niet in de gemeente Oss te zijn.